Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

Prawda. Dlatego z rodziną jeżdżę niemal 2,5t DMC.

Co to za auto?

 

Wysłane z mojego S9 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez mario1971

To jest moje zdanie i ja je całkowicie popieram.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

rozumiem, że twierdzisz, że w spotkaniu X3 ad 2018 z 5er ad 2018 X3 wyjdzie gorzej? Takie gdybanie ale płyta podłogowa ta sama? X3 wyżej zawieszone ale masy czy rozstaw osi bardzo porównywalne. Dla mnie to byłoby spotkanie 1:1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

rozumiem, że twierdzisz, że w spotkaniu X3 ad 2018 z 5er ad 2018 X3 wyjdzie gorzej? Takie gdybanie ale płyta podłogowa ta sama? X3 wyżej zawieszone ale masy czy rozstaw osi bardzo porównywalne. Dla mnie to byłoby spotkanie 1:1

Myślę, że masz rację. Twierdzę natomiast, że wysoko posadzony SUV to niższe a nie wyższe bezpieczeństwo czynne.

Edytowane przez gustaw6666

Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 SUV to większa masa,wynikiem jest dłuższa droga hamowania,wyżej położony środek ciężkości ,a to już nie tak precyzyjnie pokonywane zakręty jak w przypadku  np. sedana ,masa masą to nigdy nie jest takie proste

pickup-y ciężkie i ogromne a w testach wypadają słabo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy droga hamowania w przypadku zderzenia czołowego ma aż tak wielkie znaczenie? Wiadomo, im mniejsza prędkość tym lepiej  ale prędkość to tylko jedna ze składowych. A w wielu przypadkach nawet nie ma czasu na hamowanie. Kumpel w zeszłym roku miał wypadek, ciężarówka wepchnęła hiundaja i10 pod jego astrę H. W hiundaju 2 trupy na miejscu, w astrze 4 osoby - kumpel wyszedł sam z auta, miał jakiś zabieg na lewą rękę, jego żona złamany nadgarstek o ile pamiętam. Na tylnej kanapie teściowa - problemy z kręgosłupem i dziadek - 80parę lat. Zmarł kilka m-cy później, organizm nie pozbierał się po wypadku - uszkodzone orany, kręgosłup od uderzenia. Kumpel nie miał nawet czasu, żeby zdjąć nogę z gazu, prędkość ok 100km/h. Gość w ciężarówce zasnął za kierownicą.

Pickupy to w gruncie rzeczy ciężarówki, u nas ktoś kto ma merca pickupa to lokalny celebryta a tak na prawdę to dostawczak, tam gdzie T5 nie wjedzie Amarok jakoś się wczołga o ile będzie miał dobre opony. Jaka jest różnica w cenie między L200 a X5 w salonie? Jak to przekłada się na zastosowane rozwiązania zwiększające bezpieczeństwo? Zwróciłem uwagę na masę ale tez wspominałem o strefach zgniotu i obecnej technice. Mercedes W140 a W222 mają porównywalne masy ale chyba nie ma wątpliwości, który będzie bezpieczniejszy dla tych, którzy są w środku jak i dla tych, którzy właśnie wpakowali się w atrapę chłodnicy. 

 

Co do bezpieczeństwa czynnego to racja, suv wypadnie gorzej. Ale zawsze jest jakieś "ale" a największym zawsze jest człowiek. Jeśli ktoś grzmotnie suvem w drzewo bo nie opanował go na zakręcie - bo masa, środek ciężkości itd - to możemy gdybać, czy w sedanie "wydałoby" 

Edytowane przez trollu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

p.w.

Wstydzisz się  :D


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

post-95072-0-36002100-1543234170.jpg

 

Duzy gril wiec potrzeba sporo kartonu do jego zaśłonięcia ;)  :lol:

 

 

 

 

 

 

W suvie siedzi się wyżej i tym samym wiecej widzi.Takze we wnetrzu  sasiadujacych, przejezdzających obok aut. Mozna z góry zauważyć  m.in. pagony na polarze policjanta nieoznakowanego auta. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To już było? Podwyższone kombi od volvo vs scania

https://youtu.be/lm_iYs1paQ8

SUV to większa masa,wynikiem jest dłuższa droga hamowania,wyżej położony środek ciężkości ,a to już nie tak precyzyjnie pokonywane zakręty jak w przypadku np. sedana ,masa masą to nigdy nie jest takie proste

pickup-y ciężkie i ogromne a w testach wypadają słabo

W crash testach przy starciu z przeszkodą stałą, masa działa na niekorzyść - wieksza energia uderzenia. W przypadku zderzenia dwóch pojazdów podobnej konstrukcji, ten cięższy zawsze będzie w lepszej sytuacji. Dlatego wyniki testów należy porównywać w danej klasie. 4 gwiazdkowe auto klasy średniej, będzie dużo bezpieczniejsze w starciu bezpośrednim z pięciogwiazdkowym maluchem. Edytowane przez StaryWilk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podwyższone kombi Volvo szczęśliwie uderzyło w koło, stąd niewielkie szkody. Przy czołówce nie miałby żadnych szans.

 

 

Jest w sieci test Mercedes W140 vs Opel Corsa. Widać na nim, jak po uderzeniu cięzki pojazd przemieszcza się w pierwotnym kierunku, a lżejszy odbija się od niego jak piłka. W nim przeciążenia były potworne ponieważ w ułamku sekundy wyhamował do zera i ruszył w przeciwnym kierunku.

To jest właśnie fizyka.


Co-Axial

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

SUV (pokroju X5, GLS bo o takich wszyscy marzą kupując Kiję) przede wszystkim są ciężkie a fizyka się nie zmienia. Dla porównania wąski korytarz, z jednego końca idzie typowy gość, 90kg wagi. Z drugiego końca ktoś pokroju Hafbóra Bjornsona :lol: spotkanie bar-bar nieuniknione. Który przylepi się do ściany a który pójdzie dalej przed siebie?

Kiedyś widziałem filmik - jakiś nowy "europejski" Chevrolet, chyba 4 czy 5 gwiazdek NCAP, symulacja zderzenia na skrzyżowaniu - Dodge Ram jadący z przodu, z lewej strony, ze skosa. Znaczek na atrapie zatrzymał się gdzieś w okolicach prawego słupka C Chevroleta.

Jeśli nowa fiesta, polo czy cokolwiek tych gabarytów spotka się na czołówce z przeszło 2 tonowym klocem to chyba każdy będzie się spodziewał jednego. Fakt, że im większe auto tym projektanci mają większe pole do popisu ze strefami zgniotu, do tego co roku technika robi swoje - dlatego ja bym wolał ładować w nowego GLS niż pierwszą X5, co nie zmienia faktu, że duży może więcej

 

Nie przesadzajmy, porównanie spotkania suv x5 z polo czy fiesta ma taki sens jak porównanie spotkania suva z ciagnikiem siodlowym dajmy na to marki scania lub volvo FH12 jak kto woli. Przy takiej logice najbezpieczniejszy będzie ciągnik siodlowy, siedzi sie wyżej i waży 7600 kg a nie jakieś tam 2 tony. Edytowane przez Balansujący Na Osi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dochodzi jeszcze jeden plus SUVa - widoczność. To, że patrzysz ponad dachami samochodów poprawia bezpieczeństwo i płynność jazdy, bo widzisz znacznie wcześniej co dzieje się na drodze. Dodatkowo łatwiej włączyć się do ruchu spomiędzy dwóch SUVów, bo wtedy widzę cokolwiek przez ich szyby, a w mojej limuzynie widzę tylko połacie blachy samochodów obok.

Dodatkowy atut - w nocy rzadziej oślepiają Cię samochody jadące z naprzeciwka. Jeżdżąc przez parę lat Mazdą MX-5 znienawidziłem nocne przejazdy, gdy siedziałem tyłkiem niemal na samym asfalcie absolutnie każdy samochód jadący z naprzeciwka mnie oślepiał. 

 

Oj to prawda, ja w Alfie w nocy zawsze kurwicy dostawałem bo wydawało mi sę, że każdy jedzie na długich a i Ci z tyłu mi po lusterkach bocznych świecili. Teraz jest na odwrót :D to ja świecę ledami innym, i kilka razy zdarzyło się, że ktoś z naprzeciwka mi migał światłami, że jadę na długich chociaż nie jechałem. Ledy w aucie to chyba jedyna dopłata w wyposażeniu której nie żałuję, naprawdę nie ma porównania z ksenonami. Ksenony takie standardowe słabo świecą na boki, w ledach z racji kilku diod i odbłyśników światło jest lepiej rozprowadzone i ładnie oświetla wszystkie strategiczne partie drogi i pobocza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo tak jest właśnie.

I co z tego, że tak jest? Nie zrozumialeś morału mojej wypowiedzi takiego mianowicie, że nie poròwnuje sie psa z kotem.

Edytowane przez Balansujący Na Osi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli spotykają się w ringu (drodze), to czemu nie?


Co-Axial

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Np. dlatego, że głòwny wątek dyskusji toczy się o zaletach samochodów typu suv względem samochodów innego rodzaju ale podobnych, a nie samochodów wogole.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kwestie bezpieczeństwa są bezdyskusyjną zaletą.


Co-Axial

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie przesadzajmy, porównanie spotkania suv x5 z polo czy fiesta ma taki sens jak porównanie spotkania suva z ciagnikiem siodlowym dajmy na to marki scania lub volvo FH12 jak kto woli. Przy takiej logice najbezpieczniejszy będzie ciągnik siodlowy, siedzi sie wyżej i waży 7600 kg a nie jakieś tam 2 tony.

Ale do takich zderzeń na drodze właśnie dochodzi. Ja nie mówię, że SUV jest najlepszy bo w spotkaniu X5 z S-klasą masy są podobne i takie porównanie ma sens patrząc właśnie pod tym kątem. Był filmik duży ciężki SUV vs mały crossover? Tam masa RR zrobiła swoje i tyle, tego nie da się oszukać. A dla mnie takie porównania "panda vs Q7" mają sens, bo ludzie myślą, że jak auto ma 5 gwiazdek to już nie ma bezpieczniejszego auta. A później to hasła "kupiłem Fiestę mk7 bo ma 5 gwiazdek a Q7 1 gen ma tylko 4 więc na drodze gość z Audi nie ma ze mną szans". Nie mówię, że im cięższe auto tym lepiej, wtedy strefy zgniotu też mają więcej energii do rozproszenia ale jak widać, lepiej wysoko siedzieć w RR niż też wysoko w ASX 

Filmu z W140 nie chciałem wrzucać - dzisiaj nieco się pozmieniało przez strefy zgniotu i nowa S bardziej "pochłonęła by" starą corsę (przynajmniej w założeniu rozproszyłaby więcej energii) ale koniec końców - w starej corsie dalej byłoby nieciekawie a pan z S wyszedłby z auta raczej tylko w szoku po wypadku. Dlatego też pierwszy smart to z jednej strony bardzo bezpieczny samochód (konstrukcja jest bardzo wytrzymała) ale nie pochłania przez to żadnej energii, wszystko idzie w pasażerów. Jak auto z klatką - przy rolce git, przy uderzeniu w wiadukt - może samo auto nie zdeformuje się zbytnio ale w środku raczej nie będzie kogo ratować. A sportowe samochody z klatką nie są ciężkie, więc i energia jest mniejsza niż 2x cięższego np SUVa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba zmienię auto... :blink:


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego Balansujący na osi, niestety przypadłością wypadku jest to, że niespecjalnie mamy do wyboru, jeżeli już do niego dojdzie, z jakim autem będziemy z nim uczestniczyć. Stąd moje potwierdzenie że tak właśnie jest, czyli większe szanse mamy siedząc w tym cięższym. Zazwyczaj.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podsumowujac ostatni tydzien dyskusji, optymalnie byloby kupic ciagnik siodlowy z napedem hybrydowym o pojemnosci 1 litra. Chyba jeszcze dzis zrobie maly rekonesans w salonach :)


Przepraszam za brak polskich znakow ale po prostu ich nie mam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Byłem. Mają same diesle, do centrum nie wjedziesz...


Co-Axial

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co to się porobiło.

 

Stereotyp kierowcy trucka powstał na kanwie filmu "Konwój", czyli świata dla twardych mężczyzn i ich dymiących stalowych potworów.

 

 

Co będzie dalej z tą subkulturą, skoro ciężarówka staje się metroseksualna? Tipsy w kolorkach nadwozia?


Co-Axial

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.