Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Guest

Pogadajmy o samochodach :-)

Recommended Posts

Zastawia mnie tylko czemu świadomy kierowca widzi "problem" i wymienia olej w nowym samochodzie a taki producent zlewa temat . Przecież wystarczy jakby harmonogram był spisany w książce na do 5tys i potem co 15tys.

Share this post


Link to post
Share on other sites

głównie ekologia, mniejsze zapotrzebowanie na olej to mniejsze obciążenie dla środowiska, pomijam tutaj zużycie oleju przez silnik bo to nie idzie w parze z ekologią. Świadomy kierowca widzi problem ale większość patrzy też na cenę - jeśli wymiana oleju w ASO to np 800zł to przyjemniej mydli się oczy klientowi taka wymianą raz na 20tys niż 3x częściej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja tam jak w listopadzie odbierałem swoją alfę, która była testówką i miała niby niecałe 800km nalatane i tak wymogłem na dealerze, żeby wymienili mi olej przed wydaniem. Ok, nowsze silniki są dużo lepiej spasowane i w ogóle, ale jednak mimo małego przebiegu, testówka pewnie była ujeżdżana na zimnym silniku, coś tam pewnie już na filtrach zostało. Fortuna to nie jest, a głowa spokojniejsza.

 

Tutaj co prawda mowa o 22k km, ale Łysy ogólnie rozwija dość fajnie temat wymiany oleju własnie. Jeśli ktoś kanału nie znam, polecam :)

 

https://www.youtube.com/watch?v=nhxYLPvTQOo

Share this post


Link to post
Share on other sites

O co chodzi z tym mydleniem oczu?

koszty. Jeśli w salonie np Merca, ktoś powie, że trzeba zmienić olej po 4 tys km w silniku, skrzyni, dyfrze i będzie to kosztować X tys zł a w np w BMW z uśmiechem powiedzą, że w silniku pierwsza wymiana po 15tys i tyle to wielu ludzi woli "nie wydać" kasy niż ją wydać. Z tego powodu - o czym już pisałem - mydlili oczy bezobsługowymi skrzyniami automatycznymi, gdzie producent skrzyni jasno określał interwały wymian oleju - ale w tym przypadku BMW łatwo sobie przekalkulowało, że skrzynia (mówię o ZF 5hp) nawet bez wymian oleju doturla się do 200-300 tys zanim się zmieli - wtedy dawno jest już po gwarancji, klient który kupował auto w salonie w większości przypadków już zdążył zapomnieć, że miał to auto bo sprzedał je 5 lat temu ale był zadowolony, bo w ASO nie doili z niego kasy na wymianę oleju. 

W BMW od silnika S85 zaczęły się problemy z panewkami - tam to była wysilona jednostka z motorsportu - z jakiegoś powodu nie przewidzieli (albo po prostu nie wspominali o tym klientom) prewencyjnych wymian panewek co 80 tys km i po kilku latach zaczął się robić kwas bo silniki zaczęły padać jeden po drugim. Jeśli auto ma gwarancję na 3 lata, statystyczny niemiec robi 25km tys rocznie (?) a silnik rozlatuje się średnio po zrobieniu 120-150 tys km to producent musi się martwić, że będzie musiał na gwarancji ludziom silniki wymieniać? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja teraz jezdze autem w leasingu, producent przewidzial pierwsza wymiane po 30kkm i takie sa interwaly 30kkm. Tak jak piszesz gwarancja 3lata, leasing 3lata, wiec martwil sie bedzie kolejny wlasciciel...

Chociaz, ze wzgledu na przebieg to ja sie juz troche martwie, ale jeszcze 2-3miesiace chyba dociagnie ;)


Pozdrawiam,

Janek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kasa sie liczy dla producenta & ASO : olej przy pakietach serwisowych i jego utylizacja kosztuje . W ciągu roku takim pakietem objete jest   tysiace aut,    im rzadziej producent wymienia, tym wiecej globalnie zaoszczedzi. Biznes sie kreci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja teraz jezdze autem w leasingu, producent przewidzial pierwsza wymiane po 30kkm i takie sa interwaly 30kkm. Tak jak piszesz gwarancja 3lata, leasing 3lata, wiec martwil sie bedzie kolejny wlasciciel...

Chociaz, ze wzgledu na przebieg to ja sie juz troche martwie, ale jeszcze 2-3miesiace chyba dociagnie ;)

Dokładnie tak, wymusza to przy okazji leasingodawca. W służbowym samochodzie chciałem zrobić przegląd i zmianę oleju 3 tys. km wcześniej, nie ma nawet opcji żeby się zgodzili.

 

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

wiadomo, że wszystko zależy od ludzi w ASO ale idzie się dogadać - wystarczy, że nie odnotują wymiany i tyle

Share this post


Link to post
Share on other sites

W swoim aucie mozesz robic co chcesz ;) tylko to dalej nie rozwiazuje globalnego problemu. Polowa Europy jezdzi autami w leasingu, auta z pakietami serwisowymi. Producentowi nie zalezy, ASO nie zalezy, leasingodawcy nie zalezy, managerowi floty nie zalezy, to uzytkownikowi tez nie zalezy na tej pierwszej wymianie oleju ;) Do tego dochodzi coraz mniejsza wiedza/swiadomosc techniczna uzytkownikow samochodow. To jak kopanie sie z koniem, a podejscie uzytkownikow jest takie, ze dokladac do samochodu ktory nie jest moj, nie bede.

Potem te 3-4 latki trafiaja do PL jako okazje z zachodu i zaczynaja sie problemy.


Pozdrawiam,

Janek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powiedziałbym, że wysokość kwoty wykupu auta z firmy, jeśli jest taka możliwość, jest odwrotnie proporcjonalna do tego jak się o takie auto dba :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

koszty. Jeśli w salonie np Merca, ktoś powie, że trzeba zmienić olej po 4 tys km w silniku, skrzyni, dyfrze i będzie to kosztować X tys zł a w np w BMW z uśmiechem powiedzą, że w silniku pierwsza wymiana po 15tys i tyle to wielu ludzi woli "nie wydać" kasy niż ją wydać. Z tego powodu - o czym już pisałem - mydlili oczy bezobsługowymi skrzyniami automatycznymi, gdzie producent skrzyni jasno określał interwały wymian oleju - ale w tym przypadku BMW łatwo sobie przekalkulowało, że skrzynia (mówię o ZF 5hp) nawet bez wymian oleju doturla się do 200-300 tys zanim się zmieli - wtedy dawno jest już po gwarancji, klient który kupował auto w salonie w większości przypadków już zdążył zapomnieć, że miał to auto bo sprzedał je 5 lat temu ale był zadowolony, bo w ASO nie doili z niego kasy na wymianę oleju. 

W BMW od silnika S85 zaczęły się problemy z panewkami - tam to była wysilona jednostka z motorsportu - z jakiegoś powodu nie przewidzieli (albo po prostu nie wspominali o tym klientom) prewencyjnych wymian panewek co 80 tys km i po kilku latach zaczął się robić kwas bo silniki zaczęły padać jeden po drugim. Jeśli auto ma gwarancję na 3 lata, statystyczny niemiec robi 25km tys rocznie (?) a silnik rozlatuje się średnio po zrobieniu 120-150 tys km to producent musi się martwić, że będzie musiał na gwarancji ludziom silniki wymieniać? 

Sprawdziłem - zadzwoniłem bezpośrednio do ASO Mercedesa. U tego producenta nie ma dodatkowej wymiany po przejechaniu 1,5-3k km od zakupu nowego auta. Zalecany jest przegląd co 20k km lub po roku. Wyjątkiem są wybrane silniki AMG - tutaj komputer może wezwać na dodatkowy przegląd/wymianę oleju między standardowymi przeglądami serwisowymi.

 

Ten producent ma takie zalecenia, jak czytałem powyżej, są inni, którzy zalecają wymianę oleju co 15k km a jeszcze inni co 30k km (analogicznie jest w zegarkach, zalecenia od paru do 10 lat  ;)).

 

Czy to, że w Mercedesie serwisuje się silnik co 20k km może mieć wypływ na jego żywotność? Wg mnie raczej nie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokładnie tak, wymusza to przy okazji leasingodawca. W służbowym samochodzie chciałem zrobić przegląd i zmianę oleju 3 tys. km wcześniej, nie ma nawet opcji żeby się zgodzili.

 

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

 

Nie zgadza się ASO, czy leasingodawca ? Nigdy w ASOnie spotkałem z odmowa, a wymieniam olej zawsze przed zrobieniem zalecanego przebiegu i zupełnie mi się to niepokrywa z interwałami przeglądów.


Przepraszam za brak polskich znakow ale po prostu ich nie mam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rzuciłem przykładem ale masz rację, że w zwykłych mercach wymiany są po większym przebiegu a AMG ma coś takiego jak "docieranie silnika" i wtedy nie tylko silnik ale też dyfer i skrzynia - szef miał C63s i chyba po 5k km miał jechać na serwis. Przy okazji zbiegło się to że zmianą opon na tyle :P W BMW jest tak samo i np M4 dość szybko zjawia się na pierwszej wymianie płynów a np 2.0 w dieslu jeździ aż mu olej sądzą zajdzie ;)

Co do kompa - kumpel pracuje w ASO BMW i teraz chyba wszystkie nowe BMW mają "ruchome" interwały wymiany oleju bo komp w zależności od stylu jazdy decyduje czy olej ma być zmieniony po 13 tys czy 18 tys km

A czy długie interwały mają wpływ na żywotność silnika - oczywiście że tak. Im olej starszy tym więcej w nim nagarów, spadają jego właściwości a silniki teraz są dużo bardziej wymagające. Żeby nie szukać daleko - chyba N43 z BMW gdzie padały hydrauliczne napinacze łańcucha rozrządu - po czasie przyznali sie, że przeliczyli się z interwałami, była akcja serwisowa i zmiana interwału wymiany oleju

Edited by trollu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pierwszy przykład z brzegu suzuki. Chciałes zabłysnac i ci nie wyszło  :lol:    Myśl samodzielnie  '' żaden  tak nie robi i nigdy nie robił  (z malymi wyjatkami ) ''   To robił czy nie robił, bo przeczysz sam sobie  . W  ... byłeś ,  ... wiesz.

 

Napisałem, że "raczej żaden tak nie robi", jeżeli faktycznie w Suzuki każą wymieniać, OK mamy jeden wyjątek. Czekam na kolejne przykłady, skoro była mowa o japońskich autach od lat... Miałem i mam kilka japońskich aut dwóch marek i takich obowiązkowych wymian "zerowych" oleju nie ma i nie było 

 

Reszty tekstu szkoda komentować, sam się ośmieszasz swoim chamstwem      

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napisałem, że "raczej żaden tak nie robi", jeżeli faktycznie w Suzuki każą wymieniać, OK mamy jeden wyjątek. Czekam na kolejne przykłady, skoro była mowa o japońskich autach od lat... Miałem i mam kilka japońskich aut dwóch marek i takich obowiązkowych wymian "zerowych" oleju nie ma i nie było 

 

Reszty tekstu szkoda komentować, sam się ośmieszasz swoim chamstwem      

Pozdrow swojego mandarynkowego pomagiera , ktory tez nie  pamieta co i gdzie pisze :lol: .  Swoim chamstwem, brakiem wiedzy  osmieszasz sie, W oczekiwaniu na  przystanku autobusowym poszukaj sobie informacji w   https://www.google.com , bo jedyne co miales to katalogi japonskich aut. 

Wiesz gdzie lezy Japonia? :lol: 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zadałem proste pytanie, a w odpowiedzi kolejna porcja bełkotu... 

 

Szkoda, że nawet na forum zegarkowym można spotkać takie buractwo. Nie lepiej leczyć swoje kompleksy w innych miejscach? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zadawanie pytan to nie wszystko, trzeba równiez  myślec i czytac ze zrozumieniem,  a nie bełkotać.  Powątpiewa w przykład suzuki to otrzymał link  do wyszukiwarki w celu weryfikacji . Nie ma sensu  dyskusja z takim zakompleksionym dyletantem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.