Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Guest

Pogadajmy o samochodach :-)

Recommended Posts

Turkishe są spoko ale dopłata do jakiejkolwiek zmiany miejsca w economy to przesada... a już miejsce w rzędzie z wyjściem awaryjnym 36euro, z drugiej strony jedzenie i napoje spoko. Na economy w regularnych liniach nie mogę narzekać z reguły dogaduję się z obsługą i wina mi nie brakuje. Ostatnio w air france urządziliśmy sobie standing party na końcu samolotu przy otwartej butelce szampana z biznesu ;) 

Low costy też są spoko do czasu jak kosztują jak podniebny autosan, w momencie jak dochodzą do cen LOTu, Brussels Airlines czy Lufy w promocji to dla mnie wybór jest prosty. 


Pozdrawiam,

Janek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak zdecydowanie wygodniej, aniżeli tak...

2037449739_ECbigguy.jpg.fb5a1bb59f3c72b600b118ca7bbe1daf.jpg


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Share this post


Link to post
Share on other sites
37 minut temu, vvv napisał(-a):

. Ostatnio w air france urządziliśmy sobie standing party na końcu samolotu przy otwartej butelce szampana z biznesu ;) 

 

Żyć nie umierać 👍 😅 

natomiast niestety widać jak jakość w Europie spada , nie tylko w motoryzacji , ale i w biznesie lotniczym , kiedyś Air France , Lufthansa , czy British Airways były przykładami jak linie lotnicze premium maja wyglądać i obsługiwać pasażerów , a teraz ? z całej wielkiej Europy , nie ma ani jednej linii lotniczej z pięcioma gwiazdami ! 😔

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 minut temu, Krakus1 napisał(-a):

Żyć nie umierać 👍 😅 

natomiast niestety widać jak jakość w Europie spada , nie tylko w motoryzacji , ale i w biznesie lotniczym , kiedyś Air France , Lufthansa , czy British Airways były przykładami jak linie lotnicze premium maja wyglądać i obsługiwać pasażerów , a teraz ? z całej wielkiej Europy , nie ma ani jednej linii lotniczej z pięcioma gwiazdami ! 😔

Dokładnie, loty w Europie przypominają transport warzyw.


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Share this post


Link to post
Share on other sites
38 minut temu, Krakus1 napisał(-a):

Żyć nie umierać 👍 😅 

natomiast niestety widać jak jakość w Europie spada , nie tylko w motoryzacji , ale i w biznesie lotniczym , kiedyś Air France , Lufthansa , czy British Airways były przykładami jak linie lotnicze premium maja wyglądać i obsługiwać pasażerów , a teraz ? z całej wielkiej Europy , nie ma ani jednej linii lotniczej z pięcioma gwiazdami ! 😔

Lufa moim zdaniem jeszcze całkiem trzyma poziom. Na transkontynentalnych niby jest cennik premium serwisu w economy, ale mnie ostatnio każdy lot do USA z nimi w pozycji alko kosztował "no problem you're welcome". Ja ich lubię i polecam.

Turkish miałem duże oczekiwania, ale lot z Japonii był jednak rozczarowaniem. Tzn. takie totalne minimum, a naczytałem się wiele dobrego. No ale to był jeden lot. Do Qatar czy Emirates bez porównania i tu się opieram na wielu długich trasach.

Nie polecam Finna, taki Ryan+.

Ale to wszystko blednie przy LOTcie. Drugich tak gównianych, beznadziejnie opóźnionych kulturowo/kulturalnie, ohydnie zakłamanych linii nie spotkałem i obym nie spotkał (tfu!).

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie rozumiem dlaczego miałoby być inaczej, klient chce możliwie tanio dostać się na dużą odległość. Kiedyś latanie było luksusowe, ale mało kogo było na to stać, dzisiaj każdy może sobie wyczaić bilet za 300zł i polecieć np. do Włoch. Co z tego że jest mało miejsca na nogi, czy nie ma przekąsek, skoro cały lot trwa 2 godziny. Ludzie tyle czasem codziennie w gorszych warunkach w busach spędzają na dojazdach do pracy. Trzeba być płatkiem śniegu, albo księciem arabskim żeby nie wysiedzieć 2-3 godzin.

 

Na dalszych kierunkach są prawdziwe biznes klasy i nikt nie broni płacić kilku-krotności biletu economy jak potrzebuje wygód. Ciekawe ilu psiaczących z tego korzysta, czy jednak cebula xD.

 

52 minuty temu, Krakus1 napisał(-a):

natomiast niestety widać jak jakość w Europie spada , nie tylko w motoryzacji , ale i w biznesie lotniczym , kiedyś Air France , Lufthansa , czy British Airways były przykładami jak linie lotnicze premium maja wyglądać i obsługiwać pasażerów , a teraz ? z całej wielkiej Europy , nie ma ani jednej linii lotniczej z pięcioma gwiazdami ! 😔

A chcesz płacić tyle ile kosztowały bilety na te linie jak były kiedyś premium?

Edited by nicon

1dFQTya.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minut temu, nicon napisał(-a):

Nie rozumiem dlaczego miałoby być inaczej, klient chce możliwie tanio dostać się na dużą odległość. Kiedyś latanie było luksusowe, ale mało kogo było na to stać, dzisiaj każdy może sobie wyczaić bilet za 300zł i polecieć np. do Włoch. Co z tego że jest mało miejsca na nogi, czy nie ma przekąsek, skoro cały lot trwa 2 godziny. Ludzie tyle czasem codziennie w gorszych warunkach w busach spędzają na dojazdach do pracy. Trzeba być płatkiem śniegu, albo księciem arabskim żeby nie wysiedzieć 2-3 godzin.

 

Na dalszych kierunkach są prawdziwe biznes klasy i nikt nie broni płacić kilku-krotności biletu economy jak potrzebuje wygód. Ciekawe ilu psiaczących z tego korzysta, czy jednak cebula xD.

 

A chcesz płacić tyle ile kosztowały bilety na te linie jak były kiedyś premium?

Lot 2 - 3 godziny to żaden problem. Jednakże np. w 321Neo Wizzair zmniejszył legroom. Jak ktoś jest karłem to spoko, dla ludzi powyżej 1,80 robi się mało komfortowo. 

Problem dotyczy głównie emisji spalin, utrzymania konkurencyjnych cen, a same maszyny mają byc bardziej wydajne, a to wpływa również na komfort lotu.

roof.jpg

Edited by Autor1984

"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, nicon napisał(-a):

Dobrze że jestem karłem <1.8 to se może skorzystam kiedyś jak cena będzie dobra XD.

😆 

 

leegoromm.jpg


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Autor1984 napisał(-a):

Lot 2 - 3 godziny to żaden problem. Jednakże np. w 321Neo Wizzair zmniejszył legroom. Jak ktoś jest karłem to spoko, dla ludzi powyżej 1,80 robi się mało komfortowo. 

Problem dotyczy głównie emisji spalin, utrzymania konkurencyjnych cen, a same maszyny mają byc bardziej wydajne, a to wpływa również na komfort lotu.

 

Masz za duże oczekiwania 🤔

Kiedyś, Panie, dentysta to był luksus. A teraz ludziska myślo, że na gruponie wizyty kupio i bedo mieć wstawione złote zęby 🙄 😂

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, nicon napisał(-a):

 

 

A chcesz płacić tyle ile kosztowały bilety na te linie jak były kiedyś premium?

Nie muszą tyle kosztować jak kiedyś . w Azji , czy w Zatoce też są tanie linie , oraz regularne , cena tych regularnych wcale nie jest wyższa niż ich odpowiedników w Europie , natomiast jakość owszem .

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 30.10.2024 o 15:08, Autor1984 napisał(-a):

W obecnych czasach jest bliżej Lexusa, aniżeli BMW, Audi i Mercedesa, które w określonym segmencie znacznie się opuściły, a śmiem sądzić, że wyłączając układ jezdny, przewyższa je jakością wykonania i to znacznie.

 

Nie zgodze sie 😊

To, ze marki stosuja gdzieniegdzie plastiki nie swiadczy o jakosci wykonania. Ale nawet zakladajac, ze masz racje i Volvo oraz Lex rozwalaja BMW, Merca i Audi w tym aspekcie, to ma to male znaczenie... Volvo odstaje napedem, zawieszeniem, zestrojeniem, systemami inforozrywki (System oparty na google, nawet po 1000 updatow jest zwyczajnie kiepski).

 

Niedawno zrobilem kilkaset km znajomego XC90. Facet uznaje samochody jako rzeczy uzytkowe. Byl to 6 latek D5 z przebiegiem 130tys km. Nie bylo na nim jednego panelu, ktory nie byl zarysowany, a wnetrze chyba nigdy nie bylo sprzatane. Plastiki skrzypialy i wiele rzeczy bylo zepsutych. Naped tylnej osi padl i wydawal dziwne dzwieki. Nie twierdze, ze to swiadczy o tym, ze Volvo jest zlej jakosci. To swiadczy raczej o tym, ze jak dbasz - tak masz. Mysle, ze nie doceniamy czynnika ludzkiego w uzytkowaniu samochodow.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Krakus1 napisał(-a):

Nie muszą tyle kosztować jak kiedyś . w Azji , czy w Zatoce też są tanie linie , oraz regularne , cena tych regularnych wcale nie jest wyższa niż ich odpowiedników w Europie , natomiast jakość owszem .

ETS się kłania...

1 godzinę temu, SzefSzefow napisał(-a):

 

Nie zgodze sie 😊

To, ze marki stosuja gdzieniegdzie plastiki nie swiadczy o jakosci wykonania. Ale nawet zakladajac, ze masz racje i Volvo oraz Lex rozwalaja BMW, Merca i Audi w tym aspekcie, to ma to male znaczenie... Volvo odstaje napedem, zawieszeniem, zestrojeniem, systemami inforozrywki (System oparty na google, nawet po 1000 updatow jest zwyczajnie kiepski).

 

Niedawno zrobilem kilkaset km znajomego XC90. Facet uznaje samochody jako rzeczy uzytkowe. Byl to 6 latek D5 z przebiegiem 130tys km. Nie bylo na nim jednego panelu, ktory nie byl zarysowany, a wnetrze chyba nigdy nie bylo sprzatane. Plastiki skrzypialy i wiele rzeczy bylo zepsutych. Naped tylnej osi padl i wydawal dziwne dzwieki. Nie twierdze, ze to swiadczy o tym, ze Volvo jest zlej jakosci. To swiadczy raczej o tym, ze jak dbasz - tak masz. Mysle, ze nie doceniamy czynnika ludzkiego w uzytkowaniu samochodow.

Każdy z nas trochę inaczej pojmuje jakość.

Bezsprzecznie przyznaję Ci rację co do napędu, zawieszenia, zestrojenia.

Ja ponadro dostrzegam takie cechy jak jakość użytych materiałów, bezpieczeństwo, ergonomia, a nawet system audio. I tutaj Volvo ma na prawdę sporo do powiedzenia. Jak znajdę wrzucę film gdzie prasowany jest GLE i XC90, ergonomia m.in. foteli jest niesamowita, po 700km z jednym przystankiem człowiek po wyjściu z pojazdu nie przyjmuje postawy Quasimodo; one są twarde i dosyć nieprzyjemne, ale w dłuższej trasie rewelacyjne. Zagłowki są jedynie irytujące bo nie są regulowane. B&W w Volvo to jeden z najlepszych systemów grających na rynku. Skóra, drewno, stal, aluminium są na prawdę topowe. inforozrywka ma dla mnie drugorzędne znaczenie, ważne jest, abym się połączył z bluetooth i ewentualnie android auto.

Domyślam się, że wersja, którą jeździłeś to Kinetic lub Momentum, a są to faktycznie "plastikowe" wnętrza - najtańsze i średnich materiałów.

W momencie pojawienia się trzech segmentów wyposażenia Momentum, R-Design i Inscription zmiany są kolosalne. Jak mi dali dostępny zastępczy, który był wersją Momentum, to się drapałem po głowie czy to na pewno Volvo jest. Ale jak zorganizowali demo w wersji Inscription nie miałem już żadnych wątpliwości.

Teraz wprowadzono nowe trzy warianty, Core, Pure i Ultra i ten ostatni oferuje w standardzie na prawdę ogrom opcji niedostępnych bez dopłaty w innych markach.

Nie twierdzę, że jest to super hiper luksusowy samochód, ale w kwocie cennikowej 400(MH) - 450(phev) tyś oferuje znacznie więcej, aniżeli konkurencja. Do tego dochodzą duże rabaty i za 320 - 350 tyś można mieć świetny, bezpieczny samochód z gównianym 2 litrowym silnikiem ;)

 

 

Edited by Autor1984

"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minut temu, Autor1984 napisał(-a):

ETS się kłania...

Każdy z nas trochę inaczej pojmuje jakość.

Bezsprzecznie przyznaję Ci rację co do napędu, zawieszenia, zestrojenia.

Ja ponadro dostrzegam takie cechy jak jakość użytych materiałów, bezpieczeństwo, ergonomia, a nawet system audio. I tutaj Volvo ma na prawdę sporo do powiedzenia. Jak znajdę wrzucę film gdzie prasowany jest GLE i XC90, ergonomia m.in. foteli jest niesamowita, po 700km z jednym przystankiem człowiek po wyjściu z pojazdu nie przyjmuje postawy Quasimodo; one są twarde i dosyć nieprzyjemne, ale w dłuższej trasie rewelacyjne. Zagłowki są jedynie irytujące bo nie są regulowane. B&W w Volvo to jeden z najlepszych systemów grających na rynku. Skóra, drewno, stal, aluminium są na prawdę topowe. inforozrywka ma dla mnie drugorzędne znaczenie, ważne jest, abym się połączył z bluetooth i ewentualnie android auto.

Domyślam się, że wersja, którą jeździłeś to Kinetic lub Momentum, a są to faktycznie "plastikowe" wnętrza - najtańsze i średnich materiałów.

W momencie pojawienia się trzech segmentów wyposażenia Momentum, R-Design i Inscription zmiany są kolosalne. Jak mi dali dostępny zastępczy, który był wersją Momentum, to się drapałem po głowie czy to na pewno Volvo jest. Ale jak zorganizowali demo w wersji Inscription nie miałem już żadnych wątpliwości.

Teraz wprowadzono nowe trzy warianty, Core, Pure i Ultra i ten ostatni oferuje w standardzie na prawdę ogrom opcji niedostępnych bez dopłaty w innych markach.

Nie twierdzę, że jest to super hiper luksusowy samochód, ale w kwocie cennikowej 400(MH) - 450(phev) tyś oferuje znacznie więcej, aniżeli konkurencja. Do tego dochodzą duże rabaty i za 320 - 350 tyś można mieć świetny, bezpieczny samochód z gównianym 2 litrowym silnikiem ;)

 

 

 

Masz racje, fotele w Volvo sa niesamowite. Nie wydaja sie jakos super wygodne, ale sa jedne z nielicznych na ktorych siedzac zrobilem ponad 1000km i tylek czy plecy mnie nie bolaly. Podobnie mialem w nowej C-klasie, ale to zasluga masazy, a nie samego fotela. Brak regulacji zaglowka mi nie przeszkadza.

Na Szwajcarie wersja Kinetic nie jest oferowana, zaczyna sie od Momentum, ktorego i tak prawie nikt nie kupuje. Znajomy, jak prawdziwy szwajcar, ma wersje Inscription.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, SzefSzefow napisał(-a):

 

Masz racje, fotele w Volvo sa niesamowite. Nie wydaja sie jakos super wygodne, ale sa jedne z nielicznych na ktorych siedzac zrobilem ponad 1000km i tylek czy plecy mnie nie bolaly. Podobnie mialem w nowej C-klasie, ale to zasluga masazy, a nie samego fotela. Brak regulacji zaglowka mi nie przeszkadza.

Na Szwajcarie wersja Kinetic nie jest oferowana, zaczyna sie od Momentum, ktorego i tak prawie nikt nie kupuje. Znajomy, jak prawdziwy szwajcar, ma wersje Inscription.

To straszny z niego niechluj samochodowy, że tak "urządził" auto ;)


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 minut temu, Autor1984 napisał(-a):

To straszny z niego niechluj samochodowy, że tak "urządził" auto ;)

 

Dlatego sadze, ze wieksze znaczenie ma jak sie traktuje samochod, a nie roznica miedzy jakoscia materialow nowych i starych modeli

Share this post


Link to post
Share on other sites
26 minut temu, SzefSzefow napisał(-a):

 

Dlatego sadze, ze wieksze znaczenie ma jak sie traktuje samochod, a nie roznica miedzy jakoscia materialow nowych i starych modeli

Polemizowałbym:)


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 godzin temu, Autor1984 napisał(-a):

maszyny mają byc bardziej wydajne, a to wpływa również na komfort lotu

Przecież właśnie tak ma to funkcjonować. Dzięki temu mamy lot w obie strony z Katowic do Dubaju za tysiaka:

https://www.pasazer.com/news/466400/lec,z,katowic,do,dubaju,za,999,pln.html

Dla oczekujących komfortu w ofercie mają też business class.

 

Ta dyskusja przypomniała mi o konieczności zakupu lotu na przełom czerwca i lipca - na szczęście tylko około dwóch godzin :-). 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedno z lepszych okrążeń jakie widziałem na  Nurburgringu, lekkość prowadzenia, pewność... Mega kierak.

To M3 E46 390 KM świetnie klei mechanicznie i aerodynamicznie.

 


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Planuję kupić bagażnik dachowy z boxem i zastanawiam się nad przekrojem belek poprzecznych - czy te po lewej, bardziej kanciaste, są dużo głośniejsze niż te obłe po prawej? 

 

Najchętniej nie zastanawiałbym się i po prostu wziął te z prawej, ale w ich opisie przeczytałem, że: "przekrój belki to 80 x 30 mm, więc jeśli chcemy zamontować uchwyt lub boks za pomocą obejm należy się upewnić, czy będą one w stanie objąć belkę o tych wymiarach" - w związku z czym nie chcę brać belek do których nie znajdę później pasującego boxa.

 

Używa ktoś jednych albo drugich i chciałby się podzielić doświadczeniem?

bagazniki.thumb.jpg.c030747dbe2f2ef0caa9581c2fcbe0f3.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minutes ago, meinard said:

Planuję kupić bagażnik dachowy z boxem i zastanawiam się nad przekrojem belek poprzecznych - czy te po lewej, bardziej kanciaste, są dużo głośniejsze niż te obłe po prawej? 

 

Najchętniej nie zastanawiałbym się i po prostu wziął te z prawej, ale w ich opisie przeczytałem, że: "przekrój belki to 80 x 30 mm, więc jeśli chcemy zamontować uchwyt lub boks za pomocą obejm należy się upewnić, czy będą one w stanie objąć belkę o tych wymiarach" - w związku z czym nie chcę brać belek do których nie znajdę później pasującego boxa.

 

Używa ktoś jednych albo drugich i chciałby się podzielić doświadczeniem?

bagazniki.thumb.jpg.c030747dbe2f2ef0caa9581c2fcbe0f3.jpg

 


Ponad dwadzieścia lat jeżdżę z belkami/ boksem… odkąd zdecydowałem się na Thule to już bym nawet nie pomyślał nad zmianą na inny sprzęt. 

Latem bracki zakupił belki podobne do tych które pokazałeś, do tego dokupił uchwyty na rowery… matko bosko, jak to zobaczyłem i tym ruszyłem/ potrząsnąłem troszeczkę to w życiu nie odważyłbym się z tym jeździć, a do tego jakość rodem z Temu. 
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minut temu, Londek napisał(-a):

Ponad dwadzieścia lat jeżdżę z belkami/ boksem… odkąd zdecydowałem się na Thule to już bym nawet nie pomyślał nad zmianą na inny sprzęt. 

No niestety, Thule nie produkuje bagazników do mojego auta, więc muszę pracować na tym co mam. Zresztą, tego Cruza macałem i bardzo porządnie wyglądał, więc teraz interesuje mnie głównie kwestia relacji przekroju do montażu boksa. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, meinard said:

Thule nie produkuje bagazników do mojego auta


Poważnie?… to ja myślałem że będę miał problem bo dosłownie nigdzie nie było modelu do mojego auta, aż tu znalazłem i zamówiłem belki od sprzedawcy we Francji. 
 

Jeżeli już rozmyślasz na poważnie tylko nad tymi dwoma modelami, to ja wybrałbym Areo bez zastanowienia się. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.