Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Guest

Pogadajmy o samochodach :-)

Recommended Posts

Dzisiaj po 100 km spokojnej jazdy 50/50 trasa i duże miasto spalanie wyszło 10,4. Jestem mocno zaskoczony konsumpcją 5,5 l V8

 

Mój Mini pali 9,6. Przynajmniej tak komputer oznajmia.

Dodam, że to całe R3 1.5. :D


W dniu 22.12.2014 o 11:43, Cezar. napisał:

... mądrzy zrozumieją, a reszcie nie wytłumaczysz...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mustang był, niestety :(

 

W mojej Alfie, po 2 miesiącach i 5k km, do wymiany silnik w dmuchawie klimatyzacji. Łożysko zaczyna umierać i mi "świerszcze" grają w aucie. Zaczyna się :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mój Mini pali 9,6. Przynajmniej tak komputer oznajmia.

Dodam, że to całe R3 1.5. :D

 

Moje BMW średnio od urodzenia 11,4 l/100 km, a to dokładnie dwa Twoje silniki sklejone w rzędzie, czyli R6 3,0  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mustang był, niestety :(

 

W mojej Alfie, po 2 miesiącach i 5k km, do wymiany silnik w dmuchawie klimatyzacji. Łożysko zaczyna umierać i mi "świerszcze" grają w aucie. Zaczyna się :D

Tak to jest z FCA :)

 ładnie, ale tanio...się produkuje


Pozdrawiam Mirek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zobaczymy kiedy moje nastawienie zmieni się z - takie uroki Alfy na - takie "uroki" Alfy :D Jak na razie dalej jestem w niej tak zakochany, że jestem w stanie to wybaczyć :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mustang był, niestety :(

 

W mojej Alfie, po 2 miesiącach i 5k km, do wymiany silnik w dmuchawie klimatyzacji. Łożysko zaczyna umierać i mi "świerszcze" grają w aucie. Zaczyna się :D

Bzykanie w aucie? Jedni to uwielbiają, inni nienawidzą  ;)  :lol: 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiesz, jakieś 95% przebiegów, jak nie więcej, robię sam. Bzykanie samemu to raczej z tych denerwujących tematów :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

O tym bzykaniu, co bardzo denerwuje - właśnie mówię. Miałem takiego świerszcza w VW Tiguanie - w szyberdachu panoramicznym. Bardzo szybko utleniał się smar w prowadnicach i plastikowe części na nierównościach zaczynały swój koncert. Trzeba było smarować co 4/5 miesięcy, bo inaczej ta "muzyka" potrafiła zabić...

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie taka sinusoida dźwiękowa jest. Czasem nie słychać, czasem przechodzi wręcz w świst, ale większość czasu takie coś jak świerszcz albo przerzutka w rowerze jak się nie pedałuje. Cykanie z dużą częstotliwością na niższych obrotach. Przy wyższej mocy już tego nie słychać, ale wtedy dmuchawa jest nawet głośniejsza niż sam hałas.

 

Oprócz tego, że trzeba było poświęcić czas, dojechać i chwilę w serwisie posiedzieć, to i tak muszę przyznać, że z samej obsługi, rozmowy, tłumaczenia wszystkiego jestem bardzo zadowolony.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co widzę giulię na ulicy to sobie wzdycham i myślę chciałbym, szczególnie jako służbowy bo wtedy jednak przynajmniej finansowo nie bolą te usterki, ale wtedy wkracza moja rozsądna połówka i mówi, a jak Ci się zepsuje na autostradzie w Niemczech w nocy to co będziesz robił...

W 1ce zgasł mi komunikat o wentylatorze, serwis mówi, że sprawdzili wszystko na przeglądzie i było ok, więc sugerują, że to jakiś one-off i żebym się nie denerwował. Jak znowu wyskoczy to mnie umówią na wizytę, ew. sprawdzą przy kolejnym przeglądzie. Niby BMW, a też foszy i ma dopiero 2 lata ;)

Edited by vvv

Pozdrawiam,

Janek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mustang był, niestety :(

 

W mojej Alfie, po 2 miesiącach i 5k km, do wymiany silnik w dmuchawie klimatyzacji. Łożysko zaczyna umierać i mi "świerszcze" grają w aucie. Zaczyna się :D

 

Twój "zdystansowany stosunek do" jest zrozumiały poniekąd - a co na to sponsor? ;)


WARTO POMAGAĆhttps://www.siepomaga.pl

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sponsorowi nic do tego :) silniczek zrobią na gwarancji. Chociaż u mnie w firmie w ogóle na takich rzeczach nie oszczędzają. Nawet po gwarancji, wszystko ma być robione w ASO, jak trzeba coś wymienić to wymieniać, również w ASO i nawet nie pytać. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej

Mam pytanie

Dostałem od znajomego BMW 328 z 2011 r

Wczoraj wymieniałem tarcze i klocki , okazało się , że niema podnośnika , klucza ale i koła zapasowego. Pytanie brzmi , czy taki komplet powinien być w tym samochodzie ? ea18335d135903f543b470a88dc4d1b1.jpg0ceedebeb6fa97ea6f2bf01d7ca91d53.jpg

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW wprowadziło opony typu run flat, kasując przy okazji koło zapasowe.

Nie dotyczy to tylko BMW, sporo nowych aut nie ma nawet fizycznie miejsca w podłodze na pełnowymiarowe koło zapasowe. 

 

Nie jestem pewny jaka jest specyfikacja na USA, bo tam są troche inne standardy, np. często auta są na oponach całorocznych. 

Edited by StaryWilk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie znam się na tym kompletnie. Nigdy nie miałem BMW jak również nie kupowałem samochodów używanych. Zastanowiło mnie to dość mocno , nie ma również miejsca na tak zwaną zjazdówkę. A opony wyglądają na jakieś zwykle , całoroczne.

Tak masz racje , tutaj samochody sprzedają na oponach całorocznych. Choć ja konkretnie do każdego samochodu mam koła zimowe.

Czyli coś będę musiał wymyślić. Opony oryginalne bardzo drogie ( koszt 3 standardowych ) nie opłaca się wkładać w stary samochód , samochód , którym któryś z moich dzieci uczyć będzie się jazdy.

Dzięki. Nic tu znaleść nie mogłem na ten temat.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jezeli nie ma miejsca na koło zapasowe tzn, ze byl zestaw naprawczy. Bmw  oferujac za dopłąta  koło zapasowe, oferowała również   za dopłąta  wanienkę  z wnęką na koło.  Dodatkowy zarobek, klient  kupujac  zapas  kupował równiez wanienkę, żeby miec po prostu porządek w bagażniku. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posiadałem taką i wyglądało to następująco:

- przy zakupie samochodu na normalnych kołach należało zapłacić za zestaw naprawczy -89 Eur

- przy zakupie na run flat nie dopłacało się nic ale wkładali tylko klucz 10 mm pod podłogę bagażnika

 

Jeżeli więc ktoś kupił oryginalnie E90 LCI na run flat a potem zmienił koła na zwykłe zostawał z niczym w bagażniku :-)


nie spiesz się ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

To wiele wyjaśnia. Trzeba pomyśleć o kupnie koła na zapas i zestaw do ewentualnej wymiany. Samochód do zabawy , wiec miejsce w bagażniku nie potrzebne

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jezeli nie ma miejsca na koło zapasowe tzn, ze byl zestaw naprawczy. Bmw  oferujac za dopłąta  koło zapasowe, oferowała również   za dopłąta  wanienkę  z wnęką na koło.  Dodatkowy zarobek, klient  kupujac  zapas  kupował równiez wanienkę, żeby miec po prostu porządek w bagażniku. 

na pewno nie w e9x

Tłumik końcowy zajmuje połowę zderzaka i fizycznie nie ma opcji, żeby zmieścić tam zapas

diag_3cfa.jpg

 

przerabiałem to w swoim e91 - musiałem "stworzyć" miejsce na butlę gazową - wyleciała wnęka z bagażnika, wyleciał oryginalny tłumik. E9x tak jak wyżej napisano - wychodziły na runflatach - w zestawie jest tylko "złodziejka" i tyle. Domyślnie - koła powinny być odkręcane w warsztacie więc klucz czy podnośnik jest niepotrzebny (super ;)). Zestaw naprawczy 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zwykłe E60 ma inaczej zaprojektowany tył a zapytanie było o e90. W e46 poza M3 też był normalny zapas. W e90 nie ma fizycznej możliwości założenia zapasu a z Twojego posta wynika, że jak ktoś chciał kupić e90 to BMW oferowało mu opcję. No właśnie nie oferowało  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zwykłe E60 ma inaczej zaprojektowany tył a zapytanie było o e90. W e46 poza M3 też był normalny zapas. W e90 nie ma fizycznej możliwości założenia zapasu a z Twojego posta wynika, że jak ktoś chciał kupić e90 to BMW oferowało mu opcję. No właśnie nie oferowało  ;)

 

Dokładnie jest tak jak piszesz.

 

Rozmawiałem Kilka lat temu z Piotrkiem vel Gustawem6666 o gazowni do E91, pytałem o podłogę - doczytałem, że jest z tworzywa:

W e91 jest ta plastikowa podłoga, to podnosi znacząco koszt instalacji (zbiornika)?

 

napisał wówczas:

Podłoga w e91 to jedno a druga sprawa to przeróbka wydechu, przynajmniej przy silniku 2,5. Nie pamiętam czy przy 4 cylindrach jest to samo. 

 

Sporo aut nie ma w podłodze fizycznego miejsca na kolo zapasowe, dobrze jak się chociaż dojazdówka mieści, w E91 nie ma miejsca na dojazdówkę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.