Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Guest

Pogadajmy o samochodach :-)

Recommended Posts

7 godzin temu, bobwoj napisał:



 

 


Nie chodzi o to, że nie chce dopłacić. Chciałbym zracjonalizować wybór. Kupić opony z najlepszym stosunkiem jakości do ceny. W testach różnice są minimalne, cenowo już znaczne. Nie chcę dopłacać 30% dla 2% lepszych osiągów.

Wysłane z mojego SM-G981B przy użyciu Tapatalka

 

 

To dopłać do tych evo. To nowa generacja opon całorocznych. Wg mnie jest 400zl do kompletu warto.  Micheliny wcale takie głośne nie są w realu. Za to nieco trwalsze niż 4 seasons. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki. Tak też zrobię.

Wysłane z mojego SM-G981B przy użyciu Tapatalka


"Zdziwiło was, panowie, żeście usłyszeli z moich ust słowo "Bóg", lecz zapewniam was, że pojęcie Boga i cześć jaką mam dla niego opieram na podstawach tak pewnych jak prawdy z dziedziny fizyki." - Michael Faraday

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja do wielosezonowych gumek mam stosunek😁 zdystansowany. Jak coś  jest do wszystkiego to znaczy, że do niczego. W tym moim Rangerze miałem z fabryki jakieś Goodyeary wielosezonowe i na pierwszej ślizgawicy jazda była ze ściśniętymi pośladkami. Założyłem  Nokiany WR SUV 3 i zupełnie inna bajka. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wielosezony w dużych autach SUV i terenowych się pewnie gorzej sprawdzają - to trzeba zobaczyć w testach.

Jestem z natury sceptyczny wobec takich wyglaszanych tezach typu powyżej.

Założyłeś i jechałeś po tym samym odcinku? W tej samej temperaturze? Nawierzchni? Z tą samą prędkością?

Nawet jak odpowiesz na każde pytanie Tak, ja nie uwierzę.

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, loco50 napisał:

Ja do wielosezonowych gumek mam stosunek😁 zdystansowany. Jak coś  jest do wszystkiego to znaczy, że do niczego. W tym moim Rangerze miałem z fabryki jakieś Goodyeary wielosezonowe i na pierwszej ślizgawicy jazda była ze ściśniętymi pośladkami. Założyłem  Nokiany WR SUV 3 i zupełnie inna bajka. 

 

Porównujesz jabłka z gruszkami. Piszemy o standardowych osobówkach FWD, a Ty podajesz przykład pickupa. Ponadto w Rangerze miałeś pewnie fabrycznie opony całoroczne, ale z bieżnikiem H/T (lub nawet A/T), a założyłeś teraz 100% szosowe opony zimowe. My zaś piszemy o całorocznych oponach szosowych. Warto wgryźć się nieco w temat dyskusji zanim coś się napisze. 🙂

Edited by memento mori

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z pewnością masz racje, zwłaszcza jak jeszcze podkreślisz to dość obcesowym wpisem. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

kupilem w nl duzego suva z fabrycznymi goodyearami 4season i po 2latach nadal jestem zadowolony

warto brac pod uwage ze tu nie ma praktycznie sniegu i jezdzi sie duzo wolniej niz w niemczech

w zeszlym roku na wiosne bylem na nartach we francji i wysoko po sniegu jezdzilo sie calkiem niezle ale wtedy opony byly prawie nowe

teraz mam ponad 40tys przebiegu i dojade jeszcze max 10tys i wymiana

poprzednio mialem tez spore auto i zywot opon letnich i zimowych byl mniej wiecej 50tys przebiegu

 

tapatalked

verstuurd vanaf mijn iphone

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest maritimeeng

W zasadzie do wszystkich aut pomiędzy 100 -200 KM z napędem na przód, jeżdżących po polskich drogach, dobre opony całoroczne będą OK. Do mocniejszych (zwłaszcza tylnonapędowych) raczej dobre zimowe.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 minut temu, loco50 napisał:

Z pewnością masz racje, zwłaszcza jak jeszcze podkreślisz to dość obcesowym wpisem. 

 

Eee tam, przestań się mazać, lepiej sprawdź sobie co tam dokładnie kupiłeś z tym Rangerem 😉 Kiedyś do Rangera dawali na pierwszy montaż całoroczne Goodyeary Wrangler i były to właśnie opony typy AT, ale to było chyba tylko w topowych wersjach. Ford ma umowę z Goodyerem i od kilku lat opcjonalnie daje ich opony całoroczne na pierwszy montaż. W popularnych osobówkach był to model Vector 4Seasons, w Rangerze nie wiem. Narzekanie na trakcję zimą na całorocznych oponach AT i HT to standard wśród kierowców terenówek i pickupów, ponieważ te opony mają inne przeznaczenie i nie ma w tym nic dziwnego.

Edited by memento mori

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minut temu, pablo122 napisał:

@loco50Silnik w Twoim Fordzie z jaką skrzynia jest skojarzony?

10 biegowy automat

Może w normalnej Polsce opony całoroczne są ok, ale u mnie na dzikiej północy i w lesie na zimę tylko "zima". Ja nie mam 19 lat i nie kupiłem wczoraj pierwszego samochodu. Jeździłem i słabymi i mocnymi, i przedbnionapedowymi i 4x4 i zawsze kupowałem "zimę". Możecie się obrazić, ale uważam, że całoroczne gumki to trochę takie dziadowanie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 minut temu, maritimeeng napisał:

W zasadzie do wszystkich aut pomiędzy 100 -200 KM z napędem na przód, jeżdżących po polskich drogach, dobre opony całoroczne będą OK. Do mocniejszych (zwłaszcza tylnonapędowych) raczej dobre zimowe.

 

 

I nikt dorosły i rozsądny nie będzie z taką tezą polemizował. Auta o których piszesz na całorocznej, topowej oponie premium mają więcej niż wystarczający zapas przyczepności, dla pozostałych (RWD, 4x4, mocne FWD lub osób lubiących zap...ć nawet gdy to jest Seicento Sporting, mieszkających w górach itd.) są opony sezonowe. Tylko i aż tyle. Pisanie w oderwaniu tez typy "jak coś jest do wszystkiego..." lub "mam opony X i są dla mnie dobre", "szwagier miał Y i narzekał" nie ma kompletnie sensu. Można tak przez 100 lat klepać posty i to nie tylko na temat opon ;-)

Edited by memento mori

Share this post


Link to post
Share on other sites

Można.A tak jak piszesz-lubię zap... ć. Nawet pikapami. 

Share this post


Link to post
Share on other sites



Możecie się obrazić, ale uważam, że całoroczne gumki to trochę takie dziadowanie. 


Samochód żony całe 60 koni mocy. Nie opuszczajacy miasta Wrocław w którym ostatnia zima że śniegiem leżącym na drogach miała miejsce chyba 10 lat temu. Od razu po zakupie fabryczne Hankooki poszły na olx. W zamian za nie kupiłem Michelin crossclimate.
Drugi samochód którym jeździmy w dłuższe trasy ma nadal dwa komplety opon mimo, że okazja do zmiany była już. Dla mnie to świadomy wybór w obu przypadkach.
Także nie generalizował bym, że to dziadowanie. Opony całoroczne sprawdzają się idealnie, ale nikt nie mówi, że zawsze i wszędzie.
Dyskuje czy całoroczne, czy dwa komplety są od zawsze. Są tacy co chwalą jedne, a są tacy co drugie. Szkoda prądu na roztrząsanie tego, niech każdy wybiera co dla niego jest lepsze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No tak Wrocław - wieczne lato😁. U mnie w maju bywają przymrozki. A  o dziadowaniu napisałem trochę ironicznie, zważywszy, że wydatek raz na 3-4 lata jakichś 1600 przy małych kołach i jakichś 2500 do 3000 przy dużych kolach w premium to jest nic przy tym co wydajecie na zegarki. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie całoroczne premium wychodzą drożej niż letnie premium. Zimówki na oddzielnych kołach po 8 latach miały jeszcze 6 mm bieżnika. Sprzedałem ze względu na ich wiek, nie były spękane. Teraz kupuje wielosezon. Dla mnie to optymalne rozwiązanie. Mieszkam w Wielkopolsce zimy u nas od kilku lat już nie ma. Auto jako drugie w rodzinie pokonuje 15tyś rocznie głównie jako dojazd do pracy. Nawet się zastanawiam, czy potrzebuje całorocznych premium, czy nie wystarczyły by że średniej półki. Auto to Avensis T27 1.8 147km, więc szału z mocą nie ma.

Wysłane z mojego SM-G981B przy użyciu Tapatalka




"Zdziwiło was, panowie, żeście usłyszeli z moich ust słowo "Bóg", lecz zapewniam was, że pojęcie Boga i cześć jaką mam dla niego opieram na podstawach tak pewnych jak prawdy z dziedziny fizyki." - Michael Faraday

Share this post


Link to post
Share on other sites

To, że całoroczne premium są droższe, niż sezony to normalne i byłbym zdziwiony, gdyby było inaczej.  Pewnie takie przypadki jednak są.

Jak już wcześniej pisałem, dla mojego własnego komfortu i bezpieczeństwa kupuję wielosezony premium i to do tego markę, która dominuje w testach.  Nazwę sobie darujmy, by nie robić kryptoreklamy.

Premium wielosezon jest  lepsza, niż przeciętny sezon.  Pamiętaj, że prawdopodobnie przeciętny wielosezon jest na poziomie słabego sezonu.

To generalizowanie, ale moim zdaniem tak to działa.  Testy konkretnych modeli i ich porównanie do sezonowych dają dużo do myslenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sama marka nie czyni z danej opony lepszej - premium- , a jedynie konkretny model opony , co do całorocznych one bazują na średniej klasy opon danej marki , nawet tych premium .  

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 18.12.2020 o 11:14, pablo122 napisał:

Multipla zabytek 💪👏 (nie moja)

20201218_110736.jpg

20201218_110722.jpg

mam magików, którzy każde auto na zabytek dadzą, nawet tak brzydkie jak multipla

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest maritimeeng
W dniu 19.12.2020 o 19:24, loco50 napisał:

No tak Wrocław - wieczne lato😁. U mnie w maju bywają przymrozki. A  o dziadowaniu napisałem trochę ironicznie, zważywszy, że wydatek raz na 3-4 lata jakichś 1600 przy małych kołach i jakichś 2500 do 3000 przy dużych kolach w premium to jest nic przy tym co wydajecie na zegarki. 


Ja bez żadnego trybu...

Premium przy dużych kołach (19/285) to niestety 5 koła...

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, loco50 napisał:

Ja i lato i zimę zawsze kupuję premium. 

Zreguly nie doradzam jak się mnie nikt nie pyta o zdanie 😉,ale polecam Tobie zainteresować się Falken Wildpeak At3w do Rangera. 

Nie jestem sobie w stanie wyobrazić warunków w których by Cię te opony zawiodły. 

Mam je na F150 , jeżdżę zima po górach w warunkach których większość z Was pewnie na oczy nie widziała. Nawet z przyczepa 😉

Świetne opony na każde warunki, na swoich mam już zrobione 60k km, i będę je musiał wymienić dopiero przed następna zima. 

Rewelacyjna opona 


Beware the fury of a patient man.

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 godzin temu, Iko napisał:

..........  Testy konkretnych modeli i ich porównanie do sezonowych dają dużo do myslenia.

 

Mam takie samo zdanie co Ty. Dopiero po przeczytaniu tego testu: https://www.tyrereviews.co.uk/Article/2020-Auto-Bild-All-Season-Tyre-Test.htm pojawiły się wątpliwości.  Jak to możliwe, że producent opon premium i półki średniej produkuję oponę premium, która wg oceniających jest gorsza od opony średniego poziomu?  Można byłoby pomyśleć, że oceniający nie jest obiektywny, ale w tym wypadku mówimy o Auto Bild, nie jakimś podrzędnym magazynie. Wg podlinkowanego testu Bridgestone i Pirelli ze swoimi oponami wypadają gorzej od typowych średniaków takich jak Kleber, czy Firestone. Chociaż ten Firestone całkiem nieźle wypada:

 


"Zdziwiło was, panowie, żeście usłyszeli z moich ust słowo "Bóg", lecz zapewniam was, że pojęcie Boga i cześć jaką mam dla niego opieram na podstawach tak pewnych jak prawdy z dziedziny fizyki." - Michael Faraday

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   1 member

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.