Repsak 301 #34801 Napisano 7 Marca 2022 Dom. fotowoltaika 9,6. Więc prawie za darmo jazda. Taki mach e robi 400km sokojnie po mieście a na śląsk to jak znalazł. Z tym że ostatnio robie trasy po 700km (autostrada i eski) a przy dozowolnych prędkościach nie wiem czy da radę na 1 ładowaniu. Do tego mało tych stacji jest. A jak są to ceny jak za paliwo. Może się ktoś podzielić doświadczeniem z użytkowania takiego auta? Na razie rozeznaję temat. I dzisiejsze info z Forda - polityka firmy nie przewiduje na rabatowanie elektryków. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tommly 11610 #34802 Napisano 7 Marca 2022 Ja bym z chęcią nabył dostawczaka elektryka, ale pod blokiem nie mam gdzie ładować, pod hurtowniami też, a i na mieście (Wrocław sic) też w pobliżu nie ma nigdzie ładowarek. 0 ..."Wszystko jest możliwe. Niemożliwe po prostu wymaga więcej czasu"... Dan Brown Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szuwi 6584 #34803 Napisano 7 Marca 2022 Przechwaliłem się - "mózg" w moim cvt w outbacku zdechł 😞 A 20k temu miałem wymienić olej, ale zapomniałem...... 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pmwas 9088 #34804 Napisano 7 Marca 2022 Godzinę temu, szuwi napisał(-a): Przechwaliłem się - "mózg" w moim cvt w outbacku zdechł 😞 A 20k temu miałem wymienić olej, ale zapomniałem...... Smuteczek 0 Miłego dnia! Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkl1 6167 #34805 Napisano 7 Marca 2022 1 godzinę temu, szuwi napisał(-a): A 20k temu miałem wymienić olej, ale zapomniałem..... Przykre, a nie przypomniał się ??? o wyminie? 0 Pozdrawiam Mirek Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pmwas 9088 #34806 Napisano 7 Marca 2022 6 minut temu, mkl1 napisał(-a): Przykre, a nie przypomniał się ??? o wyminie? Właśnie się chyba przypomniał 0 Miłego dnia! Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szuwi 6584 #34807 Napisano 7 Marca 2022 1 godzinę temu, pmwas napisał(-a): Smuteczek Masakra... 59 minut temu, mkl1 napisał(-a): Przykre, a nie przypomniał się ??? o wyminie? Nie przypomina o oleju w cvt. Od razu wskoczył na czerwone migające... 53 minuty temu, pmwas napisał(-a): Właśnie się chyba przypomniał Tja... 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pmwas 9088 #34808 Napisano 7 Marca 2022 13 minut temu, szuwi napisał(-a): Masakra... Nie przypomina o oleju w cvt. Od razu wskoczył na czerwone migające... Tja... Nie znam się na CVT, ale to chyba nie jak przeciągnięty o rok pęknięty pasek rozrządu, żeby było wiadomo, że wina właściciela... Olej za stary o 20000 chyba nie ma jeszcze tak złych parametrów, żeby wywołać poważną awarię? 0 Miłego dnia! Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zadra 1816 #34809 Napisano 7 Marca 2022 3 minuty temu, pmwas napisał(-a): nie jak przeciągnięty o rok pęknięty pasek rozrządu jesienią wymieniałem rozrząd w jednym peugeocie, w którym właścicielka do końca twierdziła, że jeszcze nie trzeba, bo na "tym" przejechała dopiero 50tys a producent zaleca wymianę po 120tys.. Rozrząd wymieniony 6lat ... Po terminie... Dobrze, ze ją przekonałem, bo kordy w pasku były już na wierzchu... 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Ritter #34810 Napisano 7 Marca 2022 (edytowane) Ładowanie elektryka kiedy nie ma Was akurat w domu bo pojechaliście nim do pracy ? Serio....?! Jeżeli nie dodacie do swojego PV magazynu energii w stosunku przynajmniej 1:1.2 względem pojemności baterii samochodu to po całości pomysł z elektrykiem jest taki sobie. Wersja z magazynem energii oznacza istotne koszty i nie jest to na zawsze a na ~5lat gdyż baterie nie są wieczne. W przypadku firmy wypadałoby kupić dodatkowego elektrycznego dostawczaka na 7. operacyjnych. Tak by "rotacyjnego" w firmie załadować energią. To pociąga za sobą niewielką ale istotną zmianę w rozkładzie załadunku. W przypadku firmy jak najbardziej panele na dach i magazyn energii oraz własna szybka stacja ładowania. Niestety oznacza to spore koszty. i nie może być to magazyn energii min.1:1.2. Jak to się spina w Polsce nie wiem, za to wiem, że w Niemczech to się spina ledwo ledwo. Edytowane 7 Marca 2022 przez Ritter 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Czujnik 584 #34811 Napisano 7 Marca 2022 3 godziny temu, szuwi napisał(-a): "mózg" w moim cvt w outbacku zdechł smuteczek Jakie masz bledy? pierwsze siadaja zawory w kasecie dopiero potem lancuch/prowadnice/lozyska tapatalked 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szuwi 6584 #34812 Napisano 7 Marca 2022 56 minut temu, pmwas napisał(-a): Nie znam się na CVT, ale to chyba nie jak przeciągnięty o rok pęknięty pasek rozrządu, żeby było wiadomo, że wina właściciela... Olej za stary o 20000 chyba nie ma jeszcze tak złych parametrów, żeby wywołać poważną awarię? Żeby było śmiesznie, producent nie zaleca wymiany oleju w cvt ale warsztat mi po cichu sugerował... 38 minut temu, Czujnik napisał(-a): smuteczek Jakie masz bledy? pierwsze siadaja zawory w kasecie dopiero potem lancuch/prowadnice/lozyska tapatalked Nie wiem 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pmwas 9088 #34813 Napisano 7 Marca 2022 8 minut temu, szuwi napisał(-a): Żeby było śmiesznie, producent nie zaleca wymiany oleju w cvt ale warsztat mi po cichu sugerował... Widzisz? Siamo się ziepsiuło 0 Miłego dnia! Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Czujnik 584 #34814 Napisano 7 Marca 2022 9 minut temu, szuwi napisał(-a): Nie wiem diagnostyka ssm-em to podstawa sugeruje dokladny risercz serwisow bo naprawa cvt to nie sa tanie rzeczy forester zony ma 4 lata i serwis w nl wymienil olej po 60tys tylko dlatego ze mamy hak (na uchwyt do rowerow) subaru w calej europie slynie z dziwnych serwisow tapatalked 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GREGG 31 #34815 Napisano 7 Marca 2022 4 godziny temu, szuwi napisał(-a): Przechwaliłem się - "mózg" w moim cvt w outbacku zdechł 😞 A 20k temu miałem wymienić olej, ale zapomniałem...... Ups... A jaki przebieg masz w swoim obk? 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szuwi 6584 #34816 Napisano 7 Marca 2022 33 minuty temu, Czujnik napisał(-a): diagnostyka ssm-em to podstawa sugeruje dokladny risercz serwisow bo naprawa cvt to nie sa tanie rzeczy forester zony ma 4 lata i serwis w nl wymienil olej po 60tys tylko dlatego ze mamy hak (na uchwyt do rowerow) subaru w calej europie slynie z dziwnych serwisow tapatalked Wiem, ze nie są tanie - koszt naprawy ok 25% wartości auta... 28 minut temu, GREGG napisał(-a): Ups... A jaki przebieg masz w swoim obk? 199k 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lincoln Six Echo 71855 #34817 Napisano 7 Marca 2022 0 WARTO POMAGAĆ: https://www.siepomaga.pl Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krzysztof Skórka 6254 #34818 Napisano 7 Marca 2022 8 godzin temu, pmwas napisał(-a): Tylko... ...moj zegarek mi już do auta nie będzie pasował 🥺 Nic straconego 😉 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Ritter #34819 Napisano 7 Marca 2022 (edytowane) CVT z powodu swojej specyfiki, konstrukcji wymaga stałego dbania i tego nie przeskoczymy. Z całą pewnością nie jest to idiotoodporna, aryjska DSG . Edytowane 7 Marca 2022 przez Ritter 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zielony.m 2129 #34820 Napisano 7 Marca 2022 7 godzin temu, Repsak napisał(-a): Dom. fotowoltaika 9,6. Więc prawie za darmo jazda. Taki mach e robi 400km sokojnie po mieście a na śląsk to jak znalazł. Z tym że ostatnio robie trasy po 700km (autostrada i eski) a przy dozowolnych prędkościach nie wiem czy da radę na 1 ładowaniu. Do tego mało tych stacji jest. A jak są to ceny jak za paliwo. Może się ktoś podzielić doświadczeniem z użytkowania takiego auta? Na razie rozeznaję temat. I dzisiejsze info z Forda - polityka firmy nie przewiduje na rabatowanie elektryków. ***** elektryki 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GREGG 31 #34821 Napisano 7 Marca 2022 1 godzinę temu, szuwi napisał(-a): Wiem, ze nie są tanie - koszt naprawy ok 25% wartości auta... 199k Ach, to już zacny przebieg, zależy też co się z autem działo przez te kilometry. Niemniej taka awaria to rzecz niemiła i niespodziewana 42 minuty temu, Ritter napisał(-a): CVT z powodu swojej specyfiki, konstrukcji wymaga stałego dbania i tego nie przeskoczymy. Z całą pewnością nie jest to idiotoodporna, aryjska DSG . Jakiego dbania, poza okresową wymianą oleju, jak w każdej innej skrzyni? A tymczasem wiele modeli tych odpornych dsg wymaga istotnych napraw po 100 kkm przebiegu, problemy z szarpaniem w korku itd. Wolę swoje CVT 😄 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pmwas 9088 #34822 Napisano 7 Marca 2022 A ja wolę mojego manuala z reduktorem. I bardzo mnie boli, że w nowym będzie już automat 😒 0 Miłego dnia! Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szuwi 6584 #34823 Napisano 7 Marca 2022 30 minut temu, GREGG napisał(-a): Ach, to już zacny przebieg, zależy też co się z autem działo przez te kilometry. Niemniej taka awaria to rzecz niemiła i niespodziewana Planowałem go wymienić rok czy dwa temu, ale za rozsądną kasę nic nie znalazłem, wiec musi jeszcze posłużyć. 200k na 9 lat to nie tak dużo. 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
trollu 721 #34824 Napisano 7 Marca 2022 8 godzin temu, Repsak napisał(-a): Dom. fotowoltaika 9,6. Więc prawie za darmo jazda. Taki mach e robi 400km sokojnie po mieście a na śląsk to jak znalazł. Z tym że ostatnio robie trasy po 700km (autostrada i eski) a przy dozowolnych prędkościach nie wiem czy da radę na 1 ładowaniu. Do tego mało tych stacji jest. A jak są to ceny jak za paliwo. Może się ktoś podzielić doświadczeniem z użytkowania takiego auta? Na razie rozeznaję temat. I dzisiejsze info z Forda - polityka firmy nie przewiduje na rabatowanie elektryków. chyba nie ma na rynku samochodu, który zrobiłby 700km na jednym ładowaniu jadąc 140 autostradą. Kuzyn ma Teslę Model S 90D - trasę 900km wyjeżdżając z baterią na 100% robi z 2 doładowaniami po 10-15 min. Na miejscu ma 25%. W teorii wystarczyłaby jedna pauza ale 10min to nie wieczność a jednak kilka % więcej. W okolicy jest też Model S ale nie wiem czy 90D czy 100D - tak czy inaczej trasy pl-de, rocznie robi po 50kkm - więc da się sporo przejechać 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vvv 2443 #34825 Napisano 8 Marca 2022 BMW ma na stronie kalkulator zasięg do elektryków, przy i4 i zmianie 100% miasto na 100% trasa zasięg spada o 150km, przy ix3 spadek jest jeszcze większy. Tyle teoria, w praktyce pewnie jest jeszcze większy. W plug-in x1, w teorii zasięg powinien być do 49-52km. Jeszcze ani razu przy 100% baterii nie miałem takiego zasięgu, przy obecnych temperaturach maks to 41km, a powtarzalne jest 39km. W praktyce po mieście przejeżdżam te 30 kilka km (ok. 33km), na autostradzie tempomat na 130km/h zasięg to takie 20-25km. Zobaczymy przy wyższych temperaturach czy coś się poprawi. Na razie mieszane uczucia do hybrydy. Dla mnie łączy wady elektryka i benzyny w hybrydach z reguły nie ma szybkiego ładowania, więc nawet na publicznej ładowarce 10kWh zajmuje ok. 3h. Z drugiej strony silnik benzynowy wozi na plecach baterie, więc spalanie też nie jest optymalne. Jak się skończy bateria to potrafi wciągnąć 10l/100km (przy 130km/h na autostradzie). Kolega ma x3 i u niego dochodzi do 9l. Wydaje mi się, że to kwestia pojemności w x1 jest 1.5l w x3 2.0l, więc dla 1.5 to większy wysiłek. Wracając do rozważań o elektryku, podoba mi się i4 i to były elektryk którego rozważam. Jako, że często jeżdżę po autostradach, samochód o bryle SUVa jest bez sensu (aerodynamika kiosku ruchu). Są ludzie którzy jadą 90km/h za TIRem, żeby wyciągnąć dobry zasięg, ale to nie ja. 1 Pozdrawiam,Janek Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach