Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
ledr

Christopher Ward - butikowy dżentelmen z aspiracjami

Recommended Posts

20 minut temu, Perpetuum Mobile napisał(-a):

 

A co się stało "temu misiu"? Długo pochodził, zanim zdecydował się zaszwankować?

To zaczyna wyglądać słabo, bo to już kolejna naprawa Krzyśka, o której słyszę na Forum. Może trzeba będzie zrewidować poglądy odnośnie jakości wykonania CW. 🤔

Mój na razie chodzi bez problemów.

 

Nie, nie Krzyśkowi. Mieliśmy z @lukighostproblemy z Orisami i trochę narzekaliśmy na jakość Sellity 😕

 


Tag Heuer Carrera Heuer 01 | Oris Aquis 41,5mm | Seiko SPB143J1| Nomos Club ref. 703 | Casio G-Shock DW-5610

Share this post


Link to post
Share on other sites
28 minut temu, JackP napisał(-a):

Przyślą kuriera po kompletny pasek i odeślą nowy.

Kilka fotek po rozpakowaniu pod oknem:

Na żywo nie jest wcale taki duży ale jest gruby, szczególnie ze względu na wypukły dekiel. Szkło w bezelu wystaję niecały milimetr - szkoda, że nie jest na równi z bezelem bo pewnie akurat w przyszłości o coś uderzę krawędzią szkiełka i będzie odprysk lub pęknie.

Ogólnie zegarek jest ok. Podoba mi się na żywo ale idealny nie jest.

Fajny, gratulacje 🙂 Ważne, że się podoba, bo idealne chyba istnieją tylko w naszej wyobraźni 😛 

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minut temu, evilym napisał(-a):

Nie, nie Krzyśkowi. Mieliśmy z @lukighostproblemy z Orisami i trochę narzekaliśmy na jakość Sellity 😕

 

OK. Jasne.

A Oris coś nie przerabia w mechanizmach pod siebie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie ukrywam, trochę gryzie mnie fakt, że bezel nie da się idealnie wycentrować. Widać to na wcześniejszej fotce, zwłaszcza jak się spojrzy na nr 30.

Idealnie wycentrowany jest tylko pomiędzy klikami, jak się go przytrzyma. Nie mam porównania do innych zegarków więc trudno mi się odnieść, czy w tym zakresie cenowym jest to normalne, czy dla microbrandów jest to normalne i czy jest sens go odsyłać. Jak się popatrzy na zdjęcia z recenzji lub na filmiki, to one wszystkie takie są i jedyny idealny jest tylko na marketingowych renderach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trochę słabo z tym centrowaniem bezela w zegarku za 4 k? 


Pozdrawiam 
Marcin/kornel91 
 

Adriatica, Ball, Casio ,Citizen, Corgeut, Deep Blue, Hamilton, Nethuns, Oris, Phoibos, Zelos

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minut temu, kornel91 napisał(-a):

Trochę słabo z tym centrowaniem bezela w zegarku za 4 k? 

 

Coś mi się wydaje, że chińskie alternatywy, to całkiem sensowny wybór. ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na zdjęciu często są przekłamania, ale albo jestem ślepy, albo bezel po prostu nie jest ustawiony równo na 12 i cały jest przesunięty o 1 klik.

Edited by TRobert

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, TRobert napisał(-a):

Na zdjęciu często są przekłamania, ale albo jestem ślepy, albo bezel po prostu nie jest ustawiony równo na 12 i cały jest przesunięty o 1 indeks.

 

Raczej nie wygląda nawet na pół, więc 120 klików niczego nie poprawi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Patrząc chociażby na pierwsza z brzegu recenzję 

 

 

To jest tak samo. Wątpię aby odsyłanie cokolwiek dało. Tutaj raczej nadruk na bezelu nie jest jednorodny. Jedne kreski pokrywają się z godzinami, inne nie. Raczej ten typ tak ma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyba tak jak piszesz bo cześć indeksów zgrywa się z bezelem (np. „50”) a cześć nie (np. „0” i „30”):

 

E32076D8-A54E-4FF2-8976-39812B8E5106.thumb.jpeg.85da2419b45c5d10d3fe4e07beddb0b3.jpeg

 

Ale szczerze to słabo i kiepsko świadczy o jakości, jakiś czas temu Krzyś takich kwiatków nie puszczał chyba…

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
48 minutes ago, JackP said:

Nie ukrywam, trochę gryzie mnie fakt, że bezel nie da się idealnie wycentrować. Widać to na wcześniejszej fotce, zwłaszcza jak się spojrzy na nr 30.

Idealnie wycentrowany jest tylko pomiędzy klikami, jak się go przytrzyma. Nie mam porównania do innych zegarków więc trudno mi się odnieść, czy w tym zakresie cenowym jest to normalne, czy dla microbrandów jest to normalne i czy jest sens go odsyłać. Jak się popatrzy na zdjęcia z recenzji lub na filmiki, to one wszystkie takie są i jedyny idealny jest tylko na marketingowych renderach.

 

Przyjrzyj się dokładnie. Jak w oko koleć nie będzie to zostaw. Zawsze może być gorzej... a do CWL można napisać z pytaniem co z tym fantem zrobić.

 

42 minutes ago, kornel91 said:

Trochę słabo z tym centrowaniem bezela w zegarku za 4 k? 

Takie Seiko się tym nie przejmuje... ;)

 

13 minutes ago, cordi7 said:

 

Ale szczerze to słabo i kiepsko świadczy o jakości, jakiś czas temu Krzyś takich kwiatków nie puszczał chyba…

 

Oj puszczał... w moim C60 MkII też bardzo delikatnie nie centruje. Zorientowałem się po jakimś roku i zrzuciłem to na karb intensywnego użytkowania. 4 lata później stwierdzam, że można z tym żyć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napisałem do CW z pytaniem czy to normalne, generalnie nie mam zamiaru bawić się w odsyłki w nieskończoność. Zakładam, że takie Glycine, które kosztuje 550EUR może mieć to w standardzie (a może nawet nie) ale już taka Omega Seamaster za 20k powinna być wzorem. Nie wiem gdzie pomiędzy te dwa punkty odniesienia umiejscowić CW. 

Z jednej strony, CW się reklamuje jako marka oferująca zegarki wysokiej jakości, z drugiej ten mój to nie jest jakiś ewenement i praktycznie wszystkie recenzowane w internecie czy na fotkach są "krzywe", lub ładnie mówiąc - posiadają pewną tolerancję wykonania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dużo bardziej renomowane marki wypuszczają czasami podobne buble, z Omegą i Roleksem włącznie. Wiem to z własnego doświadczenia. Jak źle trafisz, masz trzy wyjścia; wymienić (nie zawsze się da niestety), sprzedać komuś, kto nie przykłada do tego większego znaczenia, lub przyzwyczaić się i z tym żyć.   

 

U mnie trzecia opcja nie wchodzi w grę.

Edited by mario1971

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bym bez przerwy patrzył na ten bezel. Też mam zegarki i nie są idealne bez drobnych wad ale niestety taki bezel  i uszkodzony pasek odejmują z przyjemności. 

 

 

Tym bardziej, że nawet z rabatami kosztował ponad 6 k.. 

Edited by kornel91

Pozdrawiam 
Marcin/kornel91 
 

Adriatica, Ball, Casio ,Citizen, Corgeut, Deep Blue, Hamilton, Nethuns, Oris, Phoibos, Zelos

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Perpetuum Mobile napisał(-a):

 

OK. Jasne.

A Oris coś nie przerabia w mechanizmach pod siebie?

Tak, na pewno daje czerwony rotor - który był źle nasmarowany i tym samym słabo się obracał (lub wcale) 😂

Rezerwa chodu na poziomie niespełna 24h i dobowa odchyłka -26sek.

 

Słabo. 

 

 

@JackP

Podłączam się do innych opini. Dla mnie kiepsko to wygląda i raczej bym nie chciał mieć takiego zegarka. Ja widzę źle nałożoną lume w moim C65, a co dopiero krzywy bezel 😕

Edited by evilym

Tag Heuer Carrera Heuer 01 | Oris Aquis 41,5mm | Seiko SPB143J1| Nomos Club ref. 703 | Casio G-Shock DW-5610

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, clusca napisał(-a):

 

... A już mnie nachodziły myśli o sprzedaży, bo sobie leżał w pudełku i czekał na cieplejsze dni. Jednak to, jak wygląda w świetle słonecznym skutecznie mnie od tego pomysłu odwiodło ;)...

Maciek ale gdyby jednak, to z chęcią Ci pomogę, jak kolega koledze, serio serio ;)


..."Wszys­tko jest możli­we. Niemożli­we po pros­tu wy­maga więcej cza­su"... Dan Brown

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tomek, na razie chyba jednak C65 Trident Vintage powędruje dalej, a żółtek zostanie. Ale może będzie jeszcze okazja na ten zegar - lipiec się zbliża, więc CW pewnie coś tam pokaże za "pu ceny" :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, tts napisał(-a):

Oj puszczał... w moim C60 MkII też bardzo delikatnie nie centruje. Zorientowałem się po jakimś roku i zrzuciłem to na karb intensywnego użytkowania. 4 lata później stwierdzam, że można z tym żyć.

 

A widzisz ... ja mam od nich model bez bezela ale ogolnie jakos mialem zawsze wrazenie, ze jakosciowo wszystko jest tip top.

Jak @mario1971 pisal babole zawsze sie zdarzaja, to co odroznia dobre marki od slabych to jak radza sobie z reklamacjami.

Sytuacja jak ta, o ktorej dyskutujemy nie dawalaby mi chyba zyc i probowalbym cos z tym zrobic, denerwowaloby mnie to.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minut temu, cordi7 napisał(-a):

 

A widzisz ... ja mam od nich model bez bezela ale ogolnie jakos mialem zawsze wrazenie, ze jakosciowo wszystko jest tip top.

Jak @mario1971 pisal babole zawsze sie zdarzaja, to co odroznia dobre marki od slabych to jak radza sobie z reklamacjami.

Sytuacja jak ta, o ktorej dyskutujemy nie dawalaby mi chyba zyc i probowalbym cos z tym zrobic, denerwowaloby mnie to.

 

 

Myślę, że na określenie "dobra firma" zasługują te, które mają dobrą kontrolę jakości i nie wysyłają egzemplarzy jawnie niepełnowartościowych. Reklamacje mogą być, ale po jakimś czasie, gdy coś zaczyna się źle dziać w czasie użytkowania. Obserwując Waszą dyskusję na temat CW, mam wrażenie, że duże znaczenie ma świadomość, gdzieś tam zakodowana u każdego z nas, jakoby wyższa cena szła zawsze w parze z wysoką jakością a niestety tak nie jest. Natomiast często zachodzi zjawisko osiadania na laurach u producentów, którzy wyrobili sobie dobrą opinię, początkowo ciekawymi i ładnymi projektami popartymi wysoką jakością. Po jakimś czasie pozostają już tylko wysokie ceny. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
40 minut temu, Paulus57 napisał(-a):

 

Myślę, że na określenie "dobra firma" zasługują te, które mają dobrą kontrolę jakości i nie wysyłają egzemplarzy jawnie niepełnowartościowych. Reklamacje mogą być, ale po jakimś czasie, gdy coś zaczyna się źle dziać w czasie użytkowania. Obserwując Waszą dyskusję na temat CW, mam wrażenie, że duże znaczenie ma świadomość, gdzieś tam zakodowana u każdego z nas, jakoby wyższa cena szła zawsze w parze z wysoką jakością a niestety tak nie jest. Natomiast często zachodzi zjawisko osiadania na laurach u producentów, którzy wyrobili sobie dobrą opinię, początkowo ciekawymi i ładnymi projektami popartymi wysoką jakością. Po jakimś czasie pozostają już tylko wysokie ceny. 

 

I tak i nie. Produkcja jak by nie bylo przemyslowa to zawsze produkcja przemyslowa. Zawsze sa jakies odchylki, zawsze cos sie moze przydarzyc w trakcie produkcji (mowie z wlasnego doswiadczenia).

Koszt zaimplementowania totalnej kontroli o jakiej piszesz (f*ck up nie wychodzi poza bramy) jest ogromny i poza naprawde high endem / haute horologerie nikt ta droga raczej nie idzie.

Ze wzrostem cen nie musi isc wzrost jakosci ale zdecydowanie rosna oczekiwania - bo margines zysku, ktory mozna przeznaczyc na kontrole jakosci zdecydowanie rosnie.

Jesli mowimy o zegarku ze stali 316L na werku NH35 z szafirem i stalowa bransoleta z pelnymi end linkami za 150 EUR i takim samym za 400 EUR to chyba jasne gdzie oczekuje lepszej jakosci.

Co do tzw. jechania na opinii pelna zgoda, zdarza sie w kazdej branzy, ze po poczatkowych sukcesach odcinanie kuponow od slawy i patrzenie na rosnacy stan konta jest niesamowicie kuszace. :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napisałem swoje przemyślenia do CEO, tak mi polecili na forum CW.

Zobaczymy kiedy i czy w ogóle odpisze.

 

Z jednej strony brak symetrii na bezelu kłuje w oczy, z drugiej CW oraz ich support zaserwował niemiłą niespodziankę przy wysyłce i wystawieniu faktury więc nie chciałbym przez jeszcze raz przechodzić przy ewentualnym odsyłaniu. Z jednej strony nie mam alternatywy bo w tej kwocie nie ma niczego tak ciekawego jak ten C60 Elite.

Z drugiej, jeśli miałbym odesłać to nie wiem czy bym kupił drugi raz mając na uwadze to jakiego bajzlu narobili przy wysyłce z papierami i mimo wielu maili, nikt się ani nie przyznał do błędu ani nie poczuwał dlatego między innymi, chwilę musiałem ochłonąć i liczę na to, że mail do CEO nie pozostanie bez odpowiedzi.

Edited by JackP

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minut temu, cordi7 napisał(-a):

 

I tak i nie. Produkcja jak by nie bylo przemyslowa to zawsze produkcja przemyslowa. Zawsze sa jakies odchylki, zawsze cos sie moze przydarzyc w trakcie produkcji (mowie z wlasnego doswiadczenia).

Koszt zaimplementowania totalnej kontroli o jakiej piszesz (f*ck up nie wychodzi poza bramy) jest ogromny i poza naprawde high endem / haute horologerie nikt ta droga raczej nie idzie.

Ze wzrostem cen nie musi isc wzrost jakosci ale zdecydowanie rosna oczekiwania - bo margines zysku, ktory mozna przeznaczyc na kontrole jakosci zdecydowanie rosnie.

Jesli mowimy o zegarku ze stali 316L na werku NH35 z szafirem i stalowa bransoleta z pelnymi end linkami za 150 EUR i takim samym za 400 EUR to chyba jasne gdzie oczekuje lepszej jakosci.

Co do tzw. jechania na opinii pelna zgoda, zdarza sie w kazdej branzy, ze po poczatkowych sukcesach odcinanie kuponow od slawy i patrzenie na rosnacy stan konta jest niesamowicie kuszace. :)

 

 

Nie wydaje mi się, by koszt kontroli spasowania bezela był czymś co byłoby ponad finansowe możliwości CW. Fatalnie to wygląda, gdy zegarek za 500 USD albo i więcej ma tak łatwą do zaobserwowania wadę i jest wysyłany do klienta. CW zresztą nie jest tu niechlubnym wyjątkiem. Bardziej ekstremalnym przypadkiem jest Seiko. Tu często chińskie homary (vide San Martin), biją na głowę jakością i przede wszystkim ceną pierwowzory. Sam kupiłem ostatnio Willarda w brązie za 191 USD a więc za 1/6 ceny STALOWEGO Seiko (wiem, że napęd 6R35 to nie to samo), na mechanizmie NH35. Chyba czas zacząć wymagać jakości adekwatnej do ceny, od "mikrobrandów z ambicjami". 

13 minut temu, JackP napisał(-a):

Napisałem swoje przemyślenia do CEO, tak mi polecili na forum CW.

Zobaczymy kiedy i czy w ogóle odpisze.

 

Z jednej strony brak symetrii na bezelu kłuje w oczy, z drugiej CW oraz ich support zaserwował niemiłą niespodziankę przy wysyłce i wystawieniu faktury więc nie chciałbym przez jeszcze raz przechodzić przy ewentualnym odsyłaniu. Z jednej strony nie mam alternatywy bo w tej kwocie nie ma niczego tak ciekawego jak ten C60 Elite.

Z drugiej, jeśli miałbym odesłać to nie wiem czy bym kupił drugi raz mając na uwadze to jakiego bajzlu narobili przy wysyłce z papierami i mimo wielu maili, nikt się ani nie przyznał do błędu ani nie poczuwał dlatego między innymi, chwilę musiałem ochłonąć i liczę na to, że mail do CEO nie pozostanie bez odpowiedzi.

 

Użycie w nazwie określenia "Elite", brzmi jak kpina w żywe oczy. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minut temu, Paulus57 napisał(-a):

 

Nie wydaje mi się, by koszt kontroli spasowania bezela był czymś co byłoby ponad finansowe możliwości CW. Fatalnie to wygląda, gdy zegarek za 500 USD albo i więcej ma tak łatwą do zaobserwowania wadę i jest wysyłany do klienta. CW zresztą nie jest tu niechlubnym wyjątkiem. Bardziej ekstremalnym przypadkiem jest Seiko. Tu często chińskie homary (vide San Martin), biją na głowę jakością i przede wszystkim ceną pierwowzory. Sam kupiłem ostatnio Willarda w brązie za 191 USD a więc za 1/6 ceny STALOWEGO Seiko (wiem, że napęd 6R35 to nie to samo), na mechanizmie NH35. Chyba czas zacząć wymagać jakości adekwatnej do ceny, od "mikrobrandów z ambicjami". 

 

Użycie w nazwie określenia "Elite", brzmi jak kpina w żywe oczy. 

 

Nie zrozum mnie zle, ja nie mowie aby takie rzeczy akceptowac - mowie, ze moga sie zdarzyc i ze producent powinien je raz dwa rozwiazac.

Ja w swoim Malvernie C5 595 mialem problem z paskiem, kontaktowalem sie z serwisem - wyslali nowy, zaginal, wyslali drugi, doszedl a po jakims czasie i ten pierwszy.

Pisalem do nich, ze mam teraz dwa i czy mam jeden odeslac ale po dwoch czy trzech mailach bez odpowiedzi odpuscilem majac czyste sumienie.

 

Mam wrazenie, ze CW ma swietny produkt ale z serwisem bywa roznie, niby byli mili ale mialem wrazenie lekkiego chaosu.

 

Co do Seiko - tanio i dobrze juz bylo, teraz ani nie jest dobrze (nawet w modelach z tzw. sredniej polki) ani nie bywa tanio.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minut temu, cordi7 napisał(-a):

 

Nie zrozum mnie zle, ja nie mowie aby takie rzeczy akceptowac - mowie, ze moga sie zdarzyc i ze producent powinien je raz dwa rozwiazac.

Ja w swoim Malvernie C5 595 mialem problem z paskiem, kontaktowalem sie z serwisem - wyslali nowy, zaginal, wyslali drugi, doszedl a po jakims czasie i ten pierwszy.

Pisalem do nich, ze mam teraz dwa i czy mam jeden odeslac ale po dwoch czy trzech mailach bez odpowiedzi odpuscilem majac czyste sumienie.

 

Mam wrazenie, ze CW ma swietny produkt ale z serwisem bywa roznie, niby byli mili ale mialem wrazenie lekkiego chaosu.

 

Co do Seiko - tanio i dobrze juz bylo, teraz ani nie jest dobrze (nawet w modelach z tzw. sredniej polki) ani nie bywa tanio.

 

 

Miałem podobną sytuację przy zakupie z Jomashop, choć nie do końca. Tu brak jakiejkolwiek komunikacji z obsługą, nie odpowiadają w ogóle. Jak zgłaszałem, że nie dostałem zegarka choć mijały dwa miesiące, zero reakcji. Zgłosiłem do banku problem otrzymałem pełny zwrot pieniędzy a kilka dni później zawiadomienie z Urzędu Celnego o przesyłce. Zapłaciłem VAT i dostałem "zaginionego". Podobnie jak Ty chcąc być w porządku napisałem znowu do Jomashop, by wyjaśnić sprawę. Podobnie jak wcześniej brak reakcji. Sumienie czyste a zegarek w cenie VAT-u :) . Aż szkoda, że nie był to jakiś droższy model...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.