dodge66 16320 #22126 Napisano 21 Września 2018 Przedwczoraj sprzedalem akurat swoje i to byla ta druga chwila radosci, ktorej doswiadczaja wszyscy wlasciciele aut. Ale ponownie czeka mnie zakup. I ponownie ta pierwsza chwila radosci. Coś w tym jest 0 Zegarki to emocje i nawet najbogatsza historia oraz najlepsze parametry na papierze nie wygrają z głosem serca - Passero Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adi 4744 #22127 Napisano 21 Września 2018 Wszystko jest możliwe. Wielu ludzi nie umie liczyć, w związku z tym kupują auto, które pali 1 czy 2 mniej na 100 km. Nie udaje się im jednak dojść do tego, że wydanie nieraz nawet 10 000 zł więcej zwróci się po 7-8 latach bo mało jeżdżą. A w międzyczasie mogą dojść jeszcze wyższe koszty obsługi i napraw silnika wysokoprężnego. O wkurzającym klekocie małych diesli w niedrogich autach nie wspomnę..... Używany, sprawdzony diesel, gdzie jest nadziej a na to, że newralgiczne elementy wymienione pewnie ma sens. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
meXy 354 #22128 Napisano 21 Września 2018 Czasem ważna jest świadomość, że jak odpalę klekota, to wycieczka 100km na grzyby nic nie kosztuje. Stąd ludzie wolą wydać więcej na początek, aby potem mniej się stresować. Tak jak z budową domu, niektórzy dokladają izolacji, stosują rekuperacje, pompy ciepła i solary, wydając dziesiątki tysiecy złotych, których nirme odzyskająale ważne jest dla nich to, ze codzienne rachunki będą symboliczne. 0 Co-Axial Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adi 4744 #22129 Napisano 21 Września 2018 Masz rację - i rozumiem metodę działania, ale nie popieram. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
meXy 354 #22130 Napisano 21 Września 2018 Ekonomicznie bez sensu, ale kojąco działające na psychikę. Czyli typowe zakupy pod wpływem emocji. 0 Co-Axial Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Iron Bull 2 #22131 Napisano 21 Września 2018 A co tu popierać - każdy robi tak jak mu wygodnie. Ja tez wole wydać raz, bo uważam, ze biednego nie stać na oszczędzanie.... stad staram się kupować auta nowe... kosztem prestiżu marki. Kulam je 2-3 lata i sprzedaje. Dla żony Citroena ( w dieslu ) bo służy do klepania kilometrów, a sobie forda. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Parówkowy skrytożerca 429 #22132 Napisano 21 Września 2018 (edytowane) Moj sprzedany byl 3 litrowym dieslem z przebiegiem 170 tys km. I byc moze turlalbym sie nim jeszcze bo duzy, wygodny i mocny ale zaczely sie popierdolki typu poziomice swiatel, modul alarmu i wcale nie tak malo innych upierliwosci. W sumie wydalem na naprawy w 2018 ponad £2000. Pomyslalem, ze to poczatek skarbonki i wyrazny sygnal, ze zanim padnie turbo lub inna pompa wtryskowa to najwyzszy czas oddac go komus innemu. A moze teraz znow bedzie bezawaryjny przez dluzszy czas? Jednak wole nie sprawdzac. Teraz bedzie prosta wolnossaca benzynowa v6 plus bakteria do pomocy. Druga sprawa to fakt, ze ostatnie dwa lata sluzyl glownie do wyjazdow wakacyjnych i wywozu smieci z ogrodu. Edytowane 21 Września 2018 przez Parówkowy skrytożerca 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
StaryWilk 696 #22133 Napisano 21 Września 2018 Tak, chodzi o Roomstera od Plichty. Dzwoniłem i pytałem, co było w nim robione. Ani dwumasa, ani turbina, ani nawet pompowtryski nie były ruszane, więc raczej trup wydaje mi się to normalne dla przebiegu ~ 150 tyś, że dwumasa, turbosprężarka i pompowtryskiwacze powinny być oryginalne. Jak mniemam silnik 1.9 TDI. Jaki kod silnika - bo były wadliwe serie, których bym unikał. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
StaryWilk 696 #22134 Napisano 21 Września 2018 Wszystko jest możliwe. Wielu ludzi nie umie liczyć, w związku z tym kupują auto, które pali 1 czy 2 mniej na 100 km. Nie udaje się im jednak dojść do tego, że wydanie nieraz nawet 10 000 zł więcej zwróci się po 7-8 latach bo mało jeżdżą. A w międzyczasie mogą dojść jeszcze wyższe koszty obsługi i napraw silnika wysokoprężnego. O wkurzającym klekocie małych diesli w niedrogich autach nie wspomnę..... Używany, sprawdzony diesel, gdzie jest nadziej a na to, że newralgiczne elementy wymienione pewnie ma sens. Ale z drugiej strony paliwo to podstawowy koszt i główny wydatek w długiej eksploatacji auta. 2 litry mniej na 100 to 10 zł/ 100 km = 100 zł / 1000 km (przy cenie 5 zł / litr). Jak zrobi w 7-8 lat nawet te 112 tyś km (7,5 roku razy x 15 tyś / rok - niewiele jak na diesla) to oszczędzi na paliwie (przy cenie 5 zł / litr) równe 11 200 zł. Pytanie ile więcej wyda na serwis nowoczesnego diesla względem nowoczesnej benzyny z turbo i wtryskiem bezpośrednim, często z dwumasą, a teraz również z GPF-em, czy koniecznie będzie musiał naprawiać grube rzeczy przy takim mały przebiegu itd. Ale masz rację, jeśli mało jeździć i szybko sprzedać (nie zrobi nawet tych 100 000 km) to z ekonomicznego punktu widzenia nie ma uzasadnienia wydawać + 10 000 zł za diesla. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafi87 585 #22135 Napisano 21 Września 2018 O to właśnie chodzi, gdy się mało jeździ nie ma sensu dopłacać do diesla/lpg/hybrydy. 1,9tdi bxe,bkc,bls na te kody trzeba uważać. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Parówkowy skrytożerca 429 #22136 Napisano 21 Września 2018 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
StaryWilk 696 #22137 Napisano 21 Września 2018 (edytowane) O to właśnie chodzi, gdy się mało jeździ nie ma sensu dopłacać do diesla/lpg/hybrydy. 1,9tdi bxe,bkc,bls na te kody trzeba uważać. co do gazu - to wg mnie on juz się dużo szybciej zwraca wzgledem benzyny. Bo dopłata jest nieduża (+1500 (w promocji na niektóre nowe modele) do max. +kilku tyś zł (w autach do 6 cyl.), bo wiadomo, że instalacja moze kosztować też >10 tyś). możesz podać jakieś źródło? Bo akurat BKC z tego co trąbi internet należy do najlepszych możliwych (w dodatku bez DPF). BLS jest ok, tylko ma (albo może mieć) DPF. Edytowane 21 Września 2018 przez StaryWilk 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafi87 585 #22138 Napisano 21 Września 2018 Forum vwpassat.pl oraz www.vwgolfv.pl. Ktoś będzie zainteresowany to przysiądzie i przejrzy, tematów tam jest sporo. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
StaryWilk 696 #22139 Napisano 21 Września 2018 Forum vwpassat.pl oraz www.vwgolfv.pl. Ktoś będzie zainteresowany to przysiądzie i przejrzy, tematów tam jest sporo.dzięki za konkret... Bez podania źródła można napisać wszystko. Większość opisów, opracowań jakie czytałem były mniej więcej zbieżne z tym:http://warsztatvw.blogspot.com/2013/03/19-tdi-bkc-bxe-bls-i-nie-tylko.html 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafi87 585 #22140 Napisano 21 Września 2018 dzięki za konkret... Bez podania źródła można napisać wszystko. Większość opisów, opracowań jakie czytałem były mniej więcej zbieżne z tym:http://warsztatvw.blogspot.com/2013/03/19-tdi-bkc-bxe-bls-i-nie-tylko.htmlKonkretem są fora, czyli opinie wielu uzytkowników , a nie link z ogólnikami w stylu, że zapycha się DPF od jazdy miejskiej i zeby szukać aut z udokumentowanym niskim przebiegiem, o tym każdy wie. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
StaryWilk 696 #22141 Napisano 21 Września 2018 (edytowane) Konkretem są fora, czyli opinie wielu uzytkowników , a nie link z ogólnikami w stylu, że zapycha się DPF od jazdy miejskiej i zeby szukać aut z udokumentowanym niskim przebiegiem, o tym każdy wie.proszę o konkret z forum potwierdzający to co napisałeś o silniku BKC- że na niego należy uważać i stoi w jednym szeregu z BXE (który ma wady materiałowe/ konstrukcyjne). To nie jest uszczypliwość, chce się dowiedzieć, bo ludziom doradzam właśnie BKC (na bazie m.in. for internetowych), jak pytają którą wersję 1.9 TDI 105 KM wybrać. Może jestem w błędzie i innych w błąd wprowadzam. Wyczytałeś gdzieś, że problem panewek występuje w BKC, czy chodziło Ci o inny problem? Edytowane 21 Września 2018 przez StaryWilk 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafi87 585 #22142 Napisano 21 Września 2018 Przy BKC chodzi o zrywajacy się pasek rozrzadu, a co to oznacza to nie trzeba pisać. Nie odbieram to za uszczypliwosc. Po prostu zakup auta to wydatek za tysiace zł i lepiej sie zapoznac szerzej z tematem przed niż po. -Silnik BKC, uszkodzony został pasek rozrządu -Mam w domu BKC(po zerwaniu paska rozrządu zastąpił go BKD)-padający rozrząd co 2-3 tys 1.9 TDI BKC https://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?f=3&t=4074https://forum.vw-passat.pl/topic/30575-silnik-19-tdi-105km-bls-bkc-r%C3%B3%C5%BCnica/?page=3http://www.racingforum.pl/Padajacy-rozrzad-co-2-3-tys-19-TDI-BKC-t119304.html 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
haker 13 #22143 Napisano 21 Września 2018 (edytowane) Ja mam 1.9tdi ASZ bez dpf 2003r. Z fabryki wyszedł 130KM, pomodziłem go na prawie 190.Za mną turbina przy 260tys. I dwumasa przy 220tys. Narazie tyle.Rozrząd co 60 tys. wymieniam cały zestaw Contitecha, oliwa Motul 5W40 wymieniam co 10tys. Między wymianami doleję ok 100ml.Jeździ jako 2 auto w rodzinie, klepie kilometry 268 tys piki co. S7 Edytowane 21 Września 2018 przez haker 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
albiNOS 01 897 #22144 Napisano 21 Września 2018 (edytowane) Wszystko jest możliwe. Wielu ludzi nie umie liczyć, w związku z tym kupują auto, które pali 1 czy 2 mniej na 100 km. Nie udaje się im jednak dojść do tego, że wydanie nieraz nawet 10 000 zł więcej zwróci się po 7-8 latach bo mało jeżdżą. A w międzyczasie mogą dojść jeszcze wyższe koszty obsługi i napraw silnika wysokoprężnego. O wkurzającym klekocie małych diesli w niedrogich autach nie wspomnę..... Używany, sprawdzony diesel, gdzie jest nadziej a na to, że newralgiczne elementy wymienione pewnie ma sens. W używanych jest nieco inaczej, ceny diesla i benzyny bywają porównywalne, a czasem szukanie dobrego egzemplagrza potrafi rok trwać. Mi trafił się diesel, 2,5, choć i benzynę 3,5 rozważałem. Jakby trafiła się benzyna, to by była. A i nie miał być automat, ale okazał się dobrym trafem. Edytowane 21 Września 2018 przez albiNOS 01 0 Kocham Zegarki i nie dlatego, że pokazują która jest godzina. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
StaryWilk 696 #22145 Napisano 21 Września 2018 Przy BKC chodzi o zrywajacy się pasek rozrzadu, a co to oznacza to nie trzeba pisać. Nie odbieram to za uszczypliwosc. Po prostu zakup auta to wydatek za tysiace zł i lepiej sie zapoznac szerzej z tematem przed niż po. -Silnik BKC, uszkodzony został pasek rozrządu -Mam w domu BKC(po zerwaniu paska rozrządu zastąpił go BKD)-padający rozrząd co 2-3 tys 1.9 TDI BKC https://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?f=3&t=4074https://forum.vw-passat.pl/topic/30575-silnik-19-tdi-105km-bls-bkc-r%C3%B3%C5%BCnica/?page=3http://www.racingforum.pl/Padajacy-rozrzad-co-2-3-tys-19-TDI-BKC-t119304.html Na moje rozumienie z tych linków nie wynika jakoby BKC miał problem z rozrządem jako typowa usterka, wada konstrukcyjna itp. Jakieś odosobnione przypadki, bez podania historii kiedy założony, czy dobrze założony, czy częsci bez wad, czy przebieg prawdziwy itd. Gdyby rozrząd strzelał w BKC nagminnie byłoby o tym głośno w internecie, tymczasem należy do najbardziej wychwalanej odmiany 1.9 TDI 105 KM.Nikt na siłe nie przyczepił się do BXE, czy innych, które mają prawdziwe, powtarzalne wady materiałowe/ konstrukcyjne. Ale oczywiście każdy może sam interpretować i mieć swoje zdanie. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lestaf 452 #22146 Napisano 22 Września 2018 Szkoda nerwów... A może ja dam sobie spokój z tym samochodem i kupię sobie Milgaussa 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Iron Bull 2 #22147 Napisano 22 Września 2018 Szkoda nerwów... A może ja dam sobie spokój z tym samochodem i kupię sobie Milgaussa Jeśli nie będzie się to odbywało kosztem konieczności podróży komunikacja miejska to czemu nie Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lestaf 452 #22148 Napisano 22 Września 2018 Jeśli nie będzie się to odbywało kosztem konieczności podróży komunikacja miejska to czemu nie Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk A po co mi Milgauss, skoro nie będzie komu się nim chwalić? Jak Rolex to tylko do autobusu! 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Iron Bull 2 #22149 Napisano 22 Września 2018 (edytowane) A po co mi Milgauss, skoro nie będzie komu się nim chwalić? Jak Rolex to tylko do autobusu!No to może od razu kilka Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk MOD. Proszę nie zamieszczać linków do sklepów z podróbkami. Nawet jeżeli to ma być żart. Edytowane 23 Września 2018 przez tarant 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lestaf 452 #22150 Napisano 22 Września 2018 (edytowane) No to może od razu kilka Wysłane z iPhone za pomocą TapatalkŚwietny pomysł! Przynajmniej zostanie mi coś na bilety Edytowane 23 Września 2018 przez tarant 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach