Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Guest

Pogadajmy o samochodach :-)

Recommended Posts

Ano dobrze to wychodzi. Przyznać muszę, że to nie jest zasięg Diesla a i małą część bagażnika tracę ( lub jego 1/3, żeby uzyskać zasięg jak w Dieslu) ale ważniejsze są dla mnie czystość i kultura pracy silnika Otto, współczynnik elastyczności jak również mniejsze koszty obsługi i napraw niż Diesla.

 

Trollu, ja już chyba się dziad robię. Z 540 wsiadłem w wolniejsze 528 a niedawno zamówiłem Skodę Favorit 5 generacji TSI DSG 110KM Monte Carlo. Następnym zakupem chyba będzie kapelusz specjalnie do prowadzenia :)

Edited by gustaw6666

Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stwierdziłem, że jedno auto duże i jedno małe to dobre połączenie. Ale nie chciałem kurdupla tylko coś czym w razie nadzwyczajnej potrzeby można wziąć i bez wielkich stresów trochę ciaśniej się spakować i jechać nawet dalej. Pomyślałem o jakimś kompakcie i się przymierzyłem do A-klasy a potem do Golfa, który podczas jazd próbnych Mercedesa pokonywal w prawie każdym aspekcie. Padło więc na VW ale potem wyszło, że jest tuż przed premierą Golfa 8 - potem się okazało, że to będzie 7 lifting, natomiast Skoda Fabia jest w idealnym momencie do zakupu w kontekście utraty wartości- minął rok od premiery który zwykle wystarcza do wyeliminowania większości chorób wieku dziecięcego, ponadto jest szansa za 5 lat ją odsprzedawać jeszcze jako aktualny model.

Tylko wybrałem wyposażenie i motor taki, żeby nie było strach tym pierwszego lepszego TIRA wyprzedzić i żeby nie było, że jeździ się nią jak za karę.

 

Aa, przed inwestycją w kapelusz jeszcze STAG 400DPI :)

Edited by gustaw6666

Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czemu odważny? Benzynę lubię tankować do zapalniczki Zippo:)


Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Żal d*pę mi ściska jak spotykam się z np. 750 na 20", a ogranicznik już dawno nie istnieje. Wg mnie jest to pierwszy styczny punkt samochodu z podłożem mający jeden z największych czynników wpływających na nasze bezpieczeństwo. Tu też uważasz, że powinno się szukać oszczędności?

Opony najważniejsze, tak wygladaly u mojego kumpla w samochodzie co ma duuuuzo za dużo mocy, po jednym dniu zabawy

 

 

d95dffde2a3b6ecd9abcfe6b7f2614a5.jpg

Edited by irekm

Beware the fury of a patient man.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jest.Stag 400DPI lub coś szóstej generacji. W drugim przypadku w 100% na LPG.

Edited by gustaw6666

Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak dla ciekawosci, lpg uzywa sie w dieslach rozwniez, dziala podobnie jak N20 w benzyniakach.  Bardzo popularna metoda osiaganie ogromnych mocy w miare nieduzych dieslach ( 6.6 - 6.7l) , jak bawilem sie takimi rzeczami to na hamowniach widzialem trucki zblizajace sie do 1000KM,  ale wiem ze terwz juz spokojnie przekraczaja taka granice 


Beware the fury of a patient man.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piotrek, zadziwiłeś mnie tą Skodzinką, przecież do Golfa niewiele byś dołożył, a to zupełnie inna jakość materiałów we wnętrzu i zawieszeń.

A te silniki TSI tylko na papierze są takie mocne, jak czasami jeżdżę żony Golfem 7 1,4 125 KM, to nie wiem, gdzie pochowały się te koniki. Po mieście jeszcze OK, ale wyjedziesz w trasę i śmierć w oczach przy wyprzedzaniu... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

To jest wszystko Tomek wszystko kwestia do czego porównujemy. Jak się wsiądzie z klasy wyższej z mocnym motorem do takiego Golfa to mocy brakuje. Ale jeśli przesiadam się z Golfa 1,4 150KM do A-klasy 2,0 211KM i to wcale zdaje się nie zbierać lepiej - to dopiero jest porażka.


Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

skoro juz walkujemy temat lpg to moze ktos poleci warsztat w Lodzi? check zapalony, na lpg potrafi zgasnac na niskich obrotach, na benzynie wszystko ok

Share this post


Link to post
Share on other sites

To jest wszystko Tomek wszystko kwestia do czego porównujemy. Jak się wsiądzie z klasy wyższej z mocnym motorem do takiego Golfa to mocy brakuje. Ale jeśli przesiadam się z Golfa 1,4 150KM do A-klasy 2,0 211KM i to wcale zdaje się nie zbierać lepiej - to dopiero jest porażka.

 

 

A-klasą 2-litrową to jeździłem tylko w wersji 380 KM - ten się całkiem zbierał...  :D

 

Ale to fakt, przesiadam się z 580 NM i po prostu brakuje mi momentu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tomek, dlaczego Favorit a nie Golf... Tak jak wspomniałem, Golf schodzi za chwilę ze sceny a Skodę sprzedam za 5 lat prawdopodobnie jako aktualny model. Ponadto jak zacząłem liczyć ze skrzynią DSG, szklanym dachem, dostępem bezkluczykowym, wyświetlaniem aplikacji telefonu na telewizorze auta to różnica wyszła na poziomie 20k. Niby nie aż tak wiele ale w międzyczasie stwierdziłem, że może jak firma będzie dobrze stała to Favoritkę przekażę w przyszłym roku jako auto służbowe kierowniczce warsztatu a wtedy przyjdzie czas na Golfa GTI 7 po liftingu.

 

skoro juz walkujemy temat lpg to moze ktos poleci warsztat w Lodzi? check zapalony, na lpg potrafi zgasnac na niskich obrotach, na benzynie wszystko ok

A co za układ sterujący LPG? Edited by gustaw6666

Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jak chodzi na wolnych to się na gazie trzęsie?

Zapytałem właśnie kumpla z Łodzi czy merytorycznie i technicznie jest gotowy zrobić BRC...

Edited by gustaw6666

Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupiłem niedawno nowe L200.Navara swoje odsłużyła więc idzie do ludzi.A teraz to tylko wsio Mitsu, bo w garażu Evo X.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jak chodzi na wolnych to się na gazie trzęsie?

Zapytałem właśnie kumpla z Łodzi czy merytorycznie i technicznie jest gotowy zrobić BRC...

Nie trzęsie się. Przy ruszaniu potrafi mieć moment zawahania taki, że po wciśnięciu gazu obroty najpierw idą w dół, a dopiero za moment w górę. Na całkowicie otwartej przepustnicy. (najczęściej przy kickdownie) zaczyna zrzuca na benzynę.

 

 

Tapaltak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja tam przy Piotrze to pikuś jestem ale wygląda, że za mało gazu dostaje... ale błysnąłem nie ;) Zaczął bym od filtrów...

Irku, odnośnie tego kolanka, to chodzi o urwanie tłoka i wykonanie korbowodem otworu w bloku, zwanego popularnie dziurą... :lol:

Edited by kiniol

Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gazu może dostawać za mało jak i za dużo w momencie zadławienia. Natomiast jeśli wcześniej nie przełączal się na benzynę przy pełnej mocy - to okoliczność rzeczywiście zbieżna nierzadko z brudnym filtrem. Zatem postulat przedmówcy jest wysoce zasadny.

Edited by gustaw6666

Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krzysztof, myślałem ze chodzi właśnie o urwanie korbowodu ale nie byłem pewny :), jak nie bedzie detonowal to sie nie urwie. Silnik jest dobrze zaprojektowany, na tyle dobrze z niewielkimi zmianami ( wg Forda 85% czesci jestvtych samych) laduje w nowym ford GT, ma tam mieć około 650KM.

Wczoraj dostałem nowy software do niego, ale narazie nie programuje ECU bo mam pelny zbiornik ( 136l) nie tego paliwa co potrzebuje. Ogólnie mam juz 5 custom programow do tego trucka, które moge zmieniac.

Jak kiedys zzaloze wieksze suszarki I intercooler to pojde na całość, czyli bede chciał osiagnac +600 KM w tym sakochodzie


Beware the fury of a patient man.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak dla mnie, wybor pomiedzy lexusem a BMW byłby bardzo prosty, wybralbym product Toyoty bo bardziej mi sie podoba ( dla mnie is to najladniejszy  samochod w swojej klasie)  I mechanicznie pewnie bedzie bardziej niezawodny.  Osobiście wzialbym IS350

Ja tez.

Aktualnie szukamy czegoś dla żony i jeśli nie X4 z 3,0 to raczej Lexus NX który nas zaskoczył.

W kwietniu kupowałem swoje auto i zastanawiałem się nad X5 3.0d i niestety nie wypadło zachęcająco przyszło jeździć czymś innym.


zegary: staruszek Tissot, ML Pontos Small Seconds Mechanik, Seiko Monster, Oris Big Crown Flying Doctor's 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   1 member

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.