Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

27 minut temu, Tommaso napisał(-a):

Później sprostowałem, a teraz już poprawiłem. Jedynka przy 83, zrobiłem literówkę, dwójka się zgadza

 

ale nawet z ta jedynka przy 83km/h, to dwojka 134km/h jest kuriozalna 😳

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, SzefSzefow napisał(-a):

 

ale nawet z ta jedynka przy 83km/h, to dwojka 134km/h jest kuriozalna 😳

Co prawda rozmawiacie o Mustangach, ale ja jadąc kiedyś Hyundaiem i30 N (280 KM) zapominałem wrzucać dwójkę podczas jazdy w mieście. Przy prędkości ok. 60  km/h obroty nie upominały się o zmianę na dwójkę. Zresztą raz zdarzyło mi się ruszyć z czwórki (bez problemu). 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
28 minut temu, SzefSzefow napisał(-a):

 

ale nawet z ta jedynka przy 83km/h, to dwojka 134km/h jest kuriozalna 😳

Porsche GT4 manual, podają w stanach Vmax na drugim biegu 140km/h, w australijskim teście podają 137km/h 

 

Teraz większość manualnych skrzyń ma  długie przełożenia. 

 

Za to fordowsko-gmeowski 10spd auto, ma super krótkie, kiedyś pokazywałem kolegom filmik z rozpędzania z butem w podłodze, nie pamiętam teraz już które biegi ale z czerwonego pola, czyli 7.5k obroty spadły na około 6.9k 

A po między 10-tym a dziewiątym biegiem jest tylko około 150obr różnicy. Ta skrzynia mogła śmiało być 9-cio biegowa. 

Natomiast te krótkie biegi przekładają się na bardzo dobre przyspieszenia w czasie jazdy 


Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
41 minut temu, Paulus57 napisał(-a):

Co prawda rozmawiacie o Mustangach, ale ja jadąc kiedyś Hyundaiem i30 N (280 KM) zapominałem wrzucać dwójkę podczas jazdy w mieście. Przy prędkości ok. 60  km/h obroty nie upominały się o zmianę na dwójkę. Zresztą raz zdarzyło mi się ruszyć z czwórki (bez problemu). 

 

tutaj koles zmienia z 1 na 2 miedzy 55-59, z 2-3 przy 98

 

 

13 minut temu, irekm napisał(-a):

Porsche GT4 manual, podają w stanach Vmax na drugim biegu 140km/h, w australijskim teście podają 137km/h 

 

Teraz większość manualnych skrzyń ma  długie przełożenia. 

 

Za to fordowsko-gmeowski 10spd auto, ma super krótkie, kiedyś pokazywałem kolegom filmik z rozpędzania z butem w podłodze, nie pamiętam teraz już które biegi ale z czerwonego pola, czyli 7.5k obroty spadły na około 6.9k 

A po między 10-tym a dziewiątym biegiem jest tylko około 150obr różnicy. Ta skrzynia mogła śmiało być 9-cio biegowa. 

Natomiast te krótkie biegi przekładają się na bardzo dobre przyspieszenia w czasie jazdy 

 

 

Tak, GT4 ma dlugie przelozenia, ale sie kreci spokojnie do 8000 obrotow 🤔

Edytowane przez SzefSzefow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
31 minut temu, irekm napisał(-a):

... Teraz większość manualnych skrzyń ma  długie przełożenia. ...

Zapewne aby nie "tracić" czasu na zmianę biegu podczas osiągania przyspieszenia. Dawniej 100km w większość aut było osiągalne na 3 biegu. 


W dniu 22.12.2014 o 11:43, Cezar. napisał:

... mądrzy zrozumieją, a reszcie nie wytłumaczysz...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Dorian06 napisał(-a):

Zapewne aby nie "tracić" czasu na zmianę biegu podczas osiągania przyspieszenia. Dawniej 100km w większość aut było osiągalne na 3 biegu. 

W tych czasach sugerowanie się czasami od 0-100km/h jako wyznacznik jaki super szybki jest samochód, są zupełnie jak dla mnie bez sensu. 

 

Naprawdę wymiarne  I ważne są czasy osiągane 

Powiedzmy 

40-80 

60-100

60-120 

89-140 

Etc. 

 

Ostatnio czytałem test jakiegoś audi RS, 0-100 chyba 3.5 czy też 3.7s, ale wyłączając z tego procedurę startu, ten sam samochód potrzebował 5.1 czy też 5.2s żeby rozpędzić się od 10-100km/h 🤷

I  to są realne i przydatne dane, oczywiście wg mnie 


Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie mi przypomniałeś, że mój Bullitt ma coś takiego jak procedura startu, muszę to w końcu kiedyś wypróbować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 minut temu, Tommaso napisał(-a):

Właśnie mi przypomniałeś, że mój Bullitt ma coś takiego jak procedura startu, muszę to w końcu kiedyś wypróbować.

To jest fordowski system 😁 jest duża szansa że sam lepiej to zrobisz 😂

 

Oglądałem.kiedyś jakiś Polski program gdzie występował między innymi Bullit to chyba był, stary już jeste więc pamięć trochę zawodzi, i chyba Mikiciuk się zawziął żeby osiągnąć te czasy co ford podaje, udało mu się dopiero wieczorem 😁

 

Nawet w auto jest ten problem, że bardzo ciężko wyczuć najlepszy sposób startu, za dużo gazu i Miele kołami za mało i trochę go poddusi. Ale fun jest z rwd, nigdy w tym samochodzie nie zaakceptowałbym awd, zabołooby to połowę frajdy z jazdy tym samochodem 

Edit 

O właśnie zauważyłem że napisałem że bardzo ważne są czasy przyspieszania od 89-140km/h 😁

Edytowane przez irekm

Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Dorian06 napisał(-a):

Zapewne aby nie "tracić" czasu na zmianę biegu podczas osiągania przyspieszenia. Dawniej 100km w większość aut było osiągalne na 3 biegu. 

dawniej auta były głównie wolnossące z całym inwentarzem tego typu silników czyli niezbyt duży moment liniowo narastający wraz z obrotami. Rozmawiamy o autach drogowych więc jakie by nie były - muszą wykazywać przydatność na drodze w ruchu publicznym. Żeby auto nie zmuliło, biegi musiały być krótsze. To nie silnik jest dopasowywany do skrzyni tylko skrzynia do możliwości silnika. Przykład Porsche - silnik kręci się do 9000 a to przekłada się na możliwości stopniowania przełożeń. Kiedyś w e46 ludzie chcąc mieć szperę zakładali dyfer z M3 po czym okazywało się że 2.5 przestawało jechać bo dyfer od M3 ma przełożenie dostosowane do wyższych obrotów silnika. A po drodze też jest inaczej zestopniowana skrzynia chociaż różnic w przełożeniach nie znam.

Dzisiaj turbo pompuje od samego dołu, ilość biegów jest podyktowana tylko ekologią, żeby ograniczyć prędkość obrotową silnika a wszyscy jeżdżą "momentem" na dole. Duże V8 czy V12 to inna sprawa przez możliwości tych silników  a dzisiaj w dobie zmiennych faz rozrządu, zmiennych geometrii kolektora etc i tak jadą jak turbo bo nie trzeba szukać wysoko momentu. Kiedyś oglądałem film z poprzednią vette Z06 w manualu - kierowca nie kręcił na maksa a 2 bieg zapinał przy ok 90, 3 - pod 150? Pojemność robi swoje, jakieś 2.0 R4 N/A sprzed 30 lat nie miałoby szans ruszyć pod górkę bez spalenia sprzęgła z takim przełożeniem.

 

ale żeby nie było, że kiedyś nie dało się zrobić 100km/h na 2 biegu 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, irekm napisał(-a):

... Naprawdę wymiarne  I ważne są czasy osiągane 

Powiedzmy 

40-80 

60-100

60-120 

89-140 

Etc.  ...

Dokładnie. Tak zwana elastyczność.  

 

Godzinę temu, trollu napisał(-a):

dawniej auta były głównie wolnossące z całym inwentarzem tego typu silników czyli niezbyt duży moment liniowo narastający wraz z obrotami. Rozmawiamy o autach drogowych więc jakie by nie były - muszą wykazywać przydatność na drodze w ruchu publicznym. Żeby auto nie zmuliło, biegi musiały być krótsze. To nie silnik jest dopasowywany do skrzyni tylko skrzynia do możliwości silnika. ...

Doskonale wiem o tym. 

Edytowane przez Dorian06

W dniu 22.12.2014 o 11:43, Cezar. napisał:

... mądrzy zrozumieją, a reszcie nie wytłumaczysz...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Autor1984

 

500KM, five point O 

To jest mój samochód do codziennego użytku 

20221115_150243.jpg


Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

77k przebiegu, dobrze, że masz już drugi silnik ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym żeby tak  było, niestety nie jest to bmw v8, dostałem tylko nowy łańcuch i zębatki  🤷. Ale jest jeszcze szansa, zostało mi 22k km lub 6miesiecy na to żeby coś się stało i dostał nowy silnik. Byłoby extra. 

Trochę miałem cykora przed zakupem, jak się dowiedziałem że Ford "unowocześnił" silnik w tym modelu i odstąpił od żelaznych tulei cylindrowych na jakiś super duper natrysk plazmowy, powłoki na aluminiowy blok, ale jak narazie  sprawuje się to bardzo dobrze. 

Chociaż najmocniejszy blok w 5.0 to właśnie gen. 2 Coyote, czyli poprzednia wersja 

Edytowane przez irekm

Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Londek napisał(-a):

I to jest parking😉

22EAF3C9-7C5D-403A-BC9F-055218534D76.jpeg

707D20D0-12EE-4A2B-87B3-3720E65ED595.jpeg

5E68B011-0520-40CA-A404-EDB5A0DF1F04.jpeg

8E738233-C1CF-4D1A-8007-E3F326010FA1.jpeg

782CB159-1BB9-4D73-8C2D-74DBA90AB497.jpeg

O KURŁA; tyle dobra w jednym miejscu,,,


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minute ago, Autor1984 said:

O KURŁA; tyle dobra w jednym miejscu,,,

A to tylko część parkingu w której zaparkowałem😜

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Londek napisał(-a):

A to tylko część parkingu w której zaparkowałem😜

No to wniosek, że masz "furę" podobnego kalibru. ;) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minutes ago, Paulus57 said:

No to wniosek, że masz "furę" podobnego kalibru. ;) 


Oczywiste... parkowałem tam najszybsze auto na świecie... firmówka Vauxhall Corsa 1.2T z oszałamiającymi 130 konikami😂

C276E5CE-CFA6-41ED-BB17-75054919616C.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy  takim maleństwie 130 KM daje radę. ;) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Noa a jak? Pierwsza generacja Corsy w najmocniejszej wersji GSi miała 101km!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moja ma z czterysta kilogramów więcej... do tego ośmiobiegowy automat który gubi się w akcji przy redukcjach, szczególnie tych na niskiej prędkości 😳, szału nima... ale to tylko Corsa, więc i oczekiwania nie wygórowane trzeba mieć. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 9.11.2022 o 18:35, Lincoln Six Echo napisał(-a):

Brum-brum!  ;)

 

Fg-ZHswXgAAoW7k.thumb.jpg.0e2c1832f2b21de483b40d867a130ade.jpg

 

Fg-ZHKpWAAM2Etf.thumb.jpg.21aab7a869e5fab5d3a9934dbaca9615.jpg

 

Fg-ZHcGXkAQ79dx.thumb.jpg.21537b7feb38870d9b3b7b3deca9a247.jpg

 

Fg-ZH_MWIAAM__6.thumb.jpg.21839c3c517178bfa90b24ce4bbc64a0.jpg

Ładne kołpaki przy tym Seicento😉

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
49 minut temu, Londek napisał(-a):

Moja ma z czterysta kilogramów więcej... do tego ośmiobiegowy automat który gubi się w akcji przy redukcjach, szczególnie tych na niskiej prędkości 😳, szału nima... ale to tylko Corsa, więc i oczekiwania nie wygórowane trzeba mieć. 

Corsy to i rajdówki też bywają. Wśród bliskich mi koreańców jest taki maluszek ze sporą mocą Hyundai i20 N z 204 KM.  Tym można już się pościgać. :) 

54 minuty temu, Londek napisał(-a):

Moja ma z czterysta kilogramów więcej... do tego ośmiobiegowy automat który gubi się w akcji przy redukcjach, szczególnie tych na niskiej prędkości 😳, szału nima... ale to tylko Corsa, więc i oczekiwania nie wygórowane trzeba mieć. 

Chyba przesadzasz z tą wagą. Trochę przytyła, ale wg tego co znalazłem ma 980 kg.

Osiem biegów, to przy tej mocy chyba przerost formy nad treścią. ;) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Curb Weight : 2553 lbs / 1158 Kg


Ta skrzynia to niezła wariatka, szaleje non stop... zawsze coś się dzieje, nudy przynajmniej nie ma😜

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.