Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

Ja kiedyś myślałem, że suv musi sie gorzej prowadzić od osobówki, w zeszłym roku jednak okazało sie to jednak nie takie oczywiste.


Kocham Zegarki i nie dlatego, że pokazują która jest godzina.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam spory respekt dla spalania 8,5 L w hybrydzie i 7,3 L w litrowej benzynie, te technologie maja głęboki sens, ale ja chyba na razie zostanę jednak przy dieslu :)

post-60090-0-36708300-1543486843_thumb.jpeg

Jak zatankuje w Zurychu do pełna 65 litrowy zbiornik to następne tankowanie mam w Swiecku :)


Przepraszam za brak polskich znakow ale po prostu ich nie mam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W ZH jaka różnica w cenie za litr? W PL  ON droższy od 95 o około 0,35 zł/l.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aż zrobiłem zdjęcie bo mi się wierzyć nie chciało, trasa 260km, fakt że prosta jak stół, i prędkość tak w granicach ( jak to unas) 110-130km/h.

Chevy Suburban V8, praktycznie poza miastem jeździ cały czas w trybie " zaporożec" czyli V4, ale zużywa 30% mniej paliwa niż mój downsizingowy v6t w praktycznie takim samym samochodzie.

c15a96683a40972292d3e976c1206ec1.jpg

 

Sent from my SM-G950W using Tapatalk


Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W ZH jaka różnica w cenie za litr? W PL  ON droższy od 95 o około 0,35 zł/l.

Od kiedy pamietam to ON był tu zawsze droższy od benzyny. Trochę nie przywiązuje do tego wagi, wiec te ceny są orientacyjne: ON 1,8 chf, 95 1,6 chf, 98 około 5 rappow więcej, a ON v-power na pewno 2 chf. Będę dziś przejeżdżał koło jakiejś stacji to zwrócę uwagę na ceny, jeżeli będą bardzo odbiegały od tego co napisałem to sprostuje.


Przepraszam za brak polskich znakow ale po prostu ich nie mam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ceny  po prostu w formie ciekawostki.  Mimo wahań cen baryłki na świecie,   od dawna w PL  ON był tańszy od benzyny , a teraz jest odwrotnie.


( wojny, sankcje itd)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam bardzo pozytywne wrażenia z jazdy nowym X5, którą odbyłem dzisiaj. Nie jeździ wprawdzie tak jak Audi A6 czy BMW 5 w łukach i zakrętach, ale jest już bardzo blisko. Do tego niesamowite wyciszenie wnętrza, silnika diesla nie słychać nawet na wolnych obrotach, a podczas jazdy też prawie w ogóle. Gdybym nie wiedział, że to diesel, to po dźwięku we wnętrzu bym nie rozpoznał. Jakość wykończenia super, fotele komfortowe to mistrzostwo świata, komfort resorowania przy pneumatyce i 21 calach rewelacyjny, dziury nie istnieją. Generalnie świetne auto.

A tak gwoli porównania, to we wtorek jeździłem Lexusem RX450h. Mogę tylko powiedzieć, że BMW jest lepsze we wszystkim - komfort zawieszenia, prowadzenie w zakrętach, osiągi, jakość materiałów we wnętrzu, ilość miejsca w środku, komfort foteli, jakość multimediów, jakość obrazu z kamer cofania - w każdej z tych pozycji X5 bije na głowę Lexusa, choć wcale nie uważam, że RX450h to zły samochód.

 

Przy okazji pojeździłem też i8 roadster i jestem totalnie zawiedziony. Ani to nie ma sportowych osiągów, ani sportowego dźwięku wydechu (t.zn. jest ale z głośników), zawieszenie jakieś nieprzewidywalne a w rondach wyjeżdża przodem. Dodatkowo tragiczne wyciszenie od szumów wiatru (przy zamkniętym dachu oczywiście), szum na uszczelkach już przy 140 km/h zagłusza wszystko. No i to meganiewygodne wsiadanie i wysiadanie, porażka. Takim samochodem mógłbym jeździć tylko za karę...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A tak gwoli porównania, to we wtorek jeździłem Lexusem RX450h. Mogę tylko powiedzieć, że BMW jest lepsze we wszystkim - komfort zawieszenia, prowadzenie w zakrętach, osiągi, jakość materiałów we wnętrzu, ilość miejsca w środku, komfort foteli, jakość multimediów, jakość obrazu z kamer cofania - w każdej z tych pozycji X5 bije na głowę Lexusa, choć wcale nie uważam, że RX450h to zły samochód.

Tak z ciekawości który rocznik RX? I czy miał pneumatyke? Bo są takie z i bez. :)

Edytowane przez szwed

Zegarkow!!! Ile by nie bylo to i tak jest za malo!!! :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tomek jest germanofanem jeżeli chodzi o samochody :D, to napewno nie jest obiektywna opinia :D


Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I jaki silnik w BMW?

Wiem, ze ropa co jak dla mnie odpada ale z ciekawości jaka i ilu konna?!


Zegarkow!!! Ile by nie bylo to i tak jest za malo!!! :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem germanosceptykiem, lexus jest lepszejszy w użytkowaniu na dłuższą metę :D


Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tomek jest germanofanem jeżeli chodzi o samochody :D, :D

Ja wręcz przeciwnie! ;):D

I zakochałem się w luksusowych japonkach ;):D

Ja jestem germanosceptykiem, lexus jest lepszejszy w użytkowaniu na dłuższą metę :D

I tu się w pełni zgadzam. :P Edytowane przez szwed

Zegarkow!!! Ile by nie bylo to i tak jest za malo!!! :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam bardzo pozytywne wrażenia z jazdy nowym X5, którą odbyłem dzisiaj. Nie jeździ wprawdzie tak jak Audi A6 czy BMW 5 w łukach i zakrętach, ale jest już bardzo blisko. Do tego niesamowite wyciszenie wnętrza, silnika diesla nie słychać nawet na wolnych obrotach, a podczas jazdy też prawie w ogóle. Gdybym nie wiedział, że to diesel, to po dźwięku we wnętrzu bym nie rozpoznał. Jakość wykończenia super, fotele komfortowe to mistrzostwo świata, komfort resorowania przy pneumatyce i 21 calach rewelacyjny, dziury nie istnieją. Generalnie świetne auto.

A tak gwoli porównania, to we wtorek jeździłem Lexusem RX450h. Mogę tylko powiedzieć, że BMW jest lepsze we wszystkim - komfort zawieszenia, prowadzenie w zakrętach, osiągi, jakość materiałów we wnętrzu, ilość miejsca w środku, komfort foteli, jakość multimediów, jakość obrazu z kamer cofania - w każdej z tych pozycji X5 bije na głowę Lexusa, choć wcale nie uważam, że RX450h to zły samochód.

 

 

Pomacalem rowniez nowe X5. Luki, zakrety - nie mialem okazji przycisnac bo jazda wokol pieca wiec nie bede sie wypowiadal. Komfort zawieszenia - moja wersja to F Sport wiec troszeczke sztywniejsze ale Premier nie odstaje od X5. Osiagi - X5 to diesel wiec sila rzeczy bedzie mocny ale papierowe osiagi do 100 nie sa bardzo rozne od siebie a ten parametr jest wlasciwie tylko papierowy bo przeciez nikt nie startuje ze swiatel jak debil. Ani jedno ani drugie to nie auta wyscigowe/torowe a raczej rodzinne. Wazniejszy jest przedzial 30 -100km/h. Niewielka przewaga diesla kosztem bycia dieslem :)  Wyciszenie - zdecydowanie RX, tu jest jak makiem zasial. Brzmienie silnika dla RXa, jednak lepiej to wyglada niz klekot chocby najbardziej wyrafinowany.  Multimedia pt, nawigacja czy sterowanie to pieta achillesowa Lexusa choc ja juz zdazylem sie do tego przyzwyczaic w trzecim z rzedu i latam po tym jak malolat po klawiaturze ale punkt dla X5.  :) Tu Lexus musi to totalnie zmienic. Materialy we wnetrzu i wykonczenie - nie widze przewagi w zadna strone. Lexus jest bardzo mocny w tej konkurencji.   Komfort foteli - znow moj F Sport sie klania, Premier jest bardziej komfortowy, tak jak X5. Ale fotele brzydsze niz w F Sporcie.

Generalnie znow wybralbym Lexusa. Za wyglad, za mniejsza awaryjnosc wynikajaca z prostszej konstrukcji zespolu napedowego oraz za to, ze nie jest niemiecki bo unikam wiekszosci ich wytworow jezeli tylko moge.  ;)

Edytowane przez Parówkowy skrytożerca

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rx450h, aktualny model, bez pneumatyki, jechałem demo u dealera.

X5 z najsładszym dieslem, z benzyną R6 będzie tylko lepiej.

Legendy o wyciszeniu Lexusów to ... legendy. X5 nawet z dieslem jest lepiej wyciszony niż RX450h, a przy gwałtownym przyśpieszaniu różnica w wyciszeniu silnika to przepaść.

A co do foteli, to komforty w X5 i siedzenia z wersji elegance RX-a są absolutnie nieporównywalne, różnica pięciu klas przynajmniej

Edytowane przez Tommaso

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z innej beczki. Dzisiaj byłem na przeglądzie okresowym. Wlali mi do pełna AdBlue i ku mojemu zdziwieniu komputer pokazał mi, że mam zasięg 10 000km do kolejnego uzupełnienia. Wcześniej na pełnym zbiorniku robiłem 20-24 000km. Zapytałem w serwisie o co chodzi. Wyjaśnili mi to tak; po aferze w testach spalinowych brał udział także MB. Producent zobowiązał się, że zaostrzy normy do EURO 6.2 i zrobi akcję serwisową przy okazji przeglądów okresowych. Wgrali mi więc apkę, która od teraz będzie dozować do ok. 5% czynnika AdBlue na każdy litr spalonego paliwa zamiast 1-2% jakie system dozował dotychczas. Wynika z tego, że teraz będzie 2,5 razy większy pobór AdBlue a mój samochód bardziej eko aaa i dostałem taki specjalny certyfikat w tym temacie, który jest jednocześnie częścią instrukcji obsługi pojazdu.

 

Wysłane z mojego S9 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez mario1971

To jest moje zdanie i ja je całkowicie popieram.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W Audi też chcą mi wgrać nowy program do adblue, ale bronię się jak mogę.

Następny samochód to na 100% będzie benzyna, diesla już nie biorę pod uwagę.

 

A znam tu takiego jednego na forum, co dolewa adblue co 3-4 tys. km...

Edytowane przez Tommaso

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bronienie diesla w sytuacji gdzie normy czystości spalin są takie a nie inne wg mnie mija się z sensem.

Coś musi się poddać, albo normy albo diesel jako źródło napędu.

Dobrze jak kogoś stać wymieniać samochody wraz z upływem gwarancji producenta, ja nie dotknąłbym żadnego nowoczesnego diesla lub niemieckiego benzyniaka klasy wyższej po okresie gwarancyjnym.

 

Jedyny plus tego skandalu z udziałem VW jest taki, że unas na rynku VW udziela teraz ( z tego co pamiętam) bumper to bumper gwarancji na 7lat lub 160K km. Dobra wiadomość dla kogoś kupującego VW

Edytowane przez irekm

Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W Audi też chcą mi wgrać nowy program do adblue, ale bronię się jak mogę.

Następny samochód to na 100% będzie benzyna, diesla już nie biorę pod uwagę.

 

A znam tu takiego jednego na forum, co dolewa adblue co 3-4 tys. km...

Nie masz jak się bronić. Jak oddasz do ASO swoje auto, to oni muszą Ci ją wgrać i tyle. Chyba że oddasz do klamizera, wtedy masz jak chcesz

 

Wysłane z mojego S9 przy użyciu Tapatalka


To jest moje zdanie i ja je całkowicie popieram.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bronienie diesla w sytuacji gdzie normy czystości spalin są takie a nie inne wg mnie mija się z sensem.

Coś musi się poddać, albo normy albo diesel jako źródło napędu.

Dobrze jak kogoś stać wymieniać samochody wraz z upływem gwarancji producenta, ja nie dotknąłbym żadnego nowoczesnego diesla lub niemieckiego benzyniaka klasy wyższej po okresie gwarancyjnym.

To mamy podobne zdanie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bronienie diesla w sytuacji gdzie normy czystości spalin są takie a nie inne wg mnie mija się z sensem.

Coś musi się poddać, albo normy albo diesel jako źródło napędu.

Dobrze jak kogoś stać wymieniać samochody wraz z upływem gwarancji producenta, ja nie dotknąłbym żadnego nowoczesnego diesla lub niemieckiego benzyniaka klasy wyższej po okresie gwarancyjnym.

Powiem szczerze, że lekko się tym wszystkim poirytowałem. Nie chodzi mi o to, że będę teraz dwa, trzy razy w roku uzupełniał AdBlue bo to koszt zaledwie 500zł extra w roku ale wgrywając mi nową apkę Mercedes otwarcie przyznał się do zaniżania wyników emisji spalin. To co....jesteśmy eko i uśmiechamy się do azjatów?! A może za jakiś czas wyjdzie, że totalnie wszyscy są w tym umoczeni...

 

Wysłane z mojego S9 przy użyciu Tapatalka


To jest moje zdanie i ja je całkowicie popieram.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiem szczerze, że lekko się tym wszystkim poirytowałem. Nie chodzi mi o to, że będę teraz dwa, trzy razy w roku uzupełniał AdBlue bo to koszt zaledwie 500zł extra w roku ale wgrywając mi nową apkę Mercedes otwarcie przyznał się do zaniżania wyników emisji spalin. To co....jesteśmy eko i uśmiechamy się do azjatów?! A może za jakiś czas wyjdzie, że totalnie wszyscy są w tym umoczeni...

 

Wysłane z mojego S9 przy użyciu Tapatalka

Jeszcze nie zauwazyles, ze cale to eko to jedna wielka bzdura?  ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bronienie diesla w sytuacji gdzie normy czystości spalin są takie a nie inne wg mnie mija się z sensem.

Coś musi się poddać, albo normy albo diesel jako źródło napędu.

Dobrze jak kogoś stać wymieniać samochody wraz z upływem gwarancji producenta, ja nie dotknąłbym żadnego nowoczesnego diesla lub niemieckiego benzyniaka klasy wyższej po okresie gwarancyjnym.

 

Jedyny plus tego skandalu z udziałem VW jest taki, że unas na rynku VW udziela teraz ( z tego co pamiętam) bumper to bumper gwarancji na 7lat lub 160K km. Dobra wiadomość dla kogoś kupującego VW

Eee, do Europy ten trend jeszcze nie dotarł. Tak w Polsce tylko Kia daje

 

Wysłane z mojego S9 przy użyciu Tapatalka


To jest moje zdanie i ja je całkowicie popieram.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rx450h, aktualny model, bez pneumatyki, jechałem demo u dealera.

X5 z najsładszym dieslem, z benzyną R6 będzie tylko lepiej.

Legendy o wyciszeniu Lexusów to ... legendy. X5 nawet z dieslem jest lepiej wyciszony niż RX450h, a przy gwałtownym przyśpieszaniu różnica w wyciszeniu silnika to przepaść.

A co do foteli, to komforty w X5 i siedzenia z wersji elegance RX-a są absolutnie nieporównywalne, różnica pięciu klas przynajmniej

Z pneumatyka lepiej by wypadł i można by porównać ;)

Co do reszty to nie jeździłem najnowszym RX Więc wypowiadać się nie mogę ale widać ze jest ładnie wykończony i skórami obszyty wyciszony napewno bo i mój jest tak cichy jak mało które auto i nie mówię o małych prędkościach na prądzie.

Zawieszenie mam sztywniejsze F sport i fakt czuć troche dziury na szczęście prawie ich nie ma w Szwecji! ;):D


Zegarkow!!! Ile by nie bylo to i tak jest za malo!!! :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jedyny plus tego skandalu z udziałem VW jest taki, że unas na rynku VW udziela teraz ( z tego co pamiętam) bumper to bumper gwarancji na 7lat lub 160K km. Dobra wiadomość dla kogoś kupującego VW

To prawda. Moj przyjaciel kupowal ok miesiac temu dwa VW w Toronto. Omal nie zrobili mu laski  :) i jeszcze wzieli w rozliczeniu Ducati, ktorego inni nie chcieli. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nie zauwazyles, ze cale to eko to jedna wielka bzdura? ;)

Dotyczy to diesla jako większego truciciela ale także benzyniaka. On także emituje truciznę do atmosfery tylko w mniejszych dawkach. Gdybym był tak bardzo eko to rzuciłbym palenie, nie kupował napojów w opakowaniach PET, gasił światło o 21.00 i mył się w misce z tygodniową wodą. No i przede wszystkim sprzedałbym samochód! aaa i kupował tylko i wyłącznie zegarki wykonywane w 100% ręcznie.

 

Wysłane z mojego S9 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez mario1971

To jest moje zdanie i ja je całkowicie popieram.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.