Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

38 minut temu, szuwi napisał(-a):

 

Gdybym chciał wydać ok 400k na auto, to pewnie właśnie gle bym brał, stąd moje zdziwienie 🙂

Sąsiad ma nowe xc90 i jakoś mi nie pasuje.

Na pewno nie ma najnowszego wypustu :)

Fakt znacznych zmian nie ma, ale bryła i sam projekt wydają się nie starzeć.
 


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 minut temu, Autor1984 napisał(-a):

Na pewno nie ma najnowszego wypustu :)

Fakt znacznych zmian nie ma, ale bryła i sam projekt wydają się nie starzeć.
 

 

Pewnie masz rację co do wersji. Ma elektryka z dziwnie wyglądającą maskownica na grillu

Edit - sorry, sprawdziłem- to chyba ex90 

Edytowane przez szuwi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, szuwi napisał(-a):

 

Pewnie masz rację co do wersji. Ma elektryka z dziwnie wyglądającą maskownica na grillu

To ma prawdopodobnie EX90.

Tak jak ten na poniższym zdjęciu?

 

ec90.jpg


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, Autor1984 napisał(-a):

To ma prawdopodobnie EX90.

Tak jak ten na poniższym zdjęciu?

 

ec90.jpg

Tak - sorry za zamieszanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 minut temu, szuwi napisał(-a):

Tak - sorry za zamieszanie

Aktualny lift XC90 bardzo zbliża wyglądem od frontu do ww. EX90.

Niestety EX90 budowane zgodnie z unijną polityką, to straszny crap w środku.

Fotka poliftowego XC90

 

xc90.jpg

Ciekawostka dla osób nieposiadających Volvo.

Znaczek na masce i wskaźnik w postaci grotu wskazuje po linii rygiel zwalniania zamka maski :)

Edytowane przez Autor1984

"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, rafalmosty napisał(-a):

Łuksz @Autor1984 testowałeś już nowe xc90? Kolega mnie namawia na zakup (sam zamówił) i prawie mnie przekonał😉 chciałbym poznać opinie entuzjasty😎

 

Jeśli mogę coś wtrącić i ewentualnie pomóc, to od ponad miesiąca jeżdżę V90 T8 (poprzednio D5).

Ogólnie z samochodu jestem zadowolony. Jeżdżę głównie na krótkie trasy po mieście (od czasu do czasu wpadnie coś dłuższego, a kilka razy w roku wyjazd na urlop). Po przejechaniu około 1,5tys km spalanie na poziomie około 2 litrów, a zużycie prądu około 18kWh. Ładowanie z ładowarki 6kW (maksymalna moc którą przyjmuje bateria) trwa około 3 godzin i starcza na mniej więcej 70km w trybie hybrid (bez trybu one pedal - nadal irytuje mnie gwałtowne hamowanie po zdjęciu nogi z gazu).

Co do dołączania tylnej (czy też może przy mojej jeździe przedniej) osi to jeszcze nie było takiej potrzeby, więc trudno mi coś powiedzieć. Na plus według mnie nadal jakość wykonania wnętrza - w porównaniu chociażby do Q8 - chyba że coś ostatnio poprawili (chociaż i tak jest trochę gorzej niż w starym - brak materiałowego wykończenia kieszeni w drzwiach, brak elektrycznego składania siedzeń, brak obszycia skórą kierownicy - nie wiem jak w XC90). Ogólnie styl wnętrza przemawia do mnie bardziej niż w BMW czy Mercedes, ale powiedzmy że to bardziej kwestie indywidualne. Mnie osobiście Interfejs google odpowiada, chociaż irytuje mnie brak możliwości wyciszenia radia z kierownicy i brak obsługi telefonu (w sensie ostatnich połączeń) z kierownicy. Ale z drugiej strony dobrze działa wybieranie głosowe, więc nie jest to duży problem.

Co do zawieszenia i porównania z "wielką trójką" to niestety się nie wypowiem, jeżdżę bardziej "dziadkowo" niż sportowo, więc dla mnie właściwie każde z nich jest ok. Na pewno jest zdecydowanie wygodniejszy niż MX-5 😄

Edytowane przez Olo_H

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja celuje w coś ok 220-230k brutto, więc sam będę musiał kaligrafować ;-) 

Nie wiem, czy musi być SUV, ale jeżeli nie, to w tych pieniądzach można chyba upichcić ładnie wyposażoną Skodę Superb. Emocji nie wzbudzi, ale jako wygodny i bezpieczny dupowóz sprawdza się doskonale. W tym budżecie będzie już mocny silnik automat, 4x4, reflektory LED Matrix, bezkresny bagażnik i przestrzeń oraz komfort.
Jak nie celujesz w pułap Audi/BMW/Volvo/Lexus, to taka Skoda będzie dużo ciekawsza od koreańczyków itp. Jednak silnik i skrzynia od VW to inny poziom. I pomimo oszczędności na każdym kroku to wciąż nie ten poziom wyciskania co w Toyocie i w azjatyckich markach, gdzie strach oprzeć się o maskę, bo blacha się wygnie i odkształci.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
36 minut temu, Perpetuum Mobile napisał(-a):


Nie wiem, czy musi być SUV, ale jeżeli nie, to w tych pieniądzach można chyba upichcić ładnie wyposażoną Skodę Superb. Emocji nie wzbudzi, ale jako wygodny i bezpieczny dupowóz sprawdza się doskonale. W tym budżecie będzie już mocny silnik automat, 4x4, reflektory LED Matrix, bezkresny bagażnik i przestrzeń oraz komfort.
Jak nie celujesz w pułap Audi/BMW/Volvo/Lexus, to taka Skoda będzie dużo ciekawsza od koreańczyków itp. Jednak silnik i skrzynia od VW to inny poziom. I pomimo oszczędności na każdym kroku to wciąż nie ten poziom wyciskania co w Toyocie i w azjatyckich markach, gdzie strach oprzeć się o maskę, bo blacha się wygnie i odkształci.

 

Bardzo Ci dziękuję. 

 

Jeżdżę w różne miejsca w różnych warunkach, więc 4x4 i większy prześwit to "must have".

Nie chce jakiejś małej żabki. 

Marka jest mi obojętna, silnik nie musi być potężny - rozważam m.in. też Kodiaq'a.

A nawet jakiegoś dwulatka.

Zużycie paliwa mi jest obojętne, byle zbiornik był spory.

Kolor i elektroniczne bajery są mi obojetne. 

Jeżdżę subaru outback "w dizlu" - w 11 lat zrobiłem 260k kilometrów i to auto jest ok.

 

Edit - musi być automat

 

Edytowane przez szuwi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Perpetuum Mobile napisał(-a):


Nie wiem, czy musi być SUV, ale jeżeli nie, to w tych pieniądzach można chyba upichcić ładnie wyposażoną Skodę Superb. Emocji nie wzbudzi, ale jako wygodny i bezpieczny dupowóz sprawdza się doskonale. W tym budżecie będzie już mocny silnik automat, 4x4, reflektory LED Matrix, bezkresny bagażnik i przestrzeń oraz komfort.
Jak nie celujesz w pułap Audi/BMW/Volvo/Lexus, to taka Skoda będzie dużo ciekawsza od koreańczyków itp. Jednak silnik i skrzynia od VW to inny poziom. I pomimo oszczędności na każdym kroku to wciąż nie ten poziom wyciskania co w Toyocie i w azjatyckich markach, gdzie strach oprzeć się o maskę, bo blacha się wygnie i odkształci.

 

Mam zdecydowanie inne odczucia co do Koreańczyków (4 Hujdaje i 3 Kije we flocie), natomiast Toyota niestety pod tym względem to syf. Co do VW to po przygodzie z Cupra i ich podejściem do obsługi pozakupowej oraz analogicznych przygodach kolegi w Audi - nigdy więcej. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16 godzin temu, rafalmosty napisał(-a):

Kornacki też docenia😉 Łukasz, ale proszę weź do testów plug in hybryda, bo ta postawa wersja, na papierze, jest mułowata😉 kolega zamówił tą podstawową😉

Sprawa wygląda tak.

Demo będzie dostępne pod koniec roku... Lipa! Ja mimo wszystko dziś zdecydowałem się zamówić, w przyszłym tygodniu podpisuję papiery i wpłacam zaliczkę.

Wybrałem wersję ultra, ale jednak B5, a nie T8 - przyczyna jest prosta - wyższy rabat na wersje Mild Hybrid.

T8 na wypasie znacznie przekracza 500 k zł. B5 Zamykam w 450 k zł.

Na PHEV masz max 19%, ma MH 21% - można bodajże zwiększyć przy zamówieniu jeszcze jednego auta na jedną spółkę, firme o dodatkowe 1 - 1,5% bodajże.

 

Z tego co się dziś dowiedziałem.

Układ napędowy w PHEV dla wersji T8 podobno został poprawiony, zniknęło uczucie braku panowania nad pojazdem np. w szybkich łukach na mokrej nawierzchni.

Pneumatyka w nowych modelach nie pełni już tylko funkcji zwiększania/zmniejszania prześwitu, ale daje podobno komfort jazdy na poziomie "premium".

Niestety nie ma możliwości zmiany trybów jazdy, co praktycznie uniemożliwia nastawy skrzyni, gazu, kierownicy pod siebie. jest furtka w postaci oprogramowania Polestar Engineered.

Ciężko mi się odnieść do tego co usłyszałem, bo jak człowiek sam nie sprawdzi, to się nie jest przekonany, czy nasłuchał się marketingowej "gadki szmatki", czy faktów odnajdujących się w rzeczywistym odbiorze auta.

 

@Perpetuum MobileMożna Robercie zamówić w tej kwocie również nowego Kodiaka :)

Edytowane przez Autor1984

"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
43 minuty temu, zielony.m napisał(-a):

Mam zdecydowanie inne odczucia co do Koreańczyków (4 Hujdaje i 3 Kije we flocie), natomiast Toyota niestety pod tym względem to syf. Co do VW to po przygodzie z Cupra i ich podejściem do obsługi pozakupowej oraz analogicznych przygodach kolegi w Audi - nigdy więcej. 

 

Sprawa przyzwyczajenia zapewne. Jak siadam w Hyundaiu to po latach spędzonych w Skoda/Volkswagen/Opel jest mi po prostu dziwnie i nieswojo. Skrzynie automatycznie nieprzyjemnie dla mnie pracują. Za miękko, za bardzo niezdecydowanie. Silniki za głośno, na zbyt dużych obrotach. Gadżety niby często te same, ale nie takie same (np. kamera cofania, sygnalizacja parkingowa itp...) i w praktyce działające gorzej. Takie mam uczucia subiektywne.

W firmie mamy jakieś 15 samochodów. Wcześniej Fordy i Ople. Od mniej więcej 10 lat Skody Octavia, Superb, Audi A4, VW Passat. Paradoksalnie jedyne poważne problemy sprawiało Audi A4. Skody w zasadzie poza przeglądami nie oglądały serwisu. A niektóre Octavie robią po 70 tys. km rocznie. Samochody wymieniamy co 3 lata.

 

Kiedyś mieliśmy po firmą mały gradowy kataklizm. Wtedy, po burzy było widać jaką grubą blachę kto stosuje. Najlepiej wybroniły się niemieckie (i pochodne) marki. Potem Fordy, Fiaty i pozostałe na F (Francuzy). Najgorzej wyglądały maski i dachy w japończykach i koreańczykach. Wgniotki były dużo głębsze niż w "niemcach".

Żona jeździła kilka lat temu Toyotą RAV4. Jak czasem tankowałem ten samochód, to bałem się, że klapka od wlewu paliwa zostanie mi w ręce. Blaszka jak z kiepskiej konserwy. Wygięła mi się już przy pierwszym tankowaniu. Dogiąłem z powrotem ręką i było OK. Tylko potem uważałem, żeby ją traktować z dużą ostrożnością. Aż sobie potem sobie sprawdziłem jak to jest zrobione w Skodzie i nabrałem trochę respektu do niemieckiej/czeskiej/europejskiej solidności.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 6.11.2024 o 17:03, Tommaso napisał(-a):

Czyli nie tylko szyba odpowiada za wyciszenie.

Boczne są podwójne, ale tylko z przodu

absolutnie nie , z moich obserwacji, szyby odpowiadają tylko za 2 sprawy związane z komfortem akustycznym w samochodzie :

- szum wiatru , jest to zauważalne na korzyść akustycznej szyby przedniej i przednich bocznych , tylko przy prędkościach typu 160+ , porównując G30 bez akustycznych szyb z A6 z akustycznymi , dopiero przy 160 zaczynam odczuwać różnicę jeśli chodzi o szum wiatru 

- oraz najważniejsza cecha akustycznych szyb : ograniczają hałas dochodzący do kabiny od innych pojazdów - szum opon , hałas z silnika..itd - zwłaszcza podczas jazdy miejskiej czy wiejskiej , co daje fajne uczucie przebywania w kapsule akustycznej , widzisz poruszające obiekty ale ich bardzo słabo słychać albo wcale .

ciekawe jest to , ze większość osób myśli że podwójne szyby to już są akustyczne , właśnie nic mylnego , podwójne szyby maja za zadanie być bardziej bezpieczne w razie wypadku , bo są bardziej odporne , żeby szyba podwójna była akustyczna musi posiadać specjalną folię akustyczną między warstwami , która właśnie odbija falę akustyczną , wtedy szyba dostaje oznakowanie : Acustic , A , lub rysunek w postaci np. przekreślonego ucha 

19 godzin temu, trollu napisał(-a):

w LFA są chyba 3 i działają w zależności od obrotów silnika.

 

zgadza się , i te tunele akustyczne w kabinie były opracowane we współpracy z firmą Yamaha , żeby zapewnić kierowcy niepowtarzalnych doznań akustycznych silnika , moim zdaniem LFA to najbardziej dopieszczany super car wszechczasów 

20241107_095155.jpg

Edytowane przez Krakus1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, Autor1984 napisał(-a):

T8 na wypasie znacznie przekracza 500 k zł. B5 Zamykam w 450 k zł

@Perpetuum MobileMożna Robercie zamówić w tej kwocie również nowego Kodiaka :)

 

W podobnej kwocie jest też:
image.thumb.png.bbc1663c39956f24f44755657a1079d5.png
 

Edytowane przez Remy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
32 minuty temu, Remy napisał(-a):

 

W podobnej kwocie jest też:
image.thumb.png.bbc1663c39956f24f44755657a1079d5.png
 

Tak, ale to golas. Wszystko co jest w opcjach liczone jest w grubych tysiącach i zrobić 600 k zł można w chwilę ;)

Robiłem nawet jakąś konfigurację i tak bez szaleństw wyszło mi 570 k.


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
51 minut temu, Autor1984 napisał(-a):

Tak, ale to golas. Wszystko co jest w opcjach liczone jest w grubych tysiącach i zrobić 600 k zł można w chwilę ;)

Robiłem nawet jakąś konfigurację i tak bez szaleństw wyszło mi 570 k.

Ale jak się dobrze zakręcisz to na kajena dostaniesz 10% rabatu teraz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
42 minuty temu, Valygaar napisał(-a):

Ale jak się dobrze zakręcisz to na kajena dostaniesz 10% rabatu teraz.

I tak wyjdzie ponad pół.

W sumie, to już musztarda po obiedzie, nawet do Lexusa nie pojechałem by nie komplikować sobie życia 😜


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lexus to bardziej budżetowa opcja. Niemiecki SUV premium poniżej w okolicach 330-360k to będzie totalny golas, w Lexusie natomiast jest pełne wyposażenie. Kosztem osiągów, coś za coś. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
 
Mnie osobiście Interfejs google odpowiada, chociaż irytuje mnie brak możliwości wyciszenia radia z kierownicy i brak obsługi telefonu (w sensie ostatnich połączeń) z kierownicy.

Nie ma możliwości wyciszenia radia z kierownicy??? To cóż tam pomieszali z obsługą z kiery?

I'm not myself, but not dead and not for sale...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, lukebor napisał(-a):


Nie ma możliwości wyciszenia radia z kierownicy??? To cóż tam pomieszali z obsługą z kiery?

Niestety przyciskiem, którym w poprzednim modelu na systemie Volvo wyciszało się radio (w sensie "mute") w tej chwili wywołuje się komputer pokładowy 🤡. Dodatkowo nie ma już możliwości wyboru z kierownicy ostanich celów nawigacji, obsługi ostatnich połączeń telefonicznych i zmiany źródła dźwięku (tym przyciskiem zmienia się układ ekranu głównego - czy wyświetla mapę, czy pustkę, ewentualnie przy włączonej navi wskazówki drogowe). Ogólnie to według mnie poszło zdecydowanie in minus w porównaniu do starej wersji.

Podobno nie można wykluczyć, że tego nie zmienią (update oprogramowania), ale jakoś w to nie wierzę. Nie słyszałem o updacie, który by uwzględniał uwagi użytkowników 😁

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 godzin temu, Autor1984 napisał(-a):

Tak, ale to golas. Wszystko co jest w opcjach liczone jest w grubych tysiącach i zrobić 600 k zł można w chwilę ;)

Robiłem nawet jakąś konfigurację i tak bez szaleństw wyszło mi 570 k.

 

U mnie jest 800+ jakkolwiek nie próbuję podchodzić do tematu. Ćwiczę jakby mi kazali coś kupić żeby dostać slota na GT3T / GT3RS.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, zielony.m napisał(-a):

 

U mnie jest 800+ jakkolwiek nie próbuję podchodzić do tematu. Ćwiczę jakby mi kazali coś kupić żeby dostać slota na GT3T / GT3RS.

GT3RS z pakietem Weissach to praktycznie 800+ na dwójkę dzieci 😆 

A co do Cayenne to sensowny GTS zaczyna się od 700 😕 

Edytowane przez Autor1984

"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, zielony.m napisał(-a):

 

U mnie jest 800+ jakkolwiek nie próbuję podchodzić do tematu. Ćwiczę jakby mi kazali coś kupić żeby dostać slota na GT3T / GT3RS.

Właśnie mijałem Twojego Alpine ;)


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Autor1984 napisał(-a):

GT3RS z pakietem Weissach to praktycznie 800+ na dwójkę dzieci 😆 

A co do Cayenne to sensowny GTS zaczyna się od 700 😕 

Tak, nie ma co sie oszukiwać, żeby Cayenne miało sens to min 750 po rabacie wychodzi. A to i tak jest dosc daleko od tzn "fulla".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   2 użytkowników

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.