Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

W przyszłym tyg planuję zamówić nowe X1 dla mamy.

Na pewno sensownie wyposażone, ale chętnie posłucham rady w sprawie must have, albo czego nie warto zamawiać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale to właśnie rozwój. Gdybyś dzisiejszą baterię z flagowego smartfona zapakował do takiego sprzed 8 lat  - zapewne działałby sporo dłużej. Dodać tez należy, że przy podobnych osiągach baterie sa coraz mniejsze gabarytowo. Klient nie akceptuje telefonu "grubego"jak np w 2000 roku. Jeśliby zaakceptował - to dzisiejszy telefon, o mocy obliczeniowej sporo wyższej niż komputer z tamtego czasu pewnie z tydzień by dawał radę. Mając 8 rdzeni, ekran full Hd lub lepszy. Spójrzcie na elektryczne auta z lat 90 tych. Akumulatory zajmujące absurdalna ilość miejsca, o równie absurdalnej masie i żenującym zasięgiem ładowane na full całą noc z trójfazowego gniazda. A dzisiejsza Tesla? dla 80% użytkowników dróg - prywatnych zasięg 300 km to kilka dni bez ładowania. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kot! Jaki silnik? :) no i jak wrazenia i co miales wczesniej? :)

Silnik 3.5, naped AWD.

Nie jest to sport sedan, bardziej usportowiony sedan I  jezdzi bardzo dobrze  

 

Miałem duzo roznych samochodow, ale bezpośrednio przed nim Infiniti  Q50, kupilem nowego I po miesiacu zamienilem na Lexusa.  

Infiniti był troche za mały, 


Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pare miesięcy temu wymieniłem autko właśnie na Lexusa rx400h i powiem ze ta marka ma cos w sobie!!! Podobno jak sie raz w nie wdepnie to juz sie przy nich zostaje! I tak bedzie u mnie! Ma całkiem dobre osiągi 7,6s do 100! Spalanie w mieście 9,8 niżej nie udało sie zejść ale można mu wybaczyć!!! Łączna moc która można zsumować z 3silnikow 271koni!

Naprawde moge polecić tego lexusa bo są swietnie wyposażone i wiele wiecej nie trzeba wymagać od samochodu!


Zegarkow!!! Ile by nie bylo to i tak jest za malo!!! :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

3.0

 

Filmik z sieci :)

 

wałki wyrównoważające czynią cuda :lol:  a tutaj silnik którego historia ma przeszło 20 lat i nie ma wałków

;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lepiej pokaz 20 letnie v6 

 

 bez sensu takie porownania 


Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeca to V 12, zawsze można pokazać V16 Cadillaca... :P  To jest kultura pracy...

 

https://www.youtube.com/watch?v=fFT5y8USaFo

 

Kto da więcej?


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

20 letnie V6 nie utrzyma monety, jest gorzej wyważone niż R6 a nawet te mają problemy z utrzymaniem monety na pokrywie silnika. U siebie nigdy nie próbowałem ale wątpię żeby dało radę. Nie chciałem nic porównywać, po prostu jak zobaczyłem ten filmik to przypomniał mi się ten z V12 ;)

podobno na początku lat '90 dilerzy BMW w ten sposób przekonywali klientów, którzy zastanawiali się nad 750i ale brakowało "kropki nad i" żeby podjąć decyzję, moneta na silniku była tą kropką  :lol:

 

Nie wiem czy V16 jest lepiej wyważone, tutaj za to działa sprawa większej ilości cylindrów, 80 lat temu był to sposób na zwiększenie mocy bo z efektywnością było cienko ;)  Nie trzeba też nikomu mówić, że teraz 16 garów w samochodzie to sztuka dla sztuki, Mercedes i BMW gdzieś na przełomie lat 80/90 miały prototypy takich silników i dali sobie spokój. W sumie do "masowej" produkcji 16 cylindrów weszło chyba tylko w Cizecie i Bugatti.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poszukiwanie niepalącego gara w V16 to jest wyzwanie ;) ... W zeszłym tygodniu szukałem w V8... ale w miarę szybko znalazłem padniętą cewkę :rolleyes:


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie bardzo pomogło podłączenie do kompa i odczyt o błędach spalania na 5 garze  ;)  Cewka nie wyrabiała na wysokich obrotach, przy kickdownie charczenie z wydechu przypominało V8 AMG  :lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak to każdy "gupi" potrafi, potem pozostaje tylko weryfikacja czy padła cewka czy świca... ;) Mi czytnik wywalał "no codes stored",  a ewidentnie chodził na 7-u...

Edytowane przez kiniol

Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja u siebie podmieniałem cewki z 5 i 6 cylindra, najpierw problem problem był na 5, później na 6 więc wszystko jasne. w sunie to jest trochę domowych sposobów jak odpinanie kabli/cewek z poszczególnych cylindrów itd  :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najfajniej jest przy rozdzielaczu lub cewkach z kablami wysokiego napięcia :D


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w golfie miałem rozdzielacz, jak coś było nie tak to ściągało się kabel ze świecy, druga świeca do kabla i do silnika. Jak błyskało to znaczy że ok  :lol:

najlepsi czasami są szpece - kiedyś mechanik gościowi w Borze z VR5 pod maską wymienił 3 komplety kabli a silnik kulał, jak się okazało sam w domu pospinał wszystko od nowa i 2 kable były zamienione ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

trollu pisałes wcześniej, że masz prawie 3 litrowe R6 czyli zakładam, że M52B28 wiec dojedziesz na 1 baku nad morze ;)

RS7 też dojedzie tu spalanie wprawdzie RS6 ale to ten sam silnik https://www.youtube.com/watch?v=0Ecbo2i6iJ4

E60 M5 również dojedzie , zbiornik 70 litrów , 25 to spali w mieście, a nie daje non stop w palnik http://www.treffseiten.de/bmw/info/daten_M5_04_09.pdf

Ale głupota - nigdy nie udało mi sie osiągnąć 7 litrów. Najlepszy wynik który miałem to 10,0l

 

9EEE8E58-737F-4E43-9C60-1DCD49EDD8E9_zps

 

Normalnie na zbiorniku robi 320 km, czyli mniej niż tesla

 

Jeszcze edit - te 10 L to jazda w sobotę po nocy , pusta autostrada na odcinku 250km z maxymalna prędkością 120km/h

Edytowane przez switch107

nie spiesz się ....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

RS6 / RS7 zbiornik 65L lub  75L. Przy podawanym zasięgu 320km,  spalanie  na mniejszym zbiorniku 20L/100, a na większym   23L/100.

Ale jak widzimy wyżej potrafi też spalić połowę tego co przełoży się na zwiększenie zasięgu,  wspomniane 450km nad morze przejedzie :D.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale jak widzimy wyżej potrafi też spalić połowę tego co przełoży się na zwiększenie zasięgu,  wspomniane 450km nad morze przejedzie :D.

wyjedź z Częstochowy o 10 rano w trasę nad morze to na pewno się nie uda  :lol:

co do spalania to duże wolnossaki są bardziej przewidywalne, mają jakiś min pułap, jakiś górny który jest w stanie osiągnąć zwykły smiertelnik na drodze i tyle. Jak dołozymy do tego turbo to zaczyna się inna historia.

 

 prywatnych zasięg 300 km to kilka dni bez ładowania. 

o to to to. Niestety realia są takie a nie inne i mam LPG, na zbiorniku zrobi 300 z hakiem ale ogólnie jak na liczniku pokaże się 300km to jadę tankować, w sumie zawsze tankuję na jednej i tej samej stacji. Równie dobrze mógłbym ładować teslę w domu i nie jeździć na stację. 

 

co do 10L w RS6 - teraz duża część społeczeństwa z eko klapkami na oczach myśli "Audi i takie spalanie?! Nie może być"  :lol: moje 2.8 przy spokojnej jeździe po wsiach na dystrybutorze "pokazało" 9.7L Pb, w trasie idzie trochę urwać. 

W takim aucie jak RS taki wynik to wyczyn i to już nawet nie chodzi o sam wynik, wiadomo że z czasem człowiek się przyzwyczaja a w trasie od niechcenia włącza tempomat ale w mocnym aucie czasami chce się zatrzymać tylko po to, żeby poczuć jak wciska w fotel  :lol: wtedy na twarzy jest banan a w baku wir  :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

film 2 bez sensu, postawił kieliszki na masce i co chciał tym pokazać? pod maską mógłby być stół wibracyjny byleby na dobrych poduszkach. Na masce umieszcza się misy z piłką do golfa ale na tor przeszkód. Filmik 1 nie chcę rzucać jakichś zarzutów ale mi to trochę śmierdzi fotomontażem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No niestety wszystkie ecocostam silniki sa tylko poto żeby korporacje na testach wygladaly dobrze, nijak te dane sie nie maja do prawdziwego spalania w normalnym użytkowaniu samochodu. 

Wystarczy tylko zrozumiec ze kazde cisnienie ladowania wartosci 14.7psi ( to jest chyba 1 bar w systemie metrycznym)  praktycznie zwieksza pojemnosc silnika x2. 

Najlepszy przyklad mój 3.5 ecoboost,  przy pelnym boost jest to silnik ompojemnosci  7.0l I tyle pali.  GM 6.2l V8 jest zdecydowanie ekonomiczniejszy.  

Ale wystarczy uzywac samochod tak żeby nie podawaly sprezarki na I na prostej drodze do 100km/h da sie zejsc do około 10l/100km, jezdzisz dynamicznie to 20l/100 km leci bez najmniejszych problemow.  

Czyli da sie osiagnac wyniki spalania podane przez Forda ale praktycznie nie da sie tak jezdzic 


Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a no właśnie, to jest tak jakby mieć drzwi w domu ale wchodzić oknem do środka. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość noisysomeone

Irekm, jak to policzyłeś?:P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bardzo prosta zaleznosc , nie ma w tym zadnej magii. 

Jeżeli przy danym cisnieniu atmosferycznym, sklad mieszanki powinien byc utrzymywany na poziomie około 14.7-1 to przy ladowaniu 1bar żeby żeby sklad mieszanki był taki sam trzeba podac x2 paliwa, czyli praktycznie o tyle zwiekszasz pojemnosc silnika atmosferycznego.  

Mam nadzieje ze w miare jasno sie wyrazilem, oczywiscie w duzym uproszczeniu 

Edytowane przez irekm

Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trzeba przyznac ze v8 Lexusa sa niesamowicie wywazone, w swoim trucku miałem silnik z Luxusa LX 570 :) , totalnie bezwibracyjna praca 


Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.