Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

3 minutes ago, beniowski said:

To co piszesz, trochę mi przypomina jak jeździłem w latach 90-tych w Stanach typowym amerykańskim autem


Oh nie, ta historia nie jest nawet podobna. 

U mnie skrzynia CVT, 2.4 wolny ssak… dzierżący coś koło 180KM, nie jest mulasto a gdy się już okiełzna obsługę pedału to jest i przyjemnie, bez okiełznania owego staje się nerwowo, coś jakby się siedziało na pilarce łańcuchowej😜

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, beniowski napisał(-a):

@Londek Może CVT rzeczywiście trzeba nauczyć się jeździć, ale moim zdaniem to wyjec i nie ma porównania do porządnego automatu. To co piszesz, trochę mi przypomina jak jeździłem w latach 90-tych w Stanach typowym amerykańskim autem (jakim Plymouth czy Chrysler) z typowym amerykańskim automatem tamtych czasów (czytaj: beznadziejnym). Jak chciałem przyspieszyć, to wciskałem pedał gazu i …… nic się nie działo. Po jakimś czasie automat załapywał, że jednak chodzi o zmianę biegu i po upływie wieczności ona następowała. Jak powolutku wciskałem pedał gazu, to rzeczywiście jakoś te biegi były zmieniane. Tylko że oznaczało to, że najlepiej było jechać ze stałą prędkością jakichś 50 mil na godzinę i wtedy było ok. Ale to bardziej przypominało jazdę bryczką (lub bardziej statkiem) niż samochodem. 

 

Owszem, da sie to zrobic zeby nie wylo, jesli rozpedzasz sie jak zolw. Kazde mocniejsze nacisniejsze pedalu gazu powoduje wycie i to w samochodzie, ktory ma ponad 300KM. Nie wyobrazam sobie jak musi byc w czyms slabszym. Zeby osiagnac ten sam efekt, pewnie wyje dluzej 🤭


Sprzedam: De Bethune DB25WS1, Richard Mille RM11-03 Titanium, PP 5980/1A

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co się dowiedziałem, są niezłe do miasta i faktycznie jak się okiełzna jazdę takim pojazdem to robi się taniej.

Ale na trasy, nie moja bajka ;)


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minute ago, SzefSzefow said:

Cala magia w skrzyniach, ktore nie sa CVT, ze nie trzeba sie ograniczac do takiego czy innego sposobu jazdy


Nie czuję się w żadnym stopniu ograniczony, po prostu zaprzyjaźniłem się z tą sytuacją i jest mi z tym dobrze… a przed tym autem zmieniałem cztery kółka co roku, maksymalnie półtora. No siadło, inaczej tego nie wytłumaczę. Żeby nie było, ja oczywiście rozumiem że nie wszyscy zaprzyjaźniają się tak jak ja😉

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, Londek napisał(-a):


Nie czuję się w żadnym stopniu ograniczony, po prostu zaprzyjaźniłem się z tą sytuacją i jest mi z tym dobrze… a przed tym autem zmieniałem cztery kółka co roku, maksymalnie półtora. No siadło, inaczej tego nie wytłumaczę. Żeby nie było, ja oczywiście rozumiem że nie wszyscy zaprzyjaźniają się tak jak ja😉

 

Ludzie maja te przypadlosc, ze przyzwyczaja sie do najgorszego, Twoj wybor. 
Ja nie zdecydowalbym sie na tego wyjca :)


Sprzedam: De Bethune DB25WS1, Richard Mille RM11-03 Titanium, PP 5980/1A

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, SzefSzefow napisał(-a):

 

Ludzie maja te przypadlosc, ze przyzwyczaja sie do najgorszego, Twoj wybor. 
Ja nie zdecydowalbym sie na tego wyjca :)

Pawle to również wynik eko-terroru. Narzekamy na skrzynię, a co z silnikami robią? To jest dramat.


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 minutes ago, SzefSzefow said:

Ludzie maja te przypadlosc, ze przyzwyczaja sie do najgorszego, Twoj wybor. 


Zgred ze mnie pewnie 😉

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pawle to również wynik eko-terroru. Narzekamy na skrzynię, a co z silnikami robią? To jest dramat.

Aaaa tam… korporacje przekladaja wyniki finansowe nad “eko-terroryzmem”. Nie mam pojecia dlaczego Toyota zdecydowala sie na CVT, ale stawiam na redukcje kosztow, a nie redukcje Co2.

Zgred ze mnie pewnie
 
 

A tego nie wiem

Sprzedam: De Bethune DB25WS1, Richard Mille RM11-03 Titanium, PP 5980/1A

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, SzefSzefow napisał(-a):

Aaaa tam… korporacje przekladaja wyniki finansowe nad “eko-terroryzmem”.

dokładnie, dlatego - co było do przewidzenia - Niemcy już zaczynają marudzić na zakaz sprzedaży silników spalinowych w obecnych założeniach, po prostu zamordują swoją gospodarkę. Przegrali wyścig elektomobilności z Chinami 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W porę i czas, wymiana świec żarowych z motywem zegarkowym:

 

 

 

 

 

 

 

 

Te 22 to żart, było 13, zaraz po zdjęciu z ręki pokazuje jeszcze przez chwilę głupoty.


Kocham Zegarki i nie dlatego, że pokazują która jest godzina.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
3 godziny temu, SzefSzefow napisał(-a):


Aaaa tam… korporacje przekladaja wyniki finansowe nad “eko-terroryzmem”. Nie mam pojecia dlaczego Toyota zdecydowala sie na CVT, ale stawiam na redukcje kosztow, a nie redukcje Co2.
 

To oczywiste, ale oficjalnie podaje się wersję dla pelikanów ;)

Pamiętam rok 2006 siedziałem sobie w salonie Skody i czytałem wywiad z Dr Ing. Mario Theissenem; opowiadał o ryku jaki generowała E63/E64 w wersji M6; ujął to mniej więcej w ten sposób "ludziom siedzącym w kawiarniach od ryku silnika wyleje się kawa"... Może coś tam pokręciłem. Ale sens zachowałem.

I dziś mając świadomość jakim modelem była E60 M5 w ogóle nie zastanawiałbym się nad wyborem 7er. Wybrałbym V10 w piątce - ryk tego BMW jest zbliżony do LFA, który w moim odczuciu generuje najpiękniejszy dźwięk motoryzacyjny na Ziemi.

Naturalnie już wcześniej opisywałem, że elektromobilność to w zasadzie potężne oszczędności m.in. producentów, ale nie tylko(ETS2).
A odnosząc to do Toyoty, która w rankingu zawsze jest TOP to kolosalne wręcz pieniądze. Więc kierunek PHEV i EV to dawanie mniej za więcej.

25 minut temu, albiNOS 01 napisał(-a):

W porę i czas, wymiana świec żarowych z motywem zegarkowym:

 

 

 

 

 

 

 

 

Te 22 to żart, było 13, zaraz po zdjęciu z ręki pokazuje jeszcze przez chwilę głupoty.

Żarty żartami zamknęli ;) ale 22 mogłoby być.

Edytowane przez Autor1984

"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Autor1984 napisał(-a):


A odnosząc to do Toyoty, która w rankingu zawsze jest TOP to kolosalne wręcz pieniądze. Więc kierunek PHEV i EV to dawanie mniej za więcej.

Żarty żartami zamknęli ;) ale 22 mogłoby być.

 

Toyota nie zagrala w elektryke... maja inna wizje
 

 


Sprzedam: De Bethune DB25WS1, Richard Mille RM11-03 Titanium, PP 5980/1A

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
22 minuty temu, SzefSzefow napisał(-a):

 

Toyota nie zagrala w elektryke... maja inna wizje
 

 

Jednak klepią PHEV od wielu lat i sprawdzone konstrukcje w połączeniu z prostymi skrzyniami daje potężny wynik.
Mając na uwadze ranking sprzedaży, gdzie choćby w naszym Kraju spośród najczęściej wybieranych pojazdów; 5 miejsc zajmuje Toyota, na 10.
Podejrzewam, choć nie mam bladego pojęcia, że skrzynie CVT lepiej wymienić, aniżeli remontować.

Z Amoniakiem to spokojnie, wodór też jest.

Inwestorzy tak łatwo nie dadzą wyrugować się z rynku, na który tyle zainwestowali więc i pewnie biurokraci otrzymają wytyczne ;)


"W 2023 roku produkcja i sprzedaż samochodów Toyota Motor Corporation osiągnęły nowy rekord. Koncern sprzedał najwięcej samochodów na świecie ze wszystkich producentów już po raz czwarty z rzędu. W ciągu roku salony marek Toyota, Lexus, Daihatsu i Hino opuściło 11 233 039 samochodów, o 7,2% więcej niż rok wcześniej."

"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Autor1984 napisał(-a):

Jednak klepią PHEV od wielu lat i sprawdzone konstrukcje w połączeniu z prostymi skrzyniami daje potężny wynik.
Mając na uwadze ranking sprzedaży, gdzie choćby w naszym Kraju spośród najczęściej wybieranych pojazdów; 5 miejsc zajmuje Toyota, na 10.
Podejrzewam, choć nie mam bladego pojęcia, że skrzynie CVT lepiej wymienić, aniżeli remontować.

Z Amoniakiem to spokojnie, wodór też jest.

Inwestorzy tak łatwo nie dadzą wyrugować się z rynku, na który tyle zainwestowali więc i pewnie biurokraci otrzymają wytyczne ;)


"W 2023 roku produkcja i sprzedaż samochodów Toyota Motor Corporation osiągnęły nowy rekord. Koncern sprzedał najwięcej samochodów na świecie ze wszystkich producentów już po raz czwarty z rzędu. W ciągu roku salony marek Toyota, Lexus, Daihatsu i Hino opuściło 11 233 039 samochodów, o 7,2% więcej niż rok wcześniej."

 

Toyota to taki Rolex samochodow 🙂


Sprzedam: De Bethune DB25WS1, Richard Mille RM11-03 Titanium, PP 5980/1A

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cvt była tak dobra i dawała tak duża przewagę że została zakazana w F1. 

 

Ciekawe jak dobre byłyby te skrzynie teraz w masowo produkowany CH samochodach gdyby ich rozwój był od "wtedy" kontynuowany


Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powoli dojrzewam do zakupu kolejnego auta. Na razie rozważam dwie opcje:

1. Nowy ES 300h

- za: jest nowy, oszczędny

- przeciw: słabe osiągi, droższy

2. Używany GS450h

- za: osiągi, tańszy

- przeciw: używka, trzeba się postarać żeby kupić coś w dobrym stanie

Co byście wybrali?

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
24 minuty temu, facecik napisał(-a):

Powoli dojrzewam do zakupu kolejnego auta. Na razie rozważam dwie opcje:

1. Nowy ES 300h

- za: jest nowy, oszczędny

- przeciw: słabe osiągi, droższy

2. Używany GS450h

- za: osiągi, tańszy

- przeciw: używka, trzeba się postarać żeby kupić coś w dobrym stanie

Co byście wybrali?

 

 

 

GS450h

 

 


Sprzedam: De Bethune DB25WS1, Richard Mille RM11-03 Titanium, PP 5980/1A

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
19 minut temu, facecik napisał(-a):

Powoli dojrzewam do zakupu kolejnego auta. Na razie rozważam dwie opcje:

1. Nowy ES 300h

- za: jest nowy, oszczędny

- przeciw: słabe osiągi, droższy

2. Używany GS450h

- za: osiągi, tańszy

- przeciw: używka, trzeba się postarać żeby kupić coś w dobrym stanie

Co byście wybrali?

 

 

Zależy czego oczekujesz od pojazdu. Ja mimo słabych osiągów wybrał bym jednak ES w wersji Omotenashi. Jakość wykonania tip top zwłaszcza drewniane wstawki.

Ja byłem zniechęcony skrzynią, natomiast zawieszenie pracuje rewelacyjnie i jakość materiałów na najwyższym poziomie. 

Masz gwarancję i Lexus daje rewelacyjne systemy finansowania.

Tzn dawał w ubiegłym roku, nie wiem jak sytuacja teraz.

1 godzinę temu, irekm napisał(-a):

Cvt była tak dobra i dawała tak duża przewagę że została zakazana w F1. 

 

Ciekawe jak dobre byłyby te skrzynie teraz w masowo produkowany CH samochodach gdyby ich rozwój był od "wtedy" kontynuowany

Trochę sobie o nich poczytałem i cvt nie znoszą wysokiego momentu - więc ich trwałość przy maksymalnym przyśpieszeniu pewnie jest wątpliwa


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, irekm napisał(-a):

Cvt była tak dobra i dawała tak duża przewagę że została zakazana w F1. 

tylko CVT to bardzo obszerne pojęcie. Jak był rozwiązany napęd w F1 w takiej skrzyni?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Łańcuch, jednak zajmie mi to trochę więcej czasu żeby potwierdzić, bo już przeczytałem że łańcuch w innych opracowania CH piszą pasek ze specjalnego materiałów.... 

No chyba że ten specjalny materiał to żelazo albo jakiś inny metal 😉

10 godzin temu, Autor1984 napisał(-a):

Zależy czego oczekujesz od pojazdu. Ja mimo słabych osiągów wybrał bym jednak ES w wersji Omotenashi. Jakość wykonania tip top zwłaszcza drewniane wstawki.

Ja byłem zniechęcony skrzynią, natomiast zawieszenie pracuje rewelacyjnie i jakość materiałów na najwyższym poziomie. 

Masz gwarancję i Lexus daje rewelacyjne systemy finansowania.

Tzn dawał w ubiegłym roku, nie wiem jak sytuacja teraz.

Trochę sobie o nich poczytałem i cvt nie znoszą wysokiego momentu - więc ich trwałość przy maksymalnym przyśpieszeniu pewnie jest wątpliwa

3.5L v10 moc około 780KM czyli trochę momentu też miał. 

Samochód z cvt z tego co piszą robił czas o kilka sekund krótszy  na okrążeniu. 

Dlatego cvt zostały zbanowane. 

Co do niezawodność to pewnie nie będzie wiadomo z powyższego powodu. 

Natomiast jestem pewien że gdyby ta skrzynia była dopuszczona wtedy do wyścigów, to pewnie na dzień dzisiejszy system dostępny w normalnych samochodach byłby dużo bardziej dopracowany. 

 

Aż se poszukam więcej materiałów na temat tego Williams a i cvt. 

Edytowane przez irekm

Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, Autor1984 napisał(-a):

 

Trochę sobie o nich poczytałem i cvt nie znoszą wysokiego momentu - więc ich trwałość przy maksymalnym przyśpieszeniu pewnie jest wątpliwa

 

Cvt tak jak wspomniał @trollu to szerokie pojęcie - napęd może być przekazywany przez łańcuch / pas transmisyjny (np. audi multitronic), ale może to być przekładnia planetarna (taka stosuje toyota). Ta toyotowska planetrka cvt uchodzi za niezniszczalna - jedna z najtrwalszych skrzyń obecnie na rynku. 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
42 minuty temu, StaryWilk napisał(-a):

 

Cvt tak jak wspomniał @trollu to szerokie pojęcie - napęd może być przekazywany przez łańcuch / pas transmisyjny (np. audi multitronic), ale może to być przekładnia planetarna (taka stosuje toyota). Ta toyotowska planetrka cvt uchodzi za niezniszczalna - jedna z najtrwalszych skrzyń obecnie na rynku. 

 

 

Godzinę temu, irekm napisał(-a):

Łańcuch, jednak zajmie mi to trochę więcej czasu żeby potwierdzić, bo już przeczytałem że łańcuch w innych opracowania CH piszą pasek ze specjalnego materiałów.... 

No chyba że ten specjalny materiał to żelazo albo jakiś inny metal 😉

3.5L v10 moc około 780KM czyli trochę momentu też miał. 

Samochód z cvt z tego co piszą robił czas o kilka sekund krótszy  na okrążeniu. 

Dlatego cvt zostały zbanowane. 

Co do niezawodność to pewnie nie będzie wiadomo z powyższego powodu. 

Natomiast jestem pewien że gdyby ta skrzynia była dopuszczona wtedy do wyścigów, to pewnie na dzień dzisiejszy system dostępny w normalnych samochodach byłby dużo bardziej dopracowany. 

 

Aż se poszukam więcej materiałów na temat tego Williams a i cvt. 

Panowie niewiele wiem, a w zasadzie nic o skrzyniach CVT, a, że jestem dociekliwy to szukam i na jakimś blogu wyczytałem, że mają ograniczoną możliwość przenoszenia momentu obrotowego. W sumie jak się człowiek rozejrzy po rynku aut osobowych, które mają owy moment przenoszony przez skrzynie CVT i eCVT to faktycznie nie grzeszą mocą i momentem ;)

Edytowane przez Autor1984

"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Autor1984 napisał(-a):

 

Panowie niewiele wiem, a w zasadzie nic o skrzyniach CVT, a, że jestem dociekliwy to szukam i na jakimś blogu wyczytałem, że mają ograniczoną możliwość przenoszenia momentu obrotowego. W sumie jak się człowiek rozejrzy po rynku aut osobowych, które mają owy moment przenoszony przez skrzynie CVT i eCVT to faktycznie nie grzeszą mocą i momentem ;)

 

CVT i eCVT do dwa kompletnie różne rozwiązania techniczne. To co piszesz jest prawdą przy obecnie produkowanych CVT, natomiast ecvt to przekładnia planetarna i tu właściwie nie ma ograniczeń momentu, można ją zaprojektować nawet na 1000 NM.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

O jakim momencie mówimy w przypadku 3.5 V10 które ma przeszło 200 wolnossących koni z litra. Gdyby to było takie piękne to w samochodach mielibyśmy silniki z ścigaczy - 4 cylindry, litr pojemności i ponad 200KM. Tylko auto nie pojedzie z takim silnikiem a na pewno nie tak jakbyśmy tego chcieli. Teoretycznie cvt dałaby taka możliwość tylko każde ruszanie spod świateł brzmiałoby jak start wyścigu f1.

Wszystkie rozwiązania z jakimś pasem czy łańcuchem to kombinowanie i tyle, napęd ten sprawdza się tylko w skuterach. ATV, utv/SSV też mają pasy ale jak ktoś zaczyna ostrzej jeździć to pasy napędowe padają jak muchy a to nie są pojazdy które mają 2t wagi i mnóstwo Nm. Najnowsze CanAm czy Polaris mają mechaniczne zautomatyzowane skrzynie bo już się ludzie najedli strzępków pasa.

A cvt i duży moment obrotowy jest możliwe ale do samochodów musieliby zacząć wkładać przekładnie z ciągników jak Vario Fendta. Tylko cena, waga i pewnie hałas pompy wielotloczkowej byłaby nie do akceptacji 

Edytowane przez trollu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja się muszę zgodzić z @SzefSzefow. Parę lat temu dali mi na kilka dni zastępczego Avensisa. Z salonu od razu wyjechałem na 3 pasmową trasę, wciskam mocniej gaz i … wycie. Nie sądziłem, że z taką radością wrócę do wtedy manualnej Toyoty jaką jeździłem. Bardzo słabe wrażenia, na pewno nie chciałbym jeździć autem z taką skrzynią na co dzień. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.