Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Guest

Pogadajmy o samochodach :-)

Recommended Posts

Jak do lasu to ... Forester. Serio. 

Pathfinder, to taka Navara z kabiną na całej długości. Do lasu świetna, ale po asfalcie będziesz się męczył.

X5 nie skomentuję ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

no co, na autostrady na pewno wygodniejsze niż navara, w terenie no coż, jeżeli laguna daje radę to X5 spokojnie przejdzie  :P

ogólnie to nie wiadomo do czego ma służyć do auto. Jak widzę tekst "do lasu" to od razu kojarzy mi się jakaś stara vitara, patrol etc, Wszystko zależy jaki budżet. Tylko, że te auta na autostrade to tylko na lawecie ;)

Jak ktoś potrzebuje wygodnego auta i 90% jeździ po asfalcie ale ma piaszczysty podjazd do domu to dla takich ludzi tworzą X5, allroad itd

Allroad też byłby dobrym wyborem, nie wiem czy były tam 1.9tdi a z 2.5 jest loteria. Co do budżetu - nie mam pojęcia ale na 1 gen chyba wystarczy. Pathfinder - własności terenowe na pewno w zupełności wystarczające (patrz laguna ;) ), co do autostrad - jednych męczy jazda E klasą, inni w golfie dają radę ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tomek nie porównuj navary do pathfindera bo to inne auta. Na środkowym slupku kończą sie podobieństwa. Tył ramy jest inny jak i zawieszenie. Navara ma pióra a pathfinder niezależne. U nas jest w rodzinie juz drugi identyczny pathfinder. Pierwszy z 2005 drugi z 2015. Kupiony był drugi bo pierwszy ma ponad 400tys i nigdy nawet dwumas mu nie padł. Kilka razy w roku jeździ to auto do Włoch, co tydzień w góry 120km trasą i nigdy nie dał powodu do narzekań. Komfort porównywalny ze zwykłym kombi klasy średniej a dodatkowo kupa zabawy w terenie.

Nic nie trzeszczy nic nie stuka. Za 42,tys kupisz krajowy model z dobrym wyposażeniem i nie stary.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeep Grand Cherokee to też bardzo dobre rozwiązanie.

Szczególnie 5.7 Hemi  :wub:

Jest do kupienia za te pieniądze tak 8-9 letni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na razie z tych propozycji To najbardziej mi Forester i Pathfinder podchodzi. X5 pewnie drogi w utrzymaniu ? Na codzień używany będzie po mieście i ewentualnie z raz w miesiącu jakaś trasa kolo 1000km. A ten teren to dlatego że czasem wybieram się z Ojcem na poszukiwania warminskich skarbów :) z wykrywaczem metali, poza tym jakieś wyjazdy do lasu nad jezioro itd. A u nas piaski ostatnio jak byłem u mechanika to go prawie osłona podwozia zabiła bo było na niej z 5 cm piasku :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeep Grand Cherokee to też bardzo dobre rozwiązanie.

Szczególnie 5.7 Hemi  :wub:

Jest do kupienia za te pieniądze tak 8-9 letni.

Grand cherokee nadaje sie w teren jak łopata do zagrabiania liści :D To nawet ramy nie ma ;) A w trasie buja jak kuter... Poza srt8 :) Alentu padła kwota 42tys a za to kupisz najgorszą generacje granda jaka chyba była.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli Jeep Grand Cherokee to tylko WJ/WG 1999-2004 a tam były silniki 2.7d od mercedesa 3.1d silnik włoski(nie polecany) no i oczywiście benzynowe 4.0v6 i 4.7v8 ;)

5.7 hemi to już były WK/WH od 2005 r,ale to już auto bardziej bulwarowe nadające się tylko do delikatnego terenu ;)

Jednakże nie polecam zakupu Jeepa bez dokładnego sprawdzenia w serwisie bo można zrobić sobie duże kuku ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

To WK ma takie złe opinie?

Miałem WJ 5.2 V8 i to było znakomite auto w teren.

 

EDIT: Joogi, pisaliśmy razem, w sumie to mi odpowiedziałeś :)

Edited by Tommaso

Share this post


Link to post
Share on other sites

Który rocznik miałeś WJ ? Bo 5.2v8 i 5.9 v8 były tylko w ZJ do 1998r.

Edited by Joogi

Share this post


Link to post
Share on other sites

z hamerykańcami jak widać tez loteria. Nad "terenem" bym się za bardz nie rozczulał skoro laguna daję radę  :lol:  każde inne auto o większym prześwicie i z jakimś 4x4 będzie jak niebo a ziemia.

w X5 drogie zawieszenia, napędy raczej tak często się nie psują ale jak już to też jest problem, tylko na szybko wyczytałem, że w navarze/pathfinderze np przednie zawieszenia tez nie rozpieszczają przy remontach. M57 w X5 to standardowy diesel z 3/5/7. 

 

x3 1 gen? na pewno tańsze w utrzymaniu niż x5, przy takim wykorzystaniu auta byłoby ok. forester fajny ale bałbym się serwisu, subaru chyba najtańsze nie jest bo nawet użytkownicy STI czy EVO jednogłośnie twierdzą że subaru jest drogie

Edited by trollu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mikołaje,wszystkie Jeepy nadają się na wyprawy terenowe.

Oczywiście do kompania się w błocie trzeba zrobić lifta 6 i założyć kola 33 cale bo zaden seryjny samochód nie jest do tego przystosowany ;) Ale to temat rzeka ;)

Siedze w Jeepach od 12 lat i śmiało mogę stwierdzić ze nie ma leprzej bazy do zrobienia terenówki wyprawowej ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nasze lata jeszcze na tym co wyjechal z fabryki poza chyba gumami bo te niestety często sie obrywają czy tez pękają i zaczyna tłuc. X5 to najlepiej pierwsze jeszcze z przed liftu i bez xdrive. Wtedy był stały 4x4 i raczej bezawaryjny. Xdrive juz gorzej sie sprawdzal w tak dużej budzie i często nie wytrzymywał nawet przejazdu przez plażę i się zagotowywał.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mikołaje,wszystkie Jeepy nadają się na wyprawy terenowe.

Oczywiście do kompania się w błocie trzeba zrobić lifta 6 i założyć kola 33 cale bo zaden seryjny samochód nie jest do tego przystosowany ;) Ale to temat rzeka ;)

Siedze w Jeepach od 12 lat i śmiało mogę stwierdzić ze nie ma leprzej bazy do zrobienia terenówki wyprawowej ;)

Hubert, ale nie zrobisz tego z Granda. Jak zrobisz lifta w czymś co nie ma ramy? Edited by Mikołaj N

Share this post


Link to post
Share on other sites

ogólnie w e53 nie było chyba jeszcze Xdrive i o nim mówiłem, kolejna generacja w tych pieniądzach? no nie wiem. Poza tym e53 jest jeszcze z czasów gdzie nie było narzekań na wycierające się po roku plastiki. tanie na pewno nie jest ale z pierwszy x3 myślę że godne rozważenia.

poza tym nie gadamy o przeprawówce tylko o samochodzie na codzeń+wypad za miasto w wekend :lol:

no chyba że postawić na klasykę - Defender  :lol:

Edited by trollu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem ZJ, pomyliłem literki.

1998 rok, ciemnozielony z beżową skórą.

To już 10 lat jak go sprzedałem...

 

Jaki teren? - lasy, troche łąk bagien, jakieś porzucone żwirowisko, brodzenie przez rzeki. Nic ekstremalnego, jeździł na oponach all-terrain BFGoodricha.

Zostawiłbym go, ale niepotrzebnie go popsułem instalując gaz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E53 po lifcie ma xdrive.

Edited by Mikołaj N

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesli Laguna daje rade, a potrzebujesz tylko wyzszego przeswitu to moze jakies kombi z wiekszym przeswitem i 4x4 typu Audi allroad? Xc70?;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mikolaj,jak będziesz przy okazji w Warszawie to zapraszam do obejrzenia.To że stracił rame nic mu nie ujmuje bo została wzmocniona konstrukcja ;) Mamy takiego fainego lifta zrobionego ;)

Zobacz na Yutubie kilka filmików WJ w terenie.

Co do lpg to powiem że wszystkie moje Jeepy i Cadilac Eskalade jeżdża na lpg ;) i mam głęboko w Du..... kto co otym myśli ;)

Dobrze założona instalacja nie sprawi żadnego klopotu!

Problem polega na tym że jest bardzo mało specjalistów od lpg !

Partaczy i ludzi którzy nie mają pojęcia jest wielu ;)

To tak jak z Zegarmistrzem,jest ich wielu ale tylko nieliczni zrobią przegląd w automacie ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiesz, to juz w sumie nie lift tylko wymiana zawieszenia. Fizycznie nie podniesiesz nadwozia w stosunku do punktu osadzenia zwieszenia :)

Osobiście z reguły idę w drugą stronę i obniżam auta. Ale w drugiej połowie lutego jadę na tydzień do nas w góry gdze będę rzeźbić ze szwagrem stare Musso z 98r do którego kupiłem poliurerany i nowe sprężyny :) Zrobię z niego bestię przeprawową :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

XC70


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.