Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

13 godzin temu, Paulus57 napisał(-a):

Jeździ ktoś z Was XC 60 z ostatnich roczników? Może macie jakieś doświadczenia z PHEV T8?

Co prawda nie w XC60 ale w V90 z ubiegłego roku.

Tak jak pisze Cordi, jeśli masz gdzie tanio ładować i standardowo robisz do 60km dziennie to warto rozważać PHEV. Na standardowym kablu Volvo z gniazdka ładujesz się około 9h. Na 3 fazach skraca się do około 3h, ale musisz kupić kabel.

W przeciwnym wypadku będziesz woził dodatkowe 200kg "bagażu", masz inne rozwiązanie techniczne napędu AWD i nie masz koła dojazdowego (chociaż nie wiem czy do B5 jeszcze dają).

Osobiście chyba wolałbym mieć lepiej wyposażoną wersję B5 niż uboższą T8. Ja zdecydowałem się na T8 bo w V90 AWD jest tylko w wersji PHEV

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeździ ktoś z Was XC 60 z ostatnich roczników? Może macie jakieś doświadczenia z PHEV T8?
Powtórzę co koledzy wcześniej dobrze przemyśl jak użytkujesz samochodu i co ma dla Ciebie sens. PHEVy mocno wyglądają na papierze, ale z reguły jeździ się na jednym z silników, a nie na obu. 
Sam jeźdżę PHEVem na codzień i przyspieszenie na elektryku i benzynie jest super. Na samym elektryku jest dobrze, na benzynie jest ospale. Spróbuj przetestować jak to wygląda w volvo.
Ja przez większość czasu (czasu nie kilometrów ) jeżdżę na prądzie. Na codzień jeżdżę po mieście do biura mam 7km, na siłownię 10km, ładuję codziennie w biurze, nie mam ładowarki w domu. W weekendy albo kiedy muszę jechać do innego biura 60 albo 90km w jedną stronę jeżdżę na benzynie. 
f7c7ccb26c0bfcdd1bca0750bdd81ee5.png

Pozdrawiam,

Janek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, Olo_H napisał(-a):

Co prawda nie w XC60 ale w V90 z ubiegłego roku.

Tak jak pisze Cordi, jeśli masz gdzie tanio ładować i standardowo robisz do 60km dziennie to warto rozważać PHEV. Na standardowym kablu Volvo z gniazdka ładujesz się około 9h. Na 3 fazach skraca się do około 3h, ale musisz kupić kabel.

W przeciwnym wypadku będziesz woził dodatkowe 200kg "bagażu", masz inne rozwiązanie techniczne napędu AWD i nie masz koła dojazdowego (chociaż nie wiem czy do B5 jeszcze dają).

Osobiście chyba wolałbym mieć lepiej wyposażoną wersję B5 niż uboższą T8. Ja zdecydowałem się na T8 bo w V90 AWD jest tylko w wersji PHEV

Dziennie jeżdżę 30-40 km łącznie. Ładowarkę mam 100 m od domu, nigdy nie widziałem samochodu przy niej a są dwa stanowiska. Koszt 1,59zł/kWh, więc nie ma tragedii, raczej tanio, choć drożej, niż z domowego gniazdka. Naładowanie baterii z 20 do 80% poniżej 3h a ponieważ jeżdżę do pracy po południu, to od rana można doładować. Dziś miałem dwie jazdy po około godzinie na wersji B5 i T8. Na odcinku po około 40 km każdym w B5 wyszło średnie spalanie 8,9l/100km. W T8 najpierw 24 km na prądzie z małą domieszką benzyny (ponad 130km/h)  1,2l/100km, potem przełączenie na tryb HEV 7,4l/100km. Niestety ile zjadło prądu nie sprawdziłem. Wrażenia z jazdy B5 przyjemnie, w T8 raczej super. :) Dodatkowe koniki robią wrażenie, no i najważniejsze dobrze się prowadził a trochę tych 455KM i 709Nm się obawiałem. Teraz dwa zadania: wybrać odpowiednią konfigurację i wybrać z żoną kolor. :) 

W moim przypadku "golas" oznacza wersję CORE z kilkoma najważniejszymi dodatkami. 

1 godzinę temu, vvv napisał(-a):

Powtórzę co koledzy wcześniej emoji6.png dobrze przemyśl jak użytkujesz samochodu i co ma dla Ciebie sens. PHEVy mocno wyglądają na papierze, ale z reguły jeździ się na jednym z silników, a nie na obu. 
Sam jeźdżę PHEVem na codzień i przyspieszenie na elektryku i benzynie jest super. Na samym elektryku jest dobrze, na benzynie jest ospale. Spróbuj przetestować jak to wygląda w volvo.
Ja przez większość czasu (czasu nie kilometrów emoji6.png) jeżdżę na prądzie. Na co dzień jeżdżę po mieście do biura mam 7km, na siłownię 10km, ładuję codziennie w biurze, nie mam ładowarki w domu. W weekendy albo kiedy muszę jechać do innego biura 60 albo 90km w jedną stronę jeżdżę na benzynie. 
f7c7ccb26c0bfcdd1bca0750bdd81ee5.png

Moje dojazdy w dni kiedy pracuję, to przedział 15-20 km w jedną stronę. Miasto, ale nie centrum i trochę terenów podmiejskich (kilka kilometrów obwodnicą). Naładowanie do 80% powinno wystarczyć na 2 dni, z ewentualną końcówką w trybie HEV. Wyniki z krótkich jazd testowych wyszły jak podałem wyżej. Głównie wybór wynika nie z ekonomii, bo różnica w cenie MHEV i PHEV nie da się pokryć oszczędnościami na paliwie, ale z dynamiki jazdy. PHEV to czysta przyjemność, MHEV to tylko albo aż - zadowolenie. 

Decyzja blisko, może jeszcze zajrzę raz do Nissana a może Santa Fe? Łatwo nie jest, w każdym razie jeżeli wybiorę Volvo, to na 90% będzie to PHEV. Albo radość z jazdy, albo ekonomia a tu oszczędniejsze od B5 są pozostałe testowane: Lexus ES 300h (5,3l/100km) jak i Santa Fe (5,7l/100km). 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 minut temu, Paulus57 napisał(-a):

Dziennie jeżdżę 30-40 km łącznie. Ładowarkę mam 100 m od domu, nigdy nie widziałem samochodu przy niej a są dwa stanowiska. Koszt 1,59zł/kWh, więc nie ma tragedii, raczej tanio, choć drożej, niż z domowego gniazdka. Naładowanie baterii z 20 do 80% poniżej 3h a ponieważ jeżdżę do pracy po południu, to od rana można doładować. Dziś miałem dwie jazdy po około godzinie na wersji B5 i T8. Na odcinku po około 40 km każdym w B5 wyszło średnie spalanie 8,9l/100km. W T8 najpierw 24 km na prądzie z małą domieszką benzyny (ponad 130km/h)  1,2l/100km, potem przełączenie na tryb HEV 7,4l/100km. Niestety ile zjadło prądu nie sprawdziłem. Wrażenia z jazdy B5 przyjemnie, w T8 raczej super. :) Dodatkowe koniki robią wrażenie, no i najważniejsze dobrze się prowadził a trochę tych 455KM i 709Nm się obawiałem. Teraz dwa zadania: wybrać odpowiednią konfigurację i wybrać z żoną kolor. :) 

W moim przypadku "golas" oznacza wersję CORE z kilkoma najważniejszymi dodatkami. 

Moje dojazdy w dni kiedy pracuję, to przedział 15-20 km w jedną stronę. Miasto, ale nie centrum i trochę terenów podmiejskich (kilka kilometrów obwodnicą). Naładowanie do 80% powinno wystarczyć na 2 dni, z ewentualną końcówką w trybie HEV. Wyniki z krótkich jazd testowych wyszły jak podałem wyżej. Głównie wybór wynika nie z ekonomii, bo różnica w cenie MHEV i PHEV nie da się pokryć oszczędnościami na paliwie, ale z dynamiki jazdy. PHEV to czysta przyjemność, MHEV to tylko albo aż - zadowolenie. 

Decyzja blisko, może jeszcze zajrzę raz do Nissana a może Santa Fe? Łatwo nie jest, w każdym razie jeżeli wybiorę Volvo, to na 90% będzie to PHEV. Albo radość z jazdy, albo ekonomia a tu oszczędniejsze od B5 są pozostałe testowane: Lexus ES 300h (5,3l/100km) jak i Santa Fe (5,7l/100km). 

Jeśli chodzi o moc i przyjemność z jazdy to T8 na pewno będzie fajniejsze od B5. Z tym, że osobiście mam niekiedy wrażenie przy jeździe w trybie "hybrid" jakby pojawiała się "turbodziura". Wydaje mi się że ma to związek z doładowywaniem akumulatora w czasie jazdy, ale 100% pewności nie mam. Co do spalania, to zimą na narty do Włoch z boxem na dach wyszło około 10.5 litra, a jak niedawno jechałem ze Śląska do Warszawy i z powrotem to wyszło poniżej 8 litrów. Co do prądu to dokładnie Ci nie powiem, bo mamy ładowarkę 3-fazową w pracy, więc ten, tego 😉

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Paulus57 a jak rozumiesz radość z jazdy z podwoziem XC60 strzelającym poniżej 5 sek do setki? 🤔 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, Olo_H napisał(-a):

Jeśli chodzi o moc i przyjemność z jazdy to T8 na pewno będzie fajniejsze od B5. Z tym, że osobiście mam niekiedy wrażenie przy jeździe w trybie "hybrid" jakby pojawiała się "turbodziura". Wydaje mi się że ma to związek z doładowywaniem akumulatora w czasie jazdy, ale 100% pewności nie mam. Co do spalania, to zimą na narty do Włoch z boxem na dach wyszło około 10.5 litra, a jak niedawno jechałem ze Śląska do Warszawy i z powrotem to wyszło poniżej 8 litrów. Co do prądu to dokładnie Ci nie powiem, bo mamy ładowarkę 3-fazową w pracy, więc ten, tego 😉

Mam jeszcze obiecane dwie jazdy. Raz na cały dzień, co prawda z limitem do 150km, ale mogę odpłatnie przekroczyć i sprawdzę dokładniej. Jak będzie OK, to ostatni test już z żoną i wtedy wybór z finałowej trójki. Ważne, że w "kategorii Volvo" już mam zwycięzcę. :) 

2 minuty temu, Valygaar napisał(-a):

@Paulus57 a jak rozumiesz radość z jazdy z podwoziem XC60 strzelającym poniżej 5 sek do setki? 🤔 

Tego się nie tłumaczy, to się czuje. ;) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, Paulus57 napisał(-a):

(...)

Tego się nie tłumaczy, to się czuje. ;) 

Obyś tylko tego dosłownie nie poczuł 🤞

Ale fakt, od świateł do świateł zlejesz d*pę kozakom w octaviach rs czy innych cuprach 🥷🏻

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, Valygaar napisał(-a):

Obyś tylko tego dosłownie nie poczuł 🤞

Ale fakt, od świateł do świateł zlejesz d*pę kozakom w octaviach rs czy innych cuprach 🥷🏻

Będzie dobrze. T8 się doskonale prowadzi, te konie mechaniczne, to zdecydowanie nie "mustangi mechaniczne", dzikie i niekiełznane. Przed jazdą T8 oswoiłem się z pojazdem B5 i nie czułem ani przez chwilę braku kontroli. Lubię dynamiczny start, ale nie ściganie, więc wszyscy "Oktavianie" i "Cupranie" i tak ostatecznie będą górą. Bądź co bądź XC 60 ma limit max. prędkości. Jak dla mnie żaden problem, bardzo rzadko przekraczam 140. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Być może ta wersja ma inaczej zestrojone podwozie. Zrobiłem przez lata XC60 sporo kilometrów w różnych konfiguracjach, w tym w ub roku wersją przedliftową i to jest bardzo przyzwoite auto.  Natomiast nie obsłuży efektywnie więcej niż ok 200-220 koni. Będziesz ciągnął łódź? Jeździł w Alpy z pełnym składem i boxem? Więc jeśli za mocniejsze wersje trzeba znacznie dopłacić, to ja bym tego nie zrobił. Za symboliczną złotówkę i owszem, wziąłbym. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Paulus57 napisał(-a):

Dziennie jeżdżę 30-40 km łącznie. Ładowarkę mam 100 m od domu, nigdy nie widziałem samochodu przy niej a są dwa stanowiska. Koszt 1,59zł/kWh, więc nie ma tragedii, raczej tanio, choć drożej, niż z domowego gniazdka. Naładowanie baterii z 20 do 80% poniżej 3h a ponieważ jeżdżę do pracy po południu, to od rana można doładować. Dziś miałem dwie jazdy po około godzinie na wersji B5 i T8. Na odcinku po około 40 km każdym w B5 wyszło średnie spalanie 8,9l/100km. W T8 najpierw 24 km na prądzie z małą domieszką benzyny (ponad 130km/h)  1,2l/100km, potem przełączenie na tryb HEV 7,4l/100km. Niestety ile zjadło prądu nie sprawdziłem. Wrażenia z jazdy B5 przyjemnie, w T8 raczej super. :) Dodatkowe koniki robią wrażenie, no i najważniejsze dobrze się prowadził a trochę tych 455KM i 709Nm się obawiałem. Teraz dwa zadania: wybrać odpowiednią konfigurację i wybrać z żoną kolor. :) 

 

jaka jest różnica w cenie między tymi dwoma modelami Volvo ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
25 minut temu, Krakus1 napisał(-a):

jaka jest różnica w cenie między tymi dwoma modelami Volvo ?

Różnica w wersji podstawowej między B5 a T8 wynosi 45.820 zł. Przy zaproponowanej mi zniżce. Nieco tańszy od T8 jest T6 (o 7.900 zł). 

55 minut temu, Valygaar napisał(-a):

Być może ta wersja ma inaczej zestrojone podwozie. Zrobiłem przez lata XC60 sporo kilometrów w różnych konfiguracjach, w tym w ub roku wersją przedliftową i to jest bardzo przyzwoite auto.  Natomiast nie obsłuży efektywnie więcej niż ok 200-220 koni. Będziesz ciągnął łódź? Jeździł w Alpy z pełnym składem i boxem? Więc jeśli za mocniejsze wersje trzeba znacznie dopłacić, to ja bym tego nie zrobił. Za symboliczną złotówkę i owszem, wziąłbym. 

Jeszcze nie podjąłem decyzji na 100%, ale samochód dla mnie to nie tylko przedmiot użytkowy. Nie muszę kupić najtańszej wersji, ale wybrać konfigurację w określonym budżecie, więc albo słabszy z "bajerami", albo mocny "saute". No coś tam dorzucę żeby za smutny nie był. ;) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Życzę trafnej decyzji, bo w gruncie rzeczy ;)...
image.png.40d093692a1aa2c05c03bbef1ad21127.png
 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 minut temu, Valygaar napisał(-a):

Życzę trafnej decyzji, bo w gruncie rzeczy ;)...
image.png.40d093692a1aa2c05c03bbef1ad21127.png
 

 

W przypadku 💩 UAZa jest jakby dokładnie odwrotnie 🤣

Więc raz na wozie raz pod wozem. 

 

Inna sprawa, że moim zdaniem jeśli ktoś swoje auto lubi, to nie ma żadnych obiektywnych przesłanek, żeby uważać, że jest w błędzie. 

Innymi słowy to, że ja uważam, że moje jest lepsze niż twoje, nie uprawnia mnie do wymagania, żebyś ty też uważal, że moje jest lepsze. 

W pracy armia snobow regularnie robiła "wycieczki" w stronę mojego Subaru, że wcale go nie lubię tylko kasy mi szkoda żeby zmieniać. Muszę powiedzieć, że - jakkolwiek byłem już na tyle stary, żeby mieć to w(...), to naprawdę nie umiałem zrozumieć, że oni nie rozumieją, że 11 letnie auto można po prostu lubić... 


Miłego dnia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Paulus57 napisał(-a):

Dziennie jeżdżę 30-40 km łącznie. Ładowarkę mam 100 m od domu, nigdy nie widziałem samochodu przy niej a są dwa stanowiska. Koszt 1,59zł/kWh, więc nie ma tragedii, raczej tanio, choć drożej, niż z domowego gniazdka. Naładowanie baterii z 20 do 80% poniżej 3h a ponieważ jeżdżę do pracy po południu, to od rana można doładować.

 

Sprawdz warunki, powyzej pewnego czasu (w DE z reguly 4 godziny) dochodzi dodatkowa oplata za uporczywe blokowanie ladowarki i koszt ladowania skacze.

Wiekszosc "slupkow" (nie mowie o szybkich ladowarkach) jest na prad zmienny do 22 kW (przynajmniej u nas) - moje auto ma max 11 kW ladowania - wychodzi 0-90 w mniej niz dwie godziny.

Mietek dawal w C W206 jako opcje mozliwosc ladowania hybrydy szybka ladowarka (prad DC) ale przy baterii 25 kWh i 60l paliwa dla mnie to bylo bez sensu kompletnie - i tak bym nie uzywal.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
24 minuty temu, cordi7 napisał(-a):

 

Sprawdz warunki, powyzej pewnego czasu (w DE z reguly 4 godziny) dochodzi dodatkowa oplata za uporczywe blokowanie ladowarki i koszt ladowania skacze.

Wiekszosc "slupkow" (nie mowie o szybkich ladowarkach) jest na prad zmienny do 22 kW (przynajmniej u nas) - moje auto ma max 11 kW ladowania - wychodzi 0-90 w mniej niz dwie godziny.

Mietek dawal w C W206 jako opcje mozliwosc ladowania hybrydy szybka ladowarka (prad DC) ale przy baterii 25 kWh i 60l paliwa dla mnie to bylo bez sensu kompletnie - i tak bym nie uzywal.

 

Dzięki za ostrzeżenie, gdzieś taka informacja mignęła mi w necie. To byłby swoisty paradoks, gdy prawdopodobnie pierwszy klient ładowarki stojącej w sąsiedztwie od pół roku, otrzymałby karną taryfę za "uporczywe blokowanie" takowej. Choć obserwując gwałtowne procesy przemian społecznych, taka sytuacja wpisywałaby się w popularne trendy. ;) 

 

Informacje z Chata GPT:

Parametry stacji

  • Operator: Lidl Polska, we współpracy z Elocity / Charge Point Austria

    • 2 × CCS (DC) – do 60 kW

    • 1 × Typ 2 (AC) – do 22 kW maksymalnie 


💵 Stawki za energię

Typ ładowania Koszt za 1 kWh (brutto)
AC (Typ 2, do 22 kW) 1,59 zł/kWh (podstawowy cennik LiDL) 
DC (CCS, do 60 kW) 1,99 zł/kWh – standardowa cena na LiDL
 

➡️ Oficjalna strona Lidl.pl podaje wyższe ceny (AC 1,85 zł, DC 2,40 zł), ale w praktyce i doniesieniach lokalnych użytkowników stosuje się stawki 1,59 zł / 1,99 zł

 

 

🔋 Ilość energii do uzupełnienia:

  • Zakres ładowania: od 20% do 80% = 60% pojemności

  • 60% × 18,8 kWh = 11,28 kWh


💵 Koszt ładowania (AC 1,59 zł/kWh):

11,28 kWh × 1,59 zł/kWh = 17,94 zł


🕒 Czas ładowania (AC 3,6 kW – maks. moc pokładowej ładowarki XC60 PHEV):

  • 11,28 kWh ÷ 3,6 kW ≈ 3 godziny i 8 minut

44 minuty temu, Valygaar napisał(-a):

Życzę trafnej decyzji, bo w gruncie rzeczy ;)...
image.png.40d093692a1aa2c05c03bbef1ad21127.png
 

Zbieram opinie, ale sobie pozostawiam wyciągnięcie wniosków. Każda jest cenna, bo nawet jeżeli się z nią nie zgadzam, to doceniam zaangażowanie i chęć pomocy w podjęciu właściwej decyzji.

Każdy ma swoje priorytety, najczęściej decyduje kryterium ekonomiczne i słusznie. Niemniej gdy dochodzi się do wieku emerytalnego, warto spełniać swoje marzenia. Asap, bo czas nie stoi w miejscu. Dlatego też radość z jazdy u mnie może być decydująca, ma się rozumieć na miarę realnych możliwości. Myślę, że dobre spasowanie marzeń z realiami to właściwy kierunek. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Volvo wybiera się głową/rozumem ;)

Jeżeli auto to dla Ciebie nie tylko przedmiot użytkowy, bierz Stelvio albo chociaż dającego trochę emocji Bronco czy jakiś inny "wynalazek" ;)

Edytowane przez Keniutek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, Keniutek napisał(-a):

Volvo wybiera się głową/rozumem ;)

Jeżeli auto to dla Ciebie nie tylko przedmiot użytkowy, bierz Stelvio albo chociaż dającego trochę emocji Bronco czy jakiś inny "wynalazek" ;)

Wynalazek to raz miałem i wolę iść z prądem. Korzystnie wpływa na stan umysłu - uspokaja. 

Co można kupić alternatywnego (nie z Chin) z 455 KM i 709 Nm? Może być mocniejsze, ale nie droższe. ;) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
20 minut temu, Keniutek napisał(-a):

Volvo wybiera się głową/rozumem ;)

Jeżeli auto to dla Ciebie nie tylko przedmiot użytkowy, bierz Stelvio albo chociaż dającego trochę emocji Bronco czy jakiś inny "wynalazek" ;)

Volvo w wersji, która zainteresowała Pawła, to trochę taki sleeper. Mając 710Nm, można już nieźle pozamiatać ludzi na światłach ;) Ponadto to auto premium i na pewno przyniesie dużo satysfakcji.

Bronco w żadnym wypadku - ciekną.

A Stelvio jedynie z 2.9 ;) 

W dniu 5.07.2025 o 14:34, TomcioMiki napisał(-a):

Ja tam się nie znam ale chyba jakaś mocniejsza wersja, doloty w reflektorach, fajny.

IMG_20250705_143126.jpg

IMG_20250705_143138.jpg

IMG_20250705_143222.jpg

Hellcat 717KM lub Redeye 797KM :)

Edytowane przez Autor1984

"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
19 minut temu, Autor1984 napisał(-a):

Volvo w wersji, która zainteresowała Pawła, to trochę taki sleeper. Mając 710Nm, można już nieźle pozamiatać ludzi na światłach ;) Ponadto to auto premium i na pewno przyniesie dużo satysfakcji.

Bronco w żadnym wypadku - ciekną.

A Stelvio jedynie z 2.9 ;) 

Jestem bliski decyzji, gdy złożę zamówienie, będzie meldunek na Forum. ;) 

Do finału weszły: Volvo XC 60 T8, Lexus ES 300h i Hyundai Santa Fe HEV. 

 

volvo-xc60-2025-6.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, Paulus57 napisał(-a):

Jestem bliski decyzji, gdy złożę zamówienie, będzie meldunek na Forum. ;) 

Do finału weszły: Volvo XC 60 T8, Lexus ES 300h i Hyundai Santa Fe HEV. 

Wszystkie świetne, Lexus za niezawodność i moim zdaniem piękną linię, świetne materiały i w ogóle ;) Volvo - cóż sam użytkuję to rozumiem, a Santa Fe to coś ciekawego, co pojawiło się na rynku.


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
54 minuty temu, Autor1984 napisał(-a):

Wszystkie świetne, Lexus za niezawodność i moim zdaniem piękną linię, świetne materiały i w ogóle ;) Volvo - cóż sam użytkuję to rozumiem, a Santa Fe to coś ciekawego, co pojawiło się na rynku.

I każdy na swój sposób odmienny... To się nazywa mieć konkretny gust. ;) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, Paulus57 napisał(-a):

Jestem bliski decyzji, gdy złożę zamówienie, będzie meldunek na Forum. ;) 

Do finału weszły: Volvo XC 60 T8, Lexus ES 300h i Hyundai Santa Fe HEV. 

 

volvo-xc60-2025-6.jpg

Z czystej ciekawości, zapytam. Czy w wyścigu o Twoje pieniądze brała udział Mazda i jeśli odpadła to, krótko, dla czego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, mmaniek napisał(-a):

Z czystej ciekawości, zapytam. Czy w wyścigu o Twoje pieniądze brała udział Mazda i jeśli odpadła to, krótko, dla czego?

Każdy z nas ma swoje często irracjonalne preferencje. Dlatego nie brałem pod uwagę ani pięknych modeli Alfa Romeo, ani pięknie lakierowanych Mazd. Nie brakuje w stosunku do nich, zapewne, krzywdzących opinii. Po złych doświadczeniach z Chryslerem celowałem tylko w trzech kierunkach firm o renomie sprawiających najmniej problemów. Kia/Hyundai (osobiste doświadczenia), Lexus i Volvo (tylko robione w Goeteborgu). W swoich kalkulacjach brałem oczywiście stosunek jakości/funu (wybacz anglicyzm) do ceny. Ten mix własnych doświadczeń, uprzedzeń, wiedzy zebranej od znajomych i netu, oraz próbnych jazd, doprowadził mnie do finałowej trójki. Ma się rozumieć model musi mi się podobać. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam to akurat Stelvio zajmowało dość wysokie pozycje jeśli chodzi o bezawaryjność. Ojciec ma bodajże 5 letnie, leje, jeździ i bardzo sobie chwali :) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
10 godzin temu, Paulus57 napisał(-a):

Jestem bliski decyzji, gdy złożę zamówienie, będzie meldunek na Forum. ;) 

Do finału weszły: Volvo XC 60 T8, Lexus ES 300h i Hyundai Santa Fe HEV. 

 

volvo-xc60-2025-6.jpg


Volvo- bezpieczeństwo (10/10), silnik (10/10), desing (7/10), spadek wartości (7/10)
Co do dwóch pozostałych się nie wypowiem w taki sposób.
Gdyby był SUV Lexusa to bym coś napisał.
Hunday SF mi się nie podoba - straszy tyłem. 

Edytowane przez Remy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.