Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Wywar

Bezdotykową. Choć niestety na niej nie domyjesz brudnego auta.

Suchy brud na aucie myjnia cisnieniowa slabo umyje, musial by byc dluzszy etap nawilzania, najlepszy i najtanszy sposob to myjnia reczna ale wiadomo ze nie kazdemu sie chce :) w dzien wigilijny u mnie to najwieksze kolejki byly do myjni :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co do tych 700 koni w mustangu to warto by było przetestować na sensownej europejskiej hamowni , bo te amerykańskie często są inne ....

dam przykład od Sebastiana z gazowania aut w Zbrosławicach .....kolega trollu go zna . Seba gazował mustanga prosto ze stanów oczywiscie używany w papierach po tuningu też coś koło 700ps w rzeczywistosci ledwo ponad 540 chyba , zresztą potwierdzał to właściciel przy Sebie .....temat sprzed 2 lat  co prawda te 540 to też sporo ale dzisiaj du...py nie urywa  :ph34r: . waga 1600kg napęd na niedoważony tył i w efekcie 300 konnym autem z wagą 1300 kg ( centralny tylna ośka napęd ) dało się w miare trzymać z tyłu ( a jako drugi zawsze jest gorzej )


przy okazji jak wam sie podoba dzwięk 12 cylindrów bmw z turbinką garrett 45 ( na razie jszcze nie dostrojony , poprzednio na holsecie no ale holset to była porażka - dobrymax  do 0,4 bara )

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trollu, znacie się z Sebastianem Sarre?


Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

raczej nie :lol:  myślę że zaszła jakaś pomyłka ;)

 

co do soundu to ja jestem fanem wysokoobrotowego V12 N/A, tutaj pazur będzie ale pod obciążeniem ;)

co do hamowni - chyba była już o tym dyskusja. Amerykanie podają moc na kołach, u nas wyliczają straty i moc na wale. Podobno najbardziej miarodajne jest hamowanie auta w ruchu, nie na podwoziowej. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

podobnie, nie?


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

raczej nie :lol:  myślę że zaszła jakaś pomyłka ;)

 

co do soundu to ja jestem fanem wysokoobrotowego V12 N/A,

pomyliłem ciebie z gustaw6666 , też wole wysokoobrotówki

Edytowane przez artiplast

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak inne/lepsze hamownie macie w EU, ale w stanach praktycznie używane są 3 różne typy i pomiędzy nimi różnica w zamierzonej mocy może sięgać 20%.

I tak jak Trollu napisał, moc pokazywana na kołach


Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli z Ameryce podaje się moc na kołach a w Europie przelicza z niej i podaje moc na wale to właśnie odwrotnie - "amerykańskie" konie powinny być odczuwalne jako mocniejsze.


Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy mocniejsze - na pewno rzeczywiste. Na papierku wszystko ładnie wygląda, w rzeczywistości liczy się to, co na kole

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko rozbija się o jednostki i to w jakich warunkach jest przeprowadzany pomiar. W europie podają moc na wale korbowym - HP (oznaczenie zmienia się w zależności od języka w konkretnym kraju - u nas jest to KM), w ameryce podawali moc na wale bez filtrów, pomp i wszelkich "odbieraczy" energii - BHP ale mają też WHP - wheel horsepower i jest to tyle, ile wychodzi na kołach. 

Producent w danych katalogowych podaje moc na wale bo silnik jest hamowany na hamowni silnikowej, nie na podwoziowej. Jak jedzie się do tunera to nikt nie wyciąga silnika do hamowania tylko hamowania bada straty napędu i na tej podstawie wylicza moc na wale. Hamowni podwoziowych jest tez kilka rodzai ale nigdy nie zagłębiałem się w ten temat.

 

 

DIN - pomiar z kompletnym osprzętem i filtrami
CUNA -norma "fabryczna", pomiar bez rezonatorów, filtrów powietrza.. itd BEZ WYDECHU
SAE - bez osprzętu, bez filtra powietrza ale z jednym tłumikiem i jest HP (a jeszcze bardziej bez osprzętu jest BHP)
Wnioski. Ten sam silnik mierzony 3 normami bedzie miał 3 rózne moce

Z resztą, wiki podaje więcej norm pomiaru, więc wszystko powinno się zaczynać od ustalenia normy, w jakiej rozpatruje się konkretny przypadek.

Na studiach na PKM profesor narysował 2 przecinające się strzałki i zapytał, czym się różni rysunek od wykresu. Jednostką. 

Edytowane przez trollu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To mnie się przypomniało takie pytanie odnośnie norm i pojmowania rzeczywistości...

Czy linia prosta może przejść przez trzy dowolne punkty płaszczyzny?

Otóż na uniwersytecie studenci odpowiedzieli, że nie...

Na politechnice zaś tak, pod warunkiem, że jest odpowiednio gruba...


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na politechnice nie ma rzeczy niemożliwych, kwestia tylko jak znaleźć odpowiednie rozwiązanie problemu  :lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak to nie ma rzeczy niemożliwych?

Niemożliwe jest spowodować, żeby w sobotę rano w akademiku studenci politechniki nie mieli kaca...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak to niemożliwe? wystarczą święta, żeby pojechali do domu  :lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tymi hamowniamj to historia na długi doktorat. De facto u nas podaje się moc na silniku. Żaden producent nie podaje mocy na kołach. Ona jest z reguły niższa o jakieś 25% nie każdym aucie inaczej wyjdzie. Taki VW by ocipiał jakby miał podać moc np dla 2.0 tdi dla każdego modelu osobno. Każdy model miałby inna. A tak jedna wg normy i z głowy. Jak znajdę wykresy z Abartha to wrzucę. Ale wracając do hamowni to na wydruku wychodzi moc silnika wg normy i moc silnika na silniku w momencie badania. Ten drugi parametr uwzglednia ciśnienie atmosferyczne wilgotność itp. Wielu tunerów manewruje tymi parametrami przy zawyżaniu wyników pomiaru. Na wydruku jest tez oczywiście moc na kołach. Ale ta tez wychodzi różnie nawet na różnych felgach. Czyli w sumie nie ma innego uczciwego sposobu by podać moc silnika jak właśnie wg normy na silniku. I naprawdę zadziwiliście mnie pisząc tu że producenci podają moc na kołach. Fałsz!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mikołaj,mi się wydaje że przegapiłes ten moment gdzie kolega od F1 pisał że przydałoby się dać Mustanga na hamownie żeby zmierzyć moc.

 

Wszędzie na świecie producenci podają moc silnika na wale,


Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To widziałem ale po drodze inni koledzy pisali że w EU podaje się na kołach...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to ja w takim razie przegapiłem ten moment :).


Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kilka razy hamowałem auto i raz okazywali mi jak wiele można zdziałać zmieniając np parametr ciśnienia atmosferycznego w otoczeniu. Dokładnie nie pamietam ale chyba im niższe tym więcej mocy wypluwało. A dodam że ten parametr tuner wpisuje ręcznie ;). Ogólnie hamownia nigdy prawdy nie powie. Zawsze to jest pi razy oko :)

Edytowane przez Mikołaj N

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, Trollu- Ty szkodniku zrobiłeś zamęt, że Amerykanie podają moc na kołach :)

 

Ta rzekoma wyższość koni europejskich może wynikać właśnie z metodologii pomiaru z osprzętem. Ale to też opisał Trollu więc jest rozgrzeszony.


Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

im niższe ciśnienie tym rzadsze powietrze - w efekcie mniej tlenu w jednostce objętości. Wtedy oprogramowanie hamowni "zawyża" wynik i rosną konie na papierku ;)

 

co do amerykanów - nie oglądam amerykanskich stron dealerów ale pisałem przez pryzmat różnych testów - tylko w amerykanskich testach spotkasz się z WHP. U nas liczy się HP ;)

 

a tutaj my bad bo nie zwróciłem uwagi wcześniej na pewne rzeczy, które napisał artiplast odnośnie mustanga. Mustang mógł mieć 700 koni ale tych na wale bez filtrów, pomp itd ale na pewno nie PS o których pisał artiplast. Każdy zwraca uwagę tylko na cyferki, mało kto ogarnia literki za nimi

Edytowane przez trollu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja to zrozumiałem tak...

 

Dajesz samochód na hamownie, u nas wykres i moc pokazana jest na kołach

W EU pokazana byłaby na wale.

 

Ale ogólnie w samochodach 2wd można uwzględnić straty rzędu 12-15%

AWD, 4WD około 20-22%.


Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dokładnie - w USA dostaniesz wynik w WHP a w EU w HP. Dlatego WHP jest bardziej miarodajne bo pokazuje to, co jest w rzeczywistości. Przy europejskich pomiarach można kombinować co opisał Mikołaj.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.