Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Sign in to follow this  
Klod100

Piramida prestiżu marek zegarkowych

Recommended Posts

Pokusiłem się o sprawdzenie polubień na "FB" konkretnych marek zegarków lub firm które je między innymi produkują...
1. Stan na 14.04.2014 (godz. ok. 1:00

2. Należy wziąć poprawkę, że niektóre firmy produkują biżuterię/odzież i stąd ich wyższe wyniki (nie dało się oderwać wyniku samych zegarków od ogólnego)

3. Mogły wedrzeć się jakieś błędy (lub autokorekta) ale generalnie sprawdzałem uważnie.

4. Nie wprowadzałem marek których nie znalazłem w wyszukiwarce w łatwy sposób (np. Daniel Roth)

5. Źródłem była piramida prestiżu z 1 posta w tym temacie (plus kilka innych firm, które wpadły mi do głowy)

Oto wyniki:

  1. Swatch – 3 327 007
  2. Cartier – 2 672 416
  3. Rolex – 2 123 135
  4. Tag – 1 758 910
  5. IWC - 756 514
  6. Oris – 695 218
  7. Chopard – 648 753
  8. Movado – 639 588
  9. Tissot – 638 146
  10. Omega – 571 203
  11. Hublot – 507 247
  12. Piaget – 455 633
  13. Baume et Mercier - 455 544
  14. Longines 433 033
  15. Audemars Piguet – 406 658
  16. Panerai – 395 176
  17. Girard Perregaux – 377 493
  18. Jaeger LeCoultre – 362 829
  19. Van Cleef& Arpels – 329 057
  20. Breitling – 307 258
  21. Seiko – 270 473
  22. Raymond Weil – 245 265
  23. Bulova – 242 051
  24. Harry Winston – 237 639
  25. Casio – 204 173
  26. Frederique Constant – 198 336
  27. Roger Dubuis – 180 134
  28. Zenith - 171 299
  29. Vacheron Constantin – 160 933
  30. Rado – 152 802
  31. Timex – 140 513
  32. Citizen – 131 220
  33. Maurice Lacroix – 130 279
  34. Alpina – 113 139
  35. Patek Phillipe - 113 116
  36. Festina – 78 655
  37. Breguet – 78 213
  38. Hamilton – 57 362
  39. Ebel – 55 728
  40. Blancpain – 49 560
  41. Corum – 48 366
  42. Richard Mille – 45 040
  43. Chronoswiss – 43 976
  44. Jean Richard – 43 189
  45. Carl F. Bucherer – 40 482
  46. Vulcain – 35 768
  47. Ulysse Nardin – 34 897
  48. Jacques Lemans – 34 827
  49. Vostok-Europe – 34 707
  50. MB&F – 32 893
  51. Urwerk – 32 403
  52. Franck Muller 32 319
  53. A. Lange&Sohne – 30 428
  54. Fortis – 30 122
  55. De Grisogono – 27 303
  56. Edox – 22 951
  57. Rotary – 20 521
  58. Eberhard – 19 150
  59. Maurice De Mauriak – 17 087
  60. Certina – 15 063
  61. Jaquet Droz – 13 960
  62. Moser &Cie – 13 355
  63. Ball – 12 577
  64. Hautlence – 10 422
  65. Steinhart – 9 901
  66. Mont Blanc – 7 118
  67. Graham – 7 021
  68. Concorde – 6 452
  69. Parmigiani – 6 393
  70. Grovana 5 641
  71. Deep Blue – 5 446
  72. Stowa – 5 159
  73. Thomas Prescher – 5 137
  74. Milus – 5 136
  75. Perrelet – 5 131
  76. Zeno – 4 488
  77. DeWitt – 4 383
  78. Mido – 4 369
  79. Bedat & Co – 4 329
  80. Doxa – 4 194
  81. Eterna – 4 176
  82. Bonet – 3 895
  83. Glycine – 3 594
  84. Orient 3 476
  85. Locman – 3 308
  86. Davosa – 3 120
  87. Atlantic – 3 117 (PL)
  88. Zodiak – 2 770
  89. Louis Erard – 2 201
  90. CK Watches – 2 066 (CK – 8 851 938)
  91. Lorus – 1 867
  92. Candido – 1 855
  93. Christiaan Van der Klaauw 1 716
  94. Delbara – 1 663
  95. Paul Picot – 1 293
  96. Cimier – 1 234
  97. Porsche Design watches – 1 011  (Porsche Design 232 689)
  98. Glashutte Original - 946
  99. Revue Thommen - 778
  100. Claude Bernard - 712
  101. Wyler - 702
  102. Roamer - 572
  103. Alain Silberstein - 565
  104. Epos - 489
  105. Adriatica - 341
Edited by rysqut

Share this post


Link to post
Share on other sites

o popularności wśród użytkowników fb, byłem tego ciekaw po prostu. wynikami się podzieliłem w ramach CIEKAWOSTKI

Edited by rysqut

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pamiętajcie, że to liczba "polubień" FB. Jako ciekawostka OK, ale to nie ma za wiele wspólnego z piramidą prestiżu.


"You may delay but time will not" Benjamin Franklin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dlaczego ?

Dlatego, że te polubienia świadczą niejako o popularności danej marki, a są tutaj wymienione marki bardziej popularne niż cartier, a mające mniej polubień - chociażby znajdujący się bezpośrednio pod nim rolex.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sądzę, że to zbyt daleko idące uogólnienie. To jest o wiele mniej klarowny przekaz, moim zdaniem nie da się tego bezpośrednio przełożyć na popularność marki. 


"You may delay but time will not" Benjamin Franklin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Polubienia nie świadczą o popularności marki, a jedynie o tym, że producent przywiązuje przykładowo większą wagę do Social Media i internetu, jako kanału dotarcia ze swoją ofertą lub gromadzenia bazy klientów. Poza tym, niektórzy może dopiero się obudzili, więc i fanpage powstał niedawno. Zestawienie, tylko jako ciekawostka i nic więcej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Polubienia nie świadczą o popularności marki, a jedynie o tym, że producent przywiązuje przykładowo większą wagę do Social Media i internetu, jako kanału dotarcia ze swoją ofertą lub gromadzenia bazy klientów. Poza tym, niektórzy może dopiero się obudzili, więc i fanpage powstał niedawno. Zestawienie, tylko jako ciekawostka i nic więcej.

A co to jest innego jak nie budowanie popularności? Tyle tylko, że w tym przypadku wśród użytkowników fb, a to raczej dość reprezentatywna grupa ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Również zdziwiła mnie pozycja Cartiera kiedy robiłem to zestawienie, w tym przypadku jest to również biżuteria i dlatego więcej polubień (najczęstsze miasto Taipei, przedział wiekowy 25-34 lat). Pod uwagę trzeba wziąć również to jaki przedział wiekowy jest najliczniejszy na fb  oraz specyfikę użytkowników i odnieść to do wyniku... Poza tym któraś z firm mogła na swój fan page wrzucić jakąś promocje np. kalendarz dla pierwszych 100 osób, które coś polubiły czy coś w tym stylu (tymi stronkami często zarządzają zewnętrzne firmy a oni wpadają na dziwne pomysły marketingowe) i już w pewnym sensie sztucznie nabijana jest liczba polubień. 

Swatch, Tissot i Rolex są wysoko z drugiej strony wszyscy znają Adriatice (105) tylko mało kto ją "lubi" :D:D
Oczywiście każdy zinterpretuje to po swojemu... ;)

Edited by rysqut

Share this post


Link to post
Share on other sites

A co to jest innego jak nie budowanie popularności? Tyle tylko, że w tym przypadku wśród użytkowników fb, a to raczej dość reprezentatywna grupa ;)

Na fanpage najczęściej wchodzimy, gdy już korzystamy z czyichś usług lub posiadamy dany produkt. Fb jest dobrym miejscem do grodzenia klientów i informowania ich o nowej ofercie, budowaniu relacji, więzi i przyzwyczajeń. Rzadziej by pozyskiwać nowych nabywców (choć oczywiście również). Na tej podstawie można stwierdzić, iż chodzi tutaj bardziej o budowanie długotrwałej relacji z konsumentem, pielęgnowanie fazy posprzedażowej, wymiany informacji produktowej, etc.

Edited by Istvan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na fanpage najczęściej wchodzimy, gdy już korzystamy z czyichś usług lub posiadamy dany produkt. Fb jest dobrym miejscem do grodzenia klientów i informowania ich o nowej ofercie, budowaniu relacji, więzi i przyzwyczajeń. Rzadziej by pozyskiwać nowych nabywców (choć oczywiście również). Na tej podstawie można stwierdzić, iż chodzi tutaj bardziej o budowanie długotrwałej relacji z konsumentem, pielęgnowanie fazy posprzedażowej, wymiany informacji produktowej, etc.

Na pewno też, ale nie tylko. Myślisz, że dystrybutor nie wie, że jak jeden z użytkowników polubi ich fanpage to wyświetli się to u jego znajomych i już w ten sposób przebija się do innych użytkowników, i tak ponownie jeden ze znajomych też polubi właśnie z przyczyny tego wspomnianego wcześniej kalendarza i potem tak w kółko. A tym bardziej to co napisałeś w pierwszym zdaniu odnosi się do popularności, bo jak może być inaczej skoro dany produkt już posiadasz? W tym wypadku posiadać by go miało ponad 2,5 mln osób.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pamiętajcie, że to liczba "polubień" FB. Jako ciekawostka OK, ale to nie ma za wiele wspólnego z piramidą prestiżu.

 

Co to jest "FB"?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co to jest "FB"?

Sorry za ten skrót :(, Facebook, nie wiem skąd mi się to wzięło. Mea culpa :D.  

 

:) cook, to Ty, nie poznałem Cię :)  

Edited by zasadas

"You may delay but time will not" Benjamin Franklin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry za ten skrót :(, Facebook, nie wiem skąd mi się to wzięło. Mea culpa :D.  

 

:) cook, to Ty, nie poznałem Cię :)  

Zmieniłem się troszkę.... :) jak wszyscy z upływem czasu.

:D


Pozdrawiam, Marek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry za ten skrót :(, Facebook, nie wiem skąd mi się to wzięło. Mea culpa :D.  

 

 

 

Co to jest Facebook?  :ph34r:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co to jest Facebook?  :ph34r:

Już pisałem :) -to miejsce gdzie ludzie się obnażają...nie tylko zewnętrznie.... ;)

A tak naprawdę to miejsce gdzie ludzie mają setki znajomych i......ani jednego przyjaciela


Pozdrawiam, Marek

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.