Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Guest

Pogadajmy o samochodach :-)

Recommended Posts

Jakub, nie przejmuj się <_< Ja też kiedyś kończyłem liceum. Dzisiaj pracuję jako konstruktor-technolog (a właściwie lider konstruktorów-technologów) w firmie motoryzacyjnej, zatem jak widać w świecie motoryzacji jest miejsce nawet na byłych licealistów, pod warunkiem że nadrobisz "techniczne" zaległości zarówno teoretyczne jak i praktyczne :) Wystarczy chcieć.

 

Czekamy na fotki.

Edited by Kangie

Dobry zegarek nie jest zły!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes 190E, w201, Cosworth Engine 2.3-16V(16 zaworów :)), Evo1, wyprodukowano tylko 502 sztuk.

 

Jesteś pewny, ze to Evolution 1? Bo z tego co pamiętam, evo1 były budowane na silnikach 2,5-16V i faktycznie powstało w takiej liczbie sztuk, jak podałeś. Zwykłych 2,3-16v i 2,5-16v było ZNACZNIE więcej.

 

2. Porsche 912 - uwielbiam Porsche, ale 911tka jest zbyt popularna(nawet w moim 30tysięcznym powiecie są cztery 911tki)...

a 912 jest wyjątkowa <_<

 

Wyjątkowa bo ma słabszy silnik, bębny z tylu i gorsze wyposażenie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo1 były na 2.3-16v a Evo2 na 2.5-16v, na 100%, gdyby ten mój nie był Evo1 to bym się nad tym tak nie produkował

U mnie skrzynia ma 1kę wrzucaną do tyłu, a nie do przodu jak zwyklej 190 2.3-16

Silnik mam identyczny jak ten po tuningu na zdjęciach, tyle że oczywiście bez tuningu jakiegokolwiek

Wnętrze jest takie samo jak widzisz na jednej z wrzuconych fotek, choć to nie moja fotka.

Ospojlerowanie, lotka, reflektory, drewiany panel wokół gałki skrzyni biegów, 3 zegary VDO pod dziurą radia, kierownica są również oryginalne

Rok produkcji to 1986

Kolor lakieru identyczny jak na tych zdjęciach

Podgrzewane fotele, kubełkowe fotele z przodu i z tyłu, czarna skróra(prawdziwa, nie syntetyk), na budziku ma 260km/h V-Max

 

Znalazłem jeszcze coś: http://autokult.pl/tag/mercedes-benz-190-e

 

912tka jest dla mnie wyjątkowa bo jest inna niż wszystkie inne 911tki, bo jest zabytkowa, bo od ponad 40 lat już jej nie produkują i mam zamiar(o ile uda się kiedyś spełnić i to marzenie) jeździć ją wyłącznie na krótkie przejażdżki za miasto i z powrotem, nie przekraczająć 100km/h <_<

A Cosworth i E-Type nadrobią mocą za 912tke :) Poza tym, nie miałbym serca jechać szybciej niż 120km/h jakimkolwiek zabytkowym samochodem na polskich drogach, a na autostrade nie pojadę zabytkowym autem bo i po co :)

Edited by Jakub Mróz

IWC Schaffhausen Cal. 83 INCA, JLC Master Control Ultra thin, Audemars Piguet cal. 2003 i cal. 2001, ML Pontos Automatique PT6117

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesteś pewny, ze to Evolution 1? Bo z tego co pamiętam, evo1 były budowane na silnikach 2,5-16V i faktycznie powstało w takiej liczbie sztuk, jak podałeś. Zwykłych 2,3-16v i 2,5-16v było ZNACZNIE więcej.

 

Jest tak jak mówi Lewandek. Pierwsze 2.5 było robione w ogóle na bazie 2.3

W Evo 1 z tego co pamiętam był już zupełnie inny silnik mimo tej samej pojemności [inny skok tłoka i średnica cylindra], lepsze hamulce , spojler i ich zrobiono rzeczywiście 502 w celu homologacji do DTM

i to było coś koło 1989.

W 1990 było już EVO II i tych chyba też było 502. Ciekawostką jest że wszystkie były czarne oprócz dwóch ost. srebrnych

Do każdego można było domówić AMG PowerPack.


 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo1 były na 2.3-16v a Evo2 na 2.5-16v, na 100%, gdyby ten mój nie był Evo1 to bym się nad tym tak nie produkował

 

No to są 3 możliwości:

1. masz prototyp

2. masz 2,5-16 Evolution z numerami przebitymi na 2,3-16

3. produkujesz się bez sensu

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to są 3 możliwości:

1. masz prototyp

2. masz 2,5-16 Evolution z numerami przebitymi na 2,3-16

3. produkujesz się bez sensu

 

 

Możliwe, że masz do 2.3 16V dołożony body kit - albo ori od EVO albo można było kupić.

Ew. ktoś coś pozlepiał jak pisze lewandek.

Myślisz, że przełożyć coś z czegoś to taki problem. <_<


 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oryginalny Evo był kosmicznie drogi.

Kiedyś z nudów sprawdzałem do Evo2 - tylny spoiler ponad 20k zł, blenda na tylną szybę ponad 9k zł, znaczki na boki z napisem "Evolution II" po 800 zł.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ręki sobie nie dam uciąć :)

Dobra, może wstrzymamy się do jutra - ja pogadam z ojcem, zrobię fotki, przejże papiery jakie od niego mamy, przejże dowód rej. i powiecie mi co z tego wynika :)

 

Ogólnie to wygląd silnika i wszystkiego wokół, ospojlerowanie, fotele, kanapa, kierownica, skrzynia biegów(zwróćcie uwagę - 1 bieg wrzuca się do tyłu a drugi do przodu, fotele są podgrzewane, pod dziurą radia są 3 zegary VDO - stoper + jakieś inne bajery - niestety do wymiany jest..., temperatura oleju i zdaje się woltomierz, zegary są takie samie jak w Evo1 - czarno-żółte VDO, V-Max 260 km/h, jest ospojlerowany identycznie jak ten z pierwszego zdjęcia z mojego pierwszego postu, ma identyczną lotkę, również oryginalną mercedesa, kierownica jest rownież jak w Evo1, wokół gałki zmiany biegów jest drewno, a dźwięk jest fanatastyczny :) Jeżeli akumulator jeszcze nie padł to postaram go odpalić i pogazuje trochę a kumpel nagra filmik :)

 

Ojciec zawsze się zarzekał, że kupił go takiego jaki jest za dokładnie 80tysięcy złotych w 1994 od handlarza sportowymi samochodami - gościu miał jeszcze 911tke Carrere z tamtych lat

Mogę zadzwonić też do MercaJaworowskiego w Pile, on go już nie raz naprawiał - najczęściej cięgna szyb...raz kopułkę tzw., raz wymiana komputera, raz naprawa szyberdachu, raz wymiana przełącznika regulacji położenia lusterek bocznych(lusterka również elektryczne)

 

Aaa, właśnie, ten mój ma szyberdach elektryczny, elektrycznie "sterowane" lusterka boczne i zwykły nawiew-wentylator(a w zwykłej 190tce 2.3-16 była już klimatyzacja <_<) również.

 

Pod klapą wygląda bardzo podobnie jak tutaj:

A dźwięk jest mniej więcej taki:

Choć torchę mniej basowy, bo mamy oryginalny tłumik, a ten jest chyba brabusa lub remusa basowy jakiś

Edited by Jakub Mróz

IWC Schaffhausen Cal. 83 INCA, JLC Master Control Ultra thin, Audemars Piguet cal. 2003 i cal. 2001, ML Pontos Automatique PT6117

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A wystarczy jak to w kazdym MB podac VIN pojazdu i wszystko wiemy bez dyskutowania zbędnego... panowie spokojnie <_<


  

Share this post


Link to post
Share on other sites

ostatnio jak znajomy po kupnie seata podal vin to wyszlo, ze nie ma silnika 1.9 diesel tylko 1.6 benzyna ;)


czasem cos "cyka" a czasem cos "pika"

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, w ASO i nie tylko podaje się nr VIN i powinno być po sprawie. Tyle, że ktoś mógł zrobić przekładkę silnika i wtedy zaczynają się problemy. Oczywiście tych problemów powinien być świadomy ten, kto chce robić SWAP ;)


Dobry zegarek nie jest zły!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakub w 190tkach bardzo zadko byla klima, nie jest tak jak piszesz ze przy 2,3 16V zwyklej serii bylo zawsze ac. Mercedes robil mase opcji, i wlasciwie za doplata mogles miec wszystko, albo czegos nie miec. Skrzynia z 1 do tylu to nie tylko rozwiazanie stosowane w EVO, bo w zwyklych wersjach tez bylo stosowane. - to nie jest skrzynia przypisana tylko do EVO. Moze to byc zwykle 2,3 16V (chociaz to tez powoduje ta 190tke unikatową ) i tylko dolozony body kit w 100% odpowiadajacy fabrycznej EVO1. - Tylko nie odbierz mojego postu jako naskakiwanie na Ciebie ;) - chce Ci tylko przedstawic ze w przypadku Mercedesow bylo bardzo duzo opcji i jedyną miarodajną informacja jest VIN pojazdu B)


  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo1 były na 2.3-16v a Evo2 na 2.5-16v, na 100%, gdyby ten mój nie był Evo1 to bym się nad tym tak nie produkował

U mnie skrzynia ma 1kę wrzucaną do tyłu, a nie do przodu jak zwyklej 190 2.3-16

Silnik mam identyczny jak ten po tuningu na zdjęciach, tyle że oczywiście bez tuningu jakiegokolwiek

Wnętrze jest takie samo jak widzisz na jednej z wrzuconych fotek, choć to nie moja fotka.

Ospojlerowanie, lotka, reflektory, drewiany panel wokół gałki skrzyni biegów, 3 zegary VDO pod dziurą radia, kierownica są również oryginalne

Rok produkcji to 1986

Kolor lakieru identyczny jak na tych zdjęciach

Podgrzewane fotele, kubełkowe fotele z przodu i z tyłu, czarna skróra(prawdziwa, nie syntetyk), na budziku ma 260km/h V-Max

 

Jakub i co z tym VIN -em i zdjęciami?


 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evolution na silniku 2,3... Dobre! :) Raz w życiu widziałem Evo na ulicy, a dokładniej na zlocie w Berlinie. Ale nie umywał się przy 190 AMG. Cała czarna (grill, logo, wszystko...)

Share this post


Link to post
Share on other sites

E, tam. Bugatti Veyron ssie to BMW :);)

 

Żartowałem, BMW ssie na maksa! Strach się bać wciskać gaz!

Edited by Kangie

Dobry zegarek nie jest zły!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ale veyron jest dwuosobowy ;) a w BMW tesciowa

do kosciola tudzież synagogi mozesz zabrac :)

 

widziałem filmik na ktorym ta BMka spokojnie

brała Porsche 911 GT3.

 

szkoda ze tym nie pojezdzisz na naszych kochanych

polskich drogach, bo na nich to jedynie sprzęctem

gąsienicowym pojezdzisz spokojnie.

Edited by rusoholik

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to muszę dopisać - dziś furka odebrana :) w porównaniu z tym czym biłem kilometry do dziś to wypasik - skrętne leflektory z daylight'em, komp pokładowy z maxi dotem, fajne radyjko z pakietem dodatkowych głośników, pakiet chromowanych dodatków itd itd, podgrzewane sterowane elektrycznie lusterka i szyby - kurczę dawno takiej radochy nie miałem :) i ten kolor... ;)

 

marcomartin - kolor jest jeszcze inny niż na foto ale generalnie taki jak dałeś na tym pierwszym foto z RS'em :) czyli jednym słowem jest to dokładnie ten sam kolor - co ciekawe Skoda reklamuje tym kolorem RS'kę ale jest w ofercie taki jeden niebieski który jest tylko dla RS (a nie ma żadnego foto RS'a w tym kolorze) - wszystkie inne są dostępne dla wszystkich Fabii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E, tam. Bugatti Veyron ssie to BMW :);)

 

Żartowałem, BMW ssie na maksa! Strach się bać wciskać gaz!

 

Tu jest autko, które przyspiesza znacznie szybciej niż Bugatti:

http://www.youtube.com/watch?v=zemBC7uzuM8

a koszt budowy na pewno był bez porównania niższy :)

 

Poza tym Nowy GT-R na torze ma lepsze osiągi niż Bugatti i jest "delikatnie" tańszy więc nie wiem czemu tak się ludzie Veyronem zachwycają :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poza tym Nowy GT-R na torze ma lepsze osiągi niż Bugatti i jest "delikatnie" tańszy więc nie wiem czemu tak się ludzie Veyronem zachwycają :)

Bardziej cenię sobie motoryzację europejską niż japońską ;) Poza tym niedawno wyprzedziłem Veyrona na wrocławskiej uliczce. Tylko dlatego, że jechaliśmy po hitlerowskiej kostce pełnej garbów i torów tramwajowych :)

 

Zobacz jak Veyron nawiązuje do historii! Ten grill, te lampy. Mnie się podoba. Wrażenie robi również to, że jadąc z prędkością maksymalną pozostaje 5 czy 6 minut jazdy, bo paliwo się kończy :)

Edited by Kangie

Dobry zegarek nie jest zły!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veyron to Veyron. Majstersztyk i przekuta w samochód miłość do motoryzacji. Coś o czym będziemy opowiadać wnukom, jeżdżącym spełniającymi normy Euro 87 bezdusznymi meleksami.


Krzysiek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.