Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

Macie jakieś doświadczenie z bagażnikami dachowymi/boxami? Nigdy nie zgłębiałem tematu i nie wiem na co zwrócić uwagę. Rozpiętość cenowa jest dość znaczna. Jak z prędkościami i spalaniem? Widzę, że wszystkie oficjalnie mają limit 130km/h.
 

Ja z kolei polecę boxy Thule. Mam już drugiego, bezawaryjne, pakowne i ładne wizualnie.

..."Wszys­tko jest możli­we. Niemożli­we po pros­tu wy­maga więcej cza­su"... Dan Brown

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co może być przyczyną objawu:

Po uruchomieniu zapłonu silnik robi pół obrotu i staje jak osioł.

A samemu faktowi blokady towarzyszy dźwięk uderzenia metalem o metal, tak mi się wydaje.

Kontrolki gasną a spod maski wydobywa się dym większy czasem mniejszy. 

Silnik 1.6 hdi 

Około 2 tygodni temu uszczelka pod głowicą była robiona.

 

Edytowane przez arek1a2b

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A skąd dym ?

 

Może opisze od początku, rano pod sklepem nie chciał dziad zapalić, działo się jak napisałem wyżej.

Po kilku próbach na siłę zapalił, podczas dodawania gazu w trakcie jazdy unosiła się za mną chmura dymy w kolorze mgły.

Jak stanąłem pod domem już nie odpalił a objawy jak w poprzednim moim poście.

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Wywar

Pomyliles paliwo na stacjii?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie no paliwo jest ok.

Od ostatniego tankowania około 100km zrobione.

Złe paliwo nie blokowało by silnika, dym jest dodatkiem do dzisiejszej awarii. 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Biały dym?

 to coś z pompą lub wtryskami, lub turbiną


Pozdrawiam Mirek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem tematy z podobnym problemem i jedni piszą że wina przewodów do akumulatora, inni że rozrusznik, a jeszcze inni jak kol mkl1 rozrząd

Teraz, mkl1 napisał:

Biały dym?

 to coś z pompą lub wtryskami, lub turbiną

Ale który z tych potencjalnych problemów sprawia że blokuje się silnik podczas odpalania ?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem.

Może np. nie dostać paliwa..???


Pozdrawiam Mirek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdyby nie dostawał paliwa to by silnik kręcił ale nie odpalał.

A tu mamy ewidentnie sytuację z uderzeniem i klops.

Tak myślę że rozrząd to może być dobry trop, przestawił się i cos tłucze w środku a dym  ???? może nie spala się dobrze paliwo 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli to rozrząd to nie próbuj więcej. bo będiesz miał kapitalkę, lub wymianę silnika.

 takie metaliczne uderzenie to  walnięcie tłoka z którymś zaworem na tenprzukład...

 


Pozdrawiam Mirek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jest szansa że mechanik coś zmajstrował jak robił uszczelkę pod głowicą i wyszło to po około 100 km ?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 minut temu, arek1a2b napisał:

A jest szansa że mechanik coś zmajstrował jak robił uszczelkę pod głowicą i wyszło to po około 100 km ?

 

 

A zmieniał pasek rozrządu przy okazji zwalenia głowicy? Kiedy był wogóle pasek wymieniany? Tak, jest możliwe że coś wyszło po tym remoncie, np zabrudził pasek, był już zużyty. Ale mógł to być zbieg okoliczności


TikTak TikTak - tylko 2 kalorie ;-)

MARIANEK :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

rozrząd robilem okolo 20 tyś km temu, nie wiem czy wymieniał bo pytał mnie czy wymienić i kazałem samemu ocenić czy trzeba 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, arek1a2b napisał:

rozrząd robilem okolo 20 tyś km temu, nie wiem czy wymieniał bo pytał mnie czy wymienić i kazałem samemu ocenić czy trzeba 

 

Rozrząd świeży. Była tylko uszczelka wymianiana, czy też robił coś z głowicą (uszczelniacze, gniazda)? Mógł się wypiąć zawór jeśli coś nie tak poskładali. Spójrz za osłonę czy jest pasek w całości, przynajmniej będziesz wiedział czy to ten problem. I nie próbuj odpalać. Jeszcze coś z pompą paliwa mogło się stać (dużo mniejszy problem)

Edytowane przez mkoch

TikTak TikTak - tylko 2 kalorie ;-)

MARIANEK :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już go nie odpalam. Stoi i czeka na wizytę mechanika za rok :)

Ale czy pompa paliwa powoduje całkowitą blokadę silnika, chyba nie.

 

Jest wymieniona uszczelka, głowica była gdzieś na sprawdzeniu i ją planowali czy coś w tym stylu..

Co więcej nie wiem bo wszystko na wariata było robione, nawet nie miałem kiedy pogadać z majstrem. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może być urwany zawór... szukaj silnika... Nie baw się już w naprawę, bo szkoda pieniędzy... Słupek kosztuje w granicach 3000 złotych...

Edytowane przez kiniol

Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, arek1a2b napisał:

Po uruchomieniu zapłonu silnik robi pół obrotu i staje jak osioł.

A samemu faktowi blokady towarzyszy dźwięk uderzenia metalem o metal,

czytałem jeszcze raz..............kolizja elementów w silniku...

 a co może być przyczyną kolizjii. ???

 m.innymi złe ustawinei rozrządu...

 Niestety miał tak w 190 E 2,0 l i zerwał się łańcuch rorządu... tłoki pogięły 2 zawory ( ich drążki)  Silnik do remontu.

 Został się ino blok.. reszta wymagała wymiany...

 wiem ..

 Zyłym prorokiem jestem, więc nie życzę Ci tego.

 wręcz odwrotnie, By to była zwykła usterka np. luźnego zaworu, lub jakaś inna bagatelka...


Pozdrawiam Mirek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
38 minut temu, mkl1 napisał:

 m.innymi złe ustawinei rozrządu...

 

a na ile to możliwe że złe ustawienie rozrządu ujawniło się po jakimś czasie ?

 czy mam jakąś podstawę żeby wymagać od mechanika naprawy na jego koszt, od ostatniej naprawy minęło nie całe 2tygodnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mogła się rozpaść któraś z rolek prowadzących pasek rozrządu, w wyniku zbyt mocnego napięcia w/w paska... To tak na szybko... Może być tak, że pan majster wymienił sam pasek gdyż stwierdził, że reszta "jeszcze polata", a ta reszta to pompa wody, rolka prowadząca i rolka napinacza. Mógł ów pasek dociągnąć na maksa i po 100 km łożysko lub napinacz się zwyczajnie rozpadł powodując przeskok paska o ileś tam zębów i kolizje tłoków z zaworami... Mówię serio, jeśli tak jest to wymień cały silnik z rozbitka... Obawiam się, że pierwsze kroki najlepiej skieruj do zespołu rzeczoznawców, np. PZMot... Masz fakturę za naprawę? Chodzi o dowód naprawy...

Edytowane przez kiniol

Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaki tam dowód naprawy.

Mam korespondencję sms i sporo świadków, wiedzących co i gdzie naprawiam. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, mkl1 napisał:

Jeżeli to rozrząd to nie próbuj więcej. bo będiesz miał kapitalkę, lub wymianę silnika.

 takie metaliczne uderzenie to  walnięcie tłoka z którymś zaworem na tenprzukład...

 

Zależy kto i jak zrobił wymianę uszczelki, czy była planowana głowica, itd... wtedy też możliwa jest "kolizja" w silniku bez ruszania rozrządu.


..."Wszys­tko jest możli­we. Niemożli­we po pros­tu wy­maga więcej cza­su"... Dan Brown

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie stresujmy kolegi w sylwestra:

 Pan mechanik coś spier## i tyle..

Pan mechanik powie oczywisćie , że nic nie zrobił poza pracą zleconą przez klienta....

Pan mechanik często nie wie , że spier## cos obok....bo mu się wajha obslizgła...


Pozdrawiam Mirek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To może zamiast dać do poprawy temu co spiermylił się zaprowadzić auto do mechanika który wiem że na pewno nic nie spieprzy bo on zawsze robi mi wszelkie naprawy, i należy do rodziny, bliskiej rodziny,  ale że mam do niego dość daleko i brakowało mi akurat czasu dałem do lokalnego majstra. 

I na podstawie wyroku domagać się zwrotu kasy za naprawę. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.