Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

1 minutę temu, oszolom napisał(-a):

ot tak od czapy sobie napiszę, że c5 v6 do mnie wrócił. 23 lata, mega przebieg, ale jakież to bydlę jest wygodne i miłe w prowadzeniu... 

Nigdy nie miałem cytryny, ale zawsze mi się japa cieszyła jak zamówiłem taryfę i przyjechał Citron :) to są kanapy na kołach :)


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, cordi7 napisał(-a):

Jeździłem w Toyocie i Lexusie, w nowszych modelach zdecydowanie przyjemniejsze - mają mniejszą tendencję do pchania silnika na maksymalne obroty i trzymanie go tam przy dynamicznym przyspieszaniu. Wymagają nauki, musisz wypracować sobie pozycję gazu przy której auto zbiera się niemal tak szybko jak się da bez wycia w kabinie. Nie miałem i nie miałbym problemów żeby takową skrzynię użytkować w dupowozie.

 

A silniki były z turbiną?

37 minut temu, Czujnik napisał(-a):

 

 

Żonowóz Subaru Forester XT (turbobenzyna)

CVT w tej wersji jest więcej niż poprawna, symuluje zmiany biegów, zero wycia

Wymieniliśmy olej po 75tys (wg dealera nie trzeba) i to był ostatni dzwonek bo olej był spalony

Koleżanka ma Forestera w wersji bez turbo i tu już tak słodko nie jest, trzeba nauczyć się jeździć żeby nie wyło ale też daje rade

Mimo wszystko uważam CVT za trudny temat z ryzykiem kosztownej awarii ale jak zadbasz powinno być OK

 

tapatalked

Rozumiem, że silnik z turbiną i polecasz zmienić olej po około 70k km?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
51 minut temu, Autor1984 napisał(-a):

Widzę Mariusz, że awansowałeś na forumowego przygłupa, a ja na amebę :D  Spokojnie dojdziesz do etapu, że kłak będzie biegał za Tobą wszędzie i rozpisywał się jakim to idiotą jesteś. Mi nawet małpkę namalował.

Lubię tego sierściucha nie za bystry :)

Nie muszę biegać, najgłupsze wysrywy publikujecie w jednym wątku. 


1dFQTya.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
28 minut temu, Autor1984 napisał(-a):

Nigdy nie miałem cytryny, ale zawsze mi się japa cieszyła jak zamówiłem taryfę i przyjechał Citron :) to są kanapy na kołach :)

oj tak. najwygodniejsze auto, jakim jechałem (czy to jako pasażer, czy jako kierowca). prowadzi się idealnie. ale ma też milion wad ;)


Creeping like frost. As slow as grave moss. Like drowning in dry oceans of bone dust

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
55 minut temu, Autor1984 napisał(-a):

Widzę Mariusz, że awansowałeś na forumowego przygłupa, a ja na amebę :D  Spokojnie dojdziesz do etapu, że kłak będzie biegał za Tobą wszędzie i rozpisywał się jakim to idiotą jesteś. Mi nawet małpkę namalował.

Lubię tego sierściucha nie za bystry :)

Jeżeli w ten sposób sierściuch choć na chwilę zamknie swoje paranoiczne demony w szafie, niech mu będzie. 


To jest moje zdanie i ja je całkowicie popieram.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
31 minut temu, Paulus57 napisał(-a):

A silniki były z turbiną?


Tylko hybrydy - więc wolnossące benzyny w cyklu Atkinsona.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ot tak od czapy sobie napiszę, że c5 v6 do mnie wrócił. 23 lata, mega przebieg, ale jakież to bydlę jest wygodne i miłe w prowadzeniu... 

bez zdjęć się nie liczy;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, cordi7 napisał(-a):


Tylko hybrydy - więc wolnossące benzyny w cyklu Atkinsona.

Może jednak z Żoną skorzystamy z jazdy próbnej w Clio. Wyglądają bardzo starannie. Na moje niefachowe oko jakość wnętrza jak w Lexusie 200CT. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
39 minut temu, Paulus57 napisał(-a):

Rozumiem, że silnik z turbiną i polecasz zmienić olej po około 70k km?

 

 

Tutaj w serwisie i zaleceniach producenta Subaru nie było wymiany oleju w CVT wcale ;)

Okazało się że skrzynie padają i od chyba dwóch lat zalecono wymiane co 60tys

Ja wymieniłem po 75 i okazało się że przeciągnąłem

Uważam że wymieniać bezwzględnie czy turbo czy nie

 

tapatalked

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 minut temu, Czujnik napisał(-a):

 

 

Tutaj w serwisie i zaleceniach producenta Subaru nie było wymiany oleju w CVT wcale ;)

Okazało się że skrzynie padają i od chyba dwóch lat zalecono wymiane co 60tys

Ja wymieniłem po 75 i okazało się że przeciągnąłem

Uważam że wymieniać bezwzględnie czy turbo czy nie

 

tapatalked

 

 

Mój ProCeed zbliża się do 60k km. Pewnie trzeba będzie to zrobić. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, nicon napisał(-a):

Myślę że to nie ten problem, ale inny o którym wiedział tylko urolog do momentu publikacji tego zdjęcia.

dobra, weszliśmy na ostateczny level każdego forum. Zaraz zacznie się pomiar penisów i porównywanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, Admof napisał(-a):

dobra, weszliśmy na ostateczny level każdego forum. Zaraz zacznie się pomiar penisów i porównywanie.

Dziwne, że odniosłeś się do posta tego zakompleksionego człowieka.

Sądzisz, że ludzie żyjący samochodami, które kochają prawie jak Żonę robią przechwałki, by udowodnić komuś swoją wyższość?

To samo myślisz o zegarkach? Napisz to Kolegom w "Jaki dziś mam zegarek"...


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
28 minut temu, Paulus57 napisał(-a):

Może jednak z Żoną skorzystamy z jazdy próbnej w Clio. Wyglądają bardzo starannie. Na moje niefachowe oko jakość wnętrza jak w Lexusie 200CT. 


Skrzynia w Clio to zupełnie inna bajka. 
 

https://www.autocar.co.uk/car-news/features/how-renaults-lego-gearbox-changed-hybrid-game

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 minut temu, Autor1984 napisał(-a):

Dziwne, że odniosłeś się do posta tego zakompleksionego człowieka.

Sądzisz, że ludzie żyjący samochodami, które kochają prawie jak Żonę robią przechwałki, by udowodnić komuś swoją wyższość?

To samo myślisz o zegarkach? Napisz to Kolegom w "Jaki dziś mam zegarek"...

po prostu jak już wjechały teksty o tym co zobaczył urolog to zaraz będzie ustawka jakaś poza forum :P

Spokojnie panowie, zegarki powinny zbliżać i prowadźcie auta ostrożnie. Mój brat dwa lata temu wydachował Peugeota na śliskim zimą w mazurskich lasach bo wyskoczyła mu zwierzyna, cudem wyszedł z tego bez zadrapania, a im szybciej się za***rdala tym mniej czasu na reakcję, a nigdy nie wiadomo co się może zdarzyć na drodze.

Edytowane przez Admof

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
21 minut temu, cordi7 napisał(-a):

Dzięki za linka, ale ponieważ jestem "techniczna noga" trochę się pogubiłem w treści. Możesz przybliżyć laikowi w prostych słowach? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, Admof napisał(-a):

po prostu jak już wjechały teksty o tym co zobaczył urolog to zaraz będzie ustawka jakaś poza forum :P

Spokojnie panowie, zegarki powinny zbliżać i prowadźcie auta ostrożnie. Mój brat dwa lata temu wydachował Peugeota na śliskim zimą w mazurskich lasach bo wyskoczyła mu zwierzyna, cudem wyszedł z tego bez zadrapania, a im szybciej się za***rdala tym mniej czasu na reakcję, a nigdy nie wiadomo co się może zdarzyć na drodze.

Nie będzie spokojnie ;) Ja miałem raz jednego dzwona i wiem jak prędkość potrafi człowieka wpędzić w poważne tarapaty. 

Wypadek.png


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, plszcto napisał(-a):


bez zdjęć się nie liczy;-)

w wolnej chwili obcykam i wrzucę. ale tak na mój gust ten samochód jest paskudny :D


Creeping like frost. As slow as grave moss. Like drowning in dry oceans of bone dust

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w wolnej chwili obcykam i wrzucę. ale tak na mój gust ten samochód jest paskudny

23 lata, czyli pierwsza buda C5 - tak, jest paskudny :). Generalnie, z tamtego okresu żadna cytryna nie grzeszyła urodą.
Mimo to, ze względu na słabość do cytryn z hyro, z przyjemnością zobaczę co znalazłeś; zwłaszcza, że to V6 więc zapewne dobrze doposażony:).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
24 minuty temu, plszcto napisał(-a):


23 lata, czyli pierwsza buda C5 - tak, jest paskudny :). Generalnie, z tamtego okresu żadna cytryna nie grzeszyła urodą.
Mimo to, ze względu na słabość do cytryn z hyro, z przyjemnością zobaczę co znalazłeś; zwłaszcza, że to V6 więc zapewne dobrze doposażony:).

opcja full. skóry, automat, "drewienko". wszystko w elektryce. i tu jest problem, bo ta elektryka to jest dramat. gdyby nie nie ona, to byłby to wspaniały samochód.


Creeping like frost. As slow as grave moss. Like drowning in dry oceans of bone dust

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Paulus57 napisał(-a):

Dzięki za linka, ale ponieważ jestem "techniczna noga" trochę się pogubiłem w treści. Możesz przybliżyć laikowi w prostych słowach? 

 

„It's a pretty tricky thing to get your head around – I spent an afternoon looking at diagrams and cross-sections, and talking to the engineers. But the net effect is this. Because of the different pathways through the box, and the ability of the system to use the motor and engine independently, there are in 15 different drive 'modes', or combinations of power source and ratio.

 

The clever bit is the control strategy, and that's what uses F1 expertise. The idea is to keep the engine operating at its most efficient revs and throttle regime. Sometimes that means primarily driving the car, sometimes it means charging the battery. This principle is the key to all hybrids but the Renault achieves it with a relatively straightforward lightweight design and no rubber-band effect when you're driving.

 

There's no clutch because the car is always started by the electric motor. It also uses the electric motor to go backwards, so there's no need for a reverse gear. The cars have full blended braking so often use electric regeneration rather than the wasteful discs.

The gearbox itself is a clutchless dog-type (like in F1) rather than synchro, which would normally give very harsh shifts. Cleverly though, this design uses a second smaller electric motor to control the flywheel speed and smooth out engagement. This also starts the engine.”

 

https://www.topgear.com/car-news/hybrid/renaults-new-hybrid-tech-uses-formula-1-expertise

 

 

Edytowane przez cordi7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Autor1984 napisał(-a):

Dziwne, że odniosłeś się do posta tego zakompleksionego człowieka.

Sądzisz, że ludzie żyjący samochodami, które kochają prawie jak Żonę robią przechwałki, by udowodnić komuś swoją wyższość?

To samo myślisz o zegarkach? Napisz to Kolegom w "Jaki dziś mam zegarek"...

współczuję każdemu, kto kocha jakiekolwiek rzeczy. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja współczuję każdemu kto nie kocha jakichkolwiek rzeczy, bo życie bez zajawki byloby niesamowicie nudne

Wysłane z mojego SM-S921B przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, Tommaso napisał(-a):

 

Zupełnie się z tym nie zgodzę, zdarza się, że moje BMW spala powyżej 40l/100 km 🤷‍♂️😉

i bardzo dobrze , bo to oznacza że korzystasz z emki jak należy , i uważam że tak trzeba od czasu do czasu😎 👍 natomiast mogę się założyć że korzystając z auta innej marki , podobnych rozmiarów , i osiągów mając ten sam styl jazdy, to spalanie byłoby na poziomie 45-50l

też czekam na recenzję kolegi @Lynx27 w sprawie S

i bardzo ciekaw jestem czym @zielony.m jeździ , czy faktycznie Lambo ? , bo z chęcią poczytam opinie na temat tego auta , i jak się to auta ma w porównaniu do Ferrari i Porsche ? 

Edytowane przez Krakus1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, XoneX napisał(-a):

współczuję każdemu, kto kocha jakiekolwiek rzeczy. 

 

2 minuty temu, bober5264 napisał(-a):

A ja współczuję każdemu kto nie kocha jakichkolwiek rzeczy, bo życie bez zajawki byloby niesamowicie nudne

Wysłane z mojego SM-S921B przy użyciu Tapatalka
 

Żadna skrajność nie jest dobra. A jak się coś posiada, to nie do końca wiadomo, co do kogo należy. Najczęściej dążymy do posiadania czegoś wymarzonego. Po zrealizowaniu marzenia bardzo szybko oswajamy się ze z czymś zmaterializowanym i przestajemy dostrzegać co zdobyliśmy. Rzecz przestaje cieszyć, po prostu ją mamy i zaczyna się kolejne rojenie o nowym "wymarzonym przedmiocie". 

Umiejętność cieszenia się tym co mamy, to jedna z ważniejszych umiejętności, jaką warto posiąść w życiu. 

Zwykle zdobyte dobra nas nie cieszą - są bo są. Kusi kolejne i zabawa się powtarza. 

Jednak szczególnie perfidnym zjawiskiem jest to, że gdybyśmy utracili "to co już przestało cieszyć", pojawia się żal za utraconym. Pojawia się refleksja, czy my posiadamy rzeczy, czy raczej jest odwrotnie? 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16 minut temu, bober5264 napisał(-a):

A ja współczuję każdemu kto nie kocha jakichkolwiek rzeczy, bo życie bez zajawki byloby niesamowicie nudne

Wysłane z mojego SM-S921B przy użyciu Tapatalka
 

zajawka nie musi polegać na kupowaniu, posiadaniu czy kochaniu rzeczy. zajawka może dotyczyć zbierania doświadczeń. jeśli dotyczy zbierania doświadczeń związanych z kupowaniem, posiadaniem rzeczy, to dla mnie jest chore. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.