Autor1984 11047 #48226 Napisano 29 Marca 29 minut temu, piteks napisał(-a): Nie. Miałem wcześniej VW Golfa mk 7 i mk 7,5. BMW nigdy. Dlatego R nie biorę pod uwagę. Jeszcze myślałem nad S3 ale obecny lifting trochę popsuł, to auto. Poza tym nie ma możliwości zamówić haka. Chociaż mam duży sentyment do audi i obecnie jeżdżę już trzecim. Nie zależy mi na urwaniu kolejnej dziesiątej sekundy do setki. Po prostu obecna jedynka bardzo mi się podoba. Jedyne BMW co nie ma ogromnych nerek👍. Przejedź się. Dla porównania wziąłbym jeszcze na testy S3 i A35. 1 "Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
trollu 718 #48227 Napisano 29 Marca 2 godziny temu, piteks napisał(-a): Po prostu obecna jedynka bardzo mi się podoba czyli F70 bo w porównaniach wyżej jest poprzednie F40 Ja ostatnio w pracy takie 2 sztuki fotografowałem przy okazji przymiarek nowej felgi - M135i oryginał o ile dobrze wiem. R - możliwe że najmocniejsza sztuka w PL. Właściciel mówił, że pali więcej niż M550i G30 Golf fajny ale chyba brałbym BMW 2 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Autor1984 11047 #48228 Napisano 29 Marca (edytowane) 19 minut temu, trollu napisał(-a): czyli F70 bo w porównaniach wyżej jest poprzednie F40 Ja ostatnio w pracy takie 2 sztuki fotografowałem przy okazji przymiarek nowej felgi - M135i oryginał o ile dobrze wiem. R - możliwe że najmocniejsza sztuka w PL. Właściciel mówił, że pali więcej niż M550i G30 Golf fajny ale chyba brałbym BMW Faktycznie F70 Edytowane 29 Marca przez Autor1984 1 "Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krakus1 1563 #48229 Napisano 29 Marca skoro wszystkie R4 , brałbym Golf R ,ale to już mój kryzys wieku średniego 😅 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piteks 3643 #48230 Napisano 30 Marca 8 godzin temu, Autor1984 napisał(-a): Przejedź się. Dla porównania wziąłbym jeszcze na testy S3 i A35. S3 odpada ze względu na brak możliwości zamówienia haka. Zresztą teraz jeżdżę A3 40 TFSI. A35 nie podoba mi się😑. Czekam na info od dealera z terminem jazdy testowej M135. Córka mnie dopinguje abym brał, bo po zakończeniu leasingu bardzo chętnie by je przygarnęła😁 2 IWC Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Autor1984 11047 #48231 Napisano 30 Marca Godzinę temu, piteks napisał(-a): S3 odpada ze względu na brak możliwości zamówienia haka. Zresztą teraz jeżdżę A3 40 TFSI. A35 nie podoba mi się😑. Czekam na info od dealera z terminem jazdy testowej M135. Córka mnie dopinguje abym brał, bo po zakończeniu leasingu bardzo chętnie by je przygarnęła😁 Widzę, że doping z zegarkiem to był dobrze przemyślany plan Twoja A3 to świeżak, więc dobrze jak zostanie w rodzinie. Trzymam kciuki za M135! Podziel się wrażeniami po testach. 1 "Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vvv 2442 #48232 Napisano 30 Marca Bardzo fajnie wyglądają nowe światła w f70 szczególnie nocą, ja mam sentyment do serii 1 f40, bo to było moje pierwsze BMW. Dla mnie następne auto spalinowe to albo po powrocie do Polski, albo jak będę obrzydliwie bogaty rozsądek niestety kieruje mnie w stronę elektryków. Zrobiłem kalkulacje podatku drogowego dla takiego m135i i podatku od wprowadzenia do ruchu, wyszło mi dużo Dla porównania elektryk niezależnie od mocy, czyli np i4 m50 The amount of the tax on entry into service is determined by a minimal tariff of 74.29 €. The amount of the annual road tax is determined by a minimal tariff of 100.98 €. 1 Pozdrawiam,Janek Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Autor1984 11047 #48233 Napisano 30 Marca (edytowane) 21 minut temu, vvv napisał(-a): Bardzo fajnie wyglądają nowe światła w f70 szczególnie nocą, ja mam sentyment do serii 1 f40, bo to było moje pierwsze BMW. Dla mnie następne auto spalinowe to albo po powrocie do Polski, albo jak będę obrzydliwie bogaty rozsądek niestety kieruje mnie w stronę elektryków. Zrobiłem kalkulacje podatku drogowego dla takiego m135i i podatku od wprowadzenia do ruchu, wyszło mi dużo Dla porównania elektryk niezależnie od mocy, czyli np i4 m50 The amount of the tax on entry into service is determined by a minimal tariff of 74.29 €. The amount of the annual road tax is determined by a minimal tariff of 100.98 €. Tanio. Jak za darmo. Gdzie takie promocje? Edytowane 30 Marca przez Autor1984 0 "Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vvv 2442 #48234 Napisano 30 Marca (edytowane) 29 minut temu, Autor1984 napisał(-a): Tanio. Jak za darmo. Gdzie takie promocje? Belgia... jak szaleć to szaleć zrobiłem jeszcze kalkulacje dla nowego hybrydowego m5 Edytowane 30 Marca przez vvv 0 Pozdrawiam,Janek Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Autor1984 11047 #48235 Napisano 30 Marca (edytowane) 37 minut temu, vvv napisał(-a): Belgia... jak szaleć to szaleć zrobiłem jeszcze kalkulacje dla nowego hybrydowego m5 I bardzo dobrze, powinni dowalić z 10 - 20 razy tyle. Jest za tanio. Koszt zakupu auta powinien być osiągalny jedynie dla promila społeczeństwa. Plebs powinien zasuwać pieszo. Zimą rower z certyfikowanym powietrzem o składzie określonym w dyrektywach unijnych. A jak ktoś napompuje w domu, pompką do roweru, to konfiskata. Do tego 17 certyfikowanych migrantów z Afryki w gratisie do mieszkania/domu na utrzymanie jednego europejskiego kretyna. Edytowane 30 Marca przez Autor1984 1 "Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cordi7 7871 #48236 Napisano 30 Marca Litości… popatrz na emisje CO2 wynalazków typu Mx / RSx / AMG zamiast odstawiać krzyżowca. Zamieniłem benzynę na plug-ina i płacę trzydzieści kilka euro podatku drogowego w DE. I nie jest to toczydełko, które nie daje komfortu czy przyjemności więc może skończmy już tą propagandę. Dopłacać ci powinni żebyś jeździł przepisowe 140 km/h autem, które jeździ dwa razy tyle czy jak? Pomijam kwestię natężenia ruchu i ilości aut przypadających na km dróg … chcesz zabawkę na tor? To płacisz za nią. I tak, auta są ogólnie za drogie ale wynika to nie tylko z głupich przepisów unijnych patrzących tylko na środowisko. (A żeby cokolwiek kwalifikowało się do polityki zrównoważonego rozwoju musi być też osiągalne / zrównoważone ekonomicznie.) Producenci europejscy idą w stronę aut przynoszących im najwięcej zysku a nie takich, jakich oczekuje klient. VW płacze, że mu zyski spadają a raz, że postawił na Chiny i przewalił a tani elektryk ID.1 ma wejść już w 2027 czy jakoś tak 😆 Każda zmiana musi zostać wymuszona. W mojej branży gdyby nie przepisy nadal używalibyśmy plastikowych jednorazówek. I w zasadzie to bzdura przecież, że trzeba z nich zrezygnować, wygodnie było, a gdzie kończyły? Kto by się tym przejmował… PS. Zostanę zlinczowany ale jak ktoś wydaje niemal 6 cyfr w Euro na auto i 5 koła podatku go blokuje to chyba nie jest to auto dla niego. 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Autor1984 11047 #48237 Napisano 30 Marca (edytowane) 24 minuty temu, cordi7 napisał(-a): Litości… popatrz na emisje CO2 wynalazków typu Mx / RSx / AMG zamiast odstawiać krzyżowca. Zamieniłem benzynę na plug-ina i płacę trzydzieści kilka euro podatku drogowego w DE. I nie jest to toczydełko, które nie daje komfortu czy przyjemności więc może skończmy już tą propagandę. Dopłacać ci powinni żebyś jeździł przepisowe 140 km/h autem, które jeździ dwa razy tyle czy jak? Pomijam kwestię natężenia ruchu i ilości aut przypadających na km dróg … chcesz zabawkę na tor? To płacisz za nią. I tak, auta są ogólnie za drogie ale wynika to nie tylko z głupich przepisów unijnych patrzących tylko na środowisko. (A żeby cokolwiek kwalifikowało się do polityki zrównoważonego rozwoju musi być też osiągalne / zrównoważone ekonomicznie.) Producenci europejscy idą w stronę aut przynoszących im najwięcej zysku a nie takich, jakich oczekuje klient. VW płacze, że mu zyski spadają a raz, że postawił na Chiny i przewalił a tani elektryk ID.1 ma wejść już w 2027 czy jakoś tak 😆 Każda zmiana musi zostać wymuszona. W mojej branży gdyby nie przepisy nadal używalibyśmy plastikowych jednorazówek. I w zasadzie to bzdura przecież, że trzeba z nich zrezygnować, wygodnie było, a gdzie kończyły? Kto by się tym przejmował… PS. Zostanę zlinczowany ale jak ktoś wydaje niemal 6 cyfr w Euro na auto i 5 koła podatku go blokuje to chyba nie jest to auto dla niego. Dominik nie zrozumiałeś mnie. Europa, żeby mogła konkurować musi mieć taką możliwość. Wyścig gospodarczy przypomina sprint; więc Europejczyk wygląda jak 70 latek z balkonikiem, Amerykanin - wysportowany, muskularny ciemnoskóry sprinter, przy którym Usain Bolt to ślimak, w końcu azjatycki tygrys, który przypomina już bardziej androida, którego nie tylko nie zmęczy sam bieg, ale również jego prędkość. Na regulacjach unijnych korzystają głównie Chińczycy; wyprzedzają nas we wszystkim co związane jest z polityką "Zielonego Ładu" - mają już nie tylko tańszy produkt, ale taki sam bądź lepszy jakościowo. Więc kiedy oni dobiegają do mety, nasz trener nie wiadomo z jakiego powodu podmienia nam balkonik na ten ołowiany. Więc nie tylko nie jestesmy w stanie nabrać prędkości, ale nie możemy przebiec względnie krótkiego odcinka. Sądzisz, że przemiany w elektromobilność to szansa? Na co? Gospodarczo nie mamy jak wygrać, bo nie jesteśmy konkurencyjni. Kiedy już nie będziemy w stanie niczego wyprodukować, nawet tego o czym piszesz, czyli produktu przynoszącego korzyści producentowi, to co nam pozostanie? Napawanie się czystym powietrzem? W imię czego mamy mamy mieć dziurawe skarpety? Jakiś czas rozmawiałem z Kolegą, z którym znam się od ćwierć wieku, prowadzi przedsiębiorstwo produkujące dla największych na tym Świecie. Ale mówi mi tak: Łukasz dziś chiński produkt, nie tylko jest tańszy, jest świetny jakościowo i chociażbym stanął na głowie; nie mam szans na konkurowanie z nim. Więc po obłożeniu wszelkimi daninami azjatyckiego wyrobu, ten i tak wychodzi lepiej cenowo od tego wyprodukowanego w Europie i finalnie trafia do zamawiającego. Więc w końcu dojdziemy do etapu, że nie będziemy nic produkować. Europejskie marki zostaną zdmuchnięte z szachownicy lub przejęte przez gigantów amerykańskich i azjatyckich. Widzisz ja dostrzegam problem w tym, że jesteśmy wodzeni za nos jak pijane dzieci we mgle. Kiedy Gerhard Schroeder otrzymał stanowisko w radzie dyrektorów w North European Gas - błękitne paliwo okrzyknięte zostało najczystszym z najczystszych. Kiedy dokonały się zmiany geopolityczne, nastąpił zwrot i gaz ziemny należy do największych wrogów europejskiej atmosfery. Wytłumacz to osobom, które przeszły z kopciuchów na kotły gazowe. Produktem spalania gazu ziemnego jest para wodna i CO2. Więc przykro mi jest; jak na to patrzę. Edytowane 30 Marca przez Autor1984 0 "Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cordi7 7871 #48238 Napisano 30 Marca Ja nie twierdzę, że Unia jest super ale UK Brexit em pokazało jak świetnie jest bez wspólnych struktur i rynku. Jeszcze raz: UE skupia się na przepisach środowiskowych zapominając, że musi za tym iść ochrona rynku i producentów. Oczywistym jest, że przy korzystaniu z brudnych ale tanich źródeł energii ciężko będzie nam konkurować. To jest kwestia całościowego spojrzenia i mądrej regulacji; Chiny są gdzie są bo ich rząd miał wizję i konsekwentnie ja realizował. A my? Prezesi koncernów dumnie przenosili produkcję do Chin i patrzyli tylko na krótkoterminowe zyski. Covid pokazał jak w czarnej d*pie jesteśmy ale po chwilowym narzekaniu jak to musimy kluczową produkcję wytwarzać lokalnie nic się nie zmieniło. USA bym nie mitologizował bo pod Pomarańczowym zaliczą pikowanie w pięknym stylu. Najwięksi producenci aut elektrycznych 2024: I ogólnie najwięksi: Cos tych Amerykanów nie widać A pamiętajmy jeszcze jak piękne pikowanie Tesla zaliczyła w 2025 😁 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Czujnik 572 #48239 Napisano 30 Marca 3 godziny temu, vvv napisał(-a): Zrobiłem kalkulacje podatku drogowego dla takiego m135i Z ciekawości wrzuciłem nowe 135i do kalkulatora i wyszło 23600€ BPM do zapłacenia Gdzie oni znajdą takiego jelenia 🤣 tapatalked 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vvv 2442 #48240 Napisano 30 Marca 5 minut temu, Czujnik napisał(-a): Z ciekawości wrzuciłem nowe 135i do kalkulatora i wyszło 23600€ BPM do zapłacenia Gdzie oni znajdą takiego jelenia 🤣 tapatalked też potem zdjęcie pandy robi furorę 2 Pozdrawiam,Janek Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Remy 295 #48241 Napisano 30 Marca Mi nowe BMW serii 1 w kwestii świateł przypomina: A także Fiata Bravo II. Za grosz mi się nie podoba. Audi A3 trochę lepiej. Mercedes A klasy (ale już nie ten nowo zaprezentowany) wygląda chyba najlepiej z całej trójki. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Autor1984 11047 #48242 Napisano 30 Marca (edytowane) 27 minut temu, Remy napisał(-a): Mi nowe BMW serii 1 w kwestii świateł przypomina: A także Fiata Bravo II. Za grosz mi się nie podoba. Audi A3 trochę lepiej. Mercedes A klasy (ale już nie ten nowo zaprezentowany) wygląda chyba najlepiej z całej trójki. Wstawiłem nawet zdjęcia Bravo II nawiązujące do nowej generacji 1ki. Ale nie widziałem na żywo, a na zdjęciach można się przejechać... Jutro mam poza serwisową wymianę oleju, może zobaczę to pstryknę fotki Edytowane 30 Marca przez Autor1984 1 "Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Czujnik 572 #48243 Napisano 30 Marca 4 godziny temu, vvv napisał(-a): też potem zdjęcie pandy robi furorę Posiadanie turbobenzynowego forestera w NL jest bardzo bolesne finansowo ale żona zabroniła sprzedaży Dlatego dla równowagi jeżdżę niemiecką elektryczną kupą, kupą nie coupe tapatalked 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vvv 2442 #48244 Napisano 30 Marca 7 minut temu, Czujnik napisał(-a): Posiadanie turbobenzynowego forestera w NL jest bardzo bolesne finansowo ale żona zabroniła sprzedaży Dlatego dla równowagi jeżdżę niemiecką elektryczną kupą, kupą nie coupe tapatalked Musisz zmienienić na RAMa (innego pick-upa) w LPG jakiego masz elektryka? Znam ból bo mam dwie hybrydy, stąd pomysł zmiany jednej na elektryka 0 Pozdrawiam,Janek Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paulus57 127496 #48245 Napisano 30 Marca 5 godzin temu, cordi7 napisał(-a): Ja nie twierdzę, że Unia jest super ale UK Brexit em pokazało jak świetnie jest bez wspólnych struktur i rynku. Jeszcze raz: UE skupia się na przepisach środowiskowych zapominając, że musi za tym iść ochrona rynku i producentów. Oczywistym jest, że przy korzystaniu z brudnych ale tanich źródeł energii ciężko będzie nam konkurować. To jest kwestia całościowego spojrzenia i mądrej regulacji; Chiny są gdzie są bo ich rząd miał wizję i konsekwentnie ja realizował. A my? Prezesi koncernów dumnie przenosili produkcję do Chin i patrzyli tylko na krótkoterminowe zyski. Covid pokazał jak w czarnej d*pie jesteśmy ale po chwilowym narzekaniu jak to musimy kluczową produkcję wytwarzać lokalnie nic się nie zmieniło. USA bym nie mitologizował bo pod Pomarańczowym zaliczą pikowanie w pięknym stylu. Najwięksi producenci aut elektrycznych 2024: I ogólnie najwięksi: Cos tych Amerykanów nie widać A pamiętajmy jeszcze jak piękne pikowanie Tesla zaliczyła w 2025 😁 "Pikowanie" Tesli wynika jedynie z powodów politycznych. Musk poprzez zaangażowanie się w poparcie Trumpa, podciął gałąź na której siedział. Główną grupą odbiorców Tesli byli raczej zwolennicy "zielonego ładu" i to właśnie ich zabolała "zdrada" ich idola. Niekupowanie Tesli, obok strajku seksualnego, to dwa popularne i deklarowane kierunki zemsty za sympatie pro-trumpowskie. 2 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Autor1984 11047 #48246 Napisano 30 Marca 7 minut temu, Paulus57 napisał(-a): "Pikowanie" Tesli wynika jedynie z powodów politycznych. Musk poprzez zaangażowanie się w poparcie Trumpa, podciął gałąź na której siedział. Główną grupą odbiorców Tesli byli raczej zwolennicy "zielonego ładu" i to właśnie ich zabolała "zdrada" ich idola. Niekupowanie Tesli, obok strajku seksualnego, to dwa popularne i deklarowane kierunki zemsty za sympatie pro-trumpowskie. Dominik przegapił mem, który wstawiłem jakiś czas temu Sądzę jednak, że głównymi przyczynami znacznego spadku sprzedaży Tesli jest jej "przestarzała" gama. Chińczycy wprowadzają modele coraz to nowsze, konkurując nie tylko na rynku wewnętrznym, ale zdobywają rynki zachodnie. A zdobywają je ceną i wykonaniem. Tesla wygląda w środku słabo. Tablet i kierownica lub "volant". Ciekawie zapowiada się model Roadster; niestety 200 000 $ za podstawę... 3 "Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Czujnik 572 #48247 Napisano 30 Marca 21 minut temu, vvv napisał(-a): jakiego masz elektryka? id3 krótko mówiąc szału nie ma tapatalked 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paulus57 127496 #48248 Napisano 30 Marca 3 minuty temu, Autor1984 napisał(-a): Dominik przegapił mem, który wstawiłem jakiś czas temu Sądzę jednak, że głównymi przyczynami znacznego spadku sprzedaży Tesli jest jej "przestarzała" gama. Chińczycy wprowadzają modele coraz to nowsze, konkurując nie tylko na rynku wewnętrznym, ale zdobywają rynki zachodnie. A zdobywają je ceną i wykonaniem. Tesla wygląda w środku słabo. Tablet i kierownica lub "volant". Ciekawie zapowiada się model Roadster; niestety 200 000 $ za podstawę... Jasne, że chińska motoryzacja poczyniła ogromne postępy, ale mnie trochę entuzjazm opadł podczas ubiegłorocznych zakupów. Mem wydaje się bliższy prawdziwych przyczyn. 2 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
LUKASZOWSKI 251 #48249 Napisano 30 Marca 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
irekm 1050 #48250 Napisano 30 Marca Całe moje dorosłe życie mieszkam w Kanadzie ( minęło już triche czasu) i caly czas nie ogarniam Waszych podatków drogowych 🤷, kurna to jest chyba najlepsze co jest unas, podatek drogowy jest w paliwie. Nie płacisz za posiadanie samochodu samego w sobie, dużo jezdzisz samochodem co dużo pali to dużo wydajesz na paliwo w którym jest podatek. Chyba nic prostszego i bardziej fair nie da się wymyśleć. 🤔 5 Beware the fury of a patient man. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach