Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

a czym warunki miejskie w PL różnią się no od tych z DE?  ;) Ja mam przykład na 2.8 z 5hp - w zakorkowanym mieście wychodziło średnio 15L, po wiochach z małym ruchem poniżej 10L. Nie wiem ile spaliłby manual ale podejrzewam, że niewiele mniej. automat rusza z 2 w takich warunkach, praktycznie bez gazu. Manual to znów loteria pt kierowca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Korkami się różnią i płynnością ruchu. A od Ameryki Północnej to już w ogóle. 15 litrów benzyny?

Edytowane przez gustaw6666

Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wg testów Mazda6 2.5l ze standardowa skrzynia zuzywa zdecydowanie więcej paliwa niż ten sam samochód z automatem, a co ciekawiej w mieście różnica na korzyść automatu jest większa niż na autostradzie

 

 

8552f9151583bdb4c531d1b15317e486.jpg

Edytowane przez irekm

Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Korkami się różnią i płynnością ruchu. A od Ameryki Północnej to już w ogóle. 15 litrów benzyny?

tak, w Monachium. Teraz w okolicach Częstochowy wychodziło ok 9L Pb/13L LPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

9 benzyny wg komputera a 13 gazu z tankowania wyszło?


Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki, może ktoś z Was porusza się Foresterem II generacji (do 2008r.)? Zastanawiam się nad zakupem wersji 2.0 lub 2.0 uturbionej, na co patrzeć przede wszystkim, co jest ich bolączką?

Edytowane przez tommly

..."Wszys­tko jest możli­we. Niemożli­we po pros­tu wy­maga więcej cza­su"... Dan Brown

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wg testów Mazda6 2.5l ze standardowa skrzynia zuzywa zdecydowanie więcej paliwa niż ten sam samochód z automatem, a co ciekawiej w mieście różnica na korzyść automatu jest większa niż na autostradzie

 

Irek a to wyniki testu czy wybrane raporty spalania prywatnych użytkowników?


Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To sa wyniki ktore podaje oficjalnie Mazda, z tym tylko ze oni chyba sa ewenementem w tej dziedzinie ( zuzycie paliwa) , kiedys czytalem test gdzieś Mazdy6 2.5l auto vs VW Jetta 1.8tsi z DSG, a i tak sie okazało ze Mazda zuzyla mniej paliwa.

Ja tam osobiście nie zwracam na zuzycie paliwa zbytniej uwagi, inaczej jeździłbym innymi samochodami, ale jak czytam jakies porownania to zawsze patrze na zuzycie paliwa, tylko dlatego żeby sie posmiac z oficjalnych danych.

 

W każdym badz razie zaraz wkleje zdjecia z odczytu ecu w moim trucku, silnik na luzie i na D. Roznica w cisnieniu / podcisnieniu jest bardzo niewielka ( roznica obciazenia silnika) a samochod bedzie sie toczyl nawet pod niewielkie wzniesienie, przy dokladnie takich samych rpm. Tylko bede musial to powtorzyc bo nie zmienilem screen żeby pokazywal rowniez obroty

 

 

00c71f6423f650923f4f3c730a78c828.jpg

 

Silnik nie obciążony

 

5344d45cef69f568378abbd469c5efea.jpgda59a21199864944c83b9874a45a8c59.jpg

 

Silnik obciążony, " podłączona skrzynia"

Edytowane przez irekm

Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To fajnie, że się hydrokinetyczne skrzynie znacząco cały czas rozwijają . Wszak to zazwyczaj niesamowicie trwałe i niezawodne urządzenia.

Inna sprawa, że skrzynie dwusprzęgłowe, abstrahując od trwałości i awaryjności - to wcale nie jest jakieś ucieleśnienie ideału jeśli chodzi o samą pracę. Błyskawiczna zmiana biegu tyczy się tylko zmiany na bieg sąsiedni i to zazwyczaj się dzieje. Natomiast raz na jakiś czas się zdarzy, że przygotowany jest wyższy a my nagle wciskamy mocniej gaz i potrzebujemy redukcji. Redukcja o kilka biegów - również wyczuwalne opóźnienia.

Edytowane przez gustaw6666

Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dwu sprzęgłowa skrzynia to nie żadne wow - po prostu podzielili tryby biegów parzystych i nieparzystych na osobne wałki, dorzucili drugie sprzęgło i wszystko obłożyli elektroniką. 

Co do spalania - komputer pokazywał ok 8.5, na dystrybutorze wychodziło ok 9 ale wiem, że OBC się kalibruje w BMW, tyle że ja nie przeprowadzałem tej operacji. Teraz mam LPG i po zatankowaniu 40L i zrobieniu 300km wiem, że muszę się rozejrzeć za stacją. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale jak na dystrybutorze masz 13/100 LPG to na komputerze szacuje zużycie benzyny z tegoż dystansu na poziomie 9l?

 

Irek, który z parametrów odzwierciedla zużycie paliwa na "D"? Load, odpowiednio 0,14 i 0,18?

Edytowane przez gustaw6666

Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gustaw

 

Praktycznie pierwszy po lewej, i dwa pierwsze po prawej pokazują zwiększenie zużycia paliwa.

 

 

 

Pierwsze po lewej to manifold pressure/vacuum,

Dwa następne po prawej to odczyt z O2sensors, czyli 1 to 14.7:1

Wszystko ponizej 1 mieszanka bogata

Powyżej 1 uboga.

Edytowane przez irekm

Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jakie masz wtryskiwacze gazu i układ sterujący?

 

Irku, podciśnienie w dolocie niewiele nam powie o ile rośnie zużycie gdy trzymasz na "D". Sonda lambda również bo w gruncie rzeczy zawsze dąży wtedy do stechiometrii. Natomiast jeden z parametrów przekłada się wprost proporcjonalnie na zużycie paliwa - czas wtrysku benzyny. Generalnie w prawie każdym silniku z wtryskiem pośrednim układ operuje na stałym ciśnieniu benzyny i czynnikiem sterującym dawką jest czas wtrysku w jednym cyklu. I ten jest wyższy dla postoju na "D" w porównaniu do "P" lub "N" o jakieś 30-50%.


Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

9 benzyny wg komputera a 13 gazu z tankowania wyszło?

No, w moim dodge spalanie wg komputera 14 Pb a gazu wali 17 jak nic... Panie... ja mam jakieś qmaxy i inne takie... a wali gazu jak pijak na ciągu...

Edytowane przez kiniol

Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystkim zmotoryzowanym i zzegarkowanym klubowiczom zycze na nowy rok setki bezpiecznie przejechanych km bez roznicy czy w gazie czy benzynie, w dwusprzeglowce czy manualu w kwarcu czy automacie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Konrad, dzięki.

 

Krzychu, właśnie do tego piję - Ty masz na instalacji ode mnie 17/14 a Trollu ma 13/8,75. 1,21 u Ciebie, 1,49 u Trolla. Instalacja ma być tak zestrojona aby znacząco nie przekłamywać szacunkowego zużycia benzyny.

Edytowane przez gustaw6666

Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tylko zwróć uwagę na to, że OBC nie było kalibrowane a na forum czytałem, że po kalibracji OBC potrafi zmieścić się w 0.1L z tym co w rzeczywistości (oczywiście na Pb) a na Pb OBC zaniżało. Przy spokojnym turlaniu rekord na OBC:

 
11931681_930087553728395_277655630_n.jpg
 
aktualnie jest chyba równe 9.0 ale podskoczyło bo długo czas trzymało się na 8.8. Spalania nie kasuję
Edytowane przez trollu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiem, moja e60 też bezczelnie zaniża i to o około 10%. Natomiast jeśli u Ciebie jest przepaść rzędu 50% to prawdopodobnie instalację masz ustawioną typowo po polsku. Czyli niedokładnie. Stąd moje pytanie o sterownik i wtryskiwacze bo w razie czego może będę w stanie jakoś pomóc, jeśli wyrazisz chęć oczywiście.


Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wtryski jakiś hercules(?) sterownik STAGa chyba ale jeszcze zobaczę pod maską. Wtryski na listwie na kolektorze, nie pojedynczo w kanał. Zastanawiałem się nad pojedynczymi ale po rozmowie z gazownikiem wybrałem mniejsze ryzyko nieszczelności (wg niego) kosztem reakcji na gaz. W tym m-cu minęło 20 tys na LPG, jak na razie bez większych problemów - na lpg zaczęła niedomagać cewka na 6 garze ale od razu wymieniona.

Co można by tutaj poprawić? Wskazaniami OBC wogóle się nie przejmuję, tam zwracam tylko uwagę na temperaturę  ;)  LPG tankuję wg licznika dziennego. 13L myślę, że to całkiem akceptowalny wynik dla takiego silnika

Edytowane przez trollu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wtryskiwacze znane mi umiarkowanie. Krótkodystansowo są niezłe - tyle wiem. Natomiast długodystansowo się z nimi nie zapoznałem  bo szkoda mi było czasu na to - mam w stałej ofercie wtryskiwacze nieco lepsze parametrami i długoterminowo sprawdzone, do tego umożliwiające zapewnienie klientowi ogólnokrajowej gwarancji.

 

Natomiast STAG - znakomity - najlepsze na tę chwilę prawdopodobnie sterowniki LPG na rynku. Pod warunkiem pieczołowitego i zaawansowanego zestrojenia. Zapewnia je może z 1% warsztatów montujących STAG'a. Reszta montaży na STAG'u to realizacje słabe do przeciętnych. Wiele z nich bazuje na automatycznej kalibracji, która w STAG'u działa bardzo słabo. Summa Summarum - większość aut jeżdżących na STAG'u - nie jeździ optymalnie.

 

Wtryskiwacze w listwie - jeśli wężyki są w miarę krótkie, równe i mają średnicę 4 mm - jest ok.

Jeśli większą - błąd - pogrubianie wężyka działa z grubsza tak jak jego przedłużanie.

Edytowane przez gustaw6666

Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co do średnicy - nie wiem. Długość - zależy co kto rozumie przez "krótkie" ;)  zrobię fotę to wrzucę 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Konrad, dzięki.

 

Krzychu, właśnie do tego piję - Ty masz na instalacji ode mnie 17/14 a Trollu ma 13/8,75. 1,21 u Ciebie, 1,49 u Trolla. Instalacja ma być tak zestrojona aby znacząco nie przekłamywać szacunkowego zużycia benzyny.

Mi i tak jest już to egall... tankuje full i napierdzielam gdzie oczy niosą... Także bez stresu Piotrek ;) ...


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jakie masz wtryskiwacze gazu i układ sterujący?

 

Irku, podciśnienie w dolocie niewiele nam powie o ile rośnie zużycie gdy trzymasz na "D". Sonda lambda również bo w gruncie rzeczy zawsze dąży wtedy do stechiometrii. Natomiast jeden z parametrów przekłada się wprost proporcjonalnie na zużycie paliwa - czas wtrysku benzyny. Generalnie w prawie każdym silniku z wtryskiem pośrednim układ operuje na stałym ciśnieniu benzyny i czynnikiem sterującym dawką jest czas wtrysku w jednym cyklu. I ten jest wyższy dla postoju na "D" w porównaniu do "P" lub "N" o jakieś 30-50%.

No tak, ale takiego parametru jak czas otwarcianwtrysku te proste urzadzenie nie mierzy :(,  jedyne co mozna stwiedzic to to że D zwieksza load a przez to zuzycie paliwa, jedyne co widać to że roznica nienjest jakaś kolosalna nic wiecej. 

 

Toyota np.podawala w instrukcji Tundry ze ich 5.7l v8 na wolnych obrotach zuzywa 0.75l benzyny na godzine, co dla mnie było szokiem bo wydawalo mi sie ze taki duży silnik bedzie zuzywal tego paliwa duuuzo wiecej, tym bardziej nie rozumie systemow stop/start w jakichs malych 4 cylindorwych popirdolkach.  Tzn wiem dlaczego sa tam zainstalowane ale sens posiadania takiego systemu dla wlasciciela jest zerowy 


Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to dla mnie też szok - tym bardziej że taka np. Fabia 1 1,4 zużywa wg. komputera około 0,9 l/h. Może ta Toyota zużywa 0,75 galona/h i wdał się błąd w jednostce...


Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.