Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Guest

Pogadajmy o samochodach :-)

Recommended Posts

czy ktoś miał jakieś doświadczenia z Toyotą Corollą w wersji hatchback z lat 2004/2005? Zastanawiam się nad benzyną, choć kolega gorąco poleca D4D, którym śmiga od 2 lat...Może ktoś z Was ma szerszą opinie o tym samochodzie i chciałby się podzielić ?

 

Świetne auto pod względem technicznym.Kumpel ma .4 vvti z 2004,kupione w 2006 z przebiegiem circa 70.000 km.Teraz ma 214.000 i zero problemów.Wymieniał tylko bzdury w zawieszeniu,klocki etc, typowe rzeczy eksploatacyjne.Dołożył klimę i alufelgi bo ma 2 wersję wyposażenia.Mnie osobiście denerwuje trochę jakość plastików,szczególnie na drzwiach w okolicy podszybia.Tapicerka siedzeń szybko się brudzi i tylna klapa otwiera się trochę za nisko-mankament przy pakowaniu(mam 1.82 wzrostu)ale to nie moje auto:)Niezłe seryjne audio i bardzo czytelny komp. pokładowy na wspólnym wyświetlaczu z radiem.Może jeszcze bzdura ale w tej toyce nie ma sekwencyjnego otwierania szyb czyli żeby zamknąć/otworzyć szybę trzeba cały czas trzymać przycisk.Przydałaby się również osłona pod silnikiem.Autko jest bardzo ekonomiczne w zużyciu paliwa i proste serwisowo(rozrząd na łańcuchu).To chyba wszystko w temacie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nie, aczkolwiek będzie się zdarzało, że będę pasażerem ;)

 

Propozycje to:

VW New Beatle

Mini

Audi A3

Alfa Romeo Giulietta

Nissan Yuke

Fiat 500

VW Scirocco

 

Z ponadczasowych to Beatle lub Mini, chyba że budżet nie zna ograniczeń to jakąś 911-tke, zawsze będą modne.

 

yvujyqyj.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyotą Corollą w wersji hatchback z lat 2004/2005 - w zasadzie idealny kompakt ale biegi wchodzą tam z precyzją Ursusa.

 

Nie przesadzaj, aż tak źle nie jest.

Mieliśmy taką od nowości do chyba 120 tys w dieslu.

Nic sie nie działo.

 

Z minusów - ciasno z przodu, za krótkie siedzenia [siedziska], mały płytyki bagaznik.

IMO wolałbym Astre II w kombi , albo Golfa IV.


 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuję za cenne rady i opinie! Jeszcze w sferze zainteresowań mam od dawna Hondę Civic 7gen, 3d w wersji sport, ale ciężko o dobry egzemplarz i za rozsądne pieniądze. Boję się jeszcze jedynie twardości zawieszenia, bo jednak nie jest to nastawione na komfort auto...

Ta Corollka mi się bardzo podoba, ale nie jechałem nią jako kierowca. Jako pasażer mogę wyrazić same superlatywy, ale o skrzyni biegów np. w ogóle nie słyszałem. Co do bagażnika, to w sumie to pamiętam, że pełne otwarcie wcale nie jest do końca pakowne, ale w sumie raczej śmigam sam lub sam+1, gitara na tył, a w bagażniku drobnostki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie przesadzaj, aż tak źle nie jest.

Mieliśmy taką od nowości do chyba 120 tys w dieslu.

Nic sie nie działo.

 

Z minusów - ciasno z przodu, za krótkie siedzenia [siedziska], mały płytyki bagaznik.

IMO wolałbym Astre II w kombi , albo Golfa IV.

 

Nie no Golf IV to skarbonka. Nie polecił bym nikomu. W sensie nie poleciłbym dzisiaj kupna takiego ok 10 letniego auta. W moim Polo które bazuje na wiekszosci czesci tego Golfa padło już chyba wszystko...czekam tylko aż szyby zaczną same pękać a kierownica się wygnie hehe :D

 

Astra..lepiej....lepsze benzynowe silniki niż w VW z tamtego okresu.

 

Toyota to tak jak pisałem fajne ( ciche, w miare oszczędne, dobre zawieszenie) auto i mało awaryjne i jedyna rzecz która mi nie odpowiadała to gumowato wchodzące biegi bez żadnej precyzji :-( . W dodatku drążek niemal dotyka po wrzuceniu 1 lub 3jki do panelu środkowego. Jestem wysoki i muszę fotel zwykle odsuwać daleko i tym samym droga mojej ręki do drążka się wydłuża a tutaj jeszcze dodatkowo ten drążek był daleko. O problemie nie precyzyjnych biegów można też poczytac na forach Toyoty to nie tylko moje spostrzeżenia. Lubię jak biegi wchodzą z klikiem....pod tym względem auta niemieckie są akurat najfajniejsze :-)

 

Bartek - w dieslu pewnie była inna skrzynia ;-)

 

Crank - Civik to zawsze dobra droga. Jak założysz "normalne" wysoko-profilowe ogumienie w dodatku miękkie np. Michelin to komfort nie będzie zły :-)

Edited by QuadrifoglioVerde

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie no Golf IV to skarbonka.

 

A miałeś?

 

W moim Polo które bazuje na wiekszosci czesci tego Golfa padło już chyba wszystko...czekam tylko aż szyby zaczną same pękać a kierownica się wygnie hehe :D

 

Twoje Polo bazuje na Fabii


 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie. Moje Polo jest z 2001 wersja 6n2. Jeszcze sprzed epoki Polo Okulara/Fabii.

 

To pretensje miej do Ibizy a nie Golfa, bo to na jej płycie masz auto.

A z Golfem IV to wspólny może mieć najwyżej silnik jakiś TDI i nic więcej.


 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

To pretensje miej do Ibizy a nie Golfa, bo to na jej płycie masz auto.

A z Golfem IV to wspólny może mieć najwyżej silnik jakiś TDI i nic więcej.

 

Płyta to akurat w samochodach się raczej nie psuje :D A osprzęt cały, elektryka i mechanika jest żywcem wzięta z Golfa IV ale także Ibizy itd.

Wiem bo wymieniłem połowę auta i jak kupuję części to są one w 99% pasujące także do Golfa IV. Silniki montowane były identyczne także benzynowe we wszystkich modelach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

 

u mnie na te chwilę ,,skromnie". Jakoś sercem jestem przy włoskiej motoryzacji. Nie lubię samochodów nadto pospolitych, czy też samochodów w pospolitym zestawieniu.

 

W moim garaży zatem stoi Alfa Romeo 156 SW 2.5 V6 z grudnia 2001 roku, czyli środek przedliftowy, a technicznie samochód już po lificie.

 

 

Jak to mawiał pewien angielski klasyk ,,każdy fan motoryzacji powinien chociaż raz w życiu mieć Alfa Romeo '' ;) Miałem okazję kiedyś pobawić się przez kilka dni takim autem jak Twoje i do dzisiaj mam ciarki na plecach na tamto wspomnienie , stare V6 Alfy to kwintesencja cuore sportivo marki .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam pytanie - czy któryś z kolegów jeździ lub jeździł na oponach zimowych Michelin Alpin a4 ? Zmieniam samochód i chcę założyć nowe opony zimowe - do tej pory jeżdżę na Dębica Frigo 2 i są rewelacyjne ale do nowego wozu człowiek z serwisu oponiarskiego powiedział, że mogą być " za słabe ". Rozmiar jaki mnie interesuje to 205/55 R 16 samochód 1,6 150KM. Proszę o pomoc. Teren bardzo górski :)


Pozdrawiam,

Grzegorz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też rozglądałem się za Hondą Sport VII generacji, ale zrezygnowałem ze względu na brak automatycznej klimatyzacji typu klimatronic ( niby jest automatyczna na pokrętłach, ale w bardzo nielicznych modelach). Samochód wydaje się być bardzo fajny wizualnie :) Ja jednak zdecydowałem się na Toyotę TS i szczerze rewelacja i no ciut mocniejsza od wersji sport Hondy ;) Aczkolwiek Type-R to chętnie bym kupił ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też rozglądałem się za Hondą Sport VII generacji, ale zrezygnowałem ze względu na brak automatycznej klimatyzacji typu klimatronic ( niby jest automatyczna na pokrętłach, ale w bardzo nielicznych modelach). Samochód wydaje się być bardzo fajny wizualnie :) Ja jednak zdecydowałem się na Toyotę TS i szczerze rewelacja i no ciut mocniejsza od wersji sport Hondy ;) Aczkolwiek Type-R to chętnie bym kupił ;)

 

VII w 3D jest realnie autem dwuosobowym, bo wsiadanie do tyłu to koszmar.

Pomijam już jednak nie tą jakość wykonania co kiedyś.

Generalnie Honda skończyła się IMO na 6 gen i to też z zastrzeżeniami.

 

Aha ktoś pisał że ma 1.4 i jest moc. :D

IMO jest kupa. :wacko:


 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam pytanie - czy któryś z kolegów jeździ lub jeździł na oponach zimowych Michelin Alpin a4 ? Zmieniam samochód i chcę założyć nowe opony zimowe - do tej pory jeżdżę na Dębica Frigo 2 i są rewelacyjne ale do nowego wozu człowiek z serwisu oponiarskiego powiedział, że mogą być " za słabe ". Rozmiar jaki mnie interesuje to 205/55 R 16 samochód 1,6 150KM. Proszę o pomoc. Teren bardzo górski :)

 

Jeżeli jeździsz głownie w górach [śieg/lód] to IMO tylko opona z jakimś agresywnym bieznikiem - Sava Eskimo, Dębica Frigo.

Nie kupisz opony uniwersalnej [w sensie zimówki].

Jak bedzie dobra na asfalcie, to nie bedzie dobra na śniegu [w sensie będzie poprawna ale nie najlepsza].

Ja z racji jazdy 99% po mieście wybrałem oponę miekką, dobrze odprowadzajacą wodę, ale słabą na śniegu [uG 7+]

Pisząc słabą w sensie vs. Sava/Debica. Bo one z kolei będą głośne i słabo prowadzące się na mokrym asflacie [bez błota].


 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za informacje, Dębica Frigo jest rewelacyjna to fakt zwłaszcza u nas - chodzi mi o odczucia subiektywne użytkowników Michelina Alpina a4 czy można ją porównać do agresywności Dębicy Frigo.


Pozdrawiam,

Grzegorz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuję za cenne rady i opinie! Jeszcze w sferze zainteresowań mam od dawna Hondę Civic 7gen, 3d w wersji sport, ale ciężko o dobry egzemplarz i za rozsądne pieniądze. Boję się jeszcze jedynie twardości zawieszenia, bo jednak nie jest to nastawione na komfort auto...

Ta Corollka mi się bardzo podoba, ale nie jechałem nią jako kierowca. Jako pasażer mogę wyrazić same superlatywy, ale o skrzyni biegów np. w ogóle nie słyszałem. Co do bagażnika, to w sumie to pamiętam, że pełne otwarcie wcale nie jest do końca pakowne, ale w sumie raczej śmigam sam lub sam+1, gitara na tył, a w bagażniku drobnostki.

Bierz Hondę i jak to mówią - będziesz Pan zadowolony :)

Ja jeździłem VII gen w Type-r i komfort był "znośny" - ale to było kilka lat temu i człowiek inaczej do tematu podchodził ;)

Powiem, że sprzedałem ją 3 lata temu a kolejny właściciel jeździ nią do teraz i jest to jego samochód na codzień, do pracy, na zakupy itp itd. Nigdy się nie zepsuła a same części i serwisy są niedrogie.

Gdybym jednak teraz miał kupować VII gen, z punktu widzenia tatuśka z dwójką dzieci już, to kupił bym 5d z silnikiem 2,0 160KM - to ten sam co w type-r tylko chyba jest troszkę inna głowica i dolot. W każdym razie - robi to swoją robote (czyt. frajdę z jazdy), a komfort jest jak w normalnym kompakcie + duży kufer. Civic VII gen w ogóle był pojemnym autkiem z fajną płaską podłogą z tyłu i obszernym kufrem jak na swoje wymiary.

Co do wersji sport to mam mieszane uczucia. Na pewno warto szukać 1,6 Vtec, bo 1,4 jest troszkę słabawy. Fajne wersje wychodziły w Niemczech, np, BAR, ze sportowym wydechem i zawieszeniem Type-R.

Jak byś kupował Type-r to nie zdziw się dwubarwnością tapicerek we wnętrzu - to normalne (przód czerwony, tył szary :) ).

Niemniej poszukaj sobie w Niemczech wersji 5d 2,0 :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za informacje, Dębica Frigo jest rewelacyjna to fakt zwłaszcza u nas - chodzi mi o odczucia subiektywne użytkowników Michelina Alpina a4 czy można ją porównać do agresywności Dębicy Frigo.

 

IMO nie, bo to inny bieżnik.

Zresztą w wiekszości testów i Debica i Sava [obie mają stary bieznik GoodYeara] mają najlepszą siłe ciągu na śniegu.

Save 3 mam na drugim aucie.

 

Tak, że musisz się zdecydować czego oczekujesz od auta.

post-2912-0-94181100-1359024795.jpg

post-2912-0-83053600-1359024799.jpg


 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Darek mylisz się. Civic VII gen w wersji Sport był TYLKO w wersji 3d i występował z silnikami 1,4 oraz 1,6 i 1,7DCTI. Miałspojlery i dokładki od Type Ra niektóre wersje też zawieszenie od Type R. Z zewnątrz od Type R odróżniały ją głównie felgi 16' oraz halogeny, które nie były standardem w typeR, choć wielu je dokładało i oczywiście brak czerwonego znaczka :). Poza tym wyglądałą jak TypeR. Np:

http://www.google.pl/imgres?um=1&hl=pl&sa=N&tbo=d&biw=1366&bih=594&tbm=isch&tbnid=43e2PU0dOi0jeM:&imgrefurl=http://www.autotrader.pl/honda_civic_vii_2001_2005_sport_bezwypadkowa_1_7_2004_/124106614/g&docid=gqRk3m2eVLreXM&itg=1&imgurl=http://pictures.trader.pl/pictures/original/7/fd/7f/cb46c5268b5172f03e8df2e1d80c0e59.jpg&w=800&h=600&ei=SGcBUbH2Gsat4ASQ9YHoBA&zoom=1&iact=hc&vpx=1060&vpy=18&dur=2506&hovh=194&hovw=259&tx=141&ty=97&sig=114087227677398235202&page=1&tbnh=143&tbnw=201&start=0&ndsp=18&ved=1t:429,r:5,s:0,i:96

W wersji 3D jedynym utrudnieniem we wsiadaniu był fotel, który nie wracał na swoje miejsce po ponownym złożeniu, ale z tyłu miejsca było sporo, głównie ze względu na brak tunela środkowego - podłoga jest płaska.

Civic VII gen 5D w wersji 2,0 160KM był produkowany w różnych wersjach, ale nie było do niego dostępnego pakietu Sport.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.