Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

Z moich obserwacji i z tego co się czyta:

Kia Ceed 1. gen/ Hultaj i30 1 generacji jakość wykonania nieco poniżej rywali

Kia Ceed 2. gen/ Hultaj i30 2. generacji jakość wykonania - powyżej przecięctnej wśród rywali, a na pewno nie gorzej niż focus III, astra IV, czy toyota auris,

Teraz wchodzi i30 3. generacji, zaraz nowy ceed - jakość spasowania zapowiadana jest na poziomie golfa VII - zobaczymy

 

Najnowsza optima jest też dość sporym skokiem jakościowym jeśli chodzi o jakość materiałów wnętrza, spasowanie, wykończenia jakość spasowania karoserii, lakieru itd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Żeby nie było jak z Oktavią . Obecna wersja gorsza jakościowo od poprzednika .

Zobaczymy jak będzie wyglądała ta co obecnie wchodzi.


Deus Dona Me Vi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

StaryWilku nie zgodze sie z Toba. Ogladalem pare nowych aut z segmentu kia ceed i co do jakosci wnetrza, detali uwazam, ze ford, opel, a o vw nie wspomne sa jednak wyzej niz wspomniany ceed.

 

Pod wzgledem bezawaryjnosci slyszalem pozytywne opinie ale jakosc jednak jeszcze nie ta.

 

Ceed dla mnie pod tym wzgledem jest miedzy tipo, a astra :)

 

Ps. Ale obserwujac postep marki KIa na przestrzeni ostatniej dekady maja szanse na calkiem spory kawalek rynku jesli beda nadal tak sie rozwijac

 

Ps2 moze octavie fl troszke dopracuja bo obecna strasznie slaba jakosciowo.

Edytowane przez overrange

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szalony wątek, jest jakiś z większym ruchem. Też bym się wypowiedział, ale nie wiem od czego zacząć. Może przeczytam go od początku  :)

 

Dzisiaj odśnieżyłem auto. Drugi raz tej zimy, to drugi śnieg od trzech lat jakie auto widziało. Jako chłop z mazur pochodzący, uwielbiam minus 30, zaspy, zawieje, i napęd na tyłu lub 4 buty. Jednak na tym Dolnym Śląsku, w Legnicy śniegu zazwyczaj jak na lekarstwo. Jak dobrze pójdzie to jutro wpadam z synem na lotnisko. Będą zapinane boki  :)

Edytowane przez albiNOS 01

Kocham Zegarki i nie dlatego, że pokazują która jest godzina.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ależ piękna fura! Ale ja z Countrymana tez zrobię bestie. Za łagodny jest...

 

Mini mi się nie podobają, są przestylizowane. Nie mniej gratuluję nabytku :-) wklej foto.

Zgadzam się. Już teraz wolałbym Ceeda czy i30 niż odpowiednik od Włochów i Francuzów.

 

No chyba nie. Włosi jesli chodzi o Fiata to nie mają odpowiednika dla kompaktu tego segmentu. Tipo jest niżej plasowane i niżej wycenione, nie jest moim zdaniem następcą kompaktowego Bravo, raczej następcą Linea - czyli budżetowca. Alfa i owszem Giulietta jest konkurentem dla i30 i Ceeda i oba te auta kładzie na łopatki w każdej kategorii.

 

Co do Aut kompaktowych nie klasy premium, to obecnie jakością wykonania wygrywa nowa Astra, Golf jest porównywalny ale widać w nim, że jest starszy modelowo od Astry. Focus jest przestylizowany i garbaty w środku, jakościowo niżej, potem jest Auris, Civic...koreańce....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Astra technicznie nie jest nowym modelem... Tak jak Corsa... To taki zabieg Opla - kupujesz stare auto ale ma masaż w fotelu i wszyscy się na to łapią :) Mało kto bierze pod uwagę fakt, że w cenie Astry może mieć troszkę biedniejszą ale lepiej jeżdżącą np BMW 1 :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Golasa i owszem. Ze jeździć będzie lepiej to wiadomo ale ostatnio jechałem jedynką i miejsca jest w niej na pewno mniej niż w Astrze. BMW1 to auto dla singli albo zwyczajnie małych ludzi.

A co niby astra V ma wspólnego z IV ? zmiany są raczej radykalne, odchodzono auto o przeciętnie 150kg, modyfikując całą budę i różne elementy.

Edytowane przez QuadrifoglioVerde

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ogladalem i astre i golfa i golf pod wzgledem jakosci zrobil jednak na mnie lepsze wrazenie golf. Do tego wchodzi jeszcze 7fl.

 

Srednio wyposazona astra w dieslu wciaz jest sporo tansza niz niz bmw 1 w podstawie w dieslu.

Ps. Golf tez ma masaz ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sugerujesz sie wygladem (kwestia gustu) czy jakoscia? Bo w golfie przy "macaniu" tunelu srodkowego z przodu nic nie skrzypi natomiast w astrze tak :) mialem wrazenie, ze jakosciowo megane jest lepiej spasowane i uzyto lepszych materialow niz w astra.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Megane faktycznie to skok jakościowy galaktyczny względem poprzednika, ale to Renault, miałem dwie Meganki i tam są takie głupoty techniczne porobione że naprawdę ręce opadają. Nie sądzę aby w nowej Francuzi zastosowali mądrzejsze rozwiązania ( wkurw przyjdzie dopiero tak naprawdę po gwarancji i po przebiegu 80tys gdy zaczną się pierwsze naprawy ).

Niektórzy koledzy potwierdzą, jak się umordowałem aby wymienić filtr kabinowy w megane III :D , niezbędny był demontaż połowy kokpitu.

Edytowane przez QuadrifoglioVerde

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Astra technicznie nie jest nowym modelem... Tak jak Corsa... To taki zabieg Opla - kupujesz stare auto ale ma masaż w fotelu i wszyscy się na to łapią :) Mało kto bierze pod uwagę fakt, że w cenie Astry może mieć troszkę biedniejszą ale lepiej jeżdżącą np BMW 1 :)

astra V wzlędem IV to zupełnie nowy model w przeciwieństwie do corsy jak dobrze napisałeś.

Z tą BMW 1 to przypaliłeś :)

Katalogowo za najtańszą 3-cyl. benzynę 109 KM, 5d - od 97 100 zł, diesel 1.6 95 KM - od 105 700 zł. 

Żeby to miało przyzwoite wyposażenie trzeba dołożyć min. +20 tyś. Ceny robią się absurdalne.

Dla porównania:

Nie wiem co z tego porównania miało wynikać? Ale jak golf aktualny (astra kolejny lift na razie sie nie zapowiada) to raczej tak:

2017_volkswagen_golf_18_1600x1200.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ale tego Golfa jeszcze nie ma po lifcie. A ja porównywałem to co można aktualnie kupić. Z tego co widac w Golfie 2017 różnica jest tylko w wielkości wyświetlacza i chyba niestety na minus, zniknie sporo fizycznych przycisków kosztem dotykowych na panelu. To moim zdaniem w autach się nie sprawdza, chodź na pewno redukuje koszty.

No i zrobili wyświetlacz zamiast klasycznych zegarów - moim zdaniem nie daje to żadnej przewagi a pewnie będzie za dopłatą i naprawdę drogie. To zrzut z Audi w których jest to już obecnie

Edytowane przez QuadrifoglioVerde

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakie auto, jakie lotnisko?

 

Tapaltak

Sobie mogę pomarzyć. Cały śnieg zniknął jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki. Co za dziadowska pogoda. Matiza sobie kupię.

A  już myślałem gdzie położę bezpiecznik od TCCS, by go nie zgubić.

fot 1 auto, fot 2 lotnisko, fot 3 wspomnienia z Mazur.

post-70090-0-18716100-1484238032_thumb.jpg

post-70090-0-44946100-1484238056.jpg

post-70090-0-41707800-1484238107_thumb.jpg


Kocham Zegarki i nie dlatego, że pokazują która jest godzina.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Totalnie nie wiem co robić... Dwa dni spędziłem w garażu wymieniając sprzęgło w Toyocie mojego kolegi. Jest to Corolla 1.8 TS z 2002 roku. Skłonił nas do tego fakt, że nie ma mechaników, którzy są w stanie sensowne zająć się autem. Fachowiec, który naprawiał mi auta miał ten samochód w rękach i kwiatki jakie nasadził są nie do przyjęcia. Szpilka kolektora wydechowego pozostawiona z zerwanym gwintem, końcówka drążka kierowniczego była demontowana i nie chciało się wyjąć zawleczki więc na chama nakrętkę odkręcono i powtórnie nakręcono ale już be zawleczki... Drugi majster wymienić miał gumy drążka stabilizatora... niby nic, a osłona przekładni kierowniczej zamiast być zdemontowaną została odgięta breszką i tak pozostawiona. Zamiast gumy wymienić, koleś podłożył pod nie pocięty pasek wielorowkowy...

Nie mam czasu na takie naprawy, myślałem, że można komuś zaufać... a tu kicha...  Z drugiej strony licząc godziny spędzone przy Toyocie, ta wymiana sprzęgła musiała by kosztować z 1500 zł za robociznę. Każda śruba została wyczyszczona, osłony delikatnie zdemontowane, nic nie połamane , śruby wkręcone na Loctite'a, wszystkie przewody na swoim miejscu, mocowania rurek, przelotki etc...Czy wszystko należy robić samemu?

Edytowane przez kiniol

Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co za czasy...


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wnętrze Golfa po FL wygląda jak poprzednik poprzednika........... Zajeżdza początkiem wieku 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Adi to wnętrze wyglada normalnie. We wnętrzu mazdy 6 te się znajdzie kilka archaizmów. Pamietam jak prZymierzalem sie do poprzedniego modelu i włącznik podgrzewania foteli zaważył o tym ze nie kupiłem. Jak przełącznik z lampki z ikei. W golfie jak by nie było smutno tak jest o epokę lepiej jakościowo niż w niemal każdym konkurencyjnym kompakcie i kilku japońskich klasę wyższych ;)

A co do astry to podwozie i większość techniki v jest to samo co w iv. Tzn mam te info od kierownika serwisu Opla ale patrząc na ogół to i tak IV mi się bardziej podobała.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co do astry to podwozie i większość techniki v jest to samo co w iv. Tzn mam te info od kierownika serwisu Opla ale patrząc na ogół to i tak IV mi się bardziej podobała.

 

Jak tu wierzyć komuś kto kupił auto z lusterkami ala uszy myszki miki :P , Znajdź dwie różnice : :P

 

Myszka%2BMiki%2B(4).jpg

 

112000388.jpg

 

A co do aut japońskich to we wszystkich są te same przełączniki podgrzewania foteli, z 187-mego regału, na 34 półce w magazynie firmy która kiedyś wyprodukowała ich 100 milionów i zgodziła się za darmo rpzekazac japońskim producentom :D

W Suzuki mamy jeszcze ciekawiej! bo mamy zaślepki na te przyciski jesli jakas funkcja jest nie dostępna :D i to wszystko w 2016r

Edytowane przez QuadrifoglioVerde

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sorry albo Ty albo kierownik serwisu opla (bardziej prawdopodobne) się pomylił. Wiadomo, że w dzisiejszych czasach płyty podłogowe są modularne i jedna jest wykorzystywana w różnych segmentach, ale w tym wypadku to zupełnie nowa płyta podłogowa ze zmniejszonym (wbrew trendom) rozstawem osi, zmienionymi rozstawami kół przednich i tylnych, konstrukcją zawieszenia kół i innych elementów. Nie wykluczone, że cześć jest podobna/ taka sama, ale płyta jest nowa w przypadku astra V vs. astra IV.

 

http://dixi-car.pl/opel-astra-iv-dane-techniczne.htm

http://dixi-car.pl/astra-v-dane.htm

Edytowane przez StaryWilk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem w nowej Astrze to tylko skrzynia biegów została stara poczciwa GM. Silniki 1.4 także poddane zostały modyfikacjom względem tych z IV.

Reszta jest zupełnie nowa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mikołaj -

Ale nie ma o co kruszyć kopii - wygląd to zawsze kwestia gustu. Tu nie chodzi o kilka archaizmów - co wygląd deski jak sprzed wielu lat. Zastąpienie zegarów wyświetlaczem niewiele zmienia. Koreańskie auta maja wnętrze bardziej nowoczesne, finezyjne i ekstrawaganckie niz to w golfie - ale wiadomo - w golfie o to chodzi. 

A Astra V ma niewiele wspólnego z IV. Nadwozie wiadomo - inne - płyta podłogowa - zupełnie nowa. Silniki - to raczej norma - że przejmowane z poprzedniego modelu  - tym bardziej, że to nie staruszki - a diesel 1.6 zupełnie nowy - był w ostatnich wypustach IV.

Odpowiednie modele V do IV 200 kg lżejsze...

 

Także trzymaj się daleko od tego kierownika serwisu......... ;)

Edytowane przez Adi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.