Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

Ten wybitnie,takie nadmuchane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przez tydzień jeździłem po polskich górach peugeotem 3008 z trzycylindrowym benzynowym silnikiem 1,2 o mocy 130km z automatyczną skrzynią. W 5 osób, z załadowanym bagażnikiem. Były strome podjazdy (znaki informujące o konieczności jazdy z łańcuchami zimą) i zjazdy. Auto dawało radę, silnik nie wybuchł, skrzynia nie padła. Skrzynia nie musiała wbijać się na czerwone pole obrotomierza. Piszę o tym, bo nie jest tak, że takie silnik nie daje rady, jest za słaby, itd. Jeśli sprawdził się w takich warunkach, to nie ma na co narzekać. Może oprócz dźwięku, typowego dla trzycylindrowców. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  W dniu 4.08.2024 o 11:15, mroova napisał(-a):

Akurat widzę jego protoplastę, pierwsze F 4x4:

IMG_20240804_131408.jpg

IMG_20240804_131413.jpg

Pokaż więcej  

 

Dwie rzeczy:

FF nie jest protoplasta Purosangue. To linia V12 umieszczonego z przodu w nadwoziu 2+2. To nastepca 456 i 612, poprzednik GTC4 Lusso.

FF nie byl tez pierwszym Ferrari z napedem 4x4, byly nimi 408/4RM. Natomiast byl pierwszym seryjnie produkowanym Ferrari z napedem 4x4.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  W dniu 4.08.2024 o 16:29, SzefSzefow napisał(-a):

FF nie jest protoplasta Purosangue.

Pokaż więcej  

 

Oczywiście, powinienem był użyć cudzysłowu. 

 

  W dniu 4.08.2024 o 16:29, SzefSzefow napisał(-a):

byl pierwszym seryjnie produkowanym Ferrari z napedem 4x4

Pokaż więcej  

 

O to właśnie mi chodziło (prototypy w sumie się nie liczą 🙂), ale dzięki za doprecyzowanie. Dodajmy, że napęd FF był nietypowy i bardzo innowacyjny:

 

 

Edytowane przez mroova

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mial ktos do czynienia z Range Roverami? 🤔
Bo potrzebuje kubla zimnej wody 🤭

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  W dniu 4.08.2024 o 19:38, SzefSzefow napisał(-a):

Mial ktos do czynienia z Range Roverami? 🤔
Bo potrzebuje kubla zimnej wody 🤭

Pokaż więcej  

 

Jeremy Clarkson o L322 w Top Gear powiedział, że jest świetny, ale niestety ekipa musiała mieć zapasową sztukę do realizacji materiału, ponieważ się zepsuł. 🤣 Jednak prywatnie nim jeździ nadal. 🙂

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  W dniu 4.08.2024 o 19:43, memento mori napisał(-a):

 

Jeremy Clarkson o L322 w Top Gear powiedział, że jest świetny, ale niestety ekipa musiała mieć zapasową sztukę do realizacji materiału, ponieważ się zepsuł. 🤣 Jednak prywatnie nim jeździ nadal. 🙂

Pokaż więcej  

 

Mam znajomego, ktory pracowal dla Jaga / RR i powiedzal, ze tego nigdy nie kupi - odpowiadal za poprawe jakosci. 

Wiec teorie znam. Chce poznac "real life cases"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  W dniu 4.08.2024 o 16:29, SzefSzefow napisał(-a):

Dwie rzeczy:

FF nie jest protoplasta Purosangue. To linia V12 umieszczonego z przodu w nadwoziu 2+2. To nastepca 456 i 612, poprzednik GTC4 Lusso.

FF nie byl tez pierwszym Ferrari z napedem 4x4, byly nimi 408/4RM. Natomiast byl pierwszym seryjnie produkowanym Ferrari z napedem 4x4.

Pokaż więcej  

trzecia rzecz - na foto jest GTC4 a nie FF 😉

z boku najłatwiej poznać po "skrzelach"

456  to chyba najtańsze V12 Ferrari do kupienia dzisiaj

Edytowane przez trollu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  W dniu 4.08.2024 o 20:42, zielony.m napisał(-a):

F430, F355 tak pierwsze z brzegu;)

Pokaż więcej  

 

W pełni się z Tobą zgadzam - tyle że to prawie youngtimery.

@trollu serio ? ale numer 😄 !!

Edytowane przez mroova
Chyba nie masz racji, to raczej ff po liftingu ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  W dniu 4.08.2024 o 19:38, SzefSzefow napisał(-a):

Mial ktos do czynienia z Range Roverami? 🤔
Bo potrzebuje kubla zimnej wody 🤭

Pokaż więcej  

Na który model Cię wzięło?

  W dniu 4.08.2024 o 21:05, trollu napisał(-a):

trzecia rzecz - na foto jest GTC4 a nie FF 😉

z boku najłatwiej poznać po "skrzelach"

456  to chyba najtańsze V12 Ferrari do kupienia dzisiaj

Pokaż więcej  

Ja też się nabrałem ;)

 


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  W dniu 4.08.2024 o 21:52, mroova napisał(-a):

Chyba nie masz racji, to raczej ff po liftingu ...

Pokaż więcej  

może tak być tylko przy okazji chyba zmienili oznaczenie modelu 😉

https://www.autocentrum.pl/newsy/ferrari-ff-po-liftingu-jako-gtc4lusso/

Edytowane przez trollu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  W dniu 3.08.2024 o 14:14, The_Rocket napisał(-a):

Kontynuując nudny wątek poszukiwania auta rodzinnego emoji6.png udało mi się pojeździć RX 500h F-sport i jestem bardzo pozytywnie zaskoczony. Zawieszenie mimo, że wersja “sportowa” świetnie wybiera i jest komfortowe, do tego tylna skrętna oś. Wnętrze przestronne i wygodne. Prowadzenie bardzo przyzwoite. Mocny konkurent do X5. Zobaczymy jak wyjdzie to cenowo.

Co do Macana to nie rozważam go z uwagi na gabaryty po jeździe konkurencją. Z resztą budżet też chyba nie ten żeby było to auto przyzwoicie wyposażone.

Pokaż więcej  

RX 500h to jedno z niewielu aut, ktore moge z czystym sumieniem polecić. Jezdze tym juz prawie rok i caly czas jestem zadowolony, nie ma z tym autem żadnych problemów, jest szybkie, wygodne, dobrze wyposazone ale jest wyraznie mniejsze niz X5, szczególnie bagaznik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak z zawieszeniem? Bo we wszyskich testach na YT mówią, że jest niepotrzebnie utwardzone i w połączeniu ze sportowymi fotelami nie daje komfortu godnego Lexusa. Mówią, że to w RX450h jest znacznie lepsze. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Według mnie jest zbyt miękkie:). Nie wiem z czym testujący porównują, pewnie z innymi Lexusami ale to zawieszenie nie ma zbyt wiele wspólnego ze sportem, nadal jest komfortowe, z tym, że nie ma sie wrażenia prowadzenia pontonu, jak to czasem z Lexusami bywało. Fotele - fakt, rózne sa opinie, według mnie powinien byc wybór foteli jak np. w BMW, no ale to japonczycy, maja swój pogląd na motoryzacje:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem przez weekend wersję prestige i fotele były bardzo wygodne. W tych f-sportowych siedziałem przez chwilę i wydawały się dość twarde, ale za to miały dłuższe siedziska. Niemniej twarde nie znaczy niewygodne, moje fotele w M3 są mocno twarde, a po 1000 km nic mnie nie boli, co w moim wieku nie jest takie oczywiste.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  W dniu 5.08.2024 o 08:32, Tommaso napisał(-a):
A jak z zawieszeniem? Bo we wszyskich testach na YT mówią, że jest niepotrzebnie utwardzone i w połączeniu ze sportowymi fotelami nie daje komfortu godnego Lexusa. Mówią, że to w RX450h jest znacznie lepsze. 
Pokaż więcej  

Nie mam porównania z 450h, ale ja nazwałbym to zawieszenie z 500h komfortowym. Super byłoby gdyby chociaż w trybie sportowym robiło się sztywniejsze. Natomiast jest wg. mnie takim dobrym kompromisem do codziennej jazdy.
X5 jest dużo twardsze, ale jeździłem wersja bez pneumatyki.

Co do przestrzeni to bagażnik większy w X5, ale wg. mnie przestrzeń dla pasażerów z tyłu, ale też i dla kierowcy jest większa w Lexusie, chociaż gabarytowo BMW wygrywa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  W dniu 4.08.2024 o 21:05, trollu napisał(-a):

trzecia rzecz - na foto jest GTC4 a nie FF 😉

z boku najłatwiej poznać po "skrzelach"

456  to chyba najtańsze V12 Ferrari do kupienia dzisiaj

Pokaż więcej  

 

Oczywiscie, nawet siie nie przyjrzalem 😂

  W dniu 5.08.2024 o 13:06, Perpetuum Mobile napisał(-a):


Mam do czynienia od kilku lat z Jaguarem E-Pace, czyli „krewniakiem” RR. Uczucia mam mieszane.

Pokaż więcej  

 

Moze byc krewniakiem, ale RR powinien byc wykonany lepiej (co nie znaczy, ze jest)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  W dniu 5.08.2024 o 19:28, SzefSzefow napisał(-a):

Moze byc krewniakiem, ale RR powinien byc wykonany lepiej (co nie znaczy, ze jest)

Pokaż więcej  

 

Mam nadzieję, bo niektóre niedoróbki w Jaguarze są takie, że w Dacii chyba takie się nie zdarzają. I to najczęściej w drobnych, banalnie prostych rzeczach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  W dniu 5.08.2024 o 20:34, Perpetuum Mobile napisał(-a):

 

Mam nadzieję, bo niektóre niedoróbki w Jaguarze są takie, że w Dacii chyba takie się nie zdarzają. I to najczęściej w drobnych, banalnie prostych rzeczach.

Pokaż więcej  

 

Podalbys jakies przyklady?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  W dniu 4.08.2024 o 14:29, XoneX napisał(-a):

Przez tydzień jeździłem po polskich górach peugeotem 3008 z trzycylindrowym benzynowym silnikiem 1,2 o mocy 130km z automatyczną skrzynią. W 5 osób, z załadowanym bagażnikiem. Były strome podjazdy (znaki informujące o konieczności jazdy z łańcuchami zimą) i zjazdy. Auto dawało radę, silnik nie wybuchł, skrzynia nie padła. Skrzynia nie musiała wbijać się na czerwone pole obrotomierza. Piszę o tym, bo nie jest tak, że takie silnik nie daje rady, jest za słaby, itd. Jeśli sprawdził się w takich warunkach, to nie ma na co narzekać. Może oprócz dźwięku, typowego dla trzycylindrowców. 

Pokaż więcej  

 

Opel astra z tym silnikiem jeździ całkiem żwawo, max speed 200kph, daje radę i w mieście, i na autostradzie, tylko że po 100tys km silnik zaczął pracować na 2 cylindrach

wcześniej raz auto wymagało lawetowania - wadliwa cewka

teraz przy 110tys turbina do naprawy - wyłącza się turbo przy większym obciążeniu

 

także zgadzam się, że przez tydzień jazdy, ba nawet dłużej ten silnik daje radę ale na dłuższą metę to bubel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To sławny już 1,2 PureTech, jeden z najgorszych silników ever, ma problemy z rozrządem, turbo i spasowaniem wału.

 

https://autokult.pl/silnik-1-2-puretech-tak-zla-konstrukcje-mogli-zrobic-tylko-francuzi,6991290650868672a

 

Z własnego doświadczenia dodam, że żona miała wymieniany ten silnik na gwarancji w Peugeocie 208, przy śladowym przebiegu

Edytowane przez Tommaso

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.