Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Guest

Pogadajmy o samochodach :-)

Recommended Posts

Taką informację dziś dostałem, że Ford dogaduje się/dogadał z Prinsem (producent instalacji LPG). Prawdopodobnie będzie m.in. Ford Mustang R4 2.3 EcoBoost z fabryczną instalacją LPG.

 

@gustaw6666: znasz tego producenta? Co sądzisz o ich instalacjach?

Siedząc w branży autogaz i nie znać Prinsa to tak jakby być kibicem Formuły 1 i nie znać Raeikkoenena. Były najlepszy kierowca, producent byłego najlepszego układu 4 generacji.Do dziś zresztą w zakresie wtryskiwaczy są najlepsi. A w zakresie 6 generacji znów są z przodu.

 

Przy czym 6 generacja to też nie jest na tę chwilę "sam miód". Przypomnę, że to układ LPG który wykorzystuje fabryczne wtryskiwacze benzyny do wtrysku LPG w fazie ciekłej. Temat trzeba traktować indywidualnie bo nie każde pompy wysokiego ciśnienia są przygotowane do pracy z gazem.

Póki co 4 generacja do silników z wtryskiem bezpośrednim jest rozwiązaniem zapewniającym nieco mniejsze oszczędności - 35- 40% ale za to dużo tańszym i bezpieczniejszym dla niektórych motorów.

 

Mustang V8, z tym się nikt nie certoli tylko daje się dobry układ 4 generacji i oszczędza kupę kasy, jeżdżąc identycznie jak na benzynie tylko czyściej.

Nie zawsze instalacje fabryczne są lepsze.


Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dla mnie Mustang z gazem to prawie tak jak 911, Ferrari, Lamborghini i wiele innych samochodów tego typu z gazem, nie pasuje jak cholera. I nie ma sposobu żeby mnie przekonać że jest inaczej


Beware the fury of a patient man.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Irku a Mustang po zwiększeniu nocy za pomocą niefabrycznych części?


Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

To mi pasuje, rowniez pasuje mi samochod napedzany nitrometanem, ale sportowy samochod napedzany gazem niestety nie. 

Racjonalnie tego wytlumaczyc pewnie sie nie da, ale gaz nie pasuje mi do charakteru sportowych samochodow. 

 

Potancjal gazu jest duży, wg mnie jeszcze lepszym rozwiazaniem byłby metan bo kazda obora moglaby byc jednoczesnie stacja paliw. Mowie powaznie, chyba wszystkie nasze miejskie autobusy sa napedzane CNG


Beware the fury of a patient man.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Irku a Mustang po zwiększeniu nocy za pomocą niefabrycznych części?

 

To zwykle kosztuje, a nie redukuje koszty. Więc jest prestiżowe :D W prestiżu odrzuca się logikę i rozsądek. Prestiż = drogo , bez ciułania i oszczędzania. Tyle postów tutaj natłuczono...

 

Dobra Panowie a jak wygląda sprawa zakupu nowego auta przez przedsiębiorcę który nie chce leasingu ?

Przy zakupie jednorazowo może odliczyć 50% VAT, tak ? i potem od paliwa 50% vat ?

A co jeśli zechce sprzedać auto po powiedzmy 3 latach ? Słyszałem że w takim wypadku trzeba przy sprzedaży zapłacić VAT. Dla mnie to chore i bez sensu.

Nie jasne są te amortyzacje i inne głupoty.

Edited by QuadrifoglioVerde

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wszystko jest w naszych głowach, w naszych przyzwyczajeniach i skojarzeniach.

 

Sam Irku podałeś przykład tuningu Diesla za pomocą LPG. Ja od siebie mogę dodać, że podanie gazu w fazie ciekłej w silniku benzynowym powoduje PRZYROST mocy. Nawet o 8%.Tuning za pomocą gazu. Do Mustanga. Efekt większy niż chip w silniku wolnossącym. Teraz bardziej pasuje?

Edited by gustaw6666

Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uzycie LPG w dieslu pasuje bardzo bo to sa pickupy, tak jak pisalem mam problem nie do przeskoczenia jeżeli chodzi o samochod sportowy I gaz.  

Lpg ma wyzsza liczbe oktanowa I gdyby samochody byly " dlubane " żeby to wykorzystac to byłby z tego konkretny benefit, w normalnej sytuacji redukcja BTU o około 30% musi niesc ze soba zwiekszenie zuzycia gazu o praktycznie taka sama wartosc ( w teorii, praktycznie nie wiem)  


Wszystko jest w naszych głowach, w naszych przyzwyczajeniach i skojarzeniach.

Sam Irku podałeś przykład tuningu Diesla za pomocą LPG. Ja od siebie mogę dodać, że podanie gazu w fazie ciekłej w silniku benzynowym powoduje PRZYROST mocy. Nawet o 8%.Tuning za pomocą gazu. Do Mustanga. Efekt większy niż chip w silniku wolnossącym. Teraz bardziej pasuje?

Gustaw nie sadze ze" fuel tables " w mustangu sa zapisane tak żeby Ecu był w stanie zmierzyc I przyspieszyc zaplon na tyle żeby wykorzystac " lepsze " paliwo. 

Edited by irekm

Beware the fury of a patient man.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Irek, jeśli używa czujnika spalania stukowego to czemu nie?

 

Wtedy użycie wariatora zapłonu to kolejny benefit, niezależny od wykorzystania fazy ciekłej do schłodzenia ładunku. Zgoda.

 

Tak czy inaczej to o czym piszemy dowodzi tylko, że odpowiednio zastosowany LPG ma wyraźnie większy potencjał niż benzyna, przynajmniej ta dostępna komercyjnie.

Edited by gustaw6666

Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zgadzam sie w 100% 

 

Moze ktoś kiedys zaprojektuje silnik spalinowy od podstaw, tak aby wykorzystac w 100% to co oferuje gaz. 


Beware the fury of a patient man.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wszystko jest w naszych głowach, w naszych przyzwyczajeniach i skojarzeniach.

 

Sam Irku podałeś przykład tuningu Diesla za pomocą LPG. Ja od siebie mogę dodać, że podanie gazu w fazie ciekłej w silniku benzynowym powoduje PRZYROST mocy. Nawet o 8%.Tuning za pomocą gazu. Do Mustanga. Efekt większy niż chip w silniku wolnossącym. Teraz bardziej pasuje?

 

Chyba będę musiał kiedyś do Ciebie podjechać :D w mojej Mazdzie 323F po przełączeniu na gaz moc spada o 50% i z 88 koni robi się może 40. Auto pod górkę nie chce podjechać nawet. Byłem już u wszystkich wrocławskich magików - nikt nie odczarował. Jakieś dwa lata temu przestaliśmy z gazu korzystać, bo nie dało się jeździć normalnie, a wyprzedzały nas na drodze rowery ;)


*** DOXA Sub 300 Professional ***

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja w tematach około samochodowych jestem cienki jak Najman na ringu. Instalacja BRC, nie pamiętam modelu. Robiona około 6 lat temu i kosztowała jakieś 5500zł. Mogę poszperać w papierach. Pierwsze dwa lata były spoko, potem jakby piorun w d*pę strzelił. Pamiętam jak wracaliśmy z Karpacza, auto na gazie pod górkę nie miało mocy, żeby podjechać. Na benzynie poszło od razu. Zużyliśmy potem gaz do końca w mieście i już ani grama nie zalałem.


*** DOXA Sub 300 Professional ***

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tej, Koniczyna a Ty purysta i na benzynie czy z napędem od traktora na gnojówkę jeżdżasz? ;)

 

Jacenty, priv.

Edited by gustaw6666

Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tej, Koniczyna a Ty purysta i na benzynie czy z napędem od traktora na gnojówkę jeżdżasz? ;)

 

Jacenty, priv.

 

Terpentyna, 11,5L/100km i nie chce pod moją nogą mniej. Ale ostatnio dużo jeżdżę niedawno zagazowaną Hondą Civic z 2001r i niestety jeśli miałbym wyrobić sobie zdanie o LPG na podstawie tej instalacji to była by to ocena co najwyżej mierna. Wyraźnie słabsze auto, falują obroty na zimnym, lubi nie zapalić za pierwszym razem ( tak, byliśmy już 2 razy na regulacji ) Pan powiedział, że przyczyną jest klimatyzacja. Ogólnie silnik pracuje bardziej nerwowo, nie tak płynnie jak na benzynie. No no super skoro głupia klima powoduje takie perypetie. Byc może są auta z instalacją LPG które jeżdżą nie gorzej od benzyny ale ja takimi nie jechałem.

Edited by QuadrifoglioVerde

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marcin, tak jak i Jacek - takie przypadki jak Wasze przez lata napędzały klientów na diesle o raz podsycały mity o gazie jako złym paliwie. Auta zepsute nie przez gaz ale przez gazowników :(

 

Lukebor, w kwestii leasingu z tak dobranymi parametrami aby na koniec współpracy klient mógł dokonać wyboru czy odkupić auto w cenie bliskiej rynkowej wartości czy oddać auto i ze sprzedawcą "przybić piątkę" - zauważyłem duże różnice w podejściu do tematu Mercedesa, VW i Skody - wśród marek które rozważałem. 

Podstawą jest uczciwe oszacowanie utraty wartości pojazdu.

Dość uczciwie było u Skody i VW - spłacasz przez 4 lata około 50 % wartości auta, plus koszty leasingu. Pozostałe niespełna 50% możesz zapłacić na koniec umowy i przejąć auto lub po prostu oddać wóz.

Mercedes A-klasa - w 4 lata proponowali spłacić aż 66% wartości powozu a potem oddać lub za 34% odkupić. 

O ile rozważyłbym taką opcję przy VW i Skoda - można wybrać sobie najlepszą dla siebie opcję gdy umowa się skończy - w przypadku oddania po 4 latach Merca wydaje mi się to bardzo niekorzystne.

Jeszcze jedna kwestia wymagająca doprecyzowania - w przypadku takiego leasingu jak powyżej przepłacało się o jakieś 16% wartości auta przez 4 lata. Podczas gdy w leasingu z małą lub niemal zerową kwotą wykupu - w 4 lata przepłaca się 4%. Przy czym wtedy w to wliczone jest roczny pakiet ubezpieczenia. Trzeba by dopytać czy w przypadku Comfort Lease te 16 % przepłacenia nie wynika z ubezpieczenia przez pełen czas trwania umowy. Jeśli nie - to niestety dodatkowo zmniejsza atrakcyjność tej formy nabycia auta.

Edited by gustaw6666

Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki Koledzy za info.

 

Piotrek - z tego co piszesz wynika, że różni dealerzy mają różne oferty, zatem nie pozostaje mi nic innego, jak tylko przejechać się do dwóch, trzech i podpytać o szczegóły.

"Przepłacenie" wartości auta można pewnie w jakiś sposób zrekompensować rabatem, który się dostanie na specyfikację, która nas interesuje.


I'm not myself, but not dead and not for sale...

Share this post


Link to post
Share on other sites

A Panowie ktoś z Was orientuje się jak to wygląda w Niemczech? Chodzi mi o leasing i odliczenia.

Myślę nad przeniesieniem tam swojego biznesu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam info "od kolegi kolegi" ;)

Kiedyś przy piwie siedzieliśmy, może z rok temu, jak gość słyszał, że w PL masz jakieś częściowe odliczenia VAT bo nie masz paki, masz siedzibę w domu a biuro gdzie indziej i ryzykujesz karno-skarbowo za wstawienie fajnej kanapy do domu, bo czasem jakiś klient wpadnie umowę podpisać - to łapał się za głowę. Podobnych absurdów wskazywał nam na pęczki. Ale  jak piszę, to takie rozmowy przy piwie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale to raczej prawda. 

U nas model jest taki model - mega krętacz z ogromnym biznesem - NIKT go nie tyka

Mały przedsiębiorca - drobne koszty - dla urzędasa na granicy - i masz kłopoty jakbyś próbował obrabować Fort Knox

W cywilizowanych krajach jest inaczej. Celem nie są pierdoły i nie niszczy się za drobne uchybienia. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiedyś słyszałem z pierwszej ręki historię jak US czepiał się o zbyt duże zużycie długopisów i papieru toaletowego (mają przelicznik w stosunku do ilości pracowników). To dlatego, że nie mieli się już czego czepić bo w papierach było wszystko tip top. Ja to bym od razu powiedział że wycieram tyłek jak Konrat w Dniu Świra :>

 

Co do gazu to dużo negatywnych opinii jest niestety popartych doświadczeniem. Kupiłem swoje e39 i był tam reduktor który obsługiwał w porywach połowę mocy silnika i czerwone valteki czyli wtryski najtańsze z najtańszych. Wszystko poszło do zmiany ale najbliższy gazownik, który chciał mi to zrobić tak jak sobie życzyłem był w Warszawie. Lokalnie same tumany niestety. Za wtryski pojedyncze buliłem, montaż ze zdejmowaniem kolektora też droższy. Do tego butlę walcową sprzedałem a założyłem troidalną o pojemności aż 84l. Taka instalka pewnie kosztuje 4-5 tyś ale jeździ jak trzeba od 100 tyś. Serwisuję to sam więc koszty znikome. Nie ma różnicy czy jadę na gazie czy na PB. Temp przełączenia 15 stopni- niektórzy twierdzą że to grzech ale benzyny prawie nie spala (odzwyczaiłem go :P ). Gazu starcza na 400km po mieście lub 600 na dynamicznej trasie. Auto co prawda jest bardzo tanie ale instalka musi kosztować. Niestety standardem są jak najtańsze instalacje montowane u partaczy i wtedy świeci się check, silnik niszczy od ubogiej mieszanki, auto traci moc itp.

 

Trochę się bawię w diagnostykę i czasem przyjeżdżają ludki z nowiutką instalką LPG na strojenie bo gazownik wypuścił ich po autokalibracji i auto nie chce jechać. Wielu właścicielu zagazowanych aut podchodzi zbyt oszczędnie do serwisu- wręcz czasem przestaje serwisować auto. Ja szybko sobie przeliczyłem, że kupując paliwo po tej cenie co na stacji gaz mi się najbardziej kalkuluje- vatu i tak chyba nie odliczam bo to osobówka.

 

IMO najbezpieczniejszą opcją jest zakup auta bez gazu, które ma z reguły mniejszy przebieg (jak ktoś mało jeździ to lpg nie zakłada) a jak go stać na pb do większego benzyniaka (w takie celuje) to na serwis raczej też. Do tego poprawianie kiepskich instalacji może być droższe niż zakładanie nowej. Polecam patrzeć na LPG przez pryzmat swojego auta czyli z dobrą instalacją i właściwie serwisowanego- wtedy problemy zdarzają się niezwykle rzadko. Co do "do takiego auta gaz nie wypada" to polecam się zastanowić i po prostu przeliczyć wszystko na kasę. Ci bogatsi raczej nie mają wątpliwości że jeśli ten sam kilometr można przejechać taniej to warto. Ja zagazowałbym każde swoje auto o ile by się do tego nadawało. Kiedyś mi kolega doradzał kupić BMW 7 z v8 i Tico do roboty. Wolę półśrodek czyli duże wygodne auto które będzie robiło kilometry za podobną cenę co Tico :)


Obecnie na nadgarstku Orient Star SDK05003W0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dla mnie Mustang z gazem to prawie tak jak 911, Ferrari, Lamborghini i wiele innych samochodów tego typu z gazem, nie pasuje jak cholera. I nie ma sposobu żeby mnie przekonać że jest inaczej

+ milion.

 

A i jeszcze dodam.

Gaz to tylko w kotłach centralnego ogrzewania.

Ropa do kutrów i ciężarówek. :D


W dniu 22.12.2014 o 11:43, Cezar. napisał:

... mądrzy zrozumieją, a reszcie nie wytłumaczysz...

Share this post


Link to post
Share on other sites

A rano budzimy się wąchając napalm......  :D  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przy leasingu warto zwrócić uwagę  na szczegóły kalkulacji spłat. Weźmy np  leasing 36mcy. W mercedesie jest  wstępna rata+ 36 rat miesięcznych, razem 37. Natomiast  VAGs mają wstępną ratę + 35 rat miesięcznych, razem 36.  Oczywiście wszystko trzeba przeliczyć, ale taka różnica w zapisie od razu rzuca się w oczy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesienią 2015 r. Minister Finansów wprowadził do ordynacji podatkowej zasadę rozstrzygania na korzyść podatnika.

 

Izby Skarbowe w pierwszym półroczu 2016 r. wydały 17500 indywidualnych interpretacji (tzn. podatnik i/lub księgowa ma wątpliwości i składa podanie do izby o indywidualne rozpatrzenie danej sytuacji). Na korzyść podatnika wydano 0 (słownie: zero) interpretacji. Były podajże 3 przypadki bardziej zawiłych tłumaczeń ze strony izb, ale ostatecznie, wszystkie były na korzyść fiskusa.

 

Tak w praktyce wygląda uszczelnienie systemu podatkowego i szukanie pieniędzy na program 500+.

 

Te utyskiwania i prześmiewki z 500+ są już irytujące. Nie dawali było źle, wszyscy narzekali, dają też źle dalej narzekają.

Budowali autostrady - źle bo przekręty, wstrzymali budowę - źle bo nie budują.

Co za pojebane społeczeństwo. Rządzenie polakami to koszmar, każdy władca po jakimś czasie dostanie szajby :D, szczerze zaczyna mi być szkoda naszych polityków. Nie wiem czy my zasługujemy na lepszych niż tych co mamy?

Nic społeczeństwa nie zadowala, nie wiadomo czy ich pałować czy im coś dawać bo dawanie odbiorą i tak jak pałowanie.

To tak jak z Kadafim, Kadafi był zły, niedobry, kobiety do uniwersytetów pchał, mieszkania rozdawał, prąd dawał za darmo, ale zły ! zabić go! no i zabili...i co teraz mają ? Chaos w kraju. Walczą między sobą klany jeszcze większych popaprańców niż wyluzowany Kadafi.

Cofają się o 300 lat wstecz. Analogiczna sytuacja z Al-sadem w Syrii czy Saddamem w Iraku. trzymali radykałów islamskich w ryzach, był względny spokój. Co jest teraz ? Wiem że to nie ten temat, ale nie mogłem się powstrzymać :-)

Edited by QuadrifoglioVerde

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.