Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

Mam zgryz. Czas najwyższy zmienić wysłużoną astrę i ostatecznie zdecydowałem, że nowe auto będzie nowe - w sensie z salonu. Budżet - ok. 80.000 PLN, klasa C. I co? No i to, że za dużo tego. Odwiedziłem już Mazdę, VW, Opla, Hyundaia i Kia.

Mazda 3 mnie urzekła wyglądem, do tego ma świetny silnik. Kia Cee'd - dają 7 lat gwarancji i jest najtańsza. Hyundai - słaba obsługa, nie mieli nowego i30 do jazdy próbnej ani nawet do obejrzenia. Golf - bardzo poprawnie i porządnie wykonany, nie sposób ani niczego zarzucić ale i niczym się zachwycić. Astra - fajny silnik 150KM, fajny kokpit i fotele. Wkurzający jest brak schowków tam gdzie bym się ich spodziewał oraz brak CD.

A jeszcze zostaje do odwiedzenia Ford, Skoda, Renault, Toyota... Zwariować można.

 

Może więc koledzy coś doradzą albo odradzą?

 

Szukam auta w klasie C, dość dobrze wyposażonego. Must - dobre światła - biksenony lub LED-y, automatyczna klima, alufelgi, silnik benzynowy, oszczędny, od 120KM w górę. Ważne są wygodne fotele, schowki, dużo miejsca z tyłu, bagażnik. Długa gwarancja i tani serwis są również sporym atutem, jako że robię ok. 40.000 km rocznie. No i cena...

 

784ed3da12af8e614ef661090eaf3657.jpg

A ja polecam gwiazdę, co prawda ta mojej żony ma 218 KM, pali w mieście około 11 l a w trasie ciężko zejść poniżej 8,5 l, ale banan na buzi nie znika

Są oczywiście słabsze wersje i z klekotem pod maską

Alternatywa jest Golf, obecnie mam klekota 2.0 i na jednym baku robię 960 kilometrów. Niestety emocje i radość z jazdy jest po stronie gwiazdy

 

 

Gesendet von iPhone mit Tapatalk


"Jesteśmy architektami swojego przeznaczenia" Albert Einstein

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mercedes ma ciekawy program, gdzie można kupić dobrze skonfigurowane auto z przebiegiem kilku kilometrów.

Nie wiem czy w Polsce rownież, od 8 lat mieszkam w Niemczech, ale dobrze wyposażona wersja z benzyna 1,6 - 126 KM kosztuje około 20 tys €, wiec cena do porównania.

Mój Golf kosztował trochę ponad 120 tys PLN, a ma słabsze wyposażenie.

Moja poprzednia gwiazdę właśnie z silnikiem 1,6 i przebiegiem 25 tys sprzedałem za 80 tys PLN. Światła bixenon, sportowe-podgrzewane fotele, nawigacja, klima automat, 18 cali felgi i dużo by pisać.

Czasami jest warto kupić auto pewne, które ma kilka miesięcy, a było autem demonstracyjnym. Wtedy jest na maksa wyposażone żeby zrobić dobre wrażenie na kliencie. Te auta maja pełna gwarancje i są w idealnym stanie.

 

 

Gesendet von iPhone mit Tapatalk


"Jesteśmy architektami swojego przeznaczenia" Albert Einstein

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bartek, jeździłem na nich tylko tym Volvo i tylko na suchym, przy minus 3 st. C. Na rondzie, którym jeżdżę każdym autem - zdawały się utrzymywać większą siłę odśrodkową niż każda inna opona tego dnia, w tym przypadku wszystkie zimowe. Pozostałe elementy trasy - też subiektywnie pozytywnie, bez zastrzeżeń!

 

Chwalili je w tescie w Motorze.

Ja od kilku lat tylko GY 4S teraz 2gen

ale dostałem z kolejnym autem zimówki i letnie i troche szkoda wywalic.

Tzn. zimówki i tak wywale po tej zimie chyba przejeżdże lato i na zimę kupie już GY.


 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A gaz możesz sobie założyć bez utraty gwarancji. Ja zakładam w tym miesiącu.

Możesz napisać coś więcej na ten temat? Tzn. w jaki sposób nie wpłynie to ma gwarancję?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję kolegom za wypowiedzi. Cóż... teraz mam jeszcze większy zgryz. Zgodnie z sugestiami trzeba będzie odwiedzić Forda i Toyotę.

Choć serce i tak mówi "Mazda" ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jak jest z tymi dieslami? Opłacają się przy dużych przebiegach? Miałem przez parę lat Focusa I z dieslem i pamiętam, że palił mi średnio 6,5l/100km. Mazda 3 z silnikiem benzynowym 2.0 też podobno pali 6,5l a w zakupie benzyna jest jednak sporo tańsza od diesla. 

mazda 6 z silnikiem 2l na trasie pali ok 8,2 gazu . Jak dodamy do tego rozruch na bezynie i zaokrąglimy w góre  to przy cenie gazu 2,20zł za 1 l wyjdzie100km  19zł  , w miescie pewno z racji częstych odpałów ok  21zł 100km . 100km dizla 6,5x4,4 = 28,6zł .

Jako przykład podaje 7 letnią mazde 6 .. .. :blink: 7 zł na 100 km nie powala, ale przy 10 lub 20k rocznie 700-1400 o tyle taniej w porównaniu z przeciętnym dizlem . Moim zdaniem dizel traci troche sens w takim układzie ..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czytałem test   mazda 3 2,0 120KM vs auris 1.2T 116KM, spalanie średnie obu 7l z hakiem, a  toyota spalała około pół litra mniej, de facto żadna różnica. Przy aurisie jednak  wybrałbym 1.6.

 

 

 

A ja akurat zdecydowałem się na Golfa 1,4 tsi 150 km. W ciągu 5 tygodni zrobiłem ponad 4 tys km i jestem zadowolony. Rozważałem jeszcze Octavie i Leona, ale m.in. kwestia utraty wartości i jakości wykonania przeważyła za Golfem (kilka stron wcześniej, gdzieś tak w okolicach drugiej połowy grudnia jest kilka postów na temat mojego wyboru).

 

 

 

1,4tsi 150KM z odłączanymi cylindrami? 

 

 

Nowa ibiza niebawem z nowym silnikiem 1.5 tsi 150KM. Zanosi się, że będzie  stopniowo zastępować wspomniane 1.4 tsi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja chciałem koniecznie kupić A-klasę ale kilka jazd testowych i konfrontacji z Golfem skłoniły mnie do konstatacji, że to auto poza pięknym wyglądem i prestiżem marki - nie reprezentuje sobą NIC.


Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1.5 zamiast 1.4tsi. Czyżby czekały nas minimalnie lepsze zmiany?:) a może to tem sam silnik co ma Ford?

 

A klasa piękna :) ale cena tez piękna :)

Edytowane przez overrange

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten sam silnik co w Fordzie jest w Volvo,  współpracują.

 

Lepsze czasy i tak i nie. VAG oferuje również   R3 1.0 TSI  115KM czyli jeszcze mniejsza pojemność. Natomiast  1.5TSI jest też w wersji bluemotion 130KM. Odnosze wrażenie, że kwesta czasu, gdy wycofany zostanie 1.2 TSI i w zamian za to pojawi się kolejny wariant 1.0 TSI o zmniejszonej mocy około 90KM.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

218KM i banan na twarzy...? Wiele Ci nie potrzeba ;)

W zupełności wystarczy, poza tym na co dzień używa tego auta małżonka niestety AMG było dla niej zbyt mocne

Ja robię rocznie około 50 000 km, wiec klekoczący Golf wystarczy, bo i tak za rok go zmienię.

Każdy poleca koledze samochód w klasie C do 80 k, wiec różne opcje są do rozważenia. Każdy tez wypowiada się na zasadzie swoich doświadczeń.

VW ze swoim Golfem był prekursorem tej klasy, wiec zawsze będzie wzorem.

W czasach, kiedy prawie każdy koncern motoryzacyjny jest powiązany z jakimś innym, ciężko jest zdecydować którego producenta wybrać. Kiedy jest to zakup na kilka lat, osobiście wolałbym aby poza przemieszczaniem mnie z A do B tak po prostu mi się podobał.

 

 

Gesendet von iPhone mit Tapatalk


"Jesteśmy architektami swojego przeznaczenia" Albert Einstein

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja chciałem koniecznie kupić A-klasę ale kilka jazd testowych i konfrontacji z Golfem skłoniły mnie do konstatacji, że to auto poza pięknym wyglądem i prestiżem marki - nie reprezentuje sobą NIC.

 

A klasa i CLA to pseudo-mercedesy. Faktycznie auta ładne, ale bardzo ciasne ( bagażnika brak ) a jakość plastików jest gorsza niż w Golfie, trakcja podobnie.

Pisze o normalnych wersjach nie jakichś tam wypasach AMG pod 200tys. Moim zdaniem bardzo przewartościowane. Już Golf jest przewartościowany a A-klasa to szczyt płacenia za znaczek. Podstawowe wersje są tak ubogo wyposażone że wstyd że Mercedes coś takiego w ogóle pozwala skonfigurować.

Z resztą z Audi jest podobnie, podstawowa wersja jest komiczna...a dodatki kosztują 3 razy tyle ile w autach o mniej prestiżowym rodowodzie.

Edytowane przez QuadrifoglioVerde

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Taka maja politykę i maja tez odbiorców. Po co komu rolex skoro tańsze grand sroki tez będzie przyzwoicie wykonane ;) po co komu iPhone skoro huawei tez ma podobne funkcje. Itd itd :)

 

A samochód to jednak najłatwiejszy sposób na pokazanie statusu społecznego tzn taki stereotyp mamy w Polsce ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe że nikt koledze nie polecil Hondy Civic, czy to są niepopularne samochody u Was?

 

Już chyba sam sobie odpowiedziałem, weszłem na stronę Hondy i złożyłem samochód,  $33k za civica  :blink:. Fakt że ceny zaczynają się od $20k ale takiej wersji bym nie chcial

Sent from my E6653 using Tapatalk

Edytowane przez irekm

Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak to nikt, Irek? Ja ją wymieniłem wśród subiektywnie najlepszych aut w klasie.

 

Marcin, Golf przeceniony? Mocno mnie się nie wydaje. Mam wrażenie, że przy cenie 65-70k za przyzwoicie wyposażoną wersję to auto w swojej klasie wielkości jest niedrogie. A w stosunku do swojej jakości wręcz tanie. Ile powinien kosztować najlepszy samochód w swojej kategorii? Ja bym go kupił nawet gdyby kosztował o 10k więcej.

 

Co do A-klasy to był wyraźnie gorszy od Golfa w niemal każdym aspekcie na który zwracałem uwagę. Przestrzeń, resorowanie, układ kierowniczy, praca skrzyni automatycznej, charakterystyka silnika, akustyka, ergonomia. Wszędzie Golf lepszy. Natomiast nie przyczepiłem się do jakości materiałów. A wygląd A-klasy, proporcje nadwozia- jak dla mnie to poezja i najpiękniejsze auto w klasie. Cóż, nie zawsze najpiękniejsza kochanka dobrze się... przytula.:)

Edytowane przez gustaw6666

Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak to nikt, Irek? Ja ją wymieniłem wśród subiektywnie najlepszych aut w klasie.

 

 

Faktycznie, niezauważylem


Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W zupełności wystarczy, poza tym na co dzień używa tego auta małżonka niestety AMG było dla niej zbyt mocne

Ja robię rocznie około 50 000 km, wiec klekoczący Golf wystarczy, bo i tak za rok go zmienię.

Każdy poleca koledze samochód w klasie C do 80 k, wiec różne opcje są do rozważenia. Każdy tez wypowiada się na zasadzie swoich doświadczeń.

VW ze swoim Golfem był prekursorem tej klasy, wiec zawsze będzie wzorem.

W czasach, kiedy prawie każdy koncern motoryzacyjny jest powiązany z jakimś innym, ciężko jest zdecydować którego producenta wybrać. Kiedy jest to zakup na kilka lat, osobiście wolałbym aby poza przemieszczaniem mnie z A do B tak po prostu mi się podobał.

 

 

Gesendet von iPhone mit Tapatalk

 

do poruszania się to i 60KM starczy. Do tego aby wywołać uśmiech na twarzy... nawet moje z moca prawie 3 razy wieksza tego juz nie robi   ;)

wszystko jest kwestią przyzwyczajenia.

Ciekawe że nikt koledze nie polecil Hondy Civic, czy to są niepopularne samochody u Was?

 

Już chyba sam sobie odpowiedziałem, weszłem na stronę Hondy i złożyłem samochód,  $33k za civica  :blink:. Fakt że ceny zaczynają się od $20k ale takiej wersji bym nie chcial

 

Sent from my E6653 using Tapatalk

 

Nową Hondę Civic zabija cena   :(

Moim zdaniem w tej klasie cenowej najlepsza (znając rabaty w oplu) bedzie nowa astra. Szkoda jedynie, ze Kolega chce diesla   :(

Edytowane przez SzefSzefow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wygląda że Honda zaczyna pozycjonować się w nowej kategorii, sub-premium  :) 


Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przysłowiowe strzyżenie baranów :lol: w markach premium co idealnie to pokazuje vag.  Audi a3 sportback R3 1.0 od 98 tys zł na kołpakach, trzeba doposażyć, a dla porównania za niecałe 130 tys można kupić Leona Cupre B).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Irku, ja również wspomniałem o Civicu,że ma bardzo wygodne wnętrze i siliniki ok :)


Robert

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niech każdy kupuje co uważa za słuszne.

Ten sam silnik jest w Seacie, Skodzie, VW, Audi, koncern PSA współpracuje z Fiatem i Nissanem. Ford sprzedaje swoje płyty podłogowe innym markom.Rynek motoryzacyjny daje wiele różnych opcji i tylko od sprzedawcy zależy jak zachęci do swojej marki i konkretnego modelu.

 

 

 

Gesendet von iPhone mit Tapatalk


"Jesteśmy architektami swojego przeznaczenia" Albert Einstein

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wygląda że Honda zaczyna pozycjonować się w nowej kategorii, sub-premium :)

Mnie się wydaje, że Honda, VW i Toyota, Volvo, Alfa Romeo od dawna uznawane są za Sub-premium. Przez zupełnie różne x-faktory.

Honda zresztą to mało powiedziane, że Sub-premium. W Polsce przez liczną grupę, mało powiedzieć sympatyków, mało nawet "fanów"- raczej wyznawców- to auta otaczane wręcz kultem.

 

Bardzo lubię właścicieli Hond. Zazwyczaj uwielbiają swoje auta i o nie dbają.

 

Klasyka u mnie w firmie: przyjeżdża Civic o wartości rynkowej około 3 tys. zł, właściciel pyta, jaka jest najlepsza instalacja do tego modelu i ile kosztuje? 3500? Poproszę.

Edytowane przez gustaw6666

Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mercedes ma ciekawy program, gdzie można kupić dobrze skonfigurowane auto z przebiegiem kilku kilometrów.

Nie wiem czy w Polsce rownież, od 8 lat mieszkam w Niemczech, ale dobrze wyposażona wersja z benzyna 1,6 - 126 KM kosztuje około 20 tys €, wiec cena do porównania.

Mój Golf kosztował trochę ponad 120 tys PLN, a ma słabsze wyposażenie.

Moja poprzednia gwiazdę właśnie z silnikiem 1,6 i przebiegiem 25 tys sprzedałem za 80 tys PLN. Światła bixenon, sportowe-podgrzewane fotele, nawigacja, klima automat, 18 cali felgi i dużo by pisać.

Czasami jest warto kupić auto pewne, które ma kilka miesięcy, a było autem demonstracyjnym. Wtedy jest na maksa wyposażone żeby zrobić dobre wrażenie na kliencie. Te auta maja pełna gwarancje i są w idealnym stanie.

Gesendet von iPhone mit Tapatalk

To jest używane auto.

Taka maja politykę i maja tez odbiorców. Po co komu rolex skoro tańsze grand sroki tez będzie przyzwoicie wykonane ;) po co komu iPhone skoro huawei tez ma podobne funkcje. Itd itd :)

A samochód to jednak najłatwiejszy sposób na pokazanie statusu społecznego tzn taki stereotyp mamy w Polsce ;)

Odezwał sie burżuj z Lexusem :) :) :)

Deus Dona Me Vi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.