Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

W 5 lat taki przebieg? Wow.

Musieli go na dwie zmiany męczyć...

 

Stety nie trafił na "mistrzów" kręcenia bo miałby max 300tys.

Później ludzie się dziwią, że przy 200-300 tys silnik kaput ;) .

 

 

Pytanie techniczne do mechaników.

Czy dla auta Peugeot 3008 2010 rok silnik 1.6HDi 110km jest dedykowany jakiś olej silnikowy?

lub ewentualnie jaki olej kupić.

Czytałem po forach ale co mechanizm i co artykuł to inne zdanie na ten temat. 

A może ktoś ma możliwość załatwić trochę części w rozsądnej cenie. 

 

Co podają w instrukcji obslugi? Jeśli nie masz to tutaj po polsku do pobrania  https://carmanuals2.com/get/peugeot-3008-2010-instrukcja-obslugi-68935

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wychodzi że latał tym samochodem non stop codziennie po około 700 km - w Wielkanoc, Boże narodzenie, sylwestra itd.... nie wykluczając ani jednego dnia z roku i tak cały okres  :wacko:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tyłu na klapie taxi wiec pewnie 2-3 kierowców latało na zmianę  :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wychodzi że latał tym samochodem non stop codziennie po około 700 km - w Wielkanoc, Boże narodzenie, sylwestra itd.... nie wykluczając ani jednego dnia z roku i tak cały okres  :wacko:

 

 

Wydaje sie dużo, ale ogloszenie ze Szczecina, a Szczecin-Berlin to 160 km, średnio 2 kursy dziennie. Pewnie duzo osob korzystało, gdy miało wylot/przylot  z Schonefeld.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeździli, to samochód jest... :P


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewnie wszystko.


W dniu 22.12.2014 o 11:43, Cezar. napisał:

... mądrzy zrozumieją, a reszcie nie wytłumaczysz...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na prawdę spory przebieg najechał, zważywszy, że np. na mobile.de nie ma ani jednego auta w podobnym roczniku, z takim przebiegiem.

 

Jest kilka taksówek budynie merce, vw mają do ok 700 000 roczniki 2010-2011. Nawet busy typu Sprintery podobnie.

 

Jednak Polak potrafi... w tym wypadku wykorzystać auto. 1 200 000 km to ok 72 000 litrów paliwa (jeśli wypił 6/100 średnio w trasie). Razy 4,5 zł - 324 000 zł na paliwo. Olej zmieniał średnio co miesiąc (20 000 km), rozrząd nie wiem co ile wypada - co pół roku (jeśli 120 000) lub co rok (240 000 km).

 

Cena też się wydaje astronomiczna. Np. w Niemczech E-klasy w212 budynie za mniej niż 6000 Euro schodzą z połową przebiegu passka :) Czasami tylko oklejone folią, że lakier pod spodem jak nowy :)

 

Tutaj ciekawszy przypadek z ciekawym opisem - 2 200 000 km w ok 6 lat:

http://www.samar.pl/__/3/3.a/75359/2-miliony-kilometr-w-to-dla-niego-nie-problem.html?12p.s=503883663.11&12p.a=75359&locale=pl_PL


Pewnie wszystko.

zapewne się grubo mylisz :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanie techniczne do mechaników.

Czy dla auta Peugeot 3008 2010 rok silnik 1.6HDi 110km jest dedykowany jakiś olej silnikowy?

lub ewentualnie jaki olej kupić.Czytałem po forach ale co mechanizm i co artykuł to inne zdanie na ten temat. 

A może ktoś ma możliwość załatwić trochę części w rozsądnej cenie.

 

Tak jak kolega pisal, sprawdz instrukcje obslugi, jedna tylko rade z tej instrukcji "olej" :) a to jest interwaly wymiany oleju I filtrow. Planujesz trzymac dluuugo samochod, skroc odstep pomiedzy wymianami do 10-15k km


Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Planuję go mieć jakiś czas, a olej zawsze wymieniam co 10k km.

 

Mógłbyś rozwinąć 

 

"interwaly wymiany oleju I filtrow"

Edytowane przez arek1a2b

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak im schodzą to po co mają dawać rabat? A jeep czyli fiat pewnie dwucyfrowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

10 % na dwuletni, testowy samochod to niewiele, ale daje obraz tego co mozesz wyszarpac za nowy. Gdyby zalezalo mi na wysokim rabacie przy zakupie, to chyba odpuscilbym to suzuki :)


Przepraszam za brak polskich znakow ale po prostu ich nie mam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Być może jest ich tyle, że sprzedadzą bez rabatu. Rabat ma na celu intensyfikację sprzedaży a nie zadowolenie klienta. ;)

PS

Jimny nie nadaje się do jazdy na co dzień. Niekomfortowy, niewygodny. Nawet niewielka szczupła osoba będzie się "gnieździć" i nie znajdzie komfortowej pozycji. Teren - tam dzielne toto - a komfort schodzi na 4 plan. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wysokość rabatów / cen wyjściowych to też jest konkretna polityka cenowa danego producenta / dilera. Podobnie zresztą jak z innymi przedmiotami (wiele przykładów w świecie zegarków). Citroen jest np. znany z bardzo dużych rabatów, na tyle, że mało kto traktuje ceny wyjściowe na poważnie.

 

Pytanie czy dana oferta X z rabatem 40% jest lepsza niż oferta Y z rabatem 5%, jeśli cena z metki produktu X była mocno przesadzona i nierealna. Ale wiadomo chodzi o wynik sprzedaży (dla sprzedawcy) i radochę (dla konsumenta).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Planuję go mieć jakiś czas, a olej zawsze wymieniam co 10k km.

 

Mógłbyś rozwinąć 

 

"interwaly wymiany oleju I filtrow"

Co ile wymieniać...

Tam jest przez Peugeota zalecany jakiś olej i już. Pewnie jakieś 5W40. Rób wymianę co 15 tys. szkoda kasy. Masz w nim filtr cząstek stałych?


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co ile wymieniać...

Tam jest przez Peugeota zalecany jakiś olej i już. Pewnie jakieś 5W40. Rób wymianę co 15 tys. szkoda kasy. Masz w nim filtr cząstek stałych?

Ale za pewne musiał bym oleje w ASO wymieniać żeby ich zalecany lać.

Kupie mobila 5w40 i będzie git.

W starym 307 co 10k wymieniam to i na 3008 oszczędzać w tej materii nie będę.

 

Co do filtra to nie wiem ale podejrzewam że mam dzisiaj lub jutro pojadę do mechanika żeby go obejrzał i wtedy ewentualnie będę wiedział czy mam ten niewdzięczny filtr.

 

To chyba można na tabliczce sprawdzić ale nie patrzyłem prawdę mówiąc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aktualnie koniec marca, wiec stosunkowo późno, ale Suzuki dawało dobre rabaty z wyprzedaży rocznika, np na Scrossa  nawet 15 tys zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jedna sprawa to czy producent założył - w twoim przypadku na 100% tak, drugie czy tam wciąż jest - odpowiesz sam jak wpiszesz w google gdzie szukać, lub podjedź do mechanika to Ci sprawdzi. W Pugu 308 1.6 HDI pod maskę jak się popatrzy w odpowiednie miejsce to widać. 

Tylko w wersji 1.6 HDI 90 KM nie było dpf do 2010 roku na niektórych rynkach m.in. Polskim. Wersja 92 KM już miała, równoległe 110KM wszystkie miały dpfa mokrego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdyby zalezalo mi na wysokim rabacie przy zakupie, to chyba odpuscilbym to suzuki :)

Poziom rabatu jako cel sam w sobie to utopia. Jeśli jeden i ten sam samochód ktoś wyceni na 100k i da 20% rabatu a ktoś inny na 75k i się uprze, że nie da ani jednego procenta bonifikaty to która oferta jest lepsza?


Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz na mysli ten sam samochod ? W jednym salonie ma etykietke 100 a w drugim 75 ? Nigdy sie z czyms takim nie spotkalem w Polsce, ale dawno tez nie analizowalem tego rynku. Wydawalo mi sie, ze kiedys bylo tak, ce cena byla ustalana odgornie, a sprawa rabatu byla indywidualna sprawa dealera (poza akcjami promocyjnymi)


Przepraszam za brak polskich znakow ale po prostu ich nie mam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale za pewne musiał bym oleje w ASO wymieniać żeby ich zalecany lać.

Kupie mobila 5w40 i będzie git.

W starym 307 co 10k wymieniam to i na 3008 oszczędzać w tej materii nie będę.

 

Co do filtra to nie wiem ale podejrzewam że mam dzisiaj lub jutro pojadę do mechanika żeby go obejrzał i wtedy ewentualnie będę wiedział czy mam ten niewdzięczny filtr.

 

To chyba można na tabliczce sprawdzić ale nie patrzyłem prawdę mówiąc.

Z szybkiego "guglowania" wychodzi ze PSA zaleca di tych silnikow olej ze specyfikacja b712290 / ACEA C2. 

Poszukaj takiego. 

 

Wyglada ze taka certyfikacje maja tylko oleje ( nie wszystkie)  o klasie lepkosci 5w30 i 0w30


Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jedna sprawa to czy producent założył - w twoim przypadku na 100% tak, drugie czy tam wciąż jest - odpowiesz sam jak wpiszesz w google gdzie szukać, lub podjedź do mechanika to Ci sprawdzi. W Pugu 308 1.6 HDI pod maskę jak się popatrzy w odpowiednie miejsce to widać. 

Tylko w wersji 1.6 HDI 90 KM nie było dpf do 2010 roku na niektórych rynkach m.in. Polskim. Wersja 92 KM już miała, równoległe 110KM wszystkie miały dpfa mokrego.

 

 

Filtr cząstek stałych jest i jest dodatkowo bardzo ładny zbiorniczek na bardzo drogi płyn który wspomaga spalanie brudu.

 

Mechanik był bardzo zachwycony stanem technicznym auta co spowodowało i moją radość.

Nie znalazł niczego do czego można by się było przyczepić i co wymagało by wkładu finansowego.

 

Oprócz standardowej sprawy jak rozrząd oleje filtry.

Edytowane przez arek1a2b

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Filtr cząstek stałych jest i jest dodatkowo bardzo ładny zbiorniczek na bardzo drogi płyn który wspomaga spalanie brudu.

 

Mechanik był bardzo zachwycony stanem technicznym auta co spowodowało i moją radość.

Nie znalazł niczego do czego można by się było przyczepić i co wymagało by wkładu finansowego.

 

Oprócz standardowej sprawy jak rozrząd oleje filtry.

No to jesteś ekologiczny   ;)

 

A u mnie taki zestaw już w komplecie - sztrucel stary ale lata i też ekologiczny bo z korkiem wstydu   :)

post-68206-0-00800300-1490718714_thumb.jpg

post-68206-0-34100500-1490718721_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No na to wygląda. 

Co prawda bardziej EKO być chciałem i benzyniaka kupić ale cóż.

 

Co wozisz tą lawetą ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.