Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

czyli można spodziewać się, że tańsze elektryki dobiją cenowo do limitu, aby załapać się na dotację, która popłynie szerokim strumieniem do dealerów/producentów. Sytuacja przypomina mi "pomoc" państwa przy nabywaniu pierwszych nieruchomości i wpływu na ceny na rynku. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 4.05.2024 o 20:46, irekm napisał(-a):

Fajna odmiana, nie? 

 

Camry chyba wszędzie sa takie same 

 

20240504_144819.jpg

 

Oj chyba nie takie same wszędzie, bo nie wydaje mi się by u nas można było  nabyć bez skóry na kierownicy..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, vvv napisał(-a):

Czy ktoś z Was jest biegły w temacie elektryków?

Rozważam zmianę na pełne elektryczne auto do jazdy wokół komina, głównie na krótkie dystanse, czasem około 300 km na raz, z rocznym przebiegiem około 15 000 km.

Planuję wziąć auto w leasing, ale jeszcze nie zdecydowałem, czy z wykupem czy bez. Na razie rozważam trzy modele:

Mini Cooper SE - albo budżetowo na 3 lata i oddanie, albo jsw z wykupem.
Tesla Model 3 - podobnie jak w przypadku Mini, albo podstawowa wersja, albo Long Range z autopilotem i wykupem na koniec.
BMW i4 - tutaj prawdopodobnie tylko najem, ponieważ jest znacznie droższe od dwóch poprzednich.
Nie mam pojęcia, jakie są rzeczywiste osiągi na baterii w tych samochodach. Kilku moich znajomych ma BMW iX3 i mówią, że realny maksymalny zasięg to około 300 km. Mam nadzieję, że i4 dzięki mniejszej powierzchni czołowej poradzi sobie bez problemu. Drugą kwestią jest degradacja baterii i użyteczność samochodu, ale wiele Tesli ma już ponad 10 lat i nadal jeździ. Plus jest taki, że głównie ładowałbym w pracy na 22 kW.

Czy są jakieś inne ciekawe samochody, na które warto zwrócić uwagę? Myślałem również o BMW iX1 lub iX2, ponieważ prawdopodobnie będę miał najlepsze warunki finansowe w BMW. 


 

 Trochę informacji o elektrykach można zdobyć na stronie : https://ev-database.org/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Adi napisał(-a):

 

Oj chyba nie takie same wszędzie, bo nie wydaje mi się by u nas można było  nabyć bez skóry na kierownicy..

Mi bardziej chodziło nie o wyposażenie a o wygląd zewnętrzny. 

Bo np kiedys Wasza Hinda Accord a nasza to były zupełnie inne samochody 

11 godzin temu, vvv napisał(-a):

Pełna zgoda w konteksie finansowania, pytanie bardziej czy ktoś się orientuje w elektrykach i na moim miejscu pomyślałby o jakimś innym samochodzie. 

Teraz jeżdżę hybrydami i tankuję raz na dwa tygodnie, a głównie jeżdżę na prądzie. Stąd przeświadczenie, że jako drugi samochód elektryk się sprawdzi.

 

Teslę biorę pod uwagę głównie przez przeświadczenie, że to są bardzo dobre elektryki z punktu widzenia silnik/bateria. Druga sprawa, że w tych pieniądzach tesla oferuje kawał funkcjonalnego samochodu. BWM/Mini ze względu na wykonanie i pozytywne doświadczenia, ale nie wiem czy już odrobili lekcje jak produkować elektryki. No i taka mała popierdułka jak cooper jako drugie auto w domu, bardzo mi się podoba ;)

 

Mój syn znalazł sobie part time pracę właśnie w Tesli, przygotowywuje je przed oddaniem ich klientowi. 

 

Mamy niezły ubaw jak mi opowiada jak one są zmontowane 😁

Tak jakby w fabryce nie było zadnej kontroli jakości i była to jakaś manufaktura wielkoskalowa. 

Na zasadzie że każdy samochód może byc inaczej złożony. 

Jeden bardzo dobrze,  nastepny ma wszystko krzywo i różne szpary, do wszystkiego pomiedzy tymi dwoma ekstremami. ( nie jestem pewien czy czasami nie wymyśliłem nowego słowa 😁


Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
Godzinę temu, irekm napisał(-a):

Tak jakby w fabryce nie było zadnej kontroli jakości i była to jakaś manufaktura wielkoskalowa. 

Na zasadzie że każdy samochód może byc inaczej złożony. 

 To znaczy, że zupełnie inaczej niż w klasycznym "Automotive", z którym mam do czynienia :)... nawet tym Hamerykańskim GMC :)

 

 

Edytowane przez mkl1

Pozdrawiam Mirek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, irekm napisał(-a):

Mój syn znalazł sobie part time pracę właśnie w Tesli, przygotowywuje je przed oddaniem ich klientowi. 

 

Mamy niezły ubaw jak mi opowiada jak one są zmontowane 😁

Tak jakby w fabryce nie było zadnej kontroli jakości i była to jakaś manufaktura wielkoskalowa. 

Na zasadzie że każdy samochód może byc inaczej złożony. 

Jeden bardzo dobrze,  nastepny ma wszystko krzywo i różne szpary, do wszystkiego pomiedzy tymi dwoma ekstremami. ( nie jestem pewien czy czasami nie wymyśliłem nowego słowa 😁

 

Też o tym czytałem, na grupach tesli nawet krąży już checklista co sprawdzić przy odbiorze samochodu i nie są to 2-5 pozycji tylko cała litania... W zeszłe wakacje specjalnie wynająłem tesle żeby się przejechać i wykonanie jak i jakość materiałów na prawdę wołało o pomstę do nieba. Na plus zasięg, zużycie energii, wbudowana nawigacja i planowanie trasy z superchargerami, ładowarki z całkiem dobrą ceną energii i bez konieczności przykładania karty itd.

Z drugiej strony to właśnie przez to wykonanie taka tesla 3 kosztuje tyle samo co mini cooper se, a takie BMW i4 jest dużo droższe. 

 

Czekam na testy miniaka i wrażenia z jazdy. 

 

Jak ta dotacja wejdzie to taka dacia spring to już będzie 100k kosztowała 🤣 a nie ukrywam, że też dla żartu chodziła mi po głowie.


Pozdrawiam,

Janek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, vvv napisał(-a):

 

Też o tym czytałem, na grupach tesli nawet krąży już checklista co sprawdzić przy odbiorze samochodu i nie są to 2-5 pozycji tylko cała litania... W zeszłe wakacje specjalnie wynająłem tesle żeby się przejechać i wykonanie jak i jakość materiałów na prawdę wołało o pomstę do nieba. Na plus zasięg, zużycie energii, wbudowana nawigacja i planowanie trasy z superchargerami, ładowarki z całkiem dobrą ceną energii i bez konieczności przykładania karty itd.

Z drugiej strony to właśnie przez to wykonanie taka tesla 3 kosztuje tyle samo co mini cooper se, a takie BMW i4 jest dużo droższe. 

 

Czekam na testy miniaka i wrażenia z jazdy. 

 

Jak ta dotacja wejdzie to taka dacia spring to już będzie 100k kosztowała 🤣 a nie ukrywam, że też dla żartu chodziła mi po głowie.

 

Dotacja jest w Polsce od dawna - maksymalnie 27 000 zł, a mimo to ceny aut zaczynają wyraźnie spadać (nie tylko Daci) => gonią zachód gdzie wycofali dotację do elektryków. 

Niedawno pisałem o spadku ceny Daci spring cytując motodziennik (Elektryczna Dacia Spring w Niemczech z dnia na dzień potaniała z 23 keuro do 13 keuro. A w Polsce ze 101 kpln do 71 kpln (nie licząc dopłat):

Motodziennik #259 - Nowa EV Dacia za 52k w PL, skaczący Lexus i Chat GPT w VW. I Honda zaczyna od 0 (youtube.com)

 

W tej chwili wchodzi poprawiony model pod każdym względem od 49 900 (uwzględniając max. dopłatę), jednak w podstawie nie ma klimy :D:

Nowa Dacia Spring będzie do wzięcia w Polsce za 49 900 złotych. Cennik robi wrażenie - autoGALERIA

 

Choć ja bym od Springa wolał kupić większy, lepiej wyposażony i wykonany MG 4 - od 99 000 przy aktualnych max dopłatach

Jako auto miejskie i w koło komina powinien wystarczyć. 

Motodziennik - test MG 4 - czwórka z plusem ale NIE DA SIĘ go wyłączyć:) (youtube.com)

MG4 - tani elektryk z Chin (PL) test i jazda próbna (youtube.com)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a już nie lada gratka to X-Power - full wypas, 4x4, 2 silniki, 435 KM za 169 900 - po nowych dopłatach nawet od ok 122 000 zł...

ciekawy opis / test:

TEST: MG4 XPower, zasięg realny = 286 km przy 90 km/h, 209 km przy 120 km/h. Zima i duży mróz [Nyland] | SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
W dniu 6.05.2024 o 09:41, vvv napisał(-a):

Czy ktoś z Was jest biegły w temacie elektryków?

Rozważam zmianę na pełne elektryczne auto do jazdy wokół komina, głównie na krótkie dystanse, czasem około 300 km na raz, z rocznym przebiegiem około 15 000 km.

Planuję wziąć auto w leasing, ale jeszcze nie zdecydowałem, czy z wykupem czy bez. Na razie rozważam trzy modele:

Mini Cooper SE - albo budżetowo na 3 lata i oddanie, albo jsw z wykupem.
Tesla Model 3 - podobnie jak w przypadku Mini, albo podstawowa wersja, albo Long Range z autopilotem i wykupem na koniec.
BMW i4 - tutaj prawdopodobnie tylko najem, ponieważ jest znacznie droższe od dwóch poprzednich.
Nie mam pojęcia, jakie są rzeczywiste osiągi na baterii w tych samochodach. Kilku moich znajomych ma BMW iX3 i mówią, że realny maksymalny zasięg to około 300 km. Mam nadzieję, że i4 dzięki mniejszej powierzchni czołowej poradzi sobie bez problemu. Drugą kwestią jest degradacja baterii i użyteczność samochodu, ale wiele Tesli ma już ponad 10 lat i nadal jeździ. Plus jest taki, że głównie ładowałbym w pracy na 22 kW.

Czy są jakieś inne ciekawe samochody, na które warto zwrócić uwagę? Myślałem również o BMW iX1 lub iX2, ponieważ prawdopodobnie będę miał najlepsze warunki finansowe w BMW. 


Nowy Cooper SE jest produkowany w Chinach i w odróżnieniu do poprzednika ma zupełnie inną płytę i konstrukcję, więc i trakcja będzie inna. Prawdopodobnie z tego względu nowy i ostatni w historii spalinowy Cooper/Cooper S/JCW jest nadal produkowany w Oxfordzie i płyta podłogowa została ta sama i okazuje się, że to tylko lifting i to IMHO niezbyt udany. Klasyczny 3 drzwiowy hatch poza przednimi lampami stracił wszystko co do tej pory silnie nawiązywało stylizacją do MINI z lat 60-tych. W nowym Cooper S i JCW zniknął podwójny wydech (po prostu nie widać nic, jest schowany, na szczęście nie ma imitacji wydechu i zaślepek jak w Mercededsach), zniknął odsłonięty intercooler, zniknął świst zaworu blow-off turbo w trybie sport, zniknęła osłona wlewu paliwa, klamki w SE są jak w BMW, zniknęły owalne charakterystyczne lusterka, zniknęła prawdziwa skóra w tapicerkach a pojawił się eko materiał na drzwiach i desce, zniknęło opcjonalne aluminium na desce, zniknęły prostokątne tylne lampy z Union Jackiem (obecne przypominają bardziej Toyotę Aygo czy Swifta), zniknęły przełączniki lotnicze na podsufitce i desce. W S/JCW na szczęście zostały 4-cylindry i ponad 200 KM, które bezproblemowo softem robi się bezpiecznie na 250-260 KM (ten sam silnik, który był przed liftem oraz m.in. w BMW 330/430). Zniknęło też podobno w S/JCW w sporcie w trybie manualnym trzymanie biegu do odcięcia i teraz zmienia go na wyższy (w najbliższą sobotę będę testował nowego JCW to sprawdzę to sam). Nie wiem jak to wygląda w nowym SE, ale poprzedni zasięg producenta miał do 230 km, realny 140 km, więc to był elektryk na siłę i tylko do miasta. Na Twoim miejscu wybrałbym Teslę 3.

Edytowane przez memento mori

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W temacie Mini (choć nie EV) przypomniałem sobie, że w Libero w Katowicach jest wystawa na antresoli klasycznych miniaków. Przynajmniej w majówkę była Jeśli ktoś ma blisko i lubi tę markę to jest na czym oko zawiesić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Libero to oaza motoryzacji 🤣 jak się zamówi teslę to zamiast jechać do Wawy to można ją właśnie na parkingu Libero odebrać


Pozdrawiam,

Janek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
28 minut temu, Valygaar napisał(-a):

W temacie Mini (choć nie EV) przypomniałem sobie, że w Libero w Katowicach jest wystawa na antresoli klasycznych miniaków. Przynajmniej w majówkę była Jeśli ktoś ma blisko i lubi tę markę to jest na czym oko zawiesić.

 

A przyczepki są? 🙂 

 

IMG_7973.JPG.cc1b7656ccdc11b7f1e219bf7e5de988.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie zauważyłem. Ale jak widzę łatwo pomylić z wózkiem sklepowym do wożenia dzieci więc mogłem nie zwrócić uwagi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 6.05.2024 o 09:41, vvv napisał(-a):

Czy ktoś z Was jest biegły w temacie elektryków?

Rozważam zmianę na pełne elektryczne auto do jazdy wokół komina, głównie na krótkie dystanse, czasem około 300 km na raz, z rocznym przebiegiem około 15 000 km.

Planuję wziąć auto w leasing, ale jeszcze nie zdecydowałem, czy z wykupem czy bez. Na razie rozważam trzy modele:

Mini Cooper SE - albo budżetowo na 3 lata i oddanie, albo jsw z wykupem.
Tesla Model 3 - podobnie jak w przypadku Mini, albo podstawowa wersja, albo Long Range z autopilotem i wykupem na koniec.
BMW i4 - tutaj prawdopodobnie tylko najem, ponieważ jest znacznie droższe od dwóch poprzednich.
Nie mam pojęcia, jakie są rzeczywiste osiągi na baterii w tych samochodach. Kilku moich znajomych ma BMW iX3 i mówią, że realny maksymalny zasięg to około 300 km. Mam nadzieję, że i4 dzięki mniejszej powierzchni czołowej poradzi sobie bez problemu. Drugą kwestią jest degradacja baterii i użyteczność samochodu, ale wiele Tesli ma już ponad 10 lat i nadal jeździ. Plus jest taki, że głównie ładowałbym w pracy na 22 kW.

Czy są jakieś inne ciekawe samochody, na które warto zwrócić uwagę? Myślałem również o BMW iX1 lub iX2, ponieważ prawdopodobnie będę miał najlepsze warunki finansowe w BMW. 


 

z ciekawości, dlaczego elektryk?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszędzie dotacje. Oczywiście z jaskini Ali Baby bo przecież nie z naszych podatków.

Kiedy wreszcie skończy się ten p....y socjalizm?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, XoneX napisał(-a):

z ciekawości, dlaczego elektryk?

 

Mój sposób użytkowania idealnie pasuje do elektryka. Niestety na dotację się nie załapię bo auto rejestruję za granicą, ale mimo to podatkowo elektryk opłaca się najbardziej. 


Pozdrawiam,

Janek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
W dniu 6.05.2024 o 09:41, vvv napisał(-a):

Czy ktoś z Was jest biegły w temacie elektryków?

Rozważam zmianę na pełne elektryczne auto do jazdy wokół komina, głównie na krótkie dystanse, czasem około 300 km na raz, z rocznym przebiegiem około 15 000 km.

Planuję wziąć auto w leasing, ale jeszcze nie zdecydowałem, czy z wykupem czy bez. Na razie rozważam trzy modele:

Mini Cooper SE - albo budżetowo na 3 lata i oddanie, albo jsw z wykupem.
Tesla Model 3 - podobnie jak w przypadku Mini, albo podstawowa wersja, albo Long Range z autopilotem i wykupem na koniec.
BMW i4 - tutaj prawdopodobnie tylko najem, ponieważ jest znacznie droższe od dwóch poprzednich.
Nie mam pojęcia, jakie są rzeczywiste osiągi na baterii w tych samochodach. Kilku moich znajomych ma BMW iX3 i mówią, że realny maksymalny zasięg to około 300 km. Mam nadzieję, że i4 dzięki mniejszej powierzchni czołowej poradzi sobie bez problemu. Drugą kwestią jest degradacja baterii i użyteczność samochodu, ale wiele Tesli ma już ponad 10 lat i nadal jeździ. Plus jest taki, że głównie ładowałbym w pracy na 22 kW.

Czy są jakieś inne ciekawe samochody, na które warto zwrócić uwagę? Myślałem również o BMW iX1 lub iX2, ponieważ prawdopodobnie będę miał najlepsze warunki finansowe w BMW. 


Czym kierowales sie zawezajac liste kandydatow? Bo dla mnie to dosc rozne rozmiarowo i koncepcyjnie auta. Nie wiem jak obecne eMini ale poprzednie zasieg mialo smieszny... 

 

Polecam kanal na YouTube ElektroBays (po niemiecku niestety), gosc robi sporo testow np. realny zasieg, o ile rozladowuje sie elektryk zostawiony na 2 tygodnie postoju itp.

 

https://www.youtube.com/@ELEKTROBAYS

 


 

W dniu 6.05.2024 o 12:00, SzefSzefow napisał(-a):


Znajomy ma Model 3 Long Range z 2022 (przedliftowy) i jest realnie w stanie zrobic 520km przy predkosciach autostradowych 120-130km/h.


Mowimy jak rozumiem o dosc cieplej pogodzie bo przy zimnej to jakos tak szalowo nie wychodzi... co jest ogolnie problemem dla elektrykow, nie tylko Tesli.
 

 

https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/elektromobilitaet/laden/elektroauto-reichweite-winter/

 

image.thumb.png.ca7dfa0f5e1ddf8e67696084dbe49c68.png

 

 

 

W dniu 6.05.2024 o 13:36, XoneX napisał(-a):

czyli można spodziewać się, że tańsze elektryki dobiją cenowo do limitu, aby załapać się na dotację, która popłynie szerokim strumieniem do dealerów/producentów. Sytuacja przypomina mi "pomoc" państwa przy nabywaniu pierwszych nieruchomości i wpływu na ceny na rynku. 


W DE weszly doplaty do pomp ciepla - i kto by sie spodziewal, ceny poszly w gore mniej wiecej o kwote doplaty. No magia... :D

 

Edytowane przez cordi7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, cordi7 napisał(-a):


Czym kierowales sie zawezajac liste kandydatow? Bo dla mnie to dosc rozne rozmiarowo i koncepcyjnie auta. Nie wiem jak obecne eMini ale poprzednie zasieg mialo smieszny... 

 

 

Nie było specjalnie jakiegoś klucza. 

Do biur mam: 7km, 40km albo 90km w każdym są ładowarki, na trasy biorę inne auto. Stąd z użytkowego puntu widzenia prawie każdy elektryk sobie poradzi. Wziąłem już bufor, żeby było 300km zasięgu na wszelki wypadek ;)

 

Wrzuciłem parę aut które mi się spodobały, są w podobnym budżecie i dadzą radę w moich warunkach, a lista nie jest zamknięta. Nowe mini se ma mieć ~388km zasięgu, ale poczekam na testy. 

 

Oczywiście, że wolałbym plaida, etrona, taycana albo eqsa, ale niestety nie mój budżet. 

 

 

 


Pozdrawiam,

Janek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem fanem silnika elektrycznego w samochodzie ze względu na pełny moment obrotowy, dostępny natychmiast.
Rozważałem zakup, jako drugiego, właśnie do jazdy wokoło komina. Finalnie kupił mnie ostatni nie przekombinowany zbytnio silnik spalinowy 2.0 i pod domem stanęła Mazda. To co mnie powstrzymało to nie zasięg i ładowarki, ale obawa przed kosmicznymi kosztami wymiany baterii ( wiem, gwarancja a co w przypadku odrzucenia roszczenia bo... wstaw dowolny powód podany przez gwaranta) lub orzeczeniem szkody całkowitej po najechaniu na słupek (Volvo USA), czy rów (Peugeot e208 Polska). Prowadząc działalność i mając możliwość wynajmu to pozostaje w gestii wynajmującego lecz na pewno ryzyko jest wkalkulowane w ratę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Duży moment dostępny od zerowych obrotów jest super, świetnie się to sprawdza - choć ja na czysto elektryczny napęd się jednak nie zdecydowałem, stanęło na plug-in. Po mieście jeżdżę na prądzie a w trasie nie stresuję się zasięgiem. Coraz więcej pojawia się PHEV z zasięgiem w okolicy 100 km co wreszcie ma sens.

 

@vvv a Volvo EX30? Co prawda wkurza mnie brak wyświetlacza przed oczami kierowcy ale auto przyjemne. Ewentualnie Cupra Born?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W kwestii zakupu następnego samochodu to rozważam tylko hybrydę.

Większość marek oferuje hybrydy, nawet Porsche. 

Jest ekologiczna i nie będę się zastanawiał w kwestii zużycia akumulatorów w czasie czy ulewy:

https://futurebeat.pl/newsroom/90-tys-zlotych-za-jazde-tesla-w-deszczu-wlasciciel-dostal-wycene/z327028

No i szukania stacji ładowania, obliczania czasu itp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z zasady o religii nie rozmawiam - nie skomentuje wiec artykulu o Tesli :D

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, Remy napisał(-a):

W kwestii zakupu następnego samochodu to rozważam tylko hybrydę.

Większość marek oferuje hybrydy, nawet Porsche. 

Jest ekologiczna i nie będę się zastanawiał w kwestii zużycia akumulatorów w czasie czy ulewy:

https://futurebeat.pl/newsroom/90-tys-zlotych-za-jazde-tesla-w-deszczu-wlasciciel-dostal-wycene/z327028

No i szukania stacji ładowania, obliczania czasu itp.

 

Jedyna hybryda, ktora ma jakis sens to miekka.
Zwykle hybrydowe samochody pozostawiaja wiele do zyczenia. Kumuluja minusy samochodow elektrycznych i spalinowych, a niestety nie kumuluja ich plusow 😅

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, SzefSzefow napisał(-a):

 

Jedyna hybryda, ktora ma jakis sens to miekka.
Zwykle hybrydowe samochody pozostawiaja wiele do zyczenia. Kumuluja minusy samochodow elektrycznych i spalinowych, a niestety nie kumuluja ich plusow 😅

 

Nie zgodze sie. Wszystko zalezy od sposobu uzytkowania - jesli kupujesz PHEV i jezdzisz nie ladujac to jest to kompletny bezsens.

Jesli kupujesz PHEV i nawet ladujesz ale jezdzisz dlugie trasy - to tez nie bardzo ma sens (choc np. Mercedes robi PHEV z dieslem, co sprawdza sie lepiej).

Natomiast jesli jak w moim przypadku 80-85% przebiegu to miasto i pod miastem to PHEV jezdzi w tych warunkach lokalnie bezemisyjnie.

Robilem kalkulacje i wychodzi ciut taniej niz self-charging i o wiele taniej niz w przypadku silnika benzynowego, mam dobra cene na ladowanie.

 

Natomiast jesli chodzi o przyszlosc elektrykow to wg mnie Mercedes idzie dobrym tropem - koncept Vision EQXX przejezdza na jednym ladowaniu ponad 1.000 km.

Nie szli w strone coraz wiekszych (przez co coraz ciezszych) baterii tylko skupili sie na efektywnosci, przez co auto zuzywa ponizej 10 kWh na 100 km:

 

https://group.mercedes-benz.com/innovation/product-innovation/technology/vision-eqxx.html

 

vision-eqxx-alle-drei-missionen-w1920xh1080-cutout.jpg

 

Testy byly wykonywane w rzeczywistych warunkach na drodze, nie w laboratoriach. Taka e-motoryzacje moge polubic :)

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
14 minut temu, cordi7 napisał(-a):

 

Nie zgodze sie. Wszystko zalezy od sposobu uzytkowania - jesli kupujesz PHEV i jezdzisz nie ladujac to jest to kompletny bezsens.

Jesli kupujesz PHEV i nawet ladujesz ale jezdzisz dlugie trasy - to tez nie bardzo ma sens (choc np. Mercedes robi PHEV z dieslem, co sprawdza sie lepiej).

Natomiast jesli jak w moim przypadku 80-85% przebiegu to miasto i pod miastem to PHEV jezdzi w tych warunkach lokalnie bezemisyjnie.

Robilem kalkulacje i wychodzi ciut taniej niz self-charging i o wiele taniej niz w przypadku silnika benzynowego, mam dobra cene na ladowanie.

 

Natomiast jesli chodzi o przyszlosc elektrykow to wg mnie Mercedes idzie dobrym tropem - koncept Vision EQXX przejezdza na jednym ladowaniu ponad 1.000 km.

Nie szli w strone coraz wiekszych (przez co coraz ciezszych) baterii tylko skupili sie na efektywnosci, przez co auto zuzywa ponizej 10 kWh na 100 km:

 

https://group.mercedes-benz.com/innovation/product-innovation/technology/vision-eqxx.html

 

vision-eqxx-alle-drei-missionen-w1920xh1080-cutout.jpg

 

Testy byly wykonywane w rzeczywistych warunkach na drodze, nie w laboratoriach. Taka e-motoryzacje moge polubic :)

 

 

 


A nie... w kalkulacjach to wychodzi i wyglada swietnie. Niestety kalkulacje maja sie nijak do rzeczywistosci.
A jak to jest w rzeczywistosci? Oczywiscie pomijam roznice miedzy markami i modelami samochodow. Czesto nie da sie wlaczyc trybu elektrycznego od razu, bo bateria musi sie dogrzac / silnik rozgrzac itp. Teoretyczny zasieg z 80 czy 100km na baterii, potrafi sie zmniejszyc do 20-30km w rzeczywistosci. Srednie spalanie takich samochodow jest nawet wyzsze niz oszczednych spalinowek. 
Dokladajac do tego zwiekszone koszty serwisowe, zwiekszona mozliwosc awarii... na ten moment jest to bez sensu.
 

Edytowane przez SzefSzefow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.