Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

49 minut temu, Londek napisał(-a):

Moja ma z czterysta kilogramów więcej... do tego ośmiobiegowy automat który gubi się w akcji przy redukcjach, szczególnie tych na niskiej prędkości 😳, szału nima... ale to tylko Corsa, więc i oczekiwania nie wygórowane trzeba mieć. 

Corsy to i rajdówki też bywają. Wśród bliskich mi koreańców jest taki maluszek ze sporą mocą Hyundai i20 N z 204 KM.  Tym można już się pościgać. :) 

54 minuty temu, Londek napisał(-a):

Moja ma z czterysta kilogramów więcej... do tego ośmiobiegowy automat który gubi się w akcji przy redukcjach, szczególnie tych na niskiej prędkości 😳, szału nima... ale to tylko Corsa, więc i oczekiwania nie wygórowane trzeba mieć. 

Chyba przesadzasz z tą wagą. Trochę przytyła, ale wg tego co znalazłem ma 980 kg.

Osiem biegów, to przy tej mocy chyba przerost formy nad treścią. ;) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Curb Weight : 2553 lbs / 1158 Kg


Ta skrzynia to niezła wariatka, szaleje non stop... zawsze coś się dzieje, nudy przynajmniej nie ma😜

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, Londek napisał(-a):
Curb Weight : 2553 lbs / 1158 Kg


Ta skrzynia to niezła wariatka, szaleje non stop... zawsze coś się dzieje, nudy przynajmniej nie ma😜

Może Twoja ma złote klamki i stąd wyższa waga? ;) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pamiętam jak kolega markotniał bo nie miał Corsy w 1.4 benzynie. Mowa ofc. o gamie B, Czasy Technikum... Ach! Co za wspomnienie i czasy wspaniałe.


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja pamiętam jak kumpla mama miała Micre 1.3 ncvt szło to niesamowicie przy tej wadze i do tego jak suszarka - przy zmianie biegów wszyscy cwaniacy byli wciągani 😁


Instagram.com/jfszymaniak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, eye_lip napisał(-a):

Ja pamiętam jak kumpla mama miała Micre 1.3 ncvt szło to niesamowicie przy tej wadze i do tego jak suszarka - przy zmianie biegów wszyscy cwaniacy byli wciągani 😁

Micra drugiej generacji... Czasy mojego egzaminu na prawko :) 


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, Lincoln Six Echo napisał(-a):

Brum-brum!  ;)

 

Fhu_TRIXEAAGzQC.thumb.jpg.7ce5f92d6f53eeb99ce2b2d191061ba7.jpg

 

Fhu_TqmXoAEUlRh.thumb.jpg.738e18d51a419da73fcff15527c63713.jpg

 

Fhu_T9SWYAEz54B.thumb.jpg.41af0ec009f35c4cac88c3f5de6ce42b.jpg

 

Jeździłbym 🥰😍

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak tam Szanowni Warszawiacy będziecie wkrótce jeździć po mieście? Wiecie co szykuje Wam pan Czaskoski? TEMPO 30!! Idzie nowe. Potem przyjdzie kolej na inne duże miasta i pozostanie nam... dyskutować o "kolarkach" z fabryczną blokadą do 30 km/h. Wszak rowerem można bez problemu przekroczyć tą barierę. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, Paulus57 napisał(-a):

Jak tam Szanowni Warszawiacy będziecie wkrótce jeździć po mieście? Wiecie co szykuje Wam pan Czaskoski? TEMPO 30!! Idzie nowe. Potem przyjdzie kolej na inne duże miasta i pozostanie nam... dyskutować o "kolarkach" z fabryczną blokadą do 30 km/h. Wszak rowerem można bez problemu przekroczyć tą barierę. 

Będziemy jeździć jak do tej pory - stojąc w korkach :D

ProjektTempo30 nie będzie obejmować wszystkich ulic w mieście, szczególnie tych "tranzytowych".

https://transport.um.warszawa.pl/obszary-strefy-tempo-30

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, Łukasz_M napisał(-a):

Będziemy jeździć jak do tej pory - stojąc w korkach :D

ProjektTempo30 nie będzie obejmować wszystkich ulic w mieście, szczególnie tych "tranzytowych".

https://transport.um.warszawa.pl/obszary-strefy-tempo-30

 

No to widzę już pierwszy entuzjasta władzy zadowolony. ;) Obiło mi się o uszy, że jednak z tymi tranzytowymi są problemy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
22 minuty temu, Paulus57 napisał(-a):

Jak tam Szanowni Warszawiacy będziecie wkrótce jeździć po mieście? Wiecie co szykuje Wam pan Czaskoski? TEMPO 30!! Idzie nowe. Potem przyjdzie kolej na inne duże miasta i pozostanie nam... dyskutować o "kolarkach" z fabryczną blokadą do 30 km/h. Wszak rowerem można bez problemu przekroczyć tą barierę. 

Możesz wybudować więcej estakad, poszerzyć drogi i będziesz mieć autostrady w mieście - jak w Detroit np. Przecież centrum Warszawy jest tragiczne z tym całym wielkim ruchem na A. Jerozolimskich i Marszałkowskiej.
Zobacz jak miasta w Europie ograniczają ruch samochodowy, zamiast go rozbudowywać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tranzytowymi w godzinach szczytu jest taki problem, że i tak ciężko tam jechać więcej niż 30km/h ;) A serio, nie wiem, nie drążyłem tematu, bazuje na ogólnodostępnej mapce projektu i moim skromnym zdaniem wprowadzenie stref 30 na drogach dojazdowych/osiedlowych itd. tak na prawdę wiele nie zmieni z mojego punktu widzenia jako kierowcy. Z kolei centrum Warszawy i tak wiecznie stoi, mam możliwość podziwiać skrzyżowanie Al. Jerozolimskich z Emilii Plater oraz Al. JP z okna biura i tutaj nie trzeba żadnych dodatkowych ograniczeń dopóki ruch samochodowy nie zostanie wyrzucony poza centrum a do tego w Europie się dąży. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, beniowski napisał(-a):

Możesz wybudować więcej estakad, poszerzyć drogi i będziesz mieć autostrady w mieście - jak w Detroit np. Przecież centrum Warszawy jest tragiczne z tym całym wielkim ruchem na A. Jerozolimskich i Marszałkowskiej.
Zobacz jak miasta w Europie ograniczają ruch samochodowy, zamiast go rozbudowywać.

Tzw. Zachód od ładnych paru lat przestał być dla mnie wzorem do naśladowania. Teraz raczej obserwacja podpowiada - rób inaczej. Miasta można odblokować poprzez budowę skrzyżowań wielopoziomowych a nie zawężanie ulic i irracjonalne limity prędkości. Także budowa ogólnego i spójnego kompleksu darmowych parkingów na obrzeżach aglomeracji obok trasy regularnie kursującej szybkiej kolei miejskiej zmniejszyłaby natężenie ruchu. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, Paulus57 napisał(-a):

Także budowa ogólnego i spójnego kompleksu darmowych parkingów na obrzeżach aglomeracji obok trasy regularnie kursującej szybkiej kolei miejskiej zmniejszyłaby natężenie ruchu. 

O i to jest koncepcja, z którą się zgadzam - P&R i ograniczenie ruchu aut poprzez przerzucenie ludzi do komunikacji miejskiej.  Tylko w Warszawie akurat to leży jeżeli chodzi o planowanie lokalizacji parkingów przesiadkowych. Ostatnim przykładem jest P+R na Żeraniu za 12 mln zł, gdzie średnio parkuje dziennie kilkanaście aut. A dzieje się tak z prostego powodu - najpierw trzeba tam dojechać stojąc w korkach na Płochocińskiej lub Marywilskiej a dwa....na przystanku kolejowym nie zatrzymują się wszystkie pociągi SKM i KM więc jest on średnio atrakcyjny jako punkt dojazdu.

 

4 minuty temu, Paulus57 napisał(-a):

Miasta można odblokować poprzez budowę skrzyżowań wielopoziomowych

Zazwyczaj technicznie nie możliwe przy istniejącej zabudowie - mówimy o centrach miast

 

6 minut temu, Paulus57 napisał(-a):

nie zawężanie ulic

Często wynika to z  wydzielania ścieżek rowerowych kosztem pasa ruchu dla aut  - i tutaj jako nie rowerzysta mam mieszane uczucia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak tam Szanowni Warszawiacy będziecie wkrótce jeździć po mieście? Wiecie co szykuje Wam pan Czaskoski? TEMPO 30!! Idzie nowe. Potem przyjdzie kolej na inne duże miasta i pozostanie nam... dyskutować o "kolarkach" z fabryczną blokadą do 30 km/h. Wszak rowerem można bez problemu przekroczyć tą barierę. 

W ktw mamy już chyba drugi rok (tak serio to nie wiem) strefę 30 i się jeździ tak samo mniej więcej, jak wcześniej…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, Szyszkops napisał(-a):


W ktw mamy już chyba drugi rok (tak serio to nie wiem) strefę 30 i się jeździ tak samo mniej więcej, jak wcześniej…

Pocieszanie się, że w korkach się stoi wcale nie rozwiązuje problemów komunikacyjnych a na pewno nie prowadzi do tego limit na 30. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko, że obecna narracja jest taka, że problemów komunikacyjnych nie rozwiążą szersze drogi estakady itd. tylko mniej samochodów... 

Strefa 30 najbardziej męczy w weekendy i wieczorami, jak nie ma korków i możnaby jechać 50, a trzeba 30. 

 

W Brukseli jednym z argumentów za wprowadzeniem strefy 30 były badania w których wyszło, że średnia prędkość w BXL to 27km/h. Oczywiście teraz nikt nie będzie robił kolejnych badań.

Za to policja się cieszy, stawiają radary na trójnogach, w kosztach na śmieci, nieoznakowanych samochodach itd. 


Pozdrawiam,

Janek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja się przesiadłem na rower i nawet żonę też namówiłem i jeżdzi do biura przeważnie rowerem. Właściwie w mieście jeżdżę samochodem tylko raz w tygodniu na większe zakupy. A do pracy potrafię jechać nawet w 3 różne miejsca w ciągu dnia i czasem muszę pokonać 5, a czasem i 9 km w jedną stronę. Pracuję w większości online, ale muszę się także poruszać dużo po mieście. U mnie samochodem zajęłoby mi to więcej czasu, do tego naprawdę nie ma gdzie zaparkować - to jakby (dla tych z Wwy) wszystkie praktycznie ulice w centrum wyglądały jak Mokotowska - wiecznie zapchane. Do tego, każdy wjazd do ścisłego centrum płaci się 5 euro (!), pobierane automatycznie (nawet jak mi płaci firma żony za służbowe auto, to są znaczące opłaty).

 

Ja wiem, że zaraz pojawią się argumenty, że dzieci, że komunikacja w wielu miastach jest beznadziejna itp. Mnie też było ciężko na początku, ale jakoś się przyzwyczaiłem, nawet w deszczu daję radę. Kupiłem sobie torby do których wkładam laptopa czy iPada i jakieś potrzebne materiały do pracy i daję radę. Oczywiście, są różne sytuacje i czasem samochodu trzeba użyć, ale można go też zastąpić w wielu przypadkach. To jest oczywicie mój wybór i nie trzeba się ze mną zgadzać, ale ja teraz oszczędzam czas jeżdżąc rowerem. Napomknę tylko, że łatwo też do końca nie jest, bo u mnie prawie nie ma ścieżek rowerowych i muszę manewrować pomiędzy samochodami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak się ma elektryka to nie trzeba tych 5euro ;)


Pozdrawiam,

Janek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
41 minut temu, beniowski napisał(-a):

Ja się przesiadłem na rower i nawet żonę też namówiłem i jeżdzi do biura przeważnie rowerem. Właściwie w mieście jeżdżę samochodem tylko raz w tygodniu na większe zakupy. A do pracy potrafię jechać nawet w 3 różne miejsca w ciągu dnia i czasem muszę pokonać 5, a czasem i 9 km w jedną stronę. Pracuję w większości online, ale muszę się także poruszać dużo po mieście. U mnie samochodem zajęłoby mi to więcej czasu, do tego naprawdę nie ma gdzie zaparkować - to jakby (dla tych z Wwy) wszystkie praktycznie ulice w centrum wyglądały jak Mokotowska - wiecznie zapchane. Do tego, każdy wjazd do ścisłego centrum płaci się 5 euro (!), pobierane automatycznie (nawet jak mi płaci firma żony za służbowe auto, to są znaczące opłaty).

 

Ja wiem, że zaraz pojawią się argumenty, że dzieci, że komunikacja w wielu miastach jest beznadziejna itp. Mnie też było ciężko na początku, ale jakoś się przyzwyczaiłem, nawet w deszczu daję radę. Kupiłem sobie torby do których wkładam laptopa czy iPada i jakieś potrzebne materiały do pracy i daję radę. Oczywiście, są różne sytuacje i czasem samochodu trzeba użyć, ale można go też zastąpić w wielu przypadkach. To jest oczywicie mój wybór i nie trzeba się ze mną zgadzać, ale ja teraz oszczędzam czas jeżdżąc rowerem. Napomknę tylko, że łatwo też do końca nie jest, bo u mnie prawie nie ma ścieżek rowerowych i muszę manewrować pomiędzy samochodami.

Wszystko pięknie, ale my jako obywatele państwa powinniśmy liczyć na politykę ułatwiającą nam życie a nie metodę bata. Jak można zachęcać? Sposobów jest wiele, ale najłatwiej tworzyć zakazy, nakazy i szczuć na siebie kierowców, rowerzystów i pieszych. To niestety działa, choć przynajmniej do dwóch, spośród trzech, grup należymy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ruszyć tyłki, a nie pierdzieć w samochodowy fotel! Beniowski daje dobry przykład!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

o ile mnie pamięć nie myli to akcja "30" ruszyła po głośnym wypadku na przejściu dla pieszych i BMW. Było tam ograniczenie prędkości do 40(?) i pojawiły się głosy, że trzeba zrobić większe ograniczenie to wtedy zrobi się bezpiecznie i wariaci nie będą jeździć 120 (chyba tyle wg biegłych miał gość w BMW). Może ktoś mi powie, gdzie jest tutaj "babol" w myśleniu? :lol: Sęk w tym, że to o czym mówi Paulus57 plus "myślenie" naszych ustawodawców to mieszanka wybuchowa. Ostatnio w RMF nagłaśniali sprawę opłat etol - niby masz 3 dni na opłacenie po przejechaniu trasy ale jak Cię capną to już nie masz 3 dni tylko mandat a jak kogoś nie złapali to wygrał w rządowej loterii. Takie rzeczy tylko u nas...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, Paulus57 napisał(-a):

Jak tam Szanowni Warszawiacy będziecie wkrótce jeździć po mieście? Wiecie co szykuje Wam pan Czaskoski? TEMPO 30!! Idzie nowe. Potem przyjdzie kolej na inne duże miasta i pozostanie nam... dyskutować o "kolarkach" z fabryczną blokadą do 30 km/h. Wszak rowerem można bez problemu przekroczyć tą barierę. 

Patrzeć na ten Świat trzeźwym okiem już się nie da...

27 minut temu, trollu napisał(-a):

o ile mnie pamięć nie myli to akcja "30" ruszyła po głośnym wypadku na przejściu dla pieszych i BMW. Było tam ograniczenie prędkości do 40(?) i pojawiły się głosy, że trzeba zrobić większe ograniczenie to wtedy zrobi się bezpiecznie i wariaci nie będą jeździć 120 (chyba tyle wg biegłych miał gość w BMW). Może ktoś mi powie, gdzie jest tutaj "babol" w myśleniu? :lol: Sęk w tym, że to o czym mówi Paulus57 plus "myślenie" naszych ustawodawców to mieszanka wybuchowa. Ostatnio w RMF nagłaśniali sprawę opłat etol - niby masz 3 dni na opłacenie po przejechaniu trasy ale jak Cię capną to już nie masz 3 dni tylko mandat a jak kogoś nie złapali to wygrał w rządowej loterii. Takie rzeczy tylko u nas...

Chodzi o tresurę. Chodzić z kagańcem na pysku i ze smyczą ograniczającą ruchy. To jest niestety kolejny etap rewolucji komunistycznej, który przewala się w Europie od lat 60tych.


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Więcej z tego sezonu się już nie dało wycisnąć.

Ostatnie mycie przed gawrą, a na okolicznych górach śnieg.

Byle do wiosny...

315892995_655933572673712_377291531309688174_n.thumb.jpg.5634ac0d75963cb09b5bc540455c05cc.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.