Autor1984 11067 #45876 Napisano 25 Sierpnia 2024 6 godzin temu, Dorian06 napisał(-a): Wad mnóstwo. Kurde zaintrygowałeś mnie. A jakież to wady mają suvy? Ja nie dostrzegam żadnych. Zwłaszcza w tych amerykańskich pokroju Suburbana, Escalade, Navigator, Yukon czy nowy Wagoneer. Bo w tych na Europę pewnie parę bym znalazł, ale dotyczą one jedynie układu napędowego, a precyzyjniej silników. 0 "Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krakus1 1564 #45877 Napisano 25 Sierpnia 2024 9 godzin temu, rafalmosty napisał(-a): ja ma dwóch synów, trzy psy i na dokładkę żonę😉 mieszkam na dwa domy, jeden w mieście, drugi na wsi. Proporcje bytowania 60:40. niezły balast , SUV to za mało dla Ciebie , małą ciężarówkę potrzebujesz 😉 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Autor1984 11067 #45878 Napisano 25 Sierpnia 2024 (edytowane) 11 godzin temu, Krakus1 napisał(-a): Bardzo fajne auto nowa E , miałem jazdę próbną tym autem, chyba wybrałbym jego zamiast nową 5er , ze względu na design i jakość wnętrza 👍🏼, kilka tygodni temu kolega z forum odebrał taką- nie pamiętam jego nick- może by napisał nam kilka zdań na temat tego auta 😊 W maju bodajże Kolega @Qstoodebrał czarną E klasę. Cytat niezły balast , SUV to za mało dla Ciebie , małą ciężarówkę potrzebujesz 😉 Ten styknie. Edytowane 25 Sierpnia 2024 przez Autor1984 1 "Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krakus1 1564 #45879 Napisano 25 Sierpnia 2024 (edytowane) 9 godzin temu, Autor1984 napisał(-a): Niestety z wiekiem spada również testosteron, a ten z adrenaliną tworzy nierozłączną parkę testosteronu ciągle mamy wystarczająco dużo - tak jesteśmy zaprogramowani- , gorzej z estrogenami obok , to daje nam uczucie starzenia się tak naprawdę , ale to temat samochodowy , także nie przeciągajmy tej dyskusji 😅 Edytowane 25 Sierpnia 2024 przez Krakus1 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tommaso 2403 #45880 Napisano 25 Sierpnia 2024 SUV daję kilka przewag, które widzę na dzień dzisiejszy: - lepsza widoczność z auta - większy prześwit - większe koła, co oznacza mniejszą wrażliwość na dziury i krawężniki - łatwiejsze wsiadanie i wysiadanie, szczególnie na ciasnych miejscach parkingowych - wygodniejsza pozycja za kierownicą Wady też oczywiście są: - gorsze zachowanie w zakrętach przy dynamicznej jeździe - gorsze wyciszenie przy dużych prędkościach - większe spalanie w uwagi na większą masę i gorszą aerodynamikę To tak z grubsza. Jak ktoś nie zamierza użytkować auta sportowo i wybierze pasujący do tego oszczędny napęd hybrydowy lub dieslowski, a dodatkowo nie przekracza dozwolonych w Polsce prędkości, to wady przestają mieć większe znaczenie, a zalety nadal pozostają. Tak ja to widzę. 5 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Autor1984 11067 #45881 Napisano 25 Sierpnia 2024 25 minut temu, Tommaso napisał(-a): SUV daję kilka przewag, które widzę na dzień dzisiejszy: - lepsza widoczność z auta - większy prześwit - większe koła, co oznacza mniejszą wrażliwość na dziury i krawężniki - łatwiejsze wsiadanie i wysiadanie, szczególnie na ciasnych miejscach parkingowych - wygodniejsza pozycja za kierownicą Wady też oczywiście są: - gorsze zachowanie w zakrętach przy dynamicznej jeździe - gorsze wyciszenie przy dużych prędkościach - większe spalanie w uwagi na większą masę i gorszą aerodynamikę To tak z grubsza. Jak ktoś nie zamierza użytkować auta sportowo i wybierze pasujący do tego oszczędny napęd hybrydowy lub dieslowski, a dodatkowo nie przekracza dozwolonych w Polsce prędkości, to wady przestają mieć większe znaczenie, a zalety nadal pozostają. Tak ja to widzę. Dodam bezpieczeństwo, które jest kluczowe, a do tego pakowność, 4x4, wygoda przy załadunku bagażu, możliwość zjechania z trasy, właściwości jezdne w trudnych warunkach(śnieg, błoto, piach) i pewnie jeszcze można trochę zalet się doszukać. 0 "Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rebrov 186 #45882 Napisano 25 Sierpnia 2024 Lepsza widoczność w SUVie oznacza gorszą widoczność dla innych. Stojąc na skrzyżowaniu koło SUVa nie widzę nadjeżdżających aut z boku, tylko wyżej położoną maskę. SUVy są większym zagrożeniem dla pieszych i rowerzystów i chyba dalej jest problem z tzw testem łosia. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bober5264 3735 #45883 Napisano 25 Sierpnia 2024 Ja też w suvach widzę wiele zalet, a i wizualnie są bardzo ładne, wada jak dla mnie jest jedna- niewygodnie mi się tym jezdzi, nie lubię siedzieć tak wysokoWysłane z mojego SM-S921B przy użyciu Tapatalka 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tommaso 2403 #45884 Napisano 25 Sierpnia 2024 21 minut temu, Rebrov napisał(-a): Lepsza widoczność w SUVie oznacza gorszą widoczność dla innych. Stojąc na skrzyżowaniu koło SUVa nie widzę nadjeżdżających aut z boku, tylko wyżej położoną maskę. SUVy są większym zagrożeniem dla pieszych i rowerzystów i chyba dalej jest problem z tzw testem łosia. Z widocznością dokładnie tak jest. Ale jak mówi stara prawda - jak nie możesz zwyciężyć wroga to trzeba się do niego przyłączyć 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
loco50 20324 #45885 Napisano 25 Sierpnia 2024 Z suva można zajrzeć innym do środka. Co i kto robi😁 A jeszcze lepiej z pikapa.😁 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
plszcto 966 #45886 Napisano 25 Sierpnia 2024 tak czytam kolegów rozważania nt. SUV i dochodzę do wniosku, że fantastyczną robotę zrobili przez ostatnie lata goście od marketingu i sprzedaży:-)Bo tak postrzegam przekonanie konsumentów do tego, że SUV to coś czego potrzebujesz, że to jest lepsze od klasycznego sedana/liftbacka/kombi. I że warto zapłacić za to więcej - i w zakupie, i w kosztach utrzymania.Wykluczam z tego amerykańskie przykłady - że względu na gabaryty to jednak całkiem inna liga niż europejskie/japońskie popierdółki ;-). 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
plszcto 966 #45887 Napisano 25 Sierpnia 2024 Tłukę się podobnym (C180) od blisko 10 miesięcy, więc dorzucę swoje 3gr - może komuś się przyda Bylem zmuszony ostatnio do zrobienia kilku tysiecy km nowym Mercedesem C200 4matic. (...) Naped: Miekka hybryda, silnik 1.5 benzyna (204KM) i elektryk (23KM). Chyba najslabszy punkt tego samochodu. Niby 7.1s do 100km/h, ale w rzeczywistosci nie bardzo to jedzie. Problemy zaczynaja sie na drigach krajowych i autostrdach, gdy wcisniemy pedal gazu. Redukcja trwa wieki, nastepnie slyszymy glosne yyyyyyyy i nic sie nie dzieje. Przy przelaczaniu trybow i przekaczania na silnik elektryczny i z powrotem skrzynia potrafi mocno szarpnac. Fuj. Ten silnik 1.5 to porazka. Wyposazenie: mialem doposaziny samochod prawie na max. Mial klimatyzowane fotele z masazem ktory bardzo dobrze dziala. Swietna wirtualna nawigacje. Niesamowite swiatla pokazujace informacje na drodze, co dziala super! Naglosnienie Burgerdurper, ktore muzyke klasyczna odtwarzalo cudownie. Lubie tez to Mercedesowskie pokazywanie swiatel na wyswietlaczu. Zawieszenie: Niestety mialem zwykle, nieregulowane zawieszenie i bez tylnej osi skretnej. Z jednej strony zawiecha chyba bardzo cicha i majaca efekt ekskluzywnego bujania (ten kto jezdzil Ska, ten wie). Z drugiej strony zakrety nie sa mocna strona tego Merca. Przechylal sie bardzo. Wyciszenie: duzy plus Merca. Bardzo cicho przy nizszych predkosciach. Mysle, ze porownywalnie do nowej 5, ale C-klasa przewyzszala 5tke przy wyzszych predkosciach. Milem wrazenie, ze bez wzgledu na to czy bylo to 140km/h czy 200km/h bylo tak samo “cicho”. Spalanie: na autostradach przy predkosciach 140km/h - 170km/h plus 20% przebiegu na krajowkach - spalil 7,6l. Mysle, ze niezle. Inforozrywka: bardzo pozytywnie. Latwosc obslugi zdecydowanie lepsza niz w BMW. Zegary jednak takie sobie. Nie bylo mozliwosci konfiguracji jaka bym sobie zyczyl. Reszta super! Jakosc wykonania: bardzo dobra. Dolne czesci sa wykonane z twardego plastiku, ale nic nie trzeszczy, nic sie nie rusza. Nawiewy sa metalowe i pstrykaja z wyszukana klasa. Pozytywnie. w sumie teraz jestem jeszcze bardziej ciekawy nowej E-klasy Napęd: mam słabszą wersję więc jest jeszcze gorzej, jednakże jak się z tym pogodzić to można całkiem fajne spalanie uzyskać (5,5l-6//100km w trasie).Mam natomiast całkiem inne odczucia co do działania układu miękkiej hybrydy i systemu start-stop - wg mnie jest bardzo ok.Wiem, szukanie zalet na siłęWyposażenie/Inforozrywka: wirtualna nawi i widok na światła na skrzyżowaniu -super sprawa.Wirtualne zegary - faktycznie brakuje choć trochę możliwości dopasowania pod siebie.Zawieszenie: też mam zwykle, ale nie mam takich odczuć jak Ty - albo bardzo szybko jeździłeś, albo na co dzień jeździsz czymś znacznie twardszym:-)Ja bym go określił jako przyjemnie sprężyste i pozwalające na dość dużo w zakrętach.Wyciszenie: 100% zgodaJakość wykonania: no nie... jednak nie... dolne plastiki konsoli, o których piszesz rezonują przy najmniejszym puknięciu, deska skrzypi pod byle dotknięciem, od początku coś delikatnie bzyczy w dolnej części konsoli, przy pewnym zakresie obrotów, jak zrobiło się gorąco, rozeszło się mocowanie obudowy kolumny kierownicy, tuż pod zegarami...tfu, wyświetlaczem zegarów;).Do tego gładziki na kierownicy zamiast przycisków - no BARDZO słaby pomysł, i do tego w "pjanoblak", więc ciągle wygląda ubabrane. To samo z ekranem głównym - łapie wszystko, żadnej powłoki minimalizującej odciski palców. Przy takich ekranach matowe wykończenie powinno być standardem; a jak nie, to mikrofibra do ekranów powinna być na wyposażeniu standardowym:).A co do nawiewów - tak, są zajedwabiste :-) i najważniejsze - super pozwalają regulować strumień powietrza. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nicon 3845 #45888 Napisano 25 Sierpnia 2024 2 godziny temu, Rebrov napisał(-a): Lepsza widoczność w SUVie oznacza gorszą widoczność dla innych. Stojąc na skrzyżowaniu koło SUVa nie widzę nadjeżdżających aut z boku, tylko wyżej położoną maskę. SUVy są większym zagrożeniem dla pieszych i rowerzystów i chyba dalej jest problem z tzw testem łosia. Musisz kupić większego SUVa od konkurencji na drodze. 2 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Autor1984 11067 #45889 Napisano 25 Sierpnia 2024 2 godziny temu, Rebrov napisał(-a): Lepsza widoczność w SUVie oznacza gorszą widoczność dla innych. Stojąc na skrzyżowaniu koło SUVa nie widzę nadjeżdżających aut z boku, tylko wyżej położoną maskę. SUVy są większym zagrożeniem dla pieszych i rowerzystów i chyba dalej jest problem z tzw testem łosia. Strasznie słaby argument. Zasiądź za kółkiem takiego Elise lub Exige to Yaris stojący z lewej będzie jak Pałac Kultury. Ten sam argument można użyć do ciągników siodłowych, rolniczych, autobusów, ciężarówek, dostawczaków, busów, etc... Dla pieszego największym zagrożeniem są inni uczestnicy ruchu drogowego, a nie samochody, samoloty, czy tankowce. Co do testów łosia, to, żaden pojazd nie zostanie dopuszczony do ruchu, jeżeli nie przejdzie pozytywnie próby. Masz natomiast rację, że SUVy, PICKupy są znacznie bardziej podatne na zahaczenie przeszkody, nie utrzymanie pojazdu w bezpiecznym torze, wywrotkę, a nawet rolkę. Czysta fizyka. Mimo wszystko zdarzają się zjawiska, które filozofom się nie śniły. Jednym z najlepiej przechodzącym test łosia jest np. Audi Q5 sportback 0 "Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vvv 2442 #45890 Napisano 25 Sierpnia 2024 wygoda przy załadunku bagażu, Ja tam wolę pod tym względem kombi. Niższy próg załadunku, szczególnie ważne dla niższych osób. Przy okazji pomaga lepiej zobaczyć co w bagażniku i to sobie poukładać. Fakt klapa w suvie otwiera się wyżej przez co nie trzeba uważać tak na głowę, ale z kolei trzeba uważać na parkingach podziemnych jak są jakieś wystające elementy pod sufitem. Sent from my iPhone using Tapatalk 0 Pozdrawiam,Janek Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krakus1 1564 #45891 Napisano 25 Sierpnia 2024 jak dla mnie , SUV ma tylko i wyłącznie 3 zalety w porównaniu do zwykłego samochodu : 1- łatwiejsze wsiadanie i wysiadanie 2- idealne, jak jest w rodzinie bardzo małe dziecko do wkładania i wyjmowania z fotelika 3- wysoki prześwit jak ktoś potrzebuje, bo mieszka/bywa w terenach wymagających wysoki prześwit - miasta, przedmieścia, i krawężniki w miastach do nich nie należą - 4- dowartościowuje ,jak ktoś ma taką potrzebę , bo patrzy się na innych kierowców z góry 😉 reszta to same minusy 3 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
XoneX 299 #45892 Napisano 25 Sierpnia 2024 Dodałbym 5. Opcję na przewiezienie 7 osób. Chyba poza joggerem nie da się aktualnie kupić innego, nowego auta dla 7 osób niż SUV. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tommaso 2403 #45893 Napisano 25 Sierpnia 2024 Multivan, V-klasa, Lexus LM 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mario1971 67227 #45894 Napisano 25 Sierpnia 2024 10 godzin temu, Tommaso napisał(-a): SUV daję kilka przewag, które widzę na dzień dzisiejszy: - lepsza widoczność z auta - większy prześwit - większe koła, co oznacza mniejszą wrażliwość na dziury i krawężniki - łatwiejsze wsiadanie i wysiadanie, szczególnie na ciasnych miejscach parkingowych - wygodniejsza pozycja za kierownicą Wady też oczywiście są: - gorsze zachowanie w zakrętach przy dynamicznej jeździe - gorsze wyciszenie przy dużych prędkościach - większe spalanie w uwagi na większą masę i gorszą aerodynamikę Jak się jeździ przepisowo, to spalanie może być całkiem znośne. 0 To jest moje zdanie i ja je całkowicie popieram. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
XoneX 299 #45895 Napisano 25 Sierpnia 2024 2 godziny temu, Tommaso napisał(-a): Multivan, V-klasa, Lexus LM To duże samochody. Wcześniej bylo pełno minivanów, które nie były tak duże, a można było przewieźć sporo osób. 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
trollu 718 #45896 Napisano 25 Sierpnia 2024 2 godziny temu, Tommaso napisał(-a): Multivan, V-klasa, Lexus LM no ale to już autobusy. Ktoś kto kiedyś brał BMW 5er w kombi dzisiaj w większości patrzy na X5. W kombiaku 3 rzędu siedzeń nie ma 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zielony.m 2128 #45897 Napisano 26 Sierpnia 2024 15 godzin temu, Tommaso napisał(-a): Multivan, V-klasa, Lexus LM Tylko mają strasznie mało mocy. Inaczej to byłby mój kolejny wybór. Swoją drogą ja dalej jestem antysuv, ale pewnie kolejne rodzinne auto to bedzie jakies x5 lub coś analogicznego innej marki, bo tam jeszcze zostały normalne silniki z przynajmniej 3.0. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tommaso 2403 #45898 Napisano 26 Sierpnia 2024 W SQ7 też masz całkiem normalny silnik 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Autor1984 11067 #45899 Napisano 26 Sierpnia 2024 1 minutę temu, Tommaso napisał(-a): W SQ7 też masz całkiem normalny silnik W RSQ8 też 0 "Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tommaso 2403 #45900 Napisano 26 Sierpnia 2024 A le już z awaryjnym mild hybrid, a SQ7/SQ8 jest pure petrol. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach