Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Guest

Pogadajmy o samochodach :-)

Recommended Posts

Generalnie powinno się wymieniać, ale jeżeli w aucie nie ma turbiny i to jakaś stara pancerna konstrukcja, to można trochę przeciągnąć interwał.


..."Wszys­tko jest możli­we. Niemożli­we po pros­tu wy­maga więcej cza­su"... Dan Brown

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pewno jakis zaporożec.


To forum na trzezwo jest nie do przyjecia...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie, to Volvo S80  2,5 T 

 

Edit. Owszem, Zaporożca też miałem w latach 1979 do 1983  Kupiłem nowego na tzw. asygnatę i był to mój pierwszy własny samochód. 

To była bardzo dobra maszyna. Jeden z niewielu który sprzedałem po trzech latach użytkowania za więcej niż zapłaciłem za nowego.:)  

Edited by dziadek

Każdy stary człowiek ma swoją historię i powód, dlaczego jest taki, a nie inny. Pomyśl o tym, zanim mnie osądzisz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moim zdaniem wymień olej. Mimo, że praktycznie nie używany to jednak łapie wilgoć (nie może jej odparować bo nie pracuje) i zachodzą jednak procesy starzenia w oleju. Szkoda by było takiego silnika gdyby coś wyskoczyło z powodu problemów z olejem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziadek chcialem tylko zartem dopisac zebys sam wymienil olej bo ci mechanicy czesci wymienia na stare ale w takiej sytuacji moge tylko pozazdroscic auta 😉


To forum na trzezwo jest nie do przyjecia...

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, dziadek napisał:

Mam pytanie do fachowców od motoryzacji.

Mam samochód którym przejechałem w 2020 roku tylko 180 km.  Czy mam wymienić olej w silniku, czy nie wymieniać?

Dodam tylko, że ostatnia wymiana oleju była w grudniu 2019r. 

Fachowcem nie jestem ale za to mój zaufany fachowiec :) powtarza zawsze, że należy wymienić i ja tak robię.  W swoim  ( 5 litrowy silnik, benzyna) przejechałem w rok 450 km i wymieniłem. Jak pytam dlaczego, to usłyszałem, że olej traci swe właściwości nawet jak nie ma przebiegu a koszt wymiany jest na tyle niski że nie warto ryzykować zmniejszeniem żywotności silnika a ona z pewnością spada. Nic się nie stanie, samochód nie padnie ale jak ma służyć dłużej to olej to podstawa - ja wymieniam też dla świętego spokoju :) żeby o tym nie myśleć 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czekam i czekam i mojego autka dalej nie ma, ale ma być jeszcze w styczniu... czekam dalej...

 

Niestety przybycia nowego auta nie doczekało (najpewniej) łożysko oporowe sprzęgła w mojej Imprezie i po 163400km się... odmeldowało. 

Slyszalem je już od jakiegoś czasu, ale liczyłem ze jeszcze chwilkę pociągnie. I tak dzisiaj - na szczęście blisko domu - powiedziało... dość. 

 

Bylo groźnie, bo zgasł mi silnik, a pedał sprzęgła został w podłodze. Potem zaczęło to trochę działać, ale ten upiorny pisk towarzyszący każdemu wciśnięciu sprzęgła przyprawia o ból zębów. Do tego cholerstwo ma takie opory, ze ponownie zgasilo mi silnik, przy skręcaniu w uliczkę w mieście. Masakra...

 

Koniec końców dojechałem do „mojego” mechanika - oczywiście ma nieczynne, ale zostawiłem auto tam i w poniedziałek będę załatwiał dalej.

Impreza nie zawodzi, dała radę jakoś się dotoczyć i chwała jej za to, bo jeszcze mi lawety w wolny weekend brakowało ;)

 

Ot, takie przygody... swoją drogą 163000km na jednym sprzęgle glowbie w mieście to i tak niezły wynik.

 

Ogólnie mamy tą Imprezę III (rocznik 2008) od nowości i to jest cholernie dobra maszyna :)

 

0026A68C-35B6-4E4C-8AC8-309AD605157A.thumb.jpeg.5ca633d806cdbf1dec83c64aaa07fd1a.jpeg


Miłego dnia!

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, pmwas napisał:

Ogólnie mamy tą Imprezę III (rocznik 2008) od nowości i to jest cholernie dobra maszyna :)

 

Miałem takiego lanosa, ten sam rocznik, auto nie do zajechania. Kolega ode mnie odkupił i do dzisiaj nim jeździ, poza przeglądami praktycznie nic nie robione. Prędzej go ruda zeżre niż coś się popsuje 😉  

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 godziny temu, dziadek napisał:

Mam pytanie do fachowców od motoryzacji.

Mam samochód którym przejechałem w 2020 roku tylko 180 km.  Czy mam wymienić olej w silniku, czy nie wymieniać?

Dodam tylko, że ostatnia wymiana oleju była w grudniu 2019r. 

Ja bym na Twoim miejscu wymienił. Koszt prawie żaden a spokój ducha bezcenny. 


W dniu 22.12.2014 o 11:43, Cezar. napisał:

... mądrzy zrozumieją, a reszcie nie wytłumaczysz...

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, pmwas napisał:

Czekam i czekam i mojego autka dalej nie ma, ale ma być jeszcze w styczniu... czekam dalej...

 

Niestety przybycia nowego auta nie doczekało (najpewniej) łożysko oporowe sprzęgła w mojej Imprezie i po 163400km się... odmeldowało. 

Slyszalem je już od jakiegoś czasu, ale liczyłem ze jeszcze chwilkę pociągnie. I tak dzisiaj - na szczęście blisko domu - powiedziało... dość. 

 

Bylo groźnie, bo zgasł mi silnik, a pedał sprzęgła został w podłodze. Potem zaczęło to trochę działać, ale ten upiorny pisk towarzyszący każdemu wciśnięciu sprzęgła przyprawia o ból zębów. Do tego cholerstwo ma takie opory, ze ponownie zgasilo mi silnik, przy skręcaniu w uliczkę w mieście. Masakra...

 

Koniec końców dojechałem do „mojego” mechanika - oczywiście ma nieczynne, ale zostawiłem auto tam i w poniedziałek będę załatwiał dalej.

Impreza nie zawodzi, dała radę jakoś się dotoczyć i chwała jej za to, bo jeszcze mi lawety w wolny weekend brakowało ;)

 

Ot, takie przygody... swoją drogą 163000km na jednym sprzęgle glowbie w mieście to i tak niezły wynik.

 

Ogólnie mamy tą Imprezę III (rocznik 2008) od nowości i to jest cholernie dobra maszyna :)

 

0026A68C-35B6-4E4C-8AC8-309AD605157A.thumb.jpeg.5ca633d806cdbf1dec83c64aaa07fd1a.jpeg

Ooo... pewnie nóżka na sprzęgiełku była trzymana... Tak się niestety dzieje gdy nie odstawiasz stopy z pedału sprzęgła, na luzie... 


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Share this post


Link to post
Share on other sites

A nie, w życiu (tzn pierwsze 70000 przejechała mama, to za nią nie ręczę ;) ).

 

163000km głównie w mieście - może sprzęgło paść - nic dziwnego :)

 

Zresztą to auto to czasem jakby było żywe - usłyszała małpa złośliwa, że myślę, czy nie sprzedać, to narobi kosztów na koniec i już jej tak łatwo nie puszczę do ludzi :D

 

Po prawdzie to ma rację - to auto jest tak dobre, ze zmiana to czysta fanaberia, ja lubię tą Imprezę bardzo i żal się pozbywać, zwłaszcza ze fortuny za nią nie dostanę ;)

Jeździłem wieloma samochodami, ale tylko Imprezę naprawdę po prostu bardzo lubię. Starzeje się nieubłaganie, ale to świetnie zaprojektowany samochód.


Miłego dnia!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taka ciekawostka o Subaru :

https://autogaleria.pl/subaru-legacy-wagon-1990

 

Dla kontrastu niedaleka przyszłość/ teraźniejszość motoryzacji:

https://autogaleria.pl/nio-et7-solid-state-battery-bateria-polprzewodnikowa

 

A to też w sumie ciekawe, 3 cyl. Mini 555 555 km i jedzie po miljon ;) :

https://autogaleria.pl/mini-cooper-d-milion-kilometrow

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mechanik rozebrał głowicę i stwierdził iż.

Auto kopciło bo gdzieś nie było 100% szczelnie i płyn z chłodnicy dostawał się do jednego z cylindrów.

A te wielkie łup, to efekt długiego nieużywania (czyt. około 5 dni) auta, i do cylindra naciekło dużo tegoż płynu i to blokowało silnik.

 

Ma to sens?

 

Głowica poleciała do powtórnego sprawdzenia.

Coś mi się wydaje że tym razem stwierdzą że jest kaput.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma sens, płyn jest nieściśliwy, rozrusznik dopchnął tłok do góry ile miał sił i tyle. Były przypadki gdzie auta po mocnych opadach w dużych kałużach zasysały wodę, jeśli silnik pociągnął jej wystarczająco dużo to kończyło się pogiętym korbowodem i dziurą w bloku 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto jak było uruchamiane kilka razy dziennie na przejażdżki do sklepu itp. nie było problemu, a kilka dni postoju i klops.

 

Musiała być spora dziura jeśli tyle płynu się dostało w tak krótkim czasie, tym bardziej że nie jest pod ciśnieniem. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak komuś przyjdzie do głowy kupić wielosezonówki to odradzam, ostatnio w górach na śniegu okazało się ile jest warty napęd 4x4 w takim zestawieniu. Jest to gówno warte zestawienie.


Kocham Zegarki i nie dlatego, że pokazują która jest godzina.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, albiNOS 01 napisał:

ile jest warty napęd 4x4 w takim zestawieniu. Jest to g... warte

 

 

jezdzilem po zlodowacialym sniegu z kitzbuhel do matrei na goodyearach 4s w x5 xdrive

bezproblemowo wiec mam zupelnie inne zdanie

biore pod uwage ze opony byly prawie nowe i naped moze nie klasy subaru ale tez niezly   ;)

 

tapatalked

verstuurd vanaf mijn iphone

Share this post


Link to post
Share on other sites
49 minut temu, Czujnik napisał:

 

 

jezdzilem po zlodowacialym sniegu z kitzbuhel do matrei na goodyearach 4s w x5 xdrive

bezproblemowo wiec mam zupelnie inne zdanie

biore pod uwage ze opony byly prawie nowe i naped moze nie klasy subaru ale tez niezly   ;)

 

tapatalked

verstuurd vanaf mijn iphone

Takim samym autem jak moje, tyle, że z nówka oponami wciągnąłem 13 lat temu VW t3 na śniegu i lodzie na tak stromą górę, że samemu ciezko było na nią wejść a wtedy do były... wielosezonówki. Moje mają już chyba z 6 czy 5 lat no i d*pa.

Edited by albiNOS 01

Kocham Zegarki i nie dlatego, że pokazują która jest godzina.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, albiNOS 01 napisał:

Moje mają już chyba z 6 czy 5 lat no i d*pa.

 

 

czyli trzeba to brac pod uwage, ze bardzo traca po kilku latach

z drugiej strony klamot jest tak ciezki ze po niecalych 50tys przebiegu mam wlasciwie wszystkie opony do wymiany  ;)

 

tapatalked

verstuurd vanaf mijn iphone

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, albiNOS 01 napisał:

Jak komuś przyjdzie do głowy kupić wielosezonówki to odradzam, ostatnio w górach na śniegu okazało się ile jest warty napęd 4x4 w takim zestawieniu. Jest to gówno warte zestawienie.

 

 

Ty patrz a ja na FWD na całorocznych Imperialach dałem radę. 😚

22 godziny temu, arek1a2b napisał:

Auto jak było uruchamiane kilka razy dziennie na przejażdżki do sklepu itp. nie było problemu, a kilka dni postoju i klops.

 

Musiała być spora dziura jeśli tyle płynu się dostało w tak krótkim czasie, tym bardziej że nie jest pod ciśnieniem. 

 

Dziura - znaczy uszczelka pod głowicą była przerwana jak rozumiem - trochę mi smierdzi bo weź pod uwagę, że ile tego płynu mogło nalecieieć na raz do cylindra?

Cały z silnika się zassał?

 

Jakby naleceiało przez dolot [wjechanie w kałużę] to ok.

ale tak?

 

Jakie to auto i silnik ?


 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Lawnowerman napisał:

Jakie to auto i silnik ?

peugeot 3008 1.6hdi

 

Nie wiem nie znam się, ogólnie dno i wodorosty. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, albiNOS 01 napisał:

Jak komuś przyjdzie do głowy kupić wielosezonówki to odradzam, ostatnio w górach na śniegu okazało się ile jest warty napęd 4x4 w takim zestawieniu. Jest to gówno warte zestawienie.

 

Bez podania modelu i rozmiaru opony oraz rocznika i modelu auta Twoja wypowiedź nie ma większego sensu, ponieważ nie ma żadnego punktu odniesienia.

Edited by memento mori

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja się skusiłem na

Weather control a005 evo 

Zobaczymy


"Jeśli bałagan na biurku świadczy o bałaganie w głowie, o czym świadczy puste biurko?" Albert Einstein

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.