Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Guest

Pogadajmy o samochodach :-)

Recommended Posts

Jaguar zacny, tam też ciekawe silniki były, co siedzi u Ciebie?

 

@ Tomaso, Mikołaj - bulgocze... tyle że wydech zaprojektowany jest tak, że ma być cicho. W końcu to limuzyna, a w tamtych latach nie było mody na głośne wydechy.

Posłuchajcie tego:

 

Co do vanosów, to są bajki opowiadane przez ludzi, którzy jeżdżą wrakami, a nie samochodami. W nowych BMW też są vanosy i jakoś nikt nie narzeka.

Dzięki vanosom auto mniej pali i lepiej ciągnie od dołu, co przy 4.4 daje wrażenie jazdy w totalnej ciszy i przyspieszania bez jakiegoś wzrostu obrotów.

 

A do mojego auta przylgnęła ksywka titanic jakiś czas temu :).

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piękna ta e38 kolegi powyżej, jeździłbym taką pobierać haracz od drobnych biznesmenów ;), moja E46 się do tego nie nadaje :(. Wydech brzmi super przy seryjnej konfiguracji, w moim przekonaniu głośne wydechy to wieś tuning, a już na pewno do eleganckiej limuzyny.


1dFQTya.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu nie chodzi o wydech. Każdy kto miał inne V8 a potem 4,4 od BMW napisze, że brzmi zupełnie inaczej niż np V8 Merca. NIe ma tego klangu, tego głębokiego dźwięku. I wydech nie ma tu nic do rzeczy. 4,4 brzmi technicznie, bardziej jak japońskie V6 :) Trudno to wytłumaczyć... To oczywiście nie zmienia faktu, że brzmi ładnie i jak się podkręci obroty to grzmi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po prostu brzmi jak rzędowe szóstki BMW. Jest równie dobrze wyważony, inżynierowie BMW się tym chwalili, gdzieś czytałem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super furki. Z czego ja nie jestem zwolennikiem nowych samochodów. Doszedłem do wniosku, że lepiej kiedy auto nie traci na wartości.

Kilka miesięcy temu przygarnąłem taką oto perełkę:

 

attachicon.gif1.jpg

http://i61.tinypic.com/110vbxc.jpg

http://i57.tinypic.com/9st01s.jpg

http://i59.tinypic.com/317gzue.jpg

 

Po dłuuuugich poszukiwaniach po całej Europie, trafiłem na mój wymarzony egzemplarz w Szwecji- z jasnym wnętrzem i oryginalnym przebiegiem, niecałe 160.000 km.

Teraz mam 4.4 powodów więcej, żeby wracać do domu okrężnymi drogami :).

 

 

Automat....  :angry:

Fuj  :rolleyes:


 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest romseyman

Automat....  :angry:

Fuj  :rolleyes:

A co zlego jest w automatach?  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pytanie postawiłbym inaczej.

Co złego jest w automatach BMW?

 

Odkąd 10 lat temu kupiłem pierwsze auto z automatem wiem, że nie kupię już nigdy dla siebie manuala.

Oczywiście ważne, żeby to był dobry automat, czyli coś z ZF lub S-Tronic/DSG, bo zdarzyło mi się jeździć jakimś automatem w Peugeocie i to była porażka...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest romseyman

Ja podobnie. Juz od 15 lat, bez przerwy, nie wajchowalem manualem i nigdy nie bede. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja od 2001r. jeżdżę automatem na zmianę z manualem (czasem kilka razy w ciagu dnia) i sam rodzaj skrzyni to za mało żeby zdefiniować auto, ale do "siódemki" to ręczna skrzynia po prostu nie pasuje i wyglada smutno  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

A 740 w ogóle wychodziła z manualem?

540 na pewno, ale w siódemce chyba nie było takiej opcji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A 740 w ogóle wychodziła z manualem?

540 na pewno, ale w siódemce chyba nie było takiej opcji.

 

 

Nawet z dwoma.

 

IMO do takiego auta nie pasuje automat - ale to moje zdanie.


 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nowe sportowe 8-stopniowe automaty BMW są rewelacyjne .

4 Tryby jazdy : Eco Pro , Comfort , Sport , Sport+

dodatkowa możliwość ręcznej zmiany biegów ,,lewarkiem'' lub łopatkami pod kierownicą cóż więcej chcieć .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nowe sportowe 8-stopniowe automaty BMW są rewelacyjne .

4 Tryby jazdy : Eco Pro , Comfort , Sport , Sport+

dodatkowa możliwość ręcznej zmiany biegów ,,lewarkiem'' lub łopatkami pod kierownicą cóż więcej chcieć .

 

 

Same automaty są rewelacyjne - to skrzynie produkcji ZF

Natomiast ich oprogramowanie woła o pomstę do nieba, ja używałem tylko trybu sport, bo comfort i eco nie nadawał się do normalnej jazdy - skrzynia uparcie trzymała się zakresu 1100-1300 obrotów.

Audi lepiej oprogramowuje swoje S-tronici i automaty. Te drugie zresztą też są produkcji ZF.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Same automaty są rewelacyjne - to skrzynie produkcji ZF

Natomiast ich oprogramowanie woła o pomstę do nieba, ja używałem tylko trybu sport, bo comfort i eco nie nadawał się do normalnej jazdy - skrzynia uparcie trzymała się zakresu 1100-1300 obrotów.

Audi lepiej oprogramowuje swoje S-tronici i automaty. Te drugie zresztą też są produkcji ZF.

Ciekawe jak z ich trwałością ,w stronicach Audi wiem że czasami siada tzw. mechatronika .

Fakt Eco pro po mieście nie zdaje egzaminu ale na drogach szybkiego ruchu można oszczędnie pożeglować ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja nie neguje automatu jako takiego, tylko automatu do sportowej limuzyny.

IMO ten silnik i automat to nieporozumienie

Nie chiałbym czyms takim jechać


 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tryb Comfort w BMW faktycznie trzyma obroty na poziomie 1100-1300 (nawet w benzynie!), ale to ma chyba służyć głównie oszczędności paliwa (trybu Eco Pro nawet nie włączam  :D). Dla mnie to też bywa czasem irytujące, z drugiej strony max moment mam od 1200 obr. więc to w sumie kwestia muśnięcia gazu i auto i tak przyspiesza. Inna sprawa to dynamiczna jazda, wtedy ofc. Sport lub Sport+  :ph34r:

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

Ja nie neguje automatu jako takiego, tylko automatu do sportowej limuzyny.

IMO ten silnik i automat to nieporozumienie

Nie chiałbym czyms takim jechać

 

A jechałeś?  -_-

Dlaczego uważasz, że to nieporozumienie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

 

A jechałeś?  -_-

Dlaczego uważasz, że to nieporozumienie?

 

 

 

Jechałem i najeździłem sie E39 z manualem [co jest moim marzeniem]  B)

no nie pasuje mi.  :(  Coś jak zegarek z białą tarczą. Nie mam ani jednego  :P

Jakby to było W124 300D to tak. [bo mam]  :D


 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja jeździłem M5 E39 z manualem i moim zdaniem tym się nie da jeździć, precyzyjne dozowanie gazu jest niemożliwe. Samochód albo nie jedzie, albo wyrywa jak z procy. Właściciel miał podobne zdanie, sprzedał go po 3 miesiącach.

 

Natomiast automaty w autach premium, począwszy od aut z połowy zeszłej dekady są rewelacyjne. Przy odrobinie wprawy potrafisz go obsługiwać tak, że wręcz odczytuje Twoje intencje. Nie wyobrażam już sobie 6 lub 8-io cylindrowego auta bez automatu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mnie strasznie irytuje jazda autem z automatem. Jedyne momenty kiedy myślę o automacie to raz do roku jak jadę na wczasy kilkaset km to fakt automat by się przydał. Ale przez resztę roku automat byłby dla mnie porażką. Jeździłem ostatnio BMW x5 w automacie. To jest porażka :-/ Jak dojeżdżałem do skrzyżowania miałem głupie wrażenie że auto mi zgaśnie bo nie wciskam sprzęgła (wiem że kwestia przyzwyczajenia) ale np wziąłem sobie zmieniłem na manualną zmianę, Biegi wskakiwały po jakimś czasie a nie odrazu:-/ trzeba było czekać około pół sekundy aż bieg sie zmieni. MASAKRA.

 

 

Ja jeździłem M5 E39 z manualem i moim zdaniem tym się nie da jeździć, precyzyjne dozowanie gazu jest niemożliwe. Samochód albo nie jedzie, albo wyrywa jak z procy. Właściciel miał podobne zdanie, sprzedał go po 3 miesiącach.

 

 CO ty gadasz? Wystarczy mieć średnie umiejętności w jeździe samochodem i się bez problemu ogarnie M5 w manualu. Co prawda nie jeździłem M5 ale jeździłem M3 E 46 i powiem Ci że nie ma najmniejszego problemu jak dla mnie żeby ogarnąć ten samochód (mówię o normalnej jeździe). Moim zdaniem automat przy tylnym napędzie w aucie o zacięciu sportowym to jest nieporozumienie. A właściciel skoro sprzedał z tego powodu to znaczy że nie miał albo umiejętności albo "jaj" żeby okiełznać M5. Automat w M5 to jest dobry dla starego pryka który nie umie jeździć a chce podnieść swoje ego. Dla wprawnego kierowcy tylko manual. 

 

Hiob z tego forum ma M3 z założonym kompresorem które ma 600 koni mocy i ma skrzynie manualną! Często pokazywał na youtube filmy z tym autem i jakoś on nie ma najmniejszego problemu z precyzyjnym dozowaniem gazu.

Piszesz tak że jak by się ktoś nie znał to by uwierzył i by pomyślał że M5 w manualu to potwór do którego lepiej nie wsiadać bo strach że sie za mocno naciśnie gazu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.