Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

Jak dla mnie bajka!

Nawet nie spojrzał bym na Niemca!!! ;):D


Zegarkow!!! Ile by nie bylo to i tak jest za malo!!! :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"Jeśli ktoś preferuje SUV-y, które prowadzi się niemal jak limuzyny, i to te o sportowym zacięciu? Ma dwie możliwości: albo sięgnie po RX-a w wersji F Sport, ale w sumie nawet wtedy dostanie auto komfortowe, tyle że z możliwością włączenia trybu sportowego nieznacznie wyostrzającego reakcje na gaz, czy zmniejszającego siłę wspomagania.

W tym przypadku lepiej jednak po prostu udać się do niemieckiej konkurencji."

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo żeby RX kupić to „jaja” trza mieć!!! :D


Zegarkow!!! Ile by nie bylo to i tak jest za malo!!! :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A tak poważnie to uważam, że RX nie jest dla każdego i cieszę się bo inaczej było by tego tyle co X5 czy Q5 i stał by się oklepany jak siodło „Mojrzesza”

Taaa, takie nie za młode, przynajmniej 50-cio letnie ;):D

36 letnie wystarczą! ;):D Edytowane przez szwed

Zegarkow!!! Ile by nie bylo to i tak jest za malo!!! :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szanowni koledzy,

na stronie 1000 w poscie #19981 zaczalem opisywac moje problemy z ESP w samochodzie Mercedes. 

Problem zostal znaleziony, zreperowany. Samochod jest sprawny! Samochod mial uszkodzony czujnik ESP, ale tak nie calkiem uszkodzony. Chcial sie zepsuc i wreszcie sie zepsul. Nazywa sie on: Drehratensensor ESP. Oprocz tego, w tym samym czasie ( momencie ) popsul sie przekaznik od skrzyni biegow.

Ponizej zdjecia pokazujace jak te elementy wygladaja i gdzie sa one w samochodzie umiejscowione.

post-70347-0-04359000-1543768934_thumb.jpg post-70347-0-00435000-1543768831_thumb.jpg post-70347-0-51469500-1543768891_thumb.jpg post-70347-0-96357900-1543768983_thumb.jpg post-70347-0-66323800-1543769007_thumb.jpg

 

Dla bardziej dociekliwych ponizej opis co, jak i dlaczego?

A bylo to tak. Jechalem sobie do domu, mialem jeszcze jakies 400m drogi i raptem zaczal sie festiwal komunikatow na wyswietlaczu samochodu: ESP,ABS i takie tam, szczeki chwycily za tarcze potem puscily, dojechalem , stanalem i zablokowalem sobie wyjazd drugiego mojego samochodu, nie zdajac sobie wtedy sprawy co zrobilem. A bylo to w piatek wieczorem. Po ochlonieciu, mysle sobie, w poniedzialek do roboty, trzeba przestawic samochody. Chce "zapalic" Mercedesa, a tu nic, silnik nie chcial sie "zapalic", oczywiscie wszystkie komunikaty na wyswietlaczu "krzycza" do warsztatu! Niestety skrzynia byla spieta z silnikiem i nie nie mozna bylo samochodu przetoczyc.

Panika! Nie mam warsztatu, a poza tym samochod musialby byc dostarczony do warsztatu na lawecie.

Jaki plan? Trzeba przestawic samochody, abym mogl czym jezdzic do pracy, a potem bede szukal warsztatu, aby naprawic Mercedesa. Oficjalny service Mercedesa odpada, bo koszty naprawy bylyby wieksze od wartosci samochodu. Zaczalem telefonowac. Telefon "czerwony", ale znalazlem jednego chetnego elektronika z komputerem, ktory po weekendzie znajdzie czas, aby zobaczyc o co chodzi. Przyjechal w poniedzialek okolo 22 godziny. Podlaczyl swoj komputer do samochodu ( bezprzewodowo ), cos tam dzialal, probowal i powiedzial, ze nie moze uruchomic silnika, ze nie moze sie skomunikowac ze skrzynia i cos tam jeszcze i jutro przysle swojego kolege, ktory ponoc jest bardziej doswiadczony. Czekalem i sie nie doczekalem.

Znow zaczalem telefonowac szukajac fachowca. Znalazlem! Obiecal, ze przyjedzie, ale wieczorem. Dobrze. Przyjechal. Uruchomil silnik. Samochody zostaly przestawione. Pytam sie, czy podjaby sie naprawy tego samochodu. Odpowiedz: tak, ale za jakies 2-3 tygodnie, bo teraz nie ma miejsca w garazu. Ok. Gdy przyszedl dzien dostarczenia samochodu, nie moge go odpalic bo ...akumulator "siadl". Dzwonie. Pan Marek przyjechal, podlaczyl kable rozruchowe i ….okazalo sie, ze silnik raz "odpala" raz nie. Elektronika skrzyni szwankuje. Na szczescie rozlaczyl silnik od skrzyni, mozna samochod wziac na hol, nie potrzeba lawety. Samochod stoi u Pana Marka, czekam na wiadomosc. Jest. Samochod jezdzi, ale … skrzynia jezdzi tylko na manualu, nie na automacie i samochod ma ograniczenie predkosco do 140km/godz. Klopoty z "odpaleniem" samochodu byly spowodowane tym, ze przekaznik zasilajacy skrzynie szwankowal. Na szczescie przekaznik od skrzyni i od klaksonu jest taki sam, a wiec po zamianie skrzynia miala zasilanie a klakson nie. Dostalem do reki przekaznik i sensor ESP. Musialem to kupic. Jade do Mercedesa i pytam o cene. Przekaznik kosztuje niecale 12€. Kupuje. Sensor ESP ponad 823€. Podziekowalem. Zostaje mi tylko second hand. Znalazlem, kupilem - sprzedawca mowil, ze powinien byc dobry - koszt wraz z przesylka 100€. Trwalo to okolo 2 tygodnie.

Wkladam przekaznik - klakson sie odzywa. Ok. Wkladam sensoe ESP - komunikaty sie nie pojawiaja, ale … w dalszym ciagu skrzynia nie pracuje w automacie i samochod ma ograniczenie predkosci. Dzwonie do Pana Marka, ktory tak samo jak ja myslal, ze powodem tego jest to, ze samochod jezdzil z wyjetym sensorem ESP. Odprowadzilem samochod do Pana Marka. Po paru dniach telefon.Samochod jest naprawiony. Powodem tego, ze samochod jezdzil tylko na manualu i mial ograniczenie predkosci bylo to, ze pierwszy elektronik, ktory byl u mnie i probowal uruchomic samochod zmienil rodzaj skrzyni w komputerze samochodu.

Cala naprawa nie liczac czasu wyniosla mnie 320€.

Mam nadzieje, ze nie zanudzilem.

 

pozdrawiam

PS. Pan Marek jest oficjalnie zatrudniony jako elektronik u Volvo.

Edytowane przez Andrzej Wachowicz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Holowałeś automat? Co to znaczy rozłączył silnik od skrzyni?

Edytowane przez kiniol

Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przecież z kluczykiem w stacyjce da się przestawić drążek na "N" 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak. Holowalem ten samochod. Polozenie dzwigni zmiany biegow bylo w takiej pozycji - ale nie wiem w jakiej bo wyswietlacz nie pokazywal pozycji - ze przy pracujacym silniku samochod mozna bylo toczyc tak jak w samochodzie z manualna skrzynia samochod bylby na luzie.

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja już nie wiem czy te nowsze automaty można holować, czy nie... nie ważne. Dobrze, że udało się naprawić awarię...


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W którejś instrukcji pisali, krótkie dystansy i prędkość ( chyba) "30km/h max

Edytowane przez irekm

Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ponoć te, które mają dwie pompy oleju, np. MB, ale tylko sporadycznie...


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem pewien że czytałem to w którejś z moich instrukcji,czyli Fordy lub Lexus.

Może wieczorem je przeglądne, bo mnie to zaciekawiło


Beware the fury of a patient man.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

niestety nie moge zrobic zdjecia bo jest ciemno, ale wszyscy co widzieli ten samochod mowia, ze ta skrzynia automatyczna jest jakas dziwna.

To nie jest klasyczna skrzynia automatyczna, gdzie jest labirynt, ze tak powiem i trzeba lewarek przesuwac w tym labiryncie.

W tej skrzyni lewarek stoi w miejscu, a o tym w jakiej jest pozycji informuja na malym polu wyswietlacza ikonki: 0,1,2,3,4,5,6,A,N,R.

Silnik moze byc uruchomiony tylko wtedy, gdy na wyswietlaczu ( tym malym polu ) bedzie wyswietlona ikonka N, a noga na hamulcu.

Gdy chcemy wrzucic bieg wsteczny R musimy lewarek przesunac do tylu i on tam pozostaje.

Gdy chcemy miec skrzynie manualna musimy lewarek uderzyc w lewo i na wyswietlaczu pojawi sie ikonka 1, gdy chcemy podwyzszyc bieg musimy lewarek uderzyc do tylu i na wyswietlaczu pojawi sie wyzszy bieg ( oczywiscie lewarek powraca do swojej pionowej pozycji ).

Gdy bedziemy hamowac samochod sam redukuje biegi na nizsze.

Gdy chcemy miec automatyczna skrzynie musimy uderzyc lewarek w lewo dwa razy. Pierwsze uderzenie to 1 ( manualna skrzynia ), drugie uderzenie to A ( automat ). W tej pozycji samochod sam zmienia biegi albo w przod albo w tyl.

 

pozdrawiam

Edytowane przez Andrzej Wachowicz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a co to za model Mercedesa? Tak czy inaczej automat technologicznie ociera się o lata 90, holować w ostateczności można tak jak irekm napisał. Mój ZF 5hp też ma dopuszczalny jakiś krótki dystans holowania 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@trollu

Mercedes C220 sportwagen coupé 2001 diesel turbo intercooler 105kW 

Jaka skrzynia ? Nie wiem. Nie znam oznaczenia. W poscie wyzej napisalem jak ja sie obsluguje.

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak z silnikiem 2,5 to ja nie widzę większych wad. Pozostałe benzyny są za słabe do tych aut.

no niestety pewnie na 2.0 benzynie FWD się skończy

przejechaliśmy się cx5 2.0 z manualną skrzynią i w sumie źle on nie szedł, chyba dość lekki jest

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2.0 miałem w MX-5 i tam ten silnik spisywał się przyzwoicie. Jednak do ważącej 550 kg więcej CX-5 to już IMO stanowczo za mało. A dodatkowo ten silnik trochę charakterem nie pasuje do SUVa - trzeba będzie go piłować przy każdym wyprzedzaniu, bo do 3500 obrotów nie dzieje się tam kompletnie nic...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 


Powodem tego, ze samochod jezdzil tylko na manualu i mial ograniczenie predkosci bylo to, ze pierwszy elektronik, ktory byl u mnie i probowal uruchomic samochod zmienil rodzaj skrzyni w komputerze samochodu.
 
 
Problemy przez pseudofachowca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2.0 miałem w MX-5 i tam ten silnik spisywał się przyzwoicie. Jednak do ważącej 550 kg więcej CX-5 to już IMO stanowczo za mało. A dodatkowo ten silnik trochę charakterem nie pasuje do SUVa - trzeba będzie go piłować przy każdym wyprzedzaniu, bo do 3500 obrotów nie dzieje się tam kompletnie nic...

 

Już pozbyles sie Mazdy ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, 5 lat Miatami mi wystarczy, starzeję się...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W Smarcie chyba tak bylo (taki lewarek i procedura zmiany przelozen) i to byla tkzw. zautomatyzowana, ale chyba meches by to wiedzial.

Mercedes mial rozne wynalazki. Np w A klasie byla skrzynia "automatyczna" ze sprzeglem automatycznym. Normalnie biegi jak w manualu tylko bez pedalu sprzegla

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

niestety nie moge zrobic zdjecia bo jest ciemno, ale wszyscy co widzieli ten samochod mowia, ze ta skrzynia automatyczna jest jakas dziwna.

To nie jest klasyczna skrzynia automatyczna, gdzie jest labirynt, ze tak powiem i trzeba lewarek przesuwac w tym labiryncie.

W tej skrzyni lewarek stoi w miejscu, a o tym w jakiej jest pozycji informuja na malym polu wyswietlacza ikonki: 0,1,2,3,4,5,6,A,N,R.

Silnik moze byc uruchomiony tylko wtedy, gdy na wyswietlaczu ( tym malym polu ) bedzie wyswietlona ikonka N, a noga na hamulcu.

Gdy chcemy wrzucic bieg wsteczny R musimy lewarek przesunac do tylu i on tam pozostaje.

Gdy chcemy miec skrzynie manualna musimy lewarek uderzyc w lewo i na wyswietlaczu pojawi sie ikonka 1, gdy chcemy podwyzszyc bieg musimy lewarek uderzyc do tylu i na wyswietlaczu pojawi sie wyzszy bieg ( oczywiscie lewarek powraca do swojej pionowej pozycji ).

Gdy bedziemy hamowac samochod sam redukuje biegi na nizsze.

Gdy chcemy miec automatyczna skrzynie musimy uderzyc lewarek w lewo dwa razy. Pierwsze uderzenie to 1 ( manualna skrzynia ), drugie uderzenie to A ( automat ). W tej pozycji samochod sam zmienia biegi albo w przod albo w tyl.

 

pozdrawiam

To nie jest skrzynia automatyczna. To jest  skrzynia ,,bezsprzęgłowa''. Mam taką w Iveco Daily. Nie ma sprzęgła, biegi manualnie lub bezsprzęgłowo zmienia się tak jak wyżej opisano. Po zatrzymaniu trzeba wrzucić hamulec ręczny bo bez względu na położenie ,,wajchy"  auto nie ma hamulców. Dlatego też nie ma problemu z holowanie takiego  ,,automata". W środku znajduje się zwykła skrzynia biegów. Wiem bo po awarii skrzyni w moim ,,automacie" mechanik wyjął  skrzynię z innego zwykłego Iveco i w ,,automacie " pasowała.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, 5 lat Miatami mi wystarczy, starzeję się...

 

To czas na offroad :P G-klaska jakaś, albo nowe Suzuki Jimny :P

Edytowane przez QuadrifoglioVerde

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.