Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

Chcę podzielić się z Panami moim nowy doświadczeniem. I jednocześnie zasięgnąć porady.

W tym doświadczeniu został mocno nadszarpnięty mit o megasolidności Hiluxa.

W piątek odebrałem rzeczoną furmankę z salonu, nówka sztuka. I w drodze powrotnej zauważyłem, że fajera jest skręcona w prawą stronę tak ok.5-7 st. Dzwonię do pana subiekta, który mi go sprzedał i mówię jaki jest problem. Pan trochę się zasmucił i mówi, że takie rzeczy się niestety zdarzały w tym aucie i chłopcy przygotowując do wydania tego nie zauważyli. Więc ja na to, że trudno to zauważyć na parkingu 😁 . No i sprzedawca mówi, że ogarnie to i zadzwoni. Zadzwonił za może godzinę, umówił termin wizyty ale mówi, że przekaże mi tel do pana z serwisu, żeby z nim pogadać.

Pan serwisu, w odróżnieniu od pana sprzedawcy, lekki cwaniak w gadce mówi: -;i tu leci petarda 😁, że to jest samochód na ramie,to jest uroda samochodów na ramie, dziś kiera skręcona w prawo a za pół roku może być w lewo. No lekko mnie zatkało,ale ja do niego grzecznie,że nie mam pretensji bo jakieś wpadki mogą się zdarzyć ale nie ukrywam, że jeśli to jest normą w nowym aucie za prawie 250 k to trochę lipa. Poza tym mam Rangera,też na ramie ( chyba) i  tam nie problemu. 

I teraz pytanie - chłop mnie robi w ch... czy to prawda, że tak może być?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co ma rama do żle ustawionej  kierownicy??

No chyba, że rama zwichrowana....


Pozdrawiam Mirek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, mkl1 napisał(-a):

Co ma rama do żle ustawionej  kierownicy??

No chyba, że rama zwichrowana....

Nie,no nówka sztuka. Myślę, że chłop tak wciska kit laikowi😁

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cwaniak. Nie chce mu sie grzebać, ani nawet sprawdzić, bo nie wie jak :)

 


Pozdrawiam Mirek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ewidentnie coś poszło nie tak. Przyczyny takiego niewłaściwego ustawienia kierownicy zazwyczaj są dwie. Pierwsza-źle ustawiona geometria przednich kół,  druga-źle ustawiona geometria tylnej ośi, która w Twoim aucie raczej nie podlega regulacji. Jak pojedziesz do nich na regulację, koniecznie zażądaj wydruku z pomiaru. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trzeba zrobić pełną geometrię 3D i żądać wydruku porównującego pomiary z wartościami referencyjnymi. Dodatkowo sprawdzić miernikiem lakieru i oględziny podwozia, czy samochód nie ma historii wypadkowej tj. nie spadł przy rozładunku itp.(mimo, że auto nowe z salonu).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 Pan sprzedawca powiedział,że w tych Hiluxach zdarzały się takie sytuacje. I pytanie - czy to jest jakiś konstrukcyjny fakap czy niedbałość montażu?

Edytowane przez loco50

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja to jestem taki ze z ciekawości pojechałbym w zaufane miejsce na sprawdzenie geometrii i ew ustawienie, nie jest to drogie a bujać się z tymi cwaniakami to będzie męczące
A z drugiej strony to ich zasrany obowiązek i dlaczego miałbyś z własnej kieszeni wykładać 500zl na geometrie

Wysłane z mojego SM-S921B przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do ramy i zmian ułożenia kierownicy się nie wypowiem, bo się na tym nie znam. Ale powód krzywej kierownicy może być również inny niż przedstawione tutaj przez kolegów problemy ze zbieżnością. Prozaicznie, koło kierownicy krzywo osadzone na wałku. Miałem tak w nowo odebranym samochodzie wiele lat temu. Zaprosili mnie na serwis. Mechanik wyjął poduszkę, zdjął kierownicę, założył i gotowe.
Także i takie wpadki się zdarzają.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
24 minuty temu, bober5264 napisał(-a):

Ja to jestem taki ze z ciekawości pojechałbym w zaufane miejsce na sprawdzenie geometrii i ew ustawienie, nie jest to drogie a bujać się z tymi cwaniakami to będzie męczące
A z drugiej strony to ich zasrany obowiązek i dlaczego miałbyś z własnej kieszeni wykładać 500zl na geometrie

Wysłane z mojego SM-S921B przy użyciu Tapatalka
 

Byłem u kolegi ale on powiedział to samo co Ty- to ich zas....y obowiązek 

 

3 minuty temu, alleck napisał(-a):

Co do ramy i zmian ułożenia kierownicy się nie wypowiem, bo się na tym nie znam. Ale powód krzywej kierownicy może być również inny niż przedstawione tutaj przez kolegów problemy ze zbieżnością. Prozaicznie, koło kierownicy krzywo osadzone na wałku. Miałem tak w nowo odebranym samochodzie wiele lat temu. Zaprosili mnie na serwis. Mechanik wyjął poduszkę, zdjął kierownicę, założył i gotowe.
Także i takie wpadki się zdarzają.

Też taką opcję biorę pod uwagę 😁. Zasugerował ją pan sprzedawca 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może po prostu osadzenie? Cholera wie jak u Ciebie ale w mojej hondzie było milion możliwości wsadzenia kiery "na miejsce" a np w bmw jest jednąa stała pozycją i źle nie wsadzisz

Wysłane z mojego SM-S921B przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, to nie jest takie proste. W kolumnie kierowniczej jest czujnik położenia koła kierowniczego (skrętu kół), który po geometrii wymaga kalibracji. Od tego czujnika zależy działanie m.in. ESP i innych systemów  w zależności od konfiguracji aut.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, loco50 napisał(-a):

I teraz pytanie - chłop mnie robi w ch... czy to prawda, że tak może być?

Bzdura. Koniecznie sprawdź czy auto nie miało wcześniej "przygody".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bzdura. Koniecznie sprawdź czy auto nie miało wcześniej "przygody".
Też prawda, ale to przerażające ze kupujesz nowe auto za 250k i nawet taka akcja jest możliwa...

Wysłane z mojego SM-S921B przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chcę podzielić się z Panami moim nowy doświadczeniem. I jednocześnie zasięgnąć porady.
W tym doświadczeniu został mocno nadszarpnięty mit o megasolidności Hiluxa.
W piątek odebrałem rzeczoną furmankę z salonu, nówka sztuka. I w drodze powrotnej zauważyłem, że fajera jest skręcona w prawą stronę tak ok.5-7 st. Dzwonię do pana subiekta, który mi go sprzedał i mówię jaki jest problem. Pan trochę się zasmucił i mówi, że takie rzeczy się niestety zdarzały w tym aucie i chłopcy przygotowując do wydania tego nie zauważyli. Więc ja na to, że trudno to zauważyć na parkingu . No i sprzedawca mówi, że ogarnie to i zadzwoni. Zadzwonił za może godzinę, umówił termin wizyty ale mówi, że przekaże mi tel do pana z serwisu, żeby z nim pogadać.
Pan serwisu, w odróżnieniu od pana sprzedawcy, lekki cwaniak w gadce mówi: -;i tu leci petarda , że to jest samochód na ramie,to jest uroda samochodów na ramie, dziś kiera skręcona w prawo a za pół roku może być w lewo. No lekko mnie zatkało,ale ja do niego grzecznie,że nie mam pretensji bo jakieś wpadki mogą się zdarzyć ale nie ukrywam, że jeśli to jest normą w nowym aucie za prawie 250 k to trochę lipa. Poza tym mam Rangera,też na ramie ( chyba) i  tam nie problemu. 
I teraz pytanie - chłop mnie robi w ch... czy to prawda, że tak może być?

Weź wysmaruj do sprzedawcy pisemko o rękojmi lub z u.p.k. (W zależności od tego, czy leasing, czy kupiłeś jako konsument), albo poproś kogoś, żeby Ci wysmarował, z żądaniem wymiany na wolny od wad. Wymienić nie wymienią, bo to też czas. Ale naprawią. Ich problem, nie Twój.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, loco50 napisał(-a):

Chcę podzielić się z Panami moim nowy doświadczeniem. I jednocześnie zasięgnąć porady.

W tym doświadczeniu został mocno nadszarpnięty mit o megasolidności Hiluxa.

W piątek odebrałem rzeczoną furmankę z salonu, nówka sztuka. I w drodze powrotnej zauważyłem, że fajera jest skręcona w prawą stronę tak ok.5-7 st. Dzwonię do pana subiekta, który mi go sprzedał i mówię jaki jest problem. Pan trochę się zasmucił i mówi, że takie rzeczy się niestety zdarzały w tym aucie i chłopcy przygotowując do wydania tego nie zauważyli. Więc ja na to, że trudno to zauważyć na parkingu 😁 . No i sprzedawca mówi, że ogarnie to i zadzwoni. Zadzwonił za może godzinę, umówił termin wizyty ale mówi, że przekaże mi tel do pana z serwisu, żeby z nim pogadać.

Pan serwisu, w odróżnieniu od pana sprzedawcy, lekki cwaniak w gadce mówi: -;i tu leci petarda 😁, że to jest samochód na ramie,to jest uroda samochodów na ramie, dziś kiera skręcona w prawo a za pół roku może być w lewo. No lekko mnie zatkało,ale ja do niego grzecznie,że nie mam pretensji bo jakieś wpadki mogą się zdarzyć ale nie ukrywam, że jeśli to jest normą w nowym aucie za prawie 250 k to trochę lipa. Poza tym mam Rangera,też na ramie ( chyba) i  tam nie problemu. 

I teraz pytanie - chłop mnie robi w ch... czy to prawda, że tak może być?

 

Ja po przebojach z moja Toyota... Beda ja zwracal.
Takze ten... 😅

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
22 godziny temu, bober5264 napisał(-a):

Czyli nowa 5 brzmi jak coś dla mnie emoji16.png ten tablet mnie nie przekonuje ale muszę się umówić na jazdę testowa

Ps. Chociaż na fejsowej grupie g60 ludzie narzekają na wyciszenie i jakość wykonania

Wysłane z mojego SM-S921B przy użyciu Tapatalka

 

G60 to fajne auto , tak samo fajne - niestety- jak nowa Superb , także ten 😉

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W środę mam umówioną wizytę w serwisie i niech robią.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, loco50 napisał(-a):

W środę mam umówioną wizytę w serwisie i niech robią.

W takim razie wrzuć tutaj skan wydruku z geometrii. Zajmuję się tym blisko 40 lat więc coś doradzę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To może byc coś droższego w naprawie- stąd te uniki przed kosztami. Zwykle proste sprawy salon robi przed wydaniem samochodu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś tak było , teraz nie widzę powodu żeby dopłacać nie małej sumy ,żeby wsiadać do G60 , mając nowego Superba , nie ponieważ Superb stał się dużo lepszym autem - choć owszem lepszym jest niż poprzedni model - , ale z tego powodu że jest wyraźny regres 5er w modelu G60 pod względem wyposażenia opcjonalnego oraz jakości wykonania ,  piszę tu o 520 ze zwykłym zawieszeniem .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Qsto napisał(-a):

W takim razie wrzuć tutaj skan wydruku z geometrii. Zajmuję się tym blisko 40 lat więc coś doradzę.

Ok.Super. Dziękuję 

2 godziny temu, łowca napisał(-a):

To może byc coś droższego w naprawie- stąd te uniki przed kosztami. Zwykle proste sprawy salon robi przed wydaniem samochodu.

Chyba nie. Przecież tego nie widać na parkingu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Krakus1 napisał(-a):

G60 to fajne auto , tak samo fajne - niestety- jak nowa Superb , także ten 😉

Widziałem na drogach nową Superb w kombi. Moim zdaniem za bardzo upodobnili do nowego Passata.

Z ciekawości złozyłem sobie wersję L&K w konfigu. 250 tyś... Cenowo to niezły odlot.


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.