Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

15 godzin temu, Paulus57 napisał(-a):

skrzynia automatyczna, tempomat aktywny i auto-hold

 

 

Dokładam head-up i klimatyzacje dwustrefową bo mamy z żoną odmienne zdanie na temat komfortu  ;)

 

tapatalked

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
30 minut temu, Czujnik napisał(-a):

 

 

Dokładam head-up i klimatyzacje dwustrefową bo mamy z żoną odmienne zdanie na temat komfortu  ;)

 

tapatalked

Head-upa nie miałem i da się żyć bez niego, ale klima dwustrefowa może dobrze wpływać na stosunki małżeńskie. :) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, Bugs napisał(-a):

 

Automat zdecydowanie.

Auto-Hold może bardziej w manualu do ruszania pod górkę, w automacie rozumiem że po to żeby stojąc nie trzymać nogi na hamulcu ale gdzie trzymać w zamian? ;)

Do tempomatu jakoś nie mogłem się przekonać, przy tak nieskładnym ruchu jak w PL i dalekiej od doskonałości infrastrukturze dróg jakoś nie byłbym w stanie mu zaufać. Może w Tesli.

Do must-have dodałbym jeszcze ostrzeżenie o pojazdach w martwym polu i zintegrowany zestaw głośnomówiący ( w sensie komunikacja BT-telefon ) a najlepiej Apple Car Play/Android Auto bo to chyba nie jest zawsze standard.

Dobrze też odbyć jazdy próbne dość dokładnie jeśli nie kupujesz auta z najwyższej półki w full opcji bo można się naciąć na różne ciekawostki, np z moich doświadczeń:

- BMW E90 - brak uchwytów na kubki w standardowym wyposażeniu. Zagapiłeś się przy konfiguracji ( opcja "pakiet schowków ) to nie masz gdzie odłożyć puszki/kubka

- BMW E90 - zamówienie radia/nawigacji Professional nie oznacza automatycznie ww zestawu telefonicznego, to jest osobna opcja, nie zaznaczyłeś to gadasz z ręką przy uchu

- BMW F10 - nie ma gdzie odłożyć telefonu tak żeby był po ręką, tylko do podłokietnika albo schowka kierowcy

- Opel Corsa D - hit projektowy - reflektory halogenowe, żarówki przepalają się co najmniej raz w roku, wymiana wymaga demontażu niektórych elementów pod maską i dłoni jak ET lub demontażu zderzaka. W trasie, po ciemku - niewykonalne. Dodatkowo brak wskaźnika niskiego poziomu płynu do spryskiwaczy, wiesz że się skończył jak przestaje psikać. Dobrze że z paliwem nie poszli tą drogą.

System wspomagania ruszania pod górę to HHC; bodajże Hill Hold Control/ HHA Hill Hold Assist, HH - Hill Hold - miałem to już w Skodzie RS II z manualem. Ogólnie świetna sprawa, ja zawsze wspomagałem się hamulcem nożnym, ale istniało zawsze ryzyko, że pojazd z tyłu, który był za mną na grubość żyletki mógł mnie w cmoknąć w tyłek. HHC niweluje do zera możliwość stoczenia pojazdu. Działał na zasadzie wyczucia kąta pochylenia pojazdu.

Auto Hold dla mnie to rewelacyjny wynalazek, nie pamiętam, jaka marka pierwsza wprowadziła tą funkcję, ale niwelowanie pełzania to rewelacyjne rozwiązanie.

BLIS(BSIS) - czyli informacja o pojazdach znajdujących się w martwym polu, to już norma określona prawem unijnym na pewno dla ciężarówek.I chyba już w standardzie dla osobówek w większości aut jakie spotykam.
Np w moim przypadku znacznie mniej irytujące jest w BMW, aniżeli w Volvo lub Mercedesie, a propos mercedesa Auto Hold w merolach uruchamia się inaczej, aniżeli w większości często permamentnie w innych markach. Należy wcisnąć pojnownie hamulec po zatrzymaniu pojazdu, prawie do oporu. Ciekawe rozwiązanie, ale mniej wygodne...

 

Inne systemy obowiązkowe w pakiecie GSR:

 

"Moving Off Information System wykrywa obiekty znajdujące się tuż przed maską pojazdu. Rozwiązanie to ma za zadanie ostrzec kierowcę, gdyby ten chciał ruszyć samochodem bez sprawdzania, czy coś znajduje się przed nim. Ma to szczególne znaczenie w przypadku dużych samochodów ciężarowych, w których kierowca może nie dostrzec na przykład pieszego, przechodzącego tuż przed maską.

 

Blind Spot Information System to rozwiązanie, które jest szczególnie przydatne dla kierowców dużych pojazdów. Im większy samochód, tym większe zazwyczaj są tzw. martwe pola, czyli obszary, których kierowca nie może zobaczyć w lusterkach. System BSIS wykrywa obiekty lub osoby, które znajdują się w martwych polach.

Ważne!

Projekt kolejnych zmian w ramach GSR przewiduje, że w 2029 producenci samochodów ciężarowych będą musieli projektować kabiny w taki sposób, by jak najbardziej ograniczyć obszary wokół pojazdu, które są niewidoczne dla kierowcy.

 

Reversing Information System zawiera zestaw czujników i kamer, które ułatwiają kierowcy manewrowanie pojazdem podczas jazdy na biegu wstecznym. To nic innego jak obowiązkowe czujniki parkowania, które doskonale znamy z samochodów osobowych.

 

Intelligent Speed Assist to system, który ma na celu ostrzeganie kierowcy o przekroczeniu prędkości. Co istotne, rozwiązanie to nie wpływa na prędkość pojazdu – nie redukuje jej ani nie wymusza zmian w jeździe, a jedynie przypomina kierowcy o konieczności zdjęcia nogi z gazu.

 

Nowoczesne samochody ciężarowe będą musiały posiadać system DDAW, który ostrzega przed możliwym przemęczeniem na podstawie zalogowanego czasu pracy. Już w 2026 jednak wymagana będzie dodatkowa funkcjonalność – system, którego zadaniem będzie monitorowanie zachowania kierowcy. Czujniki rozmieszczone w kabinie będą wykrywały, czy kierujący pojazdem ma skupioną uwagę, a w przypadku stwierdzenia symptomów rozkojarzenia, dadzą znać, uruchamiając sygnał dźwiękowy.

 

System monitorowania ciśnienia w oponach (TPSM)

Czujniki zainstalowane w kołach (zazwyczaj na obręczy lub wentylu) monitorują na bieżąco ciśnienie w oponach i poinformują kierowcę, gdy ciśnienie zacznie spadać.

 

Podstawa pod montaż blokady antyalkoholowej"...

 

8 godzin temu, bober5264 napisał(-a):

Ja nie wyobrażam sobie nie mieć podgrzewanych foteli i najlepiej też kierownicy. A od niedawna i masażu w fotelach ;)

Wysłane z mojego SM-S921B przy użyciu Tapatalka
 

Podgrzewane fotele świetna sprawa.

4 godziny temu, Tommaso napisał(-a):

W Lexusie, mam nadzieję, problem rozwiąże ogrzewanie/klimatyzacja postojowa. Na razie działa to świetnie, ale mrozów jeszcze nie było, a czas pracy jest ograniczony do 20 minut.

Teraz wiele nowych aut posiada już w standardzie klimę/ogrzewanie postojowe ofc tych premium ;)

4 godziny temu, SzefSzefow napisał(-a):

Duzo zalezy od rodzaju "masazu". Te dopracowane, sa mocne, ich zakres obejmuje zarowno cale plecy jak i tylek i uda. Na dluzszych strasach to naprawde dziala. Te budzetowe dziwnie wibruja i czlowiek prawie niczego nie czuje - to bym uznal za niepotrzebne.

Mnie masaże irytowały/irutują w każdym aucie; od Volvo, przez Merola, Audi do BMW. Ale ja dziwny jestem, czasem i stara mnie wnerwia jak mnie smyra po plecach ;)

4 godziny temu, SzefSzefow napisał(-a):

 

 

Tego, ktory wymyslil te druciki by skazal na turlanie dropsow.
Po to, zeby miec "przyjemnosc" rozrozenia przedniej szyby kilka razy w roku, musze walczyc ze wzrokiem. Do tego, druciki jednak inaczej odbijaja swiatlo w nocy i widocznosc jest drazniaca-gorsza. Fuj.

Jak kiedyś mi dali zastępcze z tymi drutami, to się zastanawiałem co mi się z oczami dzieje, po chwili skumałem ogrzewanie przedniej szyby; irytujące są te druty.

 

Dla mnie must have; to zdecydowanie wygodne siedziska z regulacją wielostopniową m.in. "przedłużkami" siedziska dla dłuższych nóg.

Koło zapasowe(tak teraz głównie w opcjach) i sensowny lewarek.

Lubię automaty i manuale.

Dobry silnik o wysokim momencie.

4x4 i duży bądź regulowany prześwit dla dziadkowozów i ośka dla zabawek. Przód napęd jest... W zasadzie nie powinien w ogóle istnieć ;)

Dobre światła z doświetlaniem i wycinaniem.

Tapicerka skórzana, choć miałem ochotę na wełnę oferowaną przez Volvo, niestety wycofali.

Przyzwoite audio - bez przesady, ale nie za szkodzi ;)

Przestrzeń

 

Edytowane przez Autor1984

"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Paulus57 napisał(-a):

Co do ogrzewania przedniej szyby, to mam taką wersję w ProCeedzie i działa szybko i skutecznie. W zasadzie nie przeszkadza, czasami przy silnym oświetleniu z przodu (np. promienie słoneczne) może nieco drażnić, ale ogólnie na plus w zimie, gdy samochód parkuje pod chmurką. Niestety tej opcji nie posiada i30 i pozostanie drapanie i nawiew gorącego powietrza. Jako miłośnik teorii spiskowych podejrzewam, że zabronili tego, bo przecież nagrzewanie samochodu na postoju grozi mandatem. ;) 

Co do tempomatu aktywnego, to zaufanie mu w 100% może być zabójcze. Obserwować i w razie czego reagować. 

 

Sa warunki w ktorych niektore aktywne tempomaty glupieja. Jazda podczas padajacego sniegu, czy duzych opadow deszczu. Stare wersje glupialy tez w niektorych zakretach.
Niemniej, zaden aktywny nie chcial mnie zabic. Wrecz przeciwnie, systemy te uratowaly mnie kilkukrotnie przed wypadkiem. Natomiast dobrze jest przeczytac dokladnie instrukcje, a w szczegolnosci jak dziala dany aktywny tempomat.

 

 

1 godzinę temu, Czujnik napisał(-a):

 

 

Dokładam head-up i klimatyzacje dwustrefową bo mamy z żoną odmienne zdanie na temat komfortu  ;)

 

tapatalked

 

Dobry head-up duzo ulatwia 👍

 

 

41 minut temu, Autor1984 napisał(-a):

Reversing Information System zawiera zestaw czujników i kamer, które ułatwiają kierowcy manewrowanie pojazdem podczas jazdy na biegu wstecznym. To nic innego jak obowiązkowe czujniki parkowania, które doskonale znamy z samochodów osobowych.

 

Chodzi Ci o automatyczne cofanie z BMW? Fajny gadzet 😊

 

 

41 minut temu, Autor1984 napisał(-a):

Podgrzewane fotele świetna sprawa.

 

Mysle, ze klimatyzowane sa jeszcze lepsze.  O ile w zimie, tylek na skorzanych fotelach szybko sie zagrzewa, o tyle w lecie nie oziebia sie. Klimatyzacji foteli uzywam nawet w zimie. Potrafi dodac energii po kilku godzinach spedzonych za kolkiem.

Edytowane przez SzefSzefow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 minut temu, SzefSzefow napisał(-a):

 

Sa warunki w ktorych niektore aktywne tempomaty glupieja. Jazda podczas padajacego sniegu, czy duzych opadow deszczu. Stare wersje glupialy tez w niektorych zakretach.
Niemniej, zaden aktywny nie chcial mnie zabic. Wrecz przeciwnie, systemy te uratowaly mnie kilkukrotnie przed wypadkiem. Natomiast dobrze jest przeczytac dokladnie instrukcje, a w szczegolnosci jak dziala dany aktywny tempomat.

 

Dobry head-up duzo ulatwia 👍

 

Chodzi Ci o automatyczne cofanie z BMW? Fajny gadzet 😊

Automatyczne parkowanie, to co innego. REIS to tak de facto system informacyjny; w moim mniemaniu to również m.in. dźwięk biegu wstecznego jako informacja dla pieszych.

Na stronie Scania Group jest opisany jako zestaw czujników i kamer informujących o osobach za pojazdem. Czyli parktronic? :D

 

EDIT:

HUD też doceniłem. Jako wskaźnik nawigacji jest rewelacyjny.

Edytowane przez Autor1984

"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, Autor1984 napisał(-a):

Automatyczne parkowanie, to co innego. REIS to tak de facto system informacyjny; w moim mniemaniu to również m.in. dźwięk biegu wstecznego jako informacja dla pieszych.

Na stronie Scania Group jest opisany jako zestaw czujników i kamer informujących o osobach za pojazdem. Czyli parktronic? :D

 

 

Aaaa czyli cos dla ciezarowek 👍

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Paulus57 napisał(-a):

Head-upa nie miałem i da się żyć bez niego, ale klima dwustrefowa może dobrze wpływać na stosunki małżeńskie. :) 

Dwustrefowa klima to trochę gadżet; różnica w temperaturze nie może przekraczać 1,5 lub 2 stopni C. :)

Jeżeli dobrze pamiętam.

Nie wiem, muszę się dokształcić jak jest w cztero - strefowej i dla trzeciego rzędu siedzeń.

6 minut temu, SzefSzefow napisał(-a):

 

 

Aaaa czyli cos dla ciezarowek 👍

https://www.otomoto.pl/news/co-to-jest-gsr-jak-to-wplynie-na-ceny-pojazdow

Edytowane przez Autor1984

"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, SzefSzefow napisał(-a):

 

I bardzo dobrze. Co jest niekorzystne, to oczywiscie, ze za wszystko zaplaci finalnie kupujacy.

Ta :) jak zawsze.

Czekam tylko na rozwałkę "ideologi"* zielonego ładu. To trochę rynek się uspokoi.

* - wyczuwam wiele nieprzespanych nocy u unijnych lobbystów, którzy pewnie z chęcią przyjmowali azjatyckie "delegacje" z suwenirami 😆 

Volvo piekny przełom. Tylko czekać na powrót V6 i V8 :)


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
27 minut temu, Autor1984 napisał(-a):

Automatyczne parkowanie, to co innego. REIS to tak de facto system informacyjny; w moim mniemaniu to również m.in. dźwięk biegu wstecznego jako informacja dla pieszych.

Na stronie Scania Group jest opisany jako zestaw czujników i kamer informujących o osobach za pojazdem. Czyli parktronic? :D

 

EDIT:

HUD też doceniłem. Jako wskaźnik nawigacji jest rewelacyjny.

Ja w swoim z automatycznego parkowania korzystałem może ze 2 razy w ciągu ponad 4 lat użytkowania. Jakoś za nerwowy jestem, brakuje mi zaufania. Poza tym mam zawsze wątpliwości, czy po takim parkowaniu ktoś mało zdolny nie zrobi obcierki, bo akurat mu braknie przestrzeni. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, Paulus57 napisał(-a):

Ja w swoim z automatycznego parkowania korzystałem może ze 2 razy w ciągu ponad 4 lat użytkowania. Jakoś za nerwowy jestem, brakuje mi zaufania. Poza tym mam zawsze wątpliwości, czy po takim parkowaniu ktoś mało zdolny nie zrobi obcierki, bo akurat mu braknie przestrzeni. 

Nie korzystam w ogóle. Nie ufam i nie chce zatracić się do końca w świecie udogodnień elektronicznych, już zauważyłem, że częściej patrzę w monitor kamery cofania, aniżeli w lusterka i tylną szybę...


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
26 minut temu, Autor1984 napisał(-a):

Nie korzystam w ogóle. Nie ufam i nie chce zatracić się do końca w świecie udogodnień elektronicznych, już zauważyłem, że częściej patrzę w monitor kamery cofania, aniżeli w lusterka i tylną szybę...

Kamerka plus trochę doświadczenia, to większa szansa na niezredukowanie czynności mózgu. :) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 minut temu, Paulus57 napisał(-a):

Kamerka plus trochę doświadczenia, to większa szansa na niezredukowanie czynności mózgu. :) 

Przy tych wszystkim systemach człowiek się do dobrego przyzwyczaja ;)

Najgorsze jest to, że to co mnie drażniło, zaczyna mi się podobać i w cale nie chodzi o mnie.

Patrząc na to co się dzieje na drogach uważam, że to jednak systemy są gwarantem bezpieczeństwa w kontrze do bezmyślności kierowców.

Ostatni przykład spod Bydgoszczy...

 

I mój komentarz do tego.

Kretyn co zjechał i spowodował bezpośrednio wypadek; jeżeli nie zasłabł lub nie stracił panowania nad pojazdem z powodu np rozerwania opony, powinien mieć dożywotnio zabrane prawo jazdy i postawiony zarzut o spowodowanie wypadku.

Trzymał się za ciągnikiem, a gdy ten gwałtownie zahamował, bo gość w Golfie postanowił zjechać sobie do lasku, ten zamiast walić w czoło lub w prawe pobocze odbił na przeciwległy pas.

 

Edytowane przez Autor1984

"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze powinien mieć zarzuty za próbę zabójstwa, umyślna czy nie uj to kogo obchodzi

Wysłane z mojego SM-S921B przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdyby tylko dało się jakoś tego uniknąć, np. trzymając odpowiednią odległość od pojazdu poprzedzającego xD.


1dFQTya.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, SzefSzefow napisał(-a):

 

Aktywny tempomat jest chyba najlepsza opcja ever. Ale musi byc dobrze skalibrowany przez fabryke. Przykladowo, jedziesz sobie prawym pasem na autostradzie. Wyprzedza Cie samochod jadacy szybciej. Szybko zjezdza na Twoj pas, wchodzac w zakres dzialania aktywnego tempomatu. W takich warunkach sa marki, ktorych tempomaty hamuja, bo znalazl sie samochod w zakresie. Sa marki, ktore niie hamuja, bo (jak mniemam) wyczuwaja, ze samochod porusza sie szybciej i oddala sie od nas. Pierwszy przypadek jest bardzo wkurzający.

W Audi aktywny działa tak, że jak zjeżdża na mój pas auto z większą prędkością, to moje auto minimalnie redukuje prędkość, wyczuwając większą prędkość poprzedzającego auta. Jeśli nagle zajeżdża mi drogę ślimak, wtedy mocno hamuje. 

Raz bez przyczyny jadąc na aktywnym tempomacie auto zaczęło samoczynnie zwalniać na pustej autobanie pokazując błąd z wezwaniem do serwisu. Zjechałem na pierwszy parking, wyłączyłem silnik, wyszedłem i zamknąłem auto, a po otwarciu drzwi awaria znikła. Więcej się nie pojawiła... 


To jest moje zdanie i ja je całkowicie popieram.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, nicon napisał(-a):

Gdyby tylko dało się jakoś tego uniknąć, np. trzymając odpowiednią odległość od pojazdu poprzedzającego xD.

Dlatego systemy antykolizyjne w dzisiejszych czasach to "złoto".

I mnie raz uratował tzw system o ruchu poprzecznym(FCTA), a w zasadzie przygłupa na rowerku, który postanowił przejechać dwie dwujezdniowe jezdnie i torowisko przez pasy. Jechałem pod słońce i szczerze zobaczyłbym go w ostatniej chwili lub już podbitego w górę.

Pedalarza nie byłoby mi nawet szkoda, ale lakieru już tak.

 


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A mnie ten pre sense niesamowicie denerwuje i dziwie się że nie można ustawić tak żeby działał tylko ten czujnik z przodu, wyjeżdżając tyłem normalnie na ulicę auto jest zbyt nadgorliwe

Wysłane z mojego SM-S921B przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W lexusie jest takie mnóstwo tych systemów wspomagających, że nawet nie wnikałem co jest co i w cholerę wszystko powyłączałem. 

Ale niektóre włączają się znów same po powtórnym odpaleniu silnika, na chwilę obecną są 4, które wyłączam po każdym odpaleniu silnika, na szczęście się wprawiłem i zajmuje mi to dokładnie 5 sekund, zmierzyłem stoperem😀

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
23 minuty temu, Tommaso napisał(-a):

W lexusie jest takie mnóstwo tych systemów wspomagających, że nawet nie wnikałem co jest co i w cholerę wszystko powyłączałem. 

Ale niektóre włączają się znów same po powtórnym odpaleniu silnika, na chwilę obecną są 4, które wyłączam po każdym odpaleniu silnika, na szczęście się wprawiłem i zajmuje mi to dokładnie 5 sekund, zmierzyłem stoperem😀

W Volvo wiele z nich ustawiłem w trybie prawie że uśpionym. Mam 3 poziomy wyboru i w individual nie przeszkadzają. Jedyne co mnie drażni to że w Nowym jest permanentny start stop, podobno do uśpienia dla.oprogramowania Polestar. W BMW irytuje utrzymanie pasa ruchu i przekraczanie linii. Do uspienia, ale nie tak do końca, albo coś źle gmeram w setupie.


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W BMW byłem w stanie powyłączać wszystko na stałe, a wyłączenie auto start stop przypisać do przycisków M1 lub M2 na kierownicy. W Lexie się nie da. Czułości systemów i sposoby oznajmiania/ingerencji też da się ustawiać, w ogóle w tym aucie można ustawiać chyba wszystko (czułość czujnika świateł, czułość automatycznego obiegu powietrza itp), ale instrukcja ma chyba z 600 stron i na 100% nigdy jej nie przeczytam.

Wkurzają mnie: czujnik uwagi kierowcy, czujnik ruchu poprzecznego z przodu (krzyczy mi na każdym rondzie), czujnik opuszczenia pasa ruchu i nieszczęsna informacja o przekroczeniach prędkości. Te 4 trzeba przeklikać za każdym razem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, Tommaso napisał(-a):

W BMW byłem w stanie powyłączać wszystko na stałe, a wyłączenie auto start stop przypisać do przycisków M1 lub M2 na kierownicy. W Lexie się nie da. Czułości systemów i sposoby oznajmiania/ingerencji też da się ustawiać, w ogóle w tym aucie można ustawiać chyba wszystko (czułość czujnika świateł, czułość automatycznego obiegu powietrza itp), ale instrukcja ma chyba z 600 stron i na 100% nigdy jej nie przeczytam.

Wkurzają mnie: czujnik uwagi kierowcy, czujnik ruchu poprzecznego z przodu (krzyczy mi na każdym rondzie), czujnik opuszczenia pasa ruchu i nieszczęsna informacja o przekroczeniach prędkości. Te 4 trzeba przeklikać za każdym razem.

Info o prędkości z dźwiękiem? Bo w GLSie jak testowalem to wył jak glupi, ale dało się wyłączyć.


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, głośność pikania można ustawić na stałe na niski, ale i tak przeszkadza, więc wyłączam za każdym razem wszelkie ostrzeżenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 minut temu, Tommaso napisał(-a):

Tak, głośność pikania można ustawić na stałe na niski, ale i tak przeszkadza, więc wyłączam za każdym razem wszelkie ostrzeżenia.

 

Dlatego umrę z moim M550 xD

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W samochodzie Żony  (Hyundai i30), można zaprogramować zablokowanie irytujących systemów pod jednym przyciskiem (z gwiazdką) i wyłączyć je jednym ruchem. W samochodach wyższej klasy też powinna być dostępna taka opcja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.