Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Rezi

Sprzedaż na Chrono24

Rekomendowane odpowiedzi

Zamierzam skrócić kolekcje o kilka zegarków. Mam pytanie do użytkowników sprzedających na Chrono24.

 

Czy przy wycofaniu oferty i braku sprzedaży płaci się prowizję dla Chrono24?

 

Jak zawiesić ofertę na chrona na jakiś czas np 2 miesiące.?

Jak wgląda wznowienie po 3 miesiącach?

 

Edytowane przez Rezi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chrono, w przypadku osób prywatnych, oczekuje wyłączności.

Jak jest teraz? warto przeczytać regulamin.

Ofertę dodajesz na trzy miesiące. Możesz ją usunąć ale gdy sprzedasz za pośrednictwem chrono (w sensie np. nawiązania kontaktu) mogą oczekiwać prowizji.

Wycofanie oferty nic nie kosztuje.

Po wygaśnięciu oferty, gdy jest nieaktywna, możesz ją dodać w późniejszym czasie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość maciejc2005

Trochę odkurzę.

Czy sprzedawał ktoś do usa?

Jak to wygląda z odprawą celną?

Co w sytuacji gdy kupujący paczki nie odbierze? Pytam, bo miałem taki przypadek na europie, i to co na tym zyskałem, to poniesienie kosztów wysyłki i odsyłki, a tutaj jak wiadomo kwoty są już niemałe, ale nie pamiętam, czy to było przez ebay czy ch24.

Pytając "Chrono24" - odtrzymałem odpowiedź wymijającą, więc pewnie jak zwykle kupujący chroniony jest w każdy mozliwy sposób, a sprzedający nie, i on w przypadku nie odberania dostanie pełen zwrot środków, a moja paczka będzie tygodniami krążyć po urzędach celnych a na koniec otrzymam piękny rachunek, za który nikt mi nie odda.

Miał ktoś taką sytuację, ew wie jak to się odbywa?

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podbiję. Mam ofertę kupna zegarka o Włocha. Kupić z Włoch bym raczej nie kupił, ale sprzedaż, szczególnie przy usłudze powierniczej, chyba powinna być bezpieczna? Ma ktoś jakieś doświadczenia?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej

 

Z USA nie nigdy. Z japonii nie. 

  

JA szperam tylko w sprzedawcach profesjonalnych / full sety / ochrona kupującego / zegarki NOS  / kraje tylko UE.

 

Wygląda "na papierze", że wszystko przy takich  parametrach, wszystko przechodzi przez fundusz powierniczy Chrono24 to raz,  a dwa wygląda to na bardzo rygorystycznie zorganizowane. 

Fundusz powierniczy jak rozumiem  działa tak;

- zamawiamy zegar X.

- Dostajemy potwierdzenie z kwotą i dostawą,

- po zaakceptowaniu wpłacamy W EUR na Fundusz,

- Chrono kontaktują ze sprzedawcą profesjonalnym że kasę przelaliśmy

- sprzedawca czy to Włochy czy Belgia skądkolwiek jest wysyłają zegarek do nas, 

- my po otrzymaniu zegarka stwierdzamy czy zostawiamy czy dosyłamy

- potwierdzamy otrzymanie zegarka funduszowi chrono  i dopiero kasa idzie do sprzedawcy profesjonalnego / jeśli odsyłamy zegar, po nadaniu paczki oddają nam kasę z funduszu.

 

Dodam że pod każdą ofertą jest czat ze sprzedającym, rozmowa przechodzi przez Chrono, jest przesyłana na bieżąco na maila. To działa błyskawicznie. 

 

Też chętnie poznam doświadczenia z kupna na / poprzez Chrono24.

 

 

 

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, rafi napisał(-a):

Podbiję. Mam ofertę kupna zegarka o Włocha. Kupić z Włoch bym raczej nie kupił, ale sprzedaż, szczególnie przy usłudze powierniczej, chyba powinna być bezpieczna? Ma ktoś jakieś doświadczenia?


Sam myślę nad sprzedażą na chrono24 i też mnie to zastanawia.

Z tego co rozumiem to gdy sprzedający zmieni zdanie, np. i zażąda zwrotu (np. pod pretekstem że opis nie był dokładny i według niego np stan nie jest Very Good, ale Good), to tracimy koszt przesyłki, który może być znaczący przy ubezpieczonej wysyłce za granice

Zastanawia mnie również Jak to wygląda gdy sprzedający np. zadeklaruje że nie dostał zegarka / skłamie że paczka była pusta / że zegarek to była podróbka (i odeśle podróbkę zamiast oryginalnego zegarka) / odeśle inny zegarek w gorszy stanie i powie że to ten co dostał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Maciek__L napisał(-a):


Sam myślę nad sprzedażą na chrono24 i też mnie to zastanawia.

Z tego co rozumiem to gdy sprzedający zmieni zdanie, np. i zażąda zwrotu (np. pod pretekstem że opis nie był dokładny i według niego np stan nie jest Very Good, ale Good), to tracimy koszt przesyłki, który może być znaczący przy ubezpieczonej wysyłce za granice

Zastanawia mnie również Jak to wygląda gdy sprzedający np. zadeklaruje że nie dostał zegarka / skłamie że paczka była pusta / że zegarek to była podróbka (i odeśle podróbkę zamiast oryginalnego zegarka) / odeśle inny zegarek w gorszy stanie i powie że to ten co dostał

 

Odniosę się do pustej paczki.

Ostatnio na Jutubach było kilka takich shortów gdzie sprzedający pokazywali zabezpieczenie przed oskarżeniem ich przed wysłaniem pustej paczki - podobno ludzie próbują wyłudzać i to w przeróżnym wieku i rożne czasem "tanie" rzeczy.

Rozwiązanie jest proste,

Proces kompletowania zamówienia jest nagrywany, do tego stosują bibułę którą zaklejają na zakładkę i firmową naklejką - nie zdejmiesz "plomby" bez uszkadzania pergaminu / bibułki. Papier jest podpisany nr zamówienia który dostaje kupujący po opłaceniu / złożeniu zamówienia.

Jak sami sprzedający stwierdzili, czasem może faktycznie się zdarzyć że czegoś nie zapakują (przykładowo chodziło o zamówienie dotyczące iluś kosmetyków, czy drobnych rzeczy typu spożywcze). Wtedy odtwarzają skatalogowane nagranie i sprawdzają z listą zamówienia. 

Tutaj mamy zegarek / zegarki. Sprawa prosta. Cały set możesz tak zawinąć,  dać naklejkę i do kartonu transportowego :) 

Jak znajdę na YT to wkleję tutaj :) ciekawe i proste jednocześnie 

 

Z drugiej strony, kupujący też może zostać poproszony o nagranie otwierania takiego zamówienia / paczki i to też widziałem ludzie wrzucają na YT, zabezpieczając się w ten sposób przed oskarżeniem że na przykład wyjęli by zawartość lub cokolwiek byłoby nie tak z zamówieniem (uszkodzenia w transporcie) :)  

 

 

Edytowane przez SPS

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, SPS napisał(-a):

 

Odniosę się do pustej paczki.

Ostatnio na Jutubach było kilka takich shortów gdzie sprzedający pokazywali zabezpieczenie przed oskarżeniem ich przed wysłaniem pustej paczki - podobno ludzie próbują wyłudzać i to w przeróżnym wieku i rożne czasem "tanie" rzeczy.

Rozwiązanie jest proste,

Proces kompletowania zamówienia jest nagrywany, do tego stosują bibułę którą zaklejają na zakładkę i firmową naklejką - nie zdejmiesz "plomby" bez uszkadzania pergaminu / bibułki. Papier jest podpisany nr zamówienia który dostaje kupujący po opłaceniu / złożeniu zamówienia.

Jak sami sprzedający stwierdzili, czasem może faktycznie się zdarzyć że czegoś nie zapakują (przykładowo chodziło o zamówienie dotyczące iluś kosmetyków, czy drobnych rzeczy typu spożywcze). Wtedy odtwarzają skatalogowane nagranie i sprawdzają z listą zamówienia. 

Tutaj mamy zegarek / zegarki. Sprawa prosta. Cały set możesz tak zawinąć,  dać naklejkę i do kartonu transportowego :) 

Jak znajdę na YT to wkleję tutaj :) ciekawe i proste jednocześnie 

 

Z drugiej strony, kupujący też może zostać poproszony o nagranie otwierania takiego zamówienia / paczki i to też widziałem ludzie wrzucają na YT, zabezpieczając się w ten sposób przed oskarżeniem że na przykład wyjęli by zawartość lub cokolwiek byłoby nie tak z zamówieniem (uszkodzenia w transporcie) :)  

 

 


Dokładnie tak bym zrobił: nagranie bez cięcia jak pakuję i jadę oddać paczkę do punktu odbioru paczki. Mogłbym też poprosić kupującego o nagranie procesu otwierania - ale nie mam gwarancji że to zrobić.

Jednak nadal kupujący może powiedzieć że np dostał inną paczkę niż na nagraniu, że zegarek był nieoryginalny, i że zapomniał nagrać - zastanawia mnie co w takiej sytuacji zrobi chrono24 - z tego co czytałem to ogólnie trend jest taki że pośrednik zawsze broni kupującego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, Maciek__L napisał(-a):


Dokładnie tak bym zrobił: nagranie bez cięcia jak pakuję i jadę oddać paczkę do punktu odbioru paczki. Mogłbym też poprosić kupującego o nagranie procesu otwierania - ale nie mam gwarancji że to zrobić.

Jednak nadal kupujący może powiedzieć że np dostał inną paczkę niż na nagraniu, że zegarek był nieoryginalny, i że zapomniał nagrać - zastanawia mnie co w takiej sytuacji zrobi chrono24 - z tego co czytałem to ogólnie trend jest taki że pośrednik zawsze broni kupującego

 

Mam już załączam

 

tutaj na przykładzie sprzedających którzy prowadzą swoje sklepy / firmy wysyłkowe. Na przykładzie kosmetyków ale umówmy się, firma / sprzedawca czym tam handlujesz. 

 

 

Tutaj też szybki proces, nagranie katologujesz numerem zamówienia. Po feedbacku że dotarło i klient zadowolony, usuwasz wideo i kolejny.

 

 

A teraz ze strony kupujących.

Oczywiście nie można formalnie wymusić na kliencie / kupującym takie zachowania. 

Możemy poprosić.

Czy to zrobi? wiadomo inna sprawa. 

 

Natomiast umówmy się kupujący zdrowo rozsądkowo mógłby sam dla siebie nagrać proces - choćby ze stojaka telefonem. No mamy XXI wiek, każdy smartfon czy iphne czy cokolwiek ma kamerę. 

Tutaj już Pan sam postanowił nagrać paczkę konkretnie z Chrono24 , jak stwierdził jego pierwszy purchase zegarka, TAG, na Chrono24 chciał uwiecznić. Sam się chciał "ubezpieczyć" i chwała takim klientom 

 

 

Banalne. 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najprościej jest tak, jak piszecie - nagranie boxingu przez wysyłającego /chociaż zawsze można zarzucić, że wysłał inna paczkę niż zapakował/ i nagranie - przede wszystkim!-unboxingu przez kupującego. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Natomiast umówmy się kupujący zdrowo rozsądkowo mógłby sam dla siebie nagrać proces


No jasne sprawa, tylko po co kupujący miałby to robić gdy jego intencją jest wyłudzenie zegarka :)
 

Cytat

tutaj na przykładzie sprzedających którzy prowadzą swoje sklepy / firmy wysyłkow


Sklepy internetowe mają trochę prościej, bo dostają pieniądze od kupującego przed wysyłką i to kupujący musi poźniej fizycznie je odzyskać - czyli np podać sprzedającego do sądu/rzecznika.


W przypadku chrono24 to chrono24 decyduje co zrobić z pieniędzmi

Zastanawia mnie jak to działa w praktyce

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprzedający nagrywa żeby chronić się przed potencjalnym wyłudzającym klientem, klient nagrywa żeby chronić sie przed oszukańczym sprzedającym.

A płatności na Chrono działają jak na Vinted - przez usługę powierniczą; jeśli kupujący napisze, że jest ok albo nie zgłosi zastrzeżeń do 14 dni, to dopiero sprzedający dostaje kasę.

Przesyłki z kolei musza być ubezpieczone, więc cokolwiek się stanie, kasa jest z ubezpieczenia. 
Ale jak w sytuacjach wątpliwych - czyli sprzedający pisze, że wysłał, kupujący, że nie otrzymał /bo paczka pusta/ - tego nie umiem znaleźć 🤷🏻‍♀️
Bo dla sprzedawców, mają wytyczne konkretne, więc tu raczej wtop nie ma. ⬇️
Ale klientem może być każdy. 

 

468C0527-AA46-4938-9C7A-169982E25196.jpeg

Edytowane przez AKPS

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Ale jak w sytuacjach wątpliwych - czyli sprzedający pisze, że wysłał, kupujący, że nie otrzymał /bo paczka pusta/ - tego nie umiem znaleźć 


Obstawiał bym że niema prostej i jednoznacznej odpowiedzi ze strony chrono24

Ale z doświadczenia wiem że dużo firm pośredniczących w sprzedaży (typu ebay, amazon, chrono24) ma podejście "kupujący ma zawsze racje".

Dlatego pytam w nadzieji że ktoś mi opowie z doświadczenia jak to jest

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kupowałem na chrono 24 zegarek z Japonii i poza długim oczekiwaniem i mitręgą urzedniczą w postaci opłacenia cła ,więcej minusów nie widziałem.Mysle ze jak zegarek z Europy to bedzie lepiej.Ale ja kupowałem od "sprzedawcy profesjonalnego"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 godzin temu, rafi napisał(-a):

Podbiję. Mam ofertę kupna zegarka o Włocha. Kupić z Włoch bym raczej nie kupił, ale sprzedaż, szczególnie przy usłudze powierniczej, chyba powinna być bezpieczna? Ma ktoś jakieś doświadczenia?

włosi to czołowi oszusci Europy niestety,

Wielu sprzedawców wszej maści towaru zastrzegało, że nie wysyła towaru do Włoch, bo wyłudzeń było sporo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16 godzin temu, Boogie napisał(-a):

włosi to czołowi oszusci Europy niestety,

Wielu sprzedawców wszej maści towaru zastrzegało, że nie wysyła towaru do Włoch, bo wyłudzeń było sporo

Jedyną wtopę jaką zaliczyłem przy kupnie zegarka to właśnie z Włoch - zegarek był właściwy ale jego stan nie taki jak w opisie. Gość rżnął głupa bo rysę na szkle było widać na jego zdjęciach po odpowiedniej obróbce ale mi się już nie chciało z nim użerać a model był rzadko spotykany.

Inna Europa, Japonia, PL - zawsze było ok, oczywiście rozsądnie wybierając oferty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2 razy zamawiałem już przez chrono z Japonii i 0 problemów. Były to używane casio g-shock MTG, jeden był z jakiegoś sklepu, drugi z lombardu. Ceny lepsze niż u nas nawet jak się doliczy VAT, dodatkowo zawsze byli chęci do negocjacji i parę stówek jeszcze z ceny zeszli. Teraz idzie do mnie zegarek od osoby prywatnej z Australii, też dam znać czy będzie ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam pytanko, czy przy zakupie ze Szwajcarii bedą jakieś dodatkowe opłaty? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, normalnie jak z każdego kraju spoza UE. 


Instagram.com/jfszymaniak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 2.06.2022 o 09:45, Pablito napisał(-a):

Chrono, w przypadku osób prywatnych, oczekuje wyłączności.

Jak jest teraz? warto przeczytać regulamin.

Ofertę dodajesz na trzy miesiące. Możesz ją usunąć ale gdy sprzedasz za pośrednictwem chrono (w sensie np. nawiązania kontaktu) mogą oczekiwać prowizji.

Wycofanie oferty nic nie kosztuje.

Po wygaśnięciu oferty, gdy jest nieaktywna, możesz ją dodać w późniejszym czasie.

 

a jak mamy wystawione na Chrono i na kilku innych portalach i spzedam np przez grupe na FB to nie moge bezplatnie wycofac ogloszenia z Chrono bo musze i tak zaplacic prowizje ? 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie


Instagram.com/jfszymaniak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.