Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

Im więcej mocy wiadomo - lepiej. Ale nie oszukujmy się. Do codziennej jazdy 200km w zupełności wystarcza.

Tak sie wlasnie ostatnio nad tym zastanawiałem... większość kierowców do codziennej jazdy nie wykorzystuje możliwości auta ale jak juz sobie depnie ;) to banan wskakuje na twarz...

trzeba pomyśleć nad dodatkowym miejscu w garażu na klasyka albo lepiej----> sleepera

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niby kible o Volkswagenowskim rodowodzie sprawiają wrażenie mało zajadłych a podczas takich prób jak np. na Nordschleife wymiatają. Konkluzja jest taka, że prawdopodobnie są wyraźnie od konkurentów bardziej komfortowe i stąd mniejsze doznania podczas jazdy.

 

Ciekawe, że osławiony Focus RS spłynął na Nuerburgring jak kupa w sedesie, ze zwykłym Golfem Clubsport przegrywając o prawie 20s. A tenże Golf - na tę chwilę najszybsza "ośka".


Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy dlaczego te auto pomimo dużego i mocnego silnika jest takim mułem?

 

 

przy mocy 177ps i masie 1500kg ( waha sie od 1360do1500) to bedzie w sumie muł . Zresztą w sumie mułem jest stare audi a8d2 silnik 299ps ale masa 1850kg i automat , jedzdzi bo jezdzi ....natomiast ten sam silnik na manualu i w aucie o wadze 1060kg zasuwa jak gokart

Edytowane przez artiplast

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przy mocy 177ps i masie 1500kg ( waha sie od 1360do1500) to bedzie w sumie muł . Zresztą w sumie mułem jest stare audi a8d2 silnik 299ps ale masa 1850kg i automat , jedzdzi bo jezdzi ....natomiast ten sam silnik na manualu i w aucie o wadze 1060kg zasuwa jak gokart

 

Zależy jeszcze co dla kogo jest mułem. Ja mam "mułowatą" Imprezę 2.0 (wolnossący) 150KM. Waży 1,4-1,5t i faktycznie, jak nie dociśnie się powyżej 4,5krpm to trochę "zamula". Ale jak się dociśnie, to idzie pięknie i ja bym tego mułem nie nazwał. 9s do setki to nie rakieta, ale i nie muł.  

Do zwykłej jazdy ma wręcz zapas, a na wyścigi wiadomo, że mało. Swoją drogą jak to poszło do przodu, kiedyś przyspieszenia <10s w "cywilnym" autku robiły wrazenie, a dzisiaj :) ...


Miłego dnia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie doradźcie bo im więcej się rozglądam i czytam tym głupszy jestem

Potrzebuję samochód do 15 000zł do ciągania przyczepy głównie - do tej pory wiernie służył Seat Cordoba 1.9 TDi  ale dobił do 350 000km i czas na zmianę (nie psuje się ale rdzewieć zaczyna) 

Samochód do roboty więc od pierwszego dnia robocze ciuchy i bagażnik pełen narzędzi 

Kupić muszę w ciągu tygodnia a najlepiej jutro bo jadę na oglądanie kilku 

Zawsze preferowałem i miałem diesle ale mam na oku Opla Zafirę silnik 1.8 benzyna 144 000 tyś przebiegu (oryginalny z Niemiec książka, serwis do końca) poszła by do zagazowania 

Drugi to Ford mondeo 2.0 TDCi  nie wiem jak te silniki ?? są dwa przebiegi około 160 - 180 tyś km

Skoda Octawia 1.9 TDi też przebiegi około 160-190 tyś 

Zafira i Skoda 2004 rok a mondeo 2005 i 2006 

Samochód ma polatać tak 3-4 lata jako roboczy w sumie wokoło komina jakieś 600-800 km miesięcznie 

Co brać ??? Te Zafiry benzynowe 1.8 125 koni niby lubią gaz ta ma w dodatku niewielki udokumentowany przebieg i miała by założony nowy gaz więc powinno pochulać i nie ma turbiny, dwu-masy, pompowtryskiwaczy itp.... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1,9TDI też uchodzą za niezniszczalne...


Miłego dnia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No mam tego Seata na 1.9 ale jeszcze bez dwumasy - nic w nim nie robię od lat tylko olej i paliwo 


Ale im nowszy saochód tym wiecej szopek z nimi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trzymaj się od tych diesli z daleka. One mają po pół miliona przehulane na bank. Benzynę zawsze naprawisz, ale ten 1,8 ecotec będzie pewnie brał olej, więc od razu umów się na wymianę uszczelniaczy zaworowych. Jeśli już musi być 1,9 TDI to nie bierz broń Boże auta z silnikiem BXE, szukaj BLS lub BKC. Było więcej typów lecz te są najpopularniejsze. W BXE tłoki wychodziły bokiem...

Edytowane przez kiniol

Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No te co mam na oku wszystkie kupione u nas w kraju i z książkami oraz serwisowane do końca przebiegi zgodne 

Mam Superba z przebiegiem 245 000 lata jak nowy dwumasa zero objawów a jest oryginalna 

Zafira miała by iść do zagazowania - jak wyskoczą uszczelniacze to kumpel mi zrobi bez problemu - dodatkowo na plus brak tej zasranej dwu-masy, pompowtryskiwaczy, filtra cząstek, turbiny - benzynowym to ja jeździłem jak miałem 18 lat (maluchem) potem tylko ropniaki 

Czyli co ta Zafira? 

Edytowane przez Paweł Bury.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoda, Seat, VW, AUDI 1,8T - świetny, mocny silnik, również na gaz.


Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoda, Seat, VW, AUDI 1,8T - świetny, mocny silnik, również na gaz.

A ten Opel zafira 1.8 ? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale o pakowne auto chodziło, Zafira z tych wszystkich jest największa... Tam masz 1,8 Ecotec, więc z instalacją IV gen. pohula jak złoto.

Edytowane przez kiniol

Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy moge zamiast 225/55/17 zalozyc 215/60/16 albo 215/65/16 ?

 

czy do SUV potrzebna jest opona 4x4 albo wzmacniana?


 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ile Nm trzeba żeby odkręcić i przykręcić z odpowiednią siłą koło w aucie?

klucz używany będzie dwa razy w roku

Edytowane przez arek1a2b

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy moge zamiast 225/55/17 zalozyc 215/60/16 albo 215/65/16 ?

 

czy do SUV potrzebna jest opona 4x4 albo wzmacniana?

możesz bo to jest zamiennik tego rozmiaru , jeżeli suv ma w dowodzie lub dokumentacji kapcie reinforsed ( czesciowo wzmacniane ) to takich szukaj , to dość cieżkie samochody i nie za szybkie

 

opony możesz dać nawet 205\65R16

Zależy jeszcze co dla kogo jest mułem. Ja mam "mułowatą" Imprezę 2.0 (wolnossący) 150KM. Waży 1,4-1,5t i faktycznie, jak nie dociśnie się powyżej 4,5krpm to trochę "zamula". Ale jak się dociśnie, to idzie pięknie i ja bym tego mułem nie nazwał. 9s do setki to nie rakieta, ale i nie muł.  

Do zwykłej jazdy ma wręcz zapas, a na wyścigi wiadomo, że mało. Swoją drogą jak to poszło do przodu, kiedyś przyspieszenia <10s w "cywilnym" autku robiły wrazenie, a dzisiaj :) ...

jak masz 8kg na konia to jest muł czyli seryjny standart , niektórym wydaje sie że to jezdzi , zabawa zaczyna sie od 4kg/1ps w dół .Sam przelicznik też do końca nie jest nieomylny , lepiej bedzie sie prowadzić 800kg lotus niż camaro 1600kg z tym samym przelicznikiem . Oczywiście przy predkościach do 220/250 bo powyżej to inna filozofia obowiązuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak tam jest ten ecotec

 

2 znajomych ma dokładnie silnik 1.8 125 KM jednemu bierze 1 litr na tysiąc km oleju, drugiemu 0,5 litra. Problem leży bardziej w konstrukcji pierścieni tłokowych niż uszczelniaczy zaworowych z tego co czytałem. Na forach prawie każdy pisze o tym silniku, że bierze nawet do 1,5 litra na tysiąc km.

Trzymaj się od tych diesli z daleka. One mają po pół miliona przehulane na bank. Benzynę zawsze naprawisz, ale ten 1,8 ecotec będzie pewnie brał olej, więc od razu umów się na wymianę uszczelniaczy zaworowych. Jeśli już musi być 1,9 TDI to nie bierz broń Boże auta z silnikiem BXE, szukaj BLS lub BKC. Było więcej typów lecz te są najpopularniejsze. W BXE tłoki wychodziły bokiem...

1.9 TDI i kody o których piszesz popsuł się w wersji 105 KM.

Wady i kody o których piszesz nie dotyczą np. wersji 101 KM - to pancerna konstrukcja i np. w octavii I classic montowana do 2010 roku.

Chyba najtańsze w utrzymaniu (prostota i pancerność konstrukcji, taniutkie cześci), młodsze niż 10 lat auto tej wielkości na rynku.

Oferta przykładowa, ja prawie swego czasu kupiłem taką 2010 rok, ok 270 000 nalatane z klimatronikiem za jakies 17000 zł miała byc.

https://www.otomoto.pl/oferta/skoda-octavia-1-9-tdi-101-km-1-wl-salon-pl-serwis-org-lakier-ID6yMEh3.html#a468a874ff

Edytowane przez StaryWilk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jest najtrudniejsza sprawa doradzać komuś zakup auta. Mnie interesują tylko samochody amerykańskie, ale takiego nie będę Ci Paweł polecał... :)

Mi Bóg rozum odebrał i kupiłem Tourana 1,9TDI z 2006 roku z silnikiem BLS, nigdy nie wiem czy wrócę do domu bezawaryjnie... Spierdzieliło się już wszystko... no nie, ,oprócz silnika...

Na co dzień ujeżdżam Dodga Grand Caravana 4,0 z 2008 roku i jest to auto przefajne... Następny będzie z motorem 3,6 VVT

Z tą Zafirą to faktycznie może być wtopa z paleniem oleju...Może jakiegoś benzynowego Sharana?

Edytowane przez kiniol

Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ten Opel zafira 1.8 ?

Do gazu super ale z przypadłościami o których pisali koledzy. Ogólnie praktycznie każde auto poza BMW z bezpośrednim wtryskiem nadaje się dobrze do gazu, tylko niektóre wozy nie tolerują fuszery a potem się gada, że nie tolerują gazu. Niektóre auta potrzebują co około 60 tys. km regulacji zaworów i warto mieć w takim przypadku tego świadomość. I wystarczy.

 

Kolejna sprawa, wolnossące 1,8 przy codziennych obrotach, myślę tu o około 2,5 k, w takim aucie jak Zafira będzie totalnym mułem w porównaniu do Cordoby TDI przy około 2k rpm. Nie patrz wyłącznie przez pryzmat nocy maksymalnej. Zatem na następcę takiego samochodu, jeśli wolnossące to optymalnie od 2,5 l a absolutne minimum to 2,0l. Z gazem nawet 3l będzie podobnie ekonomiczne jak ta Cordoba. Proponuję 1,8T bo potrafi mało palić przy delikatnej jeździe, koledze bez problemu palił wtedy Passat z tym silnikiem 8l gazu w trasie. Równowartość 3-3,5 litra ropy. Bezkonkurencyjna ekonomia.

 

Poniżej aktualne ogłoszenia Skody Octavii z tym motorem, powyżej 2005:

 

https://allegro.pl/octavia-i-1996-2011-18390?string=skoda%20octavia&bmatch=base-relevance-floki-5-nga-aut-1-3-0222&a_text_i%5B5%5D%5B0%5D=1750&a_text_i%5B5%5D%5B1%5D=1820&a_text_i%5B1%5D%5B0%5D=2005


Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ile Nm trzeba żeby odkręcić i przykręcić z odpowiednią siłą koło w aucie?

klucz używany będzie dwa razy w roku

szpilka  lub śruba stalowa M12x1,5 do felgi stalowej to dawno temu dokręcało sie z siłą 12G i podobnie aluminiowe . Dociąganie i popuszczanie zawsze ręcznie i bez udaru i dopiero po popuszczeniu udar ,gonić tych co robią to pistoletem .

 

Klucze maja rózną długość i wynika to z tego że przecietny facet używa klucza np 10 to z przecietna siłą dociąga właściwie bo dzignia czyli długość klucza jest dopasowana do 10G a np 19 jest dłuższa by było dłuższe ramie ..

 

co do dociągania felg masz tabelke pod linkiem jak zalecają producenci a link na samym dole kilka porad  czego nie robić.... :rolleyes:

 

 

http://www.oponaok.pl/dokrecanie-kol/

 

http://mojafirma.infor.pl/moto/eksploatacja-auta/opony-i-felgi/251725,Jak-przykrecac-aluminiowe-felgi.html

Edytowane przez artiplast

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zatem na następcę takiego samochodu, jeśli wolnossące to optymalnie od 2,5 l a absolutne minimum to 2,0l. Z gazem nawet 3l będzie podobnie ekonomiczne jak ta Cordoba. Proponuję 1,8T bo potrafi mało palić przy delikatnej jeździe, koledze bez problemu palił wtedy Passat z tym silnikiem 8l gazu w trasie. Równowartość 3-3,5 litra ropy. Bezkonkurencyjna ekonomia.

 

 

Piotrek proszę Cię, Jakie 3.0 w gazie bedzie miało ekonomię lekkiej kordoby w 1.9 TDI 90 KM? Chyba nie wiesz o czym mówisz.

1.8 T w budzie pokroju passata moze w trasie 8 spali przy 120-140, ale włączając w to jazdę w koło komina to liczyłbym ok 12 gazu + 1 benzyny na 100 km. Przeliczanie chwilowego spalania samego gazu w trasie (bez uwzględnienia benzyny na rozruchy i zagrzanie) w odniesieniu do spalania ropy to mydlenie oczu i półprawda. To bardzo popularny silnik - na autocentrum jest ponad 220 wyników dla samego passata 1.8 T - z założeń statystyki taki wynik jest już dość dokładny, nawet wliczając w to, że statystycznie te 10% szaleńców zdeklaruje kosmiczny wynik typu 3l/ 100 czy 20 l / 100 km:

https://www.autocentrum.pl/spalanie/volkswagen/passat/b5/silnik-benzynowy-1.8-t-20v-150km-1996-2005/

Wynika z tego, ze średnie spalanie waha sie w granicach 9,2- 13 benzyny, 10,5 - 13,9 gazu (+ benzyna), przy jeździe wokół komina i krótkich odcinakach zakładałbym wartości właśnie w okolicach 12 l benzyny lub (12,5-13 gazu + 1 benzyny).

 

https://www.autocentrum.pl/spalanie/volkswagen/passat/b5/silnik-benzynowy-1.8-t-20v-150km-1996-2005/

 

 

Auto ma być na poniższe warunki (21 500 km - 38 400 km całkowitego przebiegu w kilka lat), w skrajnym przypadku to się nie zwróci koszt instalacji do 6-cyl 3-litrowca, pomijając, że dobra benzyna pod gaz bedzie średnio droższa w zakupie od diesla o cenę wymiany dwumasu, a nawet więcej.

 

Samochód ma polatać tak 3-4 lata jako roboczy w sumie wokoło komina jakieś 600-800 km miesięcznie 

 

Do gazu super ale z przypadłościami o których pisali koledzy. Ogólnie praktycznie każde auto poza BMW z bezpośrednim wtryskiem nadaje się dobrze do gazu,

Napisz coś więcej o tych bmw. Ciekawy temat.

Edytowane przez StaryWilk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

szpilka  lub śruba stalowa M12x1,5 do felgi stalowej to dawno temu dokręcało sie z siłą 12G i podobnie aluminiowe . Dociąganie i popuszczanie zawsze ręcznie i bez udaru i dopiero po popuszczeniu udar ,gonić tych co robią to pistoletem .

 

Klucze maja rózną długość i wynika to z tego że przecietny facet używa klucza np 10 to z przecietna siłą dociąga właściwie bo dzignia czyli długość klucza jest dopasowana do 10G a np 19 jest dłuższa by było dłuższe ramie ..

 

co do dociągania felg masz tabelke pod linkiem jak zalecają producenci a link na samym dole kilka porad  czego nie robić.... :rolleyes:

 

 

http://www.oponaok.pl/dokrecanie-kol/

 

http://mojafirma.infor.pl/moto/eksploatacja-auta/opony-i-felgi/251725,Jak-przykrecac-aluminiowe-felgi.html

 

 

Niby zwykła wymiana kół a jak się okazuje można ją spieprzyć.

Dzięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

możesz bo to jest zamiennik tego rozmiaru , jeżeli suv ma w dowodzie lub dokumentacji kapcie reinforsed ( czesciowo wzmacniane ) to takich szukaj , to dość cieżkie samochody i nie za szybkie

 

opony możesz dać nawet 205\65R16e

Chce 215/65/16

I jeszcze pytanie

 

Aha i czy jak mam powiedzmy 215/65/16 to moge założyc na moment zapas 215/60/16 ?

 

Czy wazystkie w 4x4 musza byc identyczne?

Jaka jest tolerancja?


 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z podanych propozycji wybrałbym zafire, nie ma turbo,dwunastu itd. Czy przy podanych założeniach zwróci się montaż LPG, a jeśli tak to kiedy

, to trzeba na spokojnie policzyć.

 

Przy zamiennikach opon można korzystać z kalkulatora http://www.oponeo.pl/narzedzia/zamienniki-opon

 

Odnośnie 1.9 TDI, są różne oznaczenie kodowe tego silnika, jedne są pancerne,drugie stwarzają​ problemy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Odnośnie 1.9 TDI, są różne oznaczenie kodowe tego silnika, jedne są pancerne,drugie stwarzają​ problemy.

tylko to jest wiedza jawana, dostępna w necie które kody są pancerne (większość) a z którymi są problemy (przede wszystkim niektóre wersje 105 KM). Warto z tego skorzystać przed zakupem.

Edytowane przez StaryWilk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.