Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Guest

Pogadajmy o samochodach :-)

Recommended Posts

Koledzy, macie większe doświadczenie, jakie etui najlepiej skórzane możecie polecić do kluczyka keyless ? Może być to większe etui, dodatkowo z miejscem na karty.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miał ktoś może do czynienia z Honda Civic X generacji w sedanie ? Poważnie zastanawiam się nad zakupem- całkiem przestronne auto z przyjemnym silnikiem 1,5 turbo 183 km. Samochód generalnie ma służyć na dojazdy do pracy, natomiast z racji sporego bagażnika pewnie będziemy nim jezdzić na wakacje (2+1).

Jedyne o co mam obawy na obecną chwilę to prześwit wynoszący 124mm. Czy bardzo bolesna będzie przesiadka z obecnego ASXa? Jak wygląda sprawa z progami zwalniającymi, parkowaniem przy krawężnikach lub wjazdy na parkingi podziemne ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 17.01.2021 o 18:14, albiNOS 01 napisał:

Mam takie porównanie, kilkanaście lat temu w pracy jeździłem Kią Sorento 1 i tam konfiguracja napędów była taka:

Pozycja 1: tylko tył z esp lub bez

Pozycja 2: stałe zblokowany napęd na 4 koła bez mechanizmu róznicowego miedzyosiowego i bez esp

Pozycha 3: to samo co 2 ale z reduktorem.

Lubiłem pozycje 1 bez esp ba sniegu ale latwo mozna było narozrabiać, z esp to jak złapało poslizg to wkurzajaco niemal do zera hamowało.

W pozycji 2 nie dało się skręcać na śniegu, albo ja tego nie umiałem 

W pozycji 3 wyciągnąłem pod górę VW t3 na lodzie i śniegu.

 

Teraz mam do wyboru albo automatyczne dopedzanie przodu albo reduktor i blokada miedzy osiami

 

 

Czyli tak jak przypuszczałem kilkanaście postów wcześniej bezpodstawnie i stereotypowo psioczyłeś na opony całoroczne jakie to ZUO, a jak się okazuje po podaniu szczegółów porównujesz: auto z prawdziwym napędem terenowym 4LO, z reduktorem na zimówkach z autem ze sprzęgłem wielopłytkowym na chińskich/tajwańskich oponach całorocznych.

 

No sensu nie ma to żadnego. 

 

Pomijając te istotne różnice, nie tyle opona i gorszy napęd co ten niewinny mały "rowek" Cię trzymał. Tu masz przykład jak trudno wyskoczyć z rowu rasową terenówką i to na simexach oraz jak mocno trzyma nawet przy niewielkim przechyle, jeśli nie przejeżdża się prostopadle:

 

 

Edited by memento mori

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, memento mori napisał:

 

Czyli tak jak przypuszczałem kilkanaście postów wcześniej bezpodstawnie i stereotypowo psioczyłeś na opony całoroczne jakie to ZUO, a jak się okazuje po podaniu szczegółów porównujesz: auto z prawdziwym napędem terenowym 4LO, z reduktorem na zimówkach z autem ze sprzęgłem wielopłytkowym na chińskich/tajwańskich oponach całorocznych.

 

No sensu nie ma to żadnego. 

 

Pomijając te istotne różnice, nie tyle opona i gorszy napęd co ten niewinny mały "rowek" Cię trzymał. Tu masz przykład jak trudno wyskoczyć z rowu rasową terenówką i to na simexach oraz jak mocno trzyma nawet przy niewielkim przechyle, jeśli nie przejeżdża się prostopadle:

 

 

Ależ się przejąłeś. Stereotyp byłby wtedy, gdybym sam tego nie doświadczył. W przyszłym roku wpadną zimowki.

 

O tu masz przykład stereotypu:

,,na chińskich/tajwańskich oponach całorocznych"

Edited by albiNOS 01

Kocham Zegarki i nie dlatego, że pokazują która jest godzina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doświadczyc a wyciągnąć z tego odpowiednie wnioski to dwie różne rzeczy. Nie pierwszy raz w tym temacie piszesz o smaku gruszek na podstawie jedzonych jabłek. EOT. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oj nie pierwszy powiadasz, to i zapewne nie ostatni, ale zawsze moje wpisy możesz pomijać. Jak ja widzę, że ktoś glupoty pisze to nie czytam.


Kocham Zegarki i nie dlatego, że pokazują która jest godzina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie na całorocznych 😁

20210122_134851.jpg

20210122_111638.jpg


Beware the fury of a patient man.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nie na całorocznych
20210122_134851.thumb.jpg.02da75c039099e79f788f61e412b1df9.jpg
20210122_111638.thumb.jpg.c1995b779944549b574685598a72a031.jpg

Jak jest ubity?
To dlaczego nie?

To jest na całorocznych Imperialach okolice 3city kilka dni temu.

Zero problemu

Powiedzialbym nawet że na żadnych oponach tak późno mi sie ABS nie właczał.


Jak bedzie mega sypki albo lód to i tak bez łańcuchów nie pojedziesz

IMG_0696.jpgIMG_0703.jpg

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czysty lodzik 😉

To była dosyć interesująca jazda 

20210122_141132.jpg

20210122_142118.jpg

Edited by irekm

Beware the fury of a patient man.

Share this post


Link to post
Share on other sites

moje zimowe  Goodyear UG8,rocznik 2015 na początku sezonu nie wydawały się słabe, ale ostatnio straciły dożo na trakcji ,postanowiłem je zmienić, ,przy okazji felgi w malowaniu,wiec opony od wczoraj czekają ,trafiłem Hankook W330  DOT 3920

7b1fe80c0ac30dd9med.jpg  ac3909e0a2004765med.jpg

  4dacaf00aa1ab919med.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kurcze jak nie było zimy to nie było i RWD kupiłem. Jak na złość   Zima przyszła i bądź mądry teraz szukaj 4x4.😂


"Jeśli bałagan na biurku świadczy o bałaganie w głowie, o czym świadczy puste biurko?" Albert Einstein

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 22.01.2021 o 23:36, irekm napisał:

Nie na całorocznych 😁

 

 

Świetnie wygląda  na tych  zimówkach 😃 👍

 

 

Koledzy, coś się zmieniło z ustawieniem fotoradarów ?

 

2 tygodnie temu przyszedł mi mandat do firmy - zdjęcie, gdzie przekroczenie to 9 km/h ( 59/50 ) - pomyślałem, może źle ustawili, przypadek.

Wczoraj przyszło moje zdjęcie, przekroczenie o 15 km/h ( 65/50).

 

Coś pozmieniali ? Pamiętam, że do 20 nie pstrykali zdjęć, dopiero powyżej. Od dawna taka zmiana? Czy to  aż dwa przypadki ;) ?

 

Edited by Andrzej1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dostałem za 61/50. Z tego co czytałem, to ustawione mieli/mają na +10.

Edited by mario1971

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuję.

Jakiś czas temu znajomy policjant mówił mi, że do 20 powyżej nie pstryka fotki i tak mi to utkwiło, zakodowałem te "20".

Trochę czasu od tej rozmowy minęło. Dawno, na szczęście, nic nie dostałem a teraz, jak to nie przypadek i potwierdzacie  to, to trudno  muszę  wolniej jeździć ;) 

 

Edited by Andrzej1

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minut temu, Andrzej1 napisał:

mówił mi, że do 20 powyżej nie pstryka fotki i tak mi to utkwiło, zakodowałem te "20".

Teraz kasa państwa świeci pustkami, to się zmieniło..

 łatwiej i szybciej można dorobić na mandatach.... :(


Pozdrawiam Mirek

Share this post


Link to post
Share on other sites

.

Edited by albiNOS 01

Kocham Zegarki i nie dlatego, że pokazują która jest godzina.

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, vvv napisał:


I dobrze, że tam postawili. Jak ktoś nie ma mózgu, to lepiej żeby nie miał prawka. O tym jakie zagrożenie ze sobą niesie szybka jazda obok pracujących przy drodze wie każdy, kto miał tą wątpliwą przyjemność https://epiotrkow.pl/m/news/czytaj,41033

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, Wacor napisał:


I dobrze, że tam postawili. Jak ktoś nie ma mózgu, to lepiej żeby nie miał prawka. O tym jakie zagrożenie ze sobą niesie szybka jazda obok pracujących przy drodze wie każdy, kto miał tą wątpliwą przyjemność https://epiotrkow.pl/m/news/czytaj,41033

 

 

Mózg trzeba mieć, zgoda  ale.. także trzeba go używać i nie tylko przy prowadzeniu samochodu. Bardzo często są przypadki stawiania ograniczeń dla samego ich postawienia i krojenia kierowców. W takim przypadku, jak piszesz to bezpieczeństwo pracujących na pewnych odcinkach,  podobnie fotoradary przy szkołach - jak najbardziej. Osobiście, zwalniam koło szkoły, przedszkola w dni powszednie, w godzinach których mogą odbywać się lekcje  i bez znaczenia czy jest tam ograniczenie, czy   nie  ale  ile masz np. "70" w lesie postawionych. Ile jest ograniczeń dla samego ich stawiania, 2 pasy i ograniczenia i fotoradar albo wyskakują z suszarką zza drzewa - stosujesz się do tych ograniczeń jadąc o 3.00 w nocy przy pustej drodze? Jeżeli tak, to szacun bo  ja nie potrafię i przez to wielu ograniczeń np. na tak długich odcinkach ( 41 km pomiaru a prace trwają na 5 km), stałych ograniczeń , obowiązujących w każdych warunkach i o każdej porze nie rozumiem.  Rozsądek ponad wszystko. Można jeździć szybko i bezpiecznie .

Edited by Andrzej1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Andrzej1 napisał:

Mózg trzeba mieć, zgoda  ale.. także trzeba go używać i nie tylko przy prowadzeniu samochodu. Bardzo często są przypadki stawiania ograniczeń dla samego ich postawienia i krojenia kierowców. W takim przypadku, jak piszesz to bezpieczeństwo pracujących na pewnych odcinkach,  podobnie fotoradary przy szkołach - jak najbardziej. Osobiście, zwalniam koło szkoły, przedszkola w dni powszednie, w godzinach których mogą odbywać się lekcje  i bez znaczenia czy jest tam ograniczenie, czy   nie  ale  ile masz np. "70" w lesie postawionych. Ile jest ograniczeń dla samego ich stawiania, 2 pasy i ograniczenia i fotoradar albo wyskakują z suszarką zza drzewa - stosujesz się do tych ograniczeń jadąc o 3.00 w nocy przy pustej drodze? Jeżeli tak, to szacun bo  ja nie potrafię i przez to wielu ograniczeń np. na tak długich odcinkach ( 41 km pomiaru a prace trwają na 5 km), stałych ograniczeń , obowiązujących w każdych warunkach i o każdej porze nie rozumiem.  Rozsądek ponad wszystko. Można jeździć szybko i bezpiecznie .

Ja napiszę tak: po 15 latach spędzonych w Warszawie teraz mieszkam w innym dużym mieście, tj. w Mediolanie. I przy całym chaotycznym sposobie jazdy Włochów, skręcaniu bez kierunkowskazów, parkowaniu gdzie popadnie, jeździ mi się tu o wiele bezpieczniej. Dlaczego? Ano dlatego że bardzo rzadko kiedy ktoś tu po mieście jeździ powyżej 50 km/h. W zeszłym roku, będąc w Warszawie kilka dni pożyczyłem auto od znajomego i przestrzegałem limitów prędkości. I .... czułem się jak frajer, bo praktycznie wszyscy obok mnie śmigali o wiele szybciej. A ile osób mijając mnie pukało się w czoło i trąbiło na mnie, to już nie wspomnę. 
 

Kiedyś słyszałem taką opinię: co polski kierowca sądzi o innych uczestnikach dróg? Wszyscy jadący wolniej od niego to c....py, a wszyscy jadący szybciej są p....nięci. I chyba coś w tym jest. 

 

Edited by beniowski

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przepisy kompiluje się pod większość. Większość jest głupia, więc nie będzie kontemplować, kiedy jest "rozsądnie", a kiedy "nierozsądnie" napieprzać np. pod szkołą powyżej 20km/godz. - nie będzie znaku i nikt nie "bydzie paczyć", to 8 na 10 będzie nawalać nie patrząc, czy jakieś tam "gnojki" albo "belfry" lub rodzice idą po paskach.  ;) Dlaczego lekarze przemawiają do każdego pacjenta, którego widzą pierwszy raz, jak do potencjalnego idioty, który rozumie wyłącznie najprostsze komunikaty? Dokładnie z tego samego powodu. I każdy dzień życia niosący coraz to nowe doświadczenia z "bliźnimi" upewnia mnie w przekonaniu, że słusznie czynią.   ;) To, że zdarzają się ewidentne idiotyzmy (wzajemnie wykluczające się znaki drogowe, etc.), to zupełnie inna historia.

 

Ja zdecydowanie wolę widzieć na drodze "obok" siebie kierowcę jadącego zgodnie z przepisami banalne 54 km/godz. ;) niż indywidualistę/wolnościowca zapierd..jącego 120km/godz. tam, gdzie wolno 50 i tłumaczącego w trakcie "rajdu" przez trzymaną w łapie komórę funflowi, jakich to absurdów drogowych pełna jest "ta durna Polska".  :)


WARTO POMAGAĆhttps://www.siepomaga.pl

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mój brat wieki temu pracował w Szwecji, gdzieś jagody zbierał pod kołem podbiegunowym czy jakoś tak. Wrócił i mówi: nie uwierzysz jacy ci Szwedzi dziwni są. Jedziemy z kolegą w totalnej głuszy, nikogo obok nas nie ma w promieniu kilometrów na drodze, a jak już ktoś jedzie, to zgodnie z przepisami. No porąbani jacyś ci Szwedzi. 

 

Także Andrzej1: nie wątpię w Twoje umiejętności jako kierowcy, ale jak pisał Lincoln, nie może być tak, że każdy wg siebie będzie dopasowywał o ile szybciej może jechać w danym miejscu niż pozwalają przepisy, bo a) jest świetnym kierowcą, b) ma nowoczesny samochód wyposażony w super hamulce itp. c) ktoś wg niego specjalnie mści się na kierowcy umieszczając w danym miejscu ograniczenie prędkości (co nie zmienia faktu że zdarzają się różne znaki drogowe umieszczone absurdalnie).

Edited by beniowski

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.