Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Guest

Pogadajmy o samochodach :-)

Recommended Posts

20 minut temu, Lincoln Six Echo napisał:

Jednak DawPi z jakichś niezrozumiałych dla mnie powodów wyciął delikatnie żartobliwy tekst, który towarzyszył powyższemu zdjęciu.

może chodzi o to, żeby ludzie nie wiedzieli, że pracując w ZUSie można kupić sobie auto za bańkę :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samochód do którego mam sentyment, żałuję że sprzedałem. 14 lat jeżdżenia i żadnej awarii. 

156.jpeg

 

1427019073502(6).jpeg

Edited by Robert74

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piękny MB, gratki :)

 

Skoro już o staruszkach mowa, to i mojego pokażę (27 lat), używany zgodnie z przeznaczeniem :D

 

FB-IMG-1594588171179.jpg

 

IMG-20200628-132117.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, trollu napisał:

może chodzi o to, żeby ludzie nie wiedzieli, że pracując w ZUSie można kupić sobie auto za bańkę :huh:

 

:lol: - no tak, to taka "mała tajemnica".  ;)

 

 

6 godzin temu, mandaryn44 napisał:

Ale nie ma sie co krygować... Fajna jesteś emoji23.pngemoji23.pngemoji23.pngemoji23.png

 

Dziękuję, Mandarynko.  ;)

Edited by Lincoln Six Echo

WARTO POMAGAĆhttps://www.siepomaga.pl

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeździ ktoś na wielosezonach w aucie z napędem na tył?


"Jeśli bałagan na biurku świadczy o bałaganie w głowie, o czym świadczy puste biurko?" Albert Einstein

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest maritimeeng
14 minut temu, Mistrz17 napisał:

Jeździ ktoś na wielosezonach w aucie z napędem na tył?


Ja bym się nie odważył...

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie przesadzajmy. Jeśli mówimy o aucie do spokojnego latania po mieście czy wiochach gdzie jakotako odśnieżają, pod maską 150KM z R4 a nie 400 z V8 i gazu nie traktuje się 0/1 to da radę. W 20 letnich e46 jest już DSC a jak ktoś chce sobie zrobić krzywdę to nawet kolce nie pomogą

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja jeżdzę na wielosezonowych w 116i, ale tak jak trollu napisał, auto jeździ tylko po mieście drogi zawsze odśnieżone, śniegu to chyba wcale nie widziały. No i mocy to tam za dużo nie ma ;)

 


Pozdrawiam,

Janek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam w terenówce A/T wielosezonowe (auto nie jest wyposażone w kontrolę trakcji) i dopóki nie dołączy się przodu, to na śniegu nie da się jeździć. Autentycznie, dopóki zostawi się sam tył to nie ma możliwości jazdy na wprost :D fakt faktem, że po zapięciu 4x4 idzie już jak po sznurku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobre opony wielosezonowe są na takim samym poziomie, jak średnie sezonówki.

Oczywiście średnie wielosezony są na poziomie słabych sezonówek itp itd.

Oczywiście to uproszczenie.

Zobaczcie sobie testy wielosezonówek i odniesienie do opon(y) sezonowej.

 

Większość użytkowników aut jeździ na oponach średniej klasy, stąd wnioski nasuwają się same.

Oczywiście nadal auta dużej mocy, naleśniki itp, to pewnie szedłbym w sezonowe.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minut temu, Iko napisał:

Oczywiście nadal auta dużej mocy

tzn... od ilu kucyków?

 od 150 czy od 400

acha jeszcze nazwijmy to stosunek mocy do masy

Edited by mkl1

Pozdrawiam Mirek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie czytałem ostatni test ADAC z sierpnia i niby premium d*py nie urywa ale wiadomo opinie są różne.
Auto z tyłem z 260 kucy i mam zagwostkę bo zima i lato na 19 to dobre 6 koła a wielosezon w granicach 3 już w premium. Jazda miasto i kilka razy w roku wypad w kraj i tyle...temat wałkowany wiem wielokrotnie.....


"Jeśli bałagan na biurku świadczy o bałaganie w głowie, o czym świadczy puste biurko?" Albert Einstein

Share this post


Link to post
Share on other sites
36 minut temu, mkl1 napisał:

tzn... od ilu kucyków?

 od 150 czy od 400

acha jeszcze nazwijmy to stosunek mocy do masy

To prawda, dla jednego 150 to dużo.

Styl jazdy to kolejny temat - można mieć auto 300 KM i jeździć głównie w mieście, a poza miejscowościami bez butowania, a można mieć 100 KM i jeździć agresywnie.

Tylko że tu już wchodzimy w relatywizowanie, co nigdy nie jest dobre dla dyskusji.

Ważne, że jest wybór.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szedłbym w wielosezon z dobrymi ocenami jazdy po mokrym. Jeśli jeździsz głównie w mieście. Zimy się kompletnie skończyły, dziś dwie osy wleciały mi do domu :D 4 listopada :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest na YouTube gostek co robi takie testy że nie ma możliwości żeby ni e mieć swojej opinii po ich oglądnięciu. 

Ten gostek, i np ten test

 

Najlepsze testy, super profesjonalne 

Edited by irekm

Beware the fury of a patient man.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tez odradzam, tylko nie wiem czy  mi zle zalozyli bo powietrze umyka z nich dosyc szybko.


To forum na trzezwo jest nie do przyjecia...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest maritimeeng

Ale tutaj absolutnie nie chodzi o jazdę po śniegu. Mieszanka gumowa w zimówkach jest zupełnie inna i dużo lepiej sprawdza się w niskich temperaturach - przyczepność jest również lepsza na suchym. 
Jeśli chodzi o kwestię ekonomiczną - na 2 kompletach też dłużej się jeździ niż na jednym wielosezonowym...

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minut temu, maritimeeng napisał:

Jeśli chodzi o kwestię ekonomiczną - na 2 kompletach też dłużej się jeździ niż na jednym wielosezonowym.

 No tak. Ja tez z tego założenie 'wychodze' i mam dwa komplety kół( nie tylko opon).

 Lecz są  osoby,które rocznie robia na tyle mało kilometrów, że dwa komplety szybciej sie zestarzeją, niz zniszcza("wyłysieja")

 


Pozdrawiam Mirek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Większość osób zapomina lub nie wie, że opony sezonowe najlepiej wypadają w warunkach skrajnych i ich okolicach (upalne lato i śnieżna, mroźna zima). Pierwsze z nich producenci testują na południu Europy, a drugie w Skandynawii lub Alpach. My mieszkamy w Polsce. Obecnie od 7-8 lat mamy ledwie 2 tygodnie żaru z nieba i 2 tygodnie po -10 C, wiec przez dobre 10, jak nie 11 miesięcy pogoda bardziej sprzyja oponom całosezonowym. W bliskiej rodzinie już 5 osób namówiłem na całoroczne opony (Michelin CrossClimate+ lub Goodyear Vector 4Seassons G2) - wszyscy są bardzo zadowoleni i nie wrócą już do opon sezonowych. Auta to Micra, Fiesta ST, Corolla, Tucson, 320, Grand Picasso. Każde z tych aut na tych oponach na miejscowych "zakrętach śmierci" i "zakrętach wyrzutniach" z ograniczeniem do 70 km/h gdzie raz w tygodniu po deszczu są wypadki, pojedzie spokojnie przy FWD/RWD na mokrym100 km/h. Dlatego widząc te wypadki zawsze się zastanawiam czy ktoś tam na prawdę zapie...ł, czy auto nie miało praktycznie zawieszenia  albo czy ktoś kupił chińskie opony, nalewki etc. Po prostu przy sprawnym zawieszeniu w aucie opony całoroczne premium mają wystarczający margines bezpieczeństwa/przyczepności. Jak ma się do 200 KM (bez zabawy w stosunki masy do mocy, momentu, rodzaju skrzyni etc.) i jeździ umiarkowanie dynamiczne to  będą idealnym wyborem, oczywiście o ile nie mieszka się na południu Polski, nie ma ośnieżonych podjazdów pod dom pod lasem etc. Jak ktoś lubi mocno lub bardzo mocno dynamiczną jazdę, obojętnie czy ma 100 czy 300 KM niech się bawi w sezonowe, jeśli na codzień liczy się dla niego każda sekunda 😉  Przy normalnej jeździe pomiędzy w/w oponami nie ma co do trakcji żadnej różnicy. Jedynie Micheliny zdają się być cichsze od Goodyearów.

Edited by memento mori

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zimy kilka - kilkanascie lat temu to bylo okolice zera i ponizej, snieg, itp. podczas gdy zimy teraz to glownie plus kilka stopni do zera, na palcach jednej reki da sie policzyc dni z naprawde sporym mrozem. Nie snieg a glownie deszcz albo bloto posniegowe. Zauwazyli to sami producenci opon i nagle kazdy ma w ofercie opone wielosezonowa (badz nawet kilka modeli). Jesli jezdzi sie glownie w miescie i krotkie trasy od czasu do czasu a auto nie jest jakims potworem to mysle, ze to naprawde niezla alternatywa. Koszt wywazenia i przelozenia opon 2 x w roku ograniczy sie do wywazenia raz na rok (albo i to nie) i tyle wiec i tutaj cos zyskujemy. Kilka znanych mi osob opony letnie i zimowe wyrzuca z racji wieku a nie dlatego, ze sie skonczyl bieznik. Trzeba sie przyjrzec jak eksploatujemy auto, w jakich warunkach jezdzimy i podjac decyzje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, maritimeeng napisał:

Ale tutaj absolutnie nie chodzi o jazdę po śniegu. Mieszanka gumowa w zimówkach jest zupełnie inna i dużo lepiej sprawdza się w niskich temperaturach - przyczepność jest również lepsza na suchym. 
Jeśli chodzi o kwestię ekonomiczną - na 2 kompletach też dłużej się jeździ niż na jednym wielosezonowym...

ok.

 

tylko gdzie ty masz te niskie temp ?

Przedwczoraj wieczorem w Gdańsku było 16 stopni.

13 godzin temu, Michal911 napisał:

Miałem założone Michelin Crossclimate w 130i i zdecydowanie odradzam

 

 

Bo ?


 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 minut temu, cordi7 napisał:

w jakich warunkach jezdzimy i podjac decyzje

 

 

wiekszosc znajomych w nl kupuje zimowki wylacznie ze wzgledu na narty w alpach

w ostatnich latach faktycznie tylko tam mozna bylo trafic na snieg na drogach

ja jezdze na goodyear 4seasons i po 40tys przebiegu nadal jestem zadowolony, chociaz juz widac lekkie zuzycie na bokach opon

auto to x5 xdrive

 

tapatalked

verstuurd vanaf mijn iphone

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   1 member

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.