Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Guest

Pogadajmy o samochodach :-)

Recommended Posts

Gwarancji po założeniu gazu się nie traci tylko konsumenci dają sobie wmawiać takie rzeczy.

Nie traci sie jesli byla montowana w aso. Jakakolwiek modyfikacja auta poza aso oznacza ze moga byc problemy z uznaniem gwarancji na dany uklad. Jak zamontujesz lpg a padnie radio to wiadomo ze uznaja ale jak bedzie problem z silnikiem to skonczy sie pewnie w sadzie bo odrzuca.

Edited by siruspan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czytalem kilka lat temu na jakims forum ze komus sie cos z lakierem dzialo w aucie na gwarancji i producent nie uznal i anulowal gwarancje na perforacje z powodu zwiekszonych wibracji przez wymienione glosniki w drzwiach...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie traci sie jesli byla montowana w aso. Jakakolwiek modyfikacja auta poza aso oznacza ze moga byc problemy z uznaniem gwarancji na dany uklad. Jak zamontujesz lpg a padnie radio to wiadomo ze uznaja ale jak bedzie problem z silnikiem to skonczy sie pewnie w sadzie bo odrzuca.

Koniec końców liczy się wykładnia prawa. A ona stanowi tak, że nawet w szopie założona najgorsza instalacja gazowa nie może być powodem anulowania gwarancji. Może być powodem odrzucenia danego roszczenia gwarancyjnego, jeśli gwarant udowodni, że daną usterkę spowodował gaz lub instalacja gazowa.


Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piotrek, tyle teorii.

A w praktyce odmówią Ci jakiejkolwiek naprawy gwarancyjnej i pozostaje Ci jedynie droga sądowa. Ty przeciwko armii prawników koncernu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Ty przeciwko armii prawników koncernu.

od razu przypominają mi się historie z S8 D3 albo F10 535i (albo d, nie pamiętam). Auta na gwarancji, padły silniki, koncern się wypiął i tyle

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koniec końców liczy się wykładnia prawa. A ona stanowi tak, że nawet w szopie założona najgorsza instalacja gazowa nie może być powodem anulowania gwarancji. Może być powodem odrzucenia danego roszczenia gwarancyjnego, jeśli gwarant udowodni, że daną usterkę spowodował gaz lub instalacja gazowa.

https://www.wykop.pl/link/3767659/zalozysz-lpg-do-citroeana-tracisz-gwarancje-na-cale-auto-pomocy/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bo jeszcze trzeba odróżnić gwarancję i rękojmie sprzedawcy.

Gwarancja jest dobrowolna i tu Piotrek (Gustaw6666) napisał nieprawdę. Gwarant ma prawo dowolnie określić warunki gwarancji (w tym jej anulowania).

Natomiast prawo trochę lepiej nas chroni w wypadku rękojmi, tutaj jest odwrotnie, to sprzedawca musi nam udowodnić, że to modyfikacje spowodowały awarię. 

Trzeba natomiast pamiętać, że rękojmia dotyczy wyłącznie konsumentów, czyli nie mamy jej, jeśli mamy auto w leasingu na firmę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Producent stwierdzi ze nie przewiduje eksploatacji silnika benzynowego z zadnym innym paliwem oprocz benzyny i pozamiatane nawet w sadzie.

Edited by siruspan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piotrek, tyle teorii.

A w praktyce odmówią Ci jakiejkolwiek naprawy gwarancyjnej i pozostaje Ci jedynie droga sądowa. Ty przeciwko armii prawników koncernu.

Dwie ręce do góry. Nissan Pathfinder - 3 lata. Pojawiła się korozja na ramie. 30kkm. Poprosiłem przy przeglądzie o usunięcie i zabezpieczenie. Odpowiedź w serwisie że nie zleciłem przeglądu nadwozia. Jakiego nadwozia ??? Pytam się ??? Co rok regularnie przyprowadzane go do serwisu na przegląd. Odpowiedź serwisu: tak ale na przegląd mechaniczny - nie na nadwozia. Jak Pan myśli inaczej proszę skontaktować się z naszym działem prawniczym ...Serwis Nissana w Warszawie, 2013 rok


nie spiesz się ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bo jeszcze trzeba odróżnić gwarancję i rękojmie sprzedawcy.

Gwarancja jest dobrowolna i tu Piotrek (Gustaw6666) napisał nieprawdę. Gwarant ma prawo dowolnie określić warunki gwarancji (w tym jej anulowania).

Natomiast prawo trochę lepiej nas chroni w wypadku rękojmi, tutaj jest odwrotnie, to sprzedawca musi nam udowodnić, że to modyfikacje spowodowały awarię.

Trzeba natomiast pamiętać, że rękojmia dotyczy wyłącznie konsumentów, czyli nie mamy jej, jeśli mamy auto w leasingu na firmę.

Oczywiście, że w w takich sytuacjach działa rękojmia. Nieprecyzyjnie się wyraziłem.


Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi w poprzednim tygodniu, Toyota wymieniła jakieś elementy sterowania poduszkami powietrznymi w 11 letnim Aurisie (nie serwisowany od pewnie 7 lat), za darmo, bo uznali że te zamontowane fabrycznie nie są wystarczająco dobre :-)

Także wszystko zależy od producenta - niektórzy szanują swoich klientów...

Pamiętam kiedyś na TVN Turbo był program który opowiadał historie ludzi którzy walczyli właśnie z gwarantami. Trafiałem głównie na odcinki w których były problemy z niemieckimi producentami VW, Audi. Może dlatego że tych aut najwięcej w Polsce, a może nie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi w poprzednim tygodniu, Toyota wymieniła jakieś elementy sterowania poduszkami powietrznymi w 11 letnim Aurisie (nie serwisowany od pewnie 7 lat), za darmo, bo uznali że te zamontowane fabrycznie nie są wystarczająco dobre :-)

Także wszystko zależy od producenta - niektórzy szanują swoich klientów...

Pamiętam kiedyś na TVN Turbo był program który opowiadał historie ludzi którzy walczyli właśnie z gwarantami. Trafiałem głównie na odcinki w których były problemy z niemieckimi producentami VW, Audi. Może dlatego że tych aut najwięcej w Polsce, a może nie.

 

prosze cie, to nie ma nic wspolnego z szacunkiem. Trafiles na normalnych ludzi i dilera.

U mnie 2 dni po zakupie w moim aucie, tez od Toyoty, sensory cisnienia powietrza w kolach przestaly dzialac. Powiedzieli ze popsulem sam i chcieli 300 funtow za diagnoze i zresetowanie. Pojechalem do niezaleznego mechanika i okazalo sie, ze sensory sa zle skalibrowane.

Naprawili po telefonie do managera regionu, ale niesmak pozostal. Dodam, ze auto bylo na gwarancji.

Edited by stateless

Marcin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wymieniałem silniki w BMW oraz Audi tylko dlatego, że miałem lepszych prawników. Gwarancja i rękojmia działa tylko do pewnej kwoty, powyżej której nie liczy się dobra opinia lub prawo, a jedynie kasa.


Co-Axial

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak niestety jest, wszystko opiera się na rachunku zysków i strat. Dla 2-3 tysięcy złotych nie warto zrażać do siebie klienta i potencjalnie jego najbliższych. Natomiast przy wymianie silnika za kilkadziesiąt tysięcy potencjalne zyski w przyszłości są zbyt małe, żeby robić to gratis po dobroci.

Śmiem twierdzić, że coś takiego jak etyka w biznesie nie istnieje, słynny przypadek Forda Pinto pokazuje, że nawet tam gdzie chodzi o ludzkie życie i tak zwycięża zwykła kalkulacja kosztów.

Pozostaje mieć lepszych prawników... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wystarczy zobaczyć wartość danej marki na rynku światowym. Toyota jest liderem od nie pamietam kiedy. To samo jeśli chodzi o serwis gwarancyjny i pogwarancyjny. Jest tak samo w czołówce jak nie najlepsza. Przez 8 lat miałem Avensisa i gdyby nie to ze konkurencja ( zwykle niemiecka) daje dużo większą frajdę za kołkiem dalej bym jeździł Toyotą. Tam nie było do czego się przyczepić. Fakt nie ma samochodów idealnych i jakieś mankamenty są. Natomiast jest do bólu poprawna a z drugiej strony nudna jak flaki z olejem. Jak ktoś potrzebuje dupowozu, który przewiezie z punktu A do B i tyle to toyota to bardzo dobry wybór. A jak ktoś potrzebuje jakiś emocji (niekoniecznie związanych z serwisie) to weźmie coś innego z mocniejszym silnikiem z lepszymi właściwościami jezdnymi. Tak było w moim przypadku. I nie żałuje. Samochód dla mnie to coś więcej niż tylko środek transportu. I za każdym razem jak gdzieś jadę to jestem zadowolony. Lubię jeździć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podobno nie ma z nią żadnych problemów.

Zresztą to proste technicznie auto, co tam ma się psuć?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie dość, że mają być, to już są. Volvo do benzynowych silników 2.0t 254 i 320 KM od grudnia 2017 montuje standardowo filtr cząstek stałych.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.