lukebor 8235 #41351 Napisano 21 Listopada 2023 Bardzo ładnie się prezentuje, ja jeszcze przyciemniłbym tylne szyby. Co ciekawe, jakiś miesiąc temu Audi „wycięło” większość kolorów dla S3, zostało tylko kilka „podstawowych”. 0 I'm not myself, but not dead and not for sale... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krakus1 1582 #41352 Napisano 22 Listopada 2023 @Ceteth gratuluję, piękne auto 👌, za paliwo i ubezpieczenie też firma płaci ? 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ceteth 6280 #41353 Napisano 22 Listopada 2023 12 minut temu, Krakus1 napisał(-a): @Ceteth gratuluję, piękne auto 👌, za paliwo i ubezpieczenie też firma płaci ? Tak, nie mam żadnych kosztów, chyba, że jadę na wakacje na drugi koniec Polski albo dalej, wtedy jestem dogadany z szefem, że leje sam 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Autor1984 11352 #41354 Napisano 22 Listopada 2023 2 godziny temu, Ceteth napisał(-a): Tak, nie mam żadnych kosztów, chyba, że jadę na wakacje na drugi koniec Polski albo dalej, wtedy jestem dogadany z szefem, że leje sam Jak go dotrzesz nagraj 0 - 100 0 "Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ceteth 6280 #41355 Napisano 22 Listopada 2023 Daje sobie minimum 1k przebiegu, a pewnie 1,5k zanim spróbuję launch control. Sam jestem ciekaw, jak się to będzie zbierać, bo nigdy tak szybkiego auta nie miałem 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vvv 2443 #41356 Napisano 22 Listopada 2023 BMW zaczęło BMW ConnectedDrive Week i oferuje do 20% zniżki na nowe funkcje. 0 Pozdrawiam,Janek Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tommaso 2412 #41357 Napisano 22 Listopada 2023 Gratulacje Ceteth, bardzo fajne autko, świetny kompromis między osiągami i codzienną użytecznością. Ja bym po 2000 km, przed pierwszym LC wymienił dodatkowo olej i filtr, to nie jest wielki koszt a silnikowi bardzo się przysłuży. 2 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Autor1984 11352 #41358 Napisano 22 Listopada 2023 4 minuty temu, Ceteth napisał(-a): Daje sobie minimum 1k przebiegu, a pewnie 1,5k zanim spróbuję launch control. Sam jestem ciekaw, jak się to będzie zbierać, bo nigdy tak szybkiego auta nie miałem Nie chcę zgrywać mądrali, ale warto go układać do 3kkm. A lanuch control mocno obciąża i w sumie niszczy skrzynię 😕 0 "Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
memento mori 2998 #41359 Napisano 22 Listopada 2023 (edytowane) A ja bym wymienił po 1kkm, po kolejnych 3 kkm i poźniej co 8-15kkm w zależności od tego jak i gdzie jeździ. Oczywiście gdyby to było auto prywatne. Przy aucie służbowym raczej nie ma sensu "robić komuś dobrze", kto je kupi jako używane po leasingu. 🙂 Edytowane 22 Listopada 2023 przez memento mori 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ceteth 6280 #41360 Napisano 22 Listopada 2023 (edytowane) Dzięki Tommaso, przyznam, że na moje potrzeby idealny rozmiar na razie. 95% tras robię sam, na pozostałe 5% mam partnerkę na pasażerze. Osiągi zdecydowanie wystarczające na takie autko. Porównując z innymi i tak jestem zaskoczony rozmiarem, np obok takiej Insygnii, która małym autem nie jest, nie widać specjalnie, że to compact. Głosy rozsądku, możliwe, że i do 3k go przeciągnę zanim zacznę się w 100% bawić. Z resztą, obecnie nawet warunki nie pozwalają na katowanie go. Planuje dzisiaj zamówić te opony. Polecicie coś lepszego na 225/40 R18 w budżecie do 700 zł za oponę? https://www.sklepopon.com/opona-zimowa/continental-contiwintcont-ts830p-225-40-r18-92-v-xlfrao-58608#129484 Edytowane 22 Listopada 2023 przez Ceteth 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
memento mori 2998 #41361 Napisano 22 Listopada 2023 (edytowane) 12 minut temu, Ceteth napisał(-a): Dzięki Tommaso, przyznam, że na moje potrzeby idealny rozmiar na razie. 95% tras robię sam, na pozostałe 5% mam partnerkę na pasażerze. Osiągi zdecydowanie wystarczające na takie autko. Porównując z innymi i tak jestem zaskoczony rozmiarem, np obok takiej Insygnii, która małym autem nie jest, nie widać specjalnie, że to compact. Głosy rozsądku, możliwe, że i do 3k go przeciągnę zanim zacznę się w 100% bawić. Z resztą, obecnie nawet warunki nie pozwalają na katowanie go. Planuje dzisiaj zamówić te opony. Polecicie coś lepszego na 225/40 R18 w budżecie do 700 zł za oponę? https://www.sklepopon.com/opona-zimowa/continental-contiwintcont-ts830p-225-40-r18-92-v-xlfrao-58608#129484 Pewnie musisz mieć oponę z homologacją Audi, więc wielkiego wyboru nie ma. Chociaż i tak jest nieźle (ja mam realnie 2 modele do wyboru :-/). Plus taki, że z reguły opony z homologacją danej marki dla mocnych aut są już bardzo dobre same w sobie. Dany model opony zachowuje się inaczej w zależności od rozmiaru. Twój rozmiar jest popularny, więc jest spora szansa, że znajdziesz testy dokładnie Twojego rozmiaru i tym bym się kierował przy wyborze. https://www.sklepopon.com/szukaj-opony?sezon=zimowe&rozmiar=225/40R18&homologacja=Audi Edytowane 22 Listopada 2023 przez memento mori 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krakus1 1582 #41362 Napisano 22 Listopada 2023 @Ceteth patrząc na auta obok , to z pewnością jesteś najlepszym pracownikiem w firmie 😉 co do opon , nie musi być opona z homologacją żeby zachować gwarancję ! ja bym wybrał Michelin Pilot Alpin 5 , najcichsza opona zimowa ze wszystkich opon sportowych premium 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ceteth 6280 #41363 Napisano 22 Listopada 2023 Są wyższe budżety w firmie, za jakieś 2 miesiące Arteon, który tam stoi zastąpi Q5, reszta to auta prywatne. Akurat tutaj widać nasz mniejszy parking Inna sprawa, że jestem jedynym w firmie, który praktyczność stawia na 3 miejscu, po wyglądzie i osiągach, inni, krótko mówiąc, samochody kupują rozsądnie, więc nie kłują tak w oczy Finalnie zamówiłem Pirelli Winter Sottozero 3, oby służyły 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Autor1984 11352 #41364 Napisano 22 Listopada 2023 (edytowane) @Ceteth Miałem wiele różnych zimówek, chwaliłem Nokiany bo są świetne, ale przekonałem się do Hankooka winter evo i*cept3; jedna z najlepszych opon na jakich prowadziłem samochód zimą w różnych warunkach. Śnieg, błoto pośniegowe, zmarzlina, sucho, mokro. EDIT: A zamówiłeś, niech służą i bezpiecznie trzymają Cię na drodze! Edytowane 22 Listopada 2023 przez Autor1984 0 "Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
memento mori 2998 #41365 Napisano 22 Listopada 2023 (edytowane) 1 godzinę temu, Krakus1 napisał(-a): @Ceteth patrząc na auta obok , to z pewnością jesteś najlepszym pracownikiem w firmie 😉 co do opon , nie musi być opona z homologacją żeby zachować gwarancję ! ja bym wybrał Michelin Pilot Alpin 5 , najcichsza opona zimowa ze wszystkich opon sportowych premium To nie tylko o gwarancję chodzi a o to czy chcesz się sądzić rok z ubezpieczycielem przy likwidacji szkody. W przypadku szkody z OC problemu nie ma. Przy szkodzie całkowitej z AC zależy to od warunków ubezpieczenia. Co do samej gwarancji to BMW z radością się będzie powoływał na reklamację xDrive przy oponach bez homologacji. Niektóre marki mają to wpisane wprost w warunki gwarancji. Ja wychodzę z założenia, że wolę mieć święty spokój. Tym bardziej, że i tak bym wybrał opony premium a z reguły takie właśnie mają homologacje przy autach usportowionych/sportowych. Problem się pojawia jak kogoś przy leasingu poniosła najwyraźniej fantazja i np. nowe auto klasy 5er, A6 jeździ na oponach Apollo, Luxxan, Autogreen a widuję takie w okolicy. 😜 Edytowane 22 Listopada 2023 przez memento mori 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ceteth 6280 #41366 Napisano 22 Listopada 2023 1 godzinę temu, Autor1984 napisał(-a): @Ceteth Miałem wiele różnych zimówek, chwaliłem Nokiany bo są świetne, ale przekonałem się do Hankooka winter evo i*cept3; jedna z najlepszych opon na jakich prowadziłem samochód zimą w różnych warunkach. Śnieg, błoto pośniegowe, zmarzlina, sucho, mokro. EDIT: A zamówiłeś, niech służą i bezpiecznie trzymają Cię na drodze! Wziąłem coś z homologacją audi, dostępne od ręki i wyprodukowane w 2023. Sporo sklepów teraz daje realizację 10-15dni, a same opony są z 2021-2022 roku, tutaj jutro lub w piątek opony mają wyjechać. Oby w Poznaniu zimy były jak w ostatnich latach, czyli prawie niewystępujące Teraz przez kolejne kilka (mam nadzieję) tygodni wyjście z pracy będzie jeszcze radośniejsze. Już mi się gęba cieszy, że za pół godziny wskakuje w nową zabawkę i przede mną 35km do domu 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
memento mori 2998 #41367 Napisano 22 Listopada 2023 (edytowane) S3 to już chyba zawsze ma Quattro w standardzie? I to stały napęd czy dołączana tylna oś sprzęgłem wiskotycznym? Edytowane 22 Listopada 2023 przez memento mori 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ceteth 6280 #41368 Napisano 22 Listopada 2023 (edytowane) Tak, jest quattro w standardzie i napęd na przód + dołączana tylna oś, na którą może iść bodajże do 80%. Po 4 latach jeżdżenia tył napędem czuć to na kierownicy Zabawne było jak brałem 4 lata temu Julkę. Alfa stosowała Q4 jako oznaczenie swojego napędu na 4 łapy i Audi nie mogło zrobić swojej Q4. Niedawno się podobno jakoś dogadali. Edytowane 22 Listopada 2023 przez Ceteth 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Valygaar 4838 #41369 Napisano 22 Listopada 2023 39 minut temu, memento mori napisał(-a): To nie tylko o gwarancję chodzi a o to czy chcesz się sądzić rok z ubezpieczycielem przy likwidacji szkody. W przypadku szkody z OC problemu nie ma. Przy szkodzie całkowitej z AC zależy to od warunków ubezpieczenia. Co do samej gwarancji to BMW z radością się będzie powoływał na reklamację xDrive przy oponach bez homologacji. Niektóre marki mają to wpisane wprost w warunki gwarancji. Ja wychodzę z założenia, że wolę mieć święty spokój. Tym bardziej, że i tak bym wybrał opony premium a z reguły takie właśnie mają homologacje przy autach usportowionych/sportowych. Problem się pojawia jak kogoś przy leasingu poniosła najwyraźniej fantazja i np. nowe auto klasy 5er, A6 jeździ na oponach Apollo, Luxxan, Autogreen a widuję takie w okolicy. 😜 Mnie w Audi jasno powiedzieli, że jeśli nie chcę miec problemów z gwarancją albo likwidacją szkody to powinienem miec gumy z ich autoryzacją. Nie wiem czy to formalny obowiązek i w ogóle prawnie dopuszczalne, ale podobnie - wolę dmuchać na zimne, wiedząc jak importerzy i ubezpieczyciele potrafią odwracać kota ogonem. Jest tak jak piszesz - to zazwyczaj dobre opony marek premium. Akurat Pirelli bym nie wybrał na zimę, osobiście mam najgorsze doświadczenia z zimówkami od nich w porównaniu np. do Conti, Goodyear czy Michelin. Letnie OK, ale na zimę wolałbym choćby Nokiany. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tommaso 2412 #41370 Napisano 22 Listopada 2023 Też mam nie najlepsze doświadczenia z Pirelli zimowymi, zaraz potem przesiadłem się na Micheliny a na drugim aucie miałem Goodyeara - jedne i drugi zimą były znacznie lepsze. Włosi potrafią robić dobre opony letnie, ale zimówki już niekoniecznie. Pirelli P Zero miałem w wielu autach i uważam, że to świetne opony, niewiele ustępują Michelinom Pilotsportom 4S Co do napędu w S3, to generalnie platforma przednionapędowa oparta na Haldexie z dołączanym tyłem. Teoretycznie jest możliwe przekazanie większej ilości momentu na tył, ale w praktyce dzieje się to tylko w wyjątkowych przypadkach. W praktyce S3, jak prawie wszystkie audi, jest autem napędzanym ze zdecydowaną preferencją przodu. 2 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krakus1 1582 #41371 Napisano 22 Listopada 2023 To jedna wielka ściema którą rozprowadzają w każdym salonie samochodowym ,żeby ludzie kupowali opony ,a najlepiej jeszcze całe koła od ASO za milion złotych . opona oraz felga mają mieć dokładnie wszystkie parametry które producent zaleca dla danego modelu , oraz minimalną wysokość bieżnika dopuszczającą do ruchu drogowego , no i oczywiście używania tych samych opon na jedną oś ,reszta to już własny wybór użytkownika pojazdu, nie ważne czy pojazd ma 15 lat czy 2 tygodnie , oraz czy to FWD , RWD czy AWD. 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tommaso 2412 #41372 Napisano 22 Listopada 2023 Masz rację, ale to nie znaczy, że w razie awarii haldexu czy x-drive'a nie będziesz miał problemów z gwarancją. W sądzie prawdopodobnie wygrasz, ale będziesz powoływał biegłych i sądził się latami? Dla świętego spokoju wybieramy opony z homlogacją i producenci to wiedzą. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krakus1 1582 #41373 Napisano 22 Listopada 2023 żebym miał problemy z gwarancją, muszę złamać jakieś warunek w umowie gwarancyjnej , a takiego o konieczności korzystania tylko i wyłącznie z opon z homologacją poprostu nie ma - takie umowy mam obecnie 2 na moje i żony auto- druga sprawa BMW Polska potwierdziło mi brak konieczności posiadania opon z homologacją , a ono byłoby stroną sporu, a nie ASO 😉 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
7David7 313 #41374 Napisano 22 Listopada 2023 Najlepszy zestaw według mnie to michelin-zima i continental-lato.. (jeśli chodzi o premium) Ten zestaw nigdy mnie nie zaskoczył na drodze i nie zawiódł przy aucie z tył napędem 🙂 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Autor1984 11352 #41375 Napisano 22 Listopada 2023 (edytowane) 5 godzin temu, Tommaso napisał(-a): Też mam nie najlepsze doświadczenia z Pirelli zimowymi, zaraz potem przesiadłem się na Micheliny a na drugim aucie miałem Goodyeara - jedne i drugi zimą były znacznie lepsze. Włosi potrafią robić dobre opony letnie, ale zimówki już niekoniecznie. Pirelli P Zero miałem w wielu autach i uważam, że to świetne opony, niewiele ustępują Michelinom Pilotsportom 4S Co do napędu w S3, to generalnie platforma przednionapędowa oparta na Haldexie z dołączanym tyłem. Teoretycznie jest możliwe przekazanie większej ilości momentu na tył, ale w praktyce dzieje się to tylko w wyjątkowych przypadkach. W praktyce S3, jak prawie wszystkie audi, jest autem napędzanym ze zdecydowaną preferencją przodu. Quattro w przypadku Audi jest mocno naciągane Osobiście o Pirelli nie mam najlepszego zdania. Miałem 4 zestawy w poprzednich pojazdach, a ostatni w pony i zdecydowanie lepiej się czułem na Potenzach od Bridgestone, Contisportach Continentala, Eagle F1 od Goodyeara, a nawet korasowatych Nexenach N'Fera. Gorsze były tylko Proxes Tr1 od Toyo. Edytowane 22 Listopada 2023 przez Autor1984 0 "Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach