Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

Miałem kiedyś kierowcę - mistrza jazdy o kropelce, wszystkich w firmie zadziwiał.

Boxerem 2.0 tdi 140 KM potrafił spalić 5 l/100 km w trasie.

A Peugeotem 208 1,2 82 KM (benzyna) przyjechał kiedyś z Poznania ze średnią 4,2l/100 km przy średniej 64 km/h na 140 km zwykłej drogi, bez autostrady.

Normalnie skarb nie kierowca :)

Edytowane przez Tommaso

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z ciekawości, po Politechnice był?

 

Kierowca zawodowy, więc wątpię.

Niezły.

Edytowane przez gustaw6666

Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie pamiętam, musiałbym zajrzeć w akta.

Teraz pracuje jako mechanik w fabryce Jaguara w GB. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bardzo pomocne jest przy takich tematach jak masz w głowie wykres jednostkowego zużycia paliwa przez silnik spalinowy i wyrobione nawyki adekwatne do tego.

 

Ciekawe, że poradniki Eco drivingu w niektórych miejscach ostro wprowadzają w błąd.

Edytowane przez gustaw6666

Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do Eco-drivingu najbardziej potrzebujesz wyobraźni i myślenia z pół minuty do przodu :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O, tego właśnie. I patrzenia jak najdalej do przodu.


Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trzylitrowym dieslem, trasa ponad 200km, wynik 4.8 l/km, po politechnice.


Co-Axial

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobry jestes :)

Mne sie udalo takim TDI zejsc do 6.8, ale je nie jestem po politechnice :)


Przepraszam za brak polskich znakow ale po prostu ich nie mam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Można być po podstawówce ale znać się na silnikach po prostu.

 

Poradniki Eco drivingu namiętnie np. opiewaja jako ekonomiczne hamowanie silnikiem co jest tylko ćwierćprawdą.

 

Mi zdarza się odcinek z Suchego Lasu do Obornik Wlkp.- około 20 km pokonywać ze zużyciem 3,7 w 1,2 TSI. 1,9 TDI potrafił 3,4.

Ale to krótki odcinek i często zmusza do trzymania stałej ok. 70 kph.

 

1,2 TSI 110 KM zachowuje się bardzo podobnie do starego, dobrego 2,0 115 KM. A ten myślę miałby problem aby osiągnąć 5,5.

Edytowane przez gustaw6666

Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

5.7l v8 na trasie, średnio 16l /100km predkosc 120-140km/h

3.5 l v6tt  trasa, średnio 15l / 100 km przy takich samych predkosciach 


Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

audi a3 2.0 tdi 170KM , odcinek 70 km 4,9L moja wioska KRK   , cała trasa bez problemu 5,2L

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój rekord Mondeo 1,5 EB trasa 140 km, krajówka zgodnie ze znakami w 3 osoby - 4,6, ale to się mocno starałem. W zeszłym tygodniu krajówka Łódź -Płock - Łódź ( ok 200 km) w pojedynkę 6,4. Prędkości lekko ponad przepisowe i trochę wyprzedzania ostrzejszego.

Edytowane przez Osiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

5.7l v8 na trasie, średnio 16l /100km predkosc 120-140km/h

3.5 l v6tt  trasa, średnio 15l / 100 km przy takich samych predkosciach 

 

 

Czyli ta supernowoczesna technika pozwoliła Ci zaoszczędzić 6 procent...

Biorąc pod uwagę Wasze ceny paliw, już po pół milionie kilometrów zaoszczędzisz na nowe turbo.  :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z wlasnej ciekawosci i kronikarskiego obowiazku zrobilem dzis fotke  w swoim turboklekocie :)

Jazda bardzo mieszana, ja nadal nie po politechnice, a samochod nie osiagnal jeszcze nawet wieku przedszkolnego :)

post-60090-0-23857000-1480160690_thumb.jpg

Ten kierowca, o ktorym pisal wyczesniej Tommaso, musi teraz w Jaguarze robic kawal dobrej roboty :)

Bo w TDi nigdy nie udalo mi sie zejsc do takiego wyniku jak tu

post-60090-0-09959400-1480161028_thumb.jpg

Edytowane przez 70'

Przepraszam za brak polskich znakow ale po prostu ich nie mam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli ta supernowoczesna technika pozwoliła Ci zaoszczędzić 6 procent...

Biorąc pod uwagę Wasze ceny paliw, już po pół milionie kilometrów zaoszczędzisz na nowe turbo.  :D

Tomek, downsizing wymyślony przez ekoświrow takie daje realne rezultaty :).

A przedwczesna utylizacja tego samochodu napewno będzie gorsza dla środowiska niż jakiekolwiek zyski spowodowane troszkę mniejszym życiem paliwa.

 

Nie ma najmniejszej możliwości żeby ten silnik był w stanie osiągnąć przebiegi takie jak proste duże v8.

Chociaż od kumpla pierwszy EB ma już 300k km i jeszcze jeździ, a samochód jest firmowy więc on o niego zabardzo nie dba.


Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niska trwałość silników po downsizingu to taka sama prawda jak to, że diesle są powolne...

 

Odpowiedzcie sobie najpierw na pytanie dlaczego jeden silnik o mocy jednostkowej 37 KM/l ( Fiat 126) jest mniej trwały niż drugi o mocy 100 KM/l - VW 1,8T.

Edytowane przez gustaw6666

Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niska trwałość silników po downsizingu to taka sama prawda jak to, że diesle są powolne...

 

Odpowiedzcie sobie najpierw na pytanie dlaczego jeden silnik o mocy jednostkowej 37 KM/l ( Fiat 126) jest mniej trwały niż drugi o mocy 100 KM/l - VW 1,8T.

Bo jest chłodzony powietrzem i wykonany w technologii sprzed 90 lat...


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niska trwałość silników po downsizingu to taka sama prawda jak to, że diesle są powolne...

 

Gadałem z mechanikami i jeśli chodzi o auta nowe, to sporo ludzi ma problemy z tymi małymi silniczkami z upakowaną turbiną.

Teraz nie ma wysypu takich aut u "normalnych" mechaników, bo większość trafia do autoryzowanych serwisów w ramach gwarancji.

 

BTW A skąd niby ten news, że diesle są powolne?

 

BTW 2: Te kosiarki z turbiną często wcale nie są tak oszczędne jak wolnossące - w fordzie 1.0 100 KM z turbiną palił mi w mieście niemal tyle samo, co 1.6 100 KM.

Edytowane przez rradek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Radek, z dieslem to nie news tylko zamierający już stereotyp i półprawda - tak, atmosferyczny Diesel to bezsprzecznie muł.

 

Po drugie, zauważ że 1,0 turbo może i nie pali dużo mniej od 1,6 atmosfera ale jest od niego o wiele mocniejszy przy niskich a także przy średnich obrotach - czyli przez jakieś 95% czasu eksploatacji.

 

Bo jest chłodzony powietrzem i wykonany w technologii sprzed 90 lat...

No właśnie. I dlatego nie widzę przeszkód aby dało się zaprojektować silnik 2,0 400 KM który mocą przy niskich i średnich obrotach zmiażdży 5,7 V8 i dorówna mu trwałością.

To tylko pojemność skokowa. Jaki problem aby taki 1,0 turbo był zbudowany bardziej pancernie niż 2,0 do max 150 KM? Żaden. Potrzeba aby na etapie przysłowiowej czystej kartki papieru w jej rogu zapisać założenia odnośnie zakładanych mocy i trwałości.

Edytowane przez gustaw6666

Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gustaw to Twoje porownanie jest mniej wiecej tego typu

Diesel, powolny

 

1015d1ee092c9a171c7ffa2f66fdad9e.jpg

 

Benzyna, szybka

 

d3360e0ef70f11e47c392c9ccf856029.jpg

 

Pozatym przykladow silnikow nowych downsizingowych, co sypia sie na calego, nie brakuje.

 

Ok mozna osiagnac takie same lub czesto lepsze osiagi z duzo mniejszych turbo doladowanych czy też turbo/supercharged I wspomaganych elektryka silnikow, ale jest to okupione jego zywotnoscia, taka jest prawda.

 

 

Sent from my SGP312 using Tapatalk


Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Irek, to prawda ale związana z tym o czym napisałem w poście powyżej. Jeśli przykładowo producent bierze silnik 1,4 który przy mocy 60 KM i 75 KM z czterozaworową głowicą robi bez problemów pół miliona km, dokłada mu turbo i ten sam silnik zyskuje kolejne życie jako 120 a potem może 150 KM - to życie nie ma prawa być długie.

 

Zupełnie co innego gdy motor jest od podstaw tworzony z myślą o większych mocach i trwałości. Wtedy można mu zrobić 200 KM/l i trwałość milion kilometrów. Dlaczego takich konstrukcji nie ma? Biznes musi się kręcić.

Edytowane przez gustaw6666

Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zupełnie co innego gdy motor jest od podstaw tworzony z myślą o większych mocach i trwałości. Wtedy można mu zrobić 200 KM/l i trwałość milion kilometrów. Dlaczego takich konstrukcji nie ma? Biznes musi się kręcić.

 

No wlasnie o to chodzi, przez ekoswirow koncerty samochodowe zweszyly dodatkowy sposob zarabiania kasy.

A srodowisko, wszyscy tak naprawde maja w d*pie,


Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.