Perpetuum Mobile 67162 #48201 Napisano 23 Marca 6 godzin temu, Autor1984 napisał(-a): Każdy nowy model może trapić problem wieku "dziecięcego". Pierwsze XC90 II podobno ciągle stały w serwisie. To racja, tylko że nie każdy model tak ma. Kilka miesięcy wcześniej wchodziła na rynek nowa Skoda Superb. Jeżdżę taką od lipca zeszłego roku, chyba jednym z pierwszych egzemplarzy jakie trafiły do polskich salonów. Nie wszystko mi się w tym samochodzie podoba. Są rzeczy które mnie w drażnią, są takie które lubię, ale jedno mogę stwierdzić - problemów "wieku dziecięcego" w zasadzie nie było. Po Audi, które jest teoretycznie marką dwie półki wyższą, spodziewałbym się co najmniej tego samego poziomu dopracowania nowego modelu pod względem bezawaryjności. Zresztą poprzednie Audi A4, zastąpione w firmie przez nowe A5 też miało poważne problemy jakościowe. Włącznie z wymianą skrzyni biegów. Podobnie Ople Insignia sprzed piętnastu lat, kupione zaraz po wejściu modelu na rynek, jeździły do serwisu bez przerwy przez całe pięć lat ich użytkowania. Cały czas z powodu problemów "wieku dziecięcego". 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Autor1984 11552 #48202 Napisano 23 Marca 5 minut temu, Perpetuum Mobile napisał(-a): To racja, tylko że nie każdy model tak ma. Kilka miesięcy wcześniej wchodziła na rynek nowa Skoda Superb. Jeżdżę taką od lipca zeszłego roku, chyba jednym z pierwszych egzemplarzy jakie trafiły do polskich salonów. Nie wszystko mi się w tym samochodzie podoba. Są rzeczy które mnie w drażnią, są takie które lubię, ale jedno mogę stwierdzić - problemów "wieku dziecięcego" w zasadzie nie było. Po Audi, które jest teoretycznie marką dwie półki wyższą, spodziewałbym się co najmniej tego samego poziomu dopracowania nowego modelu pod względem bezawaryjności. Zresztą poprzednie Audi A4, zastąpione w firmie przez nowe A5 też miało poważne problemy jakościowe. Włącznie z wymianą skrzyni biegów. Podobnie Ople Insignia sprzed piętnastu lat, kupione zaraz po wejściu modelu na rynek, jeździły do serwisu bez przerwy przez całe pięć lat ich użytkowania. Cały czas z powodu problemów "wieku dziecięcego". No nie każdy, jutro w końcu odbieram samochód po naprawie. Dostałem jako zastepczy ostatni wypust S90 - tragedia... Raz, że systemy są durne, dwa zawiesza się system, a w zasadzie mapa, trzy zabezpieczenia antykolizyjne to jakiś żart - nie można zaparkować, bo widzi coś co nadjeżdża i wali stopem jak kierowca wyścigowy przed zakrętem - makabra, system kontroli trakcji w wersji FWD wymaga dopracowania, bo jest tragiczny. Nie dziwię się, że bodajże Paweł @SzefSzefowobjechał ten model po całości, więc się podpisuję. I tutaj mowa o delikatnym FL, a w nowych autach często z nowymi jednostkami napędowymi to jest loteria... Taki problem miało wiele lat temu Audi z silnikiem 3.2 FSI, ale później dopracowano i dziś wiele odmian lata w całej grupie VAG. 0 "Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paweł Bohacz 2900 #48203 Napisano 23 Marca (edytowane) 4 godziny temu, trollu napisał(-a): a jak policja sprawdza czy felga ma homolagcję? Np na reflektorze są oznaczenia. Jaka homologacja w PL dopuszcza felgi do użytku na drogach publicznych? W PL, nie mam pojecia. Jednak nie mieszkam w Polsce. 51 minut temu, Autor1984 napisał(-a): No nie każdy, jutro w końcu odbieram samochód po naprawie. Dostałem jako zastepczy ostatni wypust S90 - tragedia... Raz, że systemy są durne, dwa zawiesza się system, a w zasadzie mapa, trzy zabezpieczenia antykolizyjne to jakiś żart - nie można zaparkować, bo widzi coś co nadjeżdża i wali stopem jak kierowca wyścigowy przed zakrętem - makabra, system kontroli trakcji w wersji FWD wymaga dopracowania, bo jest tragiczny. Nie dziwię się, że bodajże Paweł @SzefSzefowobjechał ten model po całości, więc się podpisuję. I tutaj mowa o delikatnym FL, a w nowych autach często z nowymi jednostkami napędowymi to jest loteria... Taki problem miało wiele lat temu Audi z silnikiem 3.2 FSI, ale później dopracowano i dziś wiele odmian lata w całej grupie VAG. A widzisz? Volvo na Senusie to inna bajka, Android to tragedia. Edytowane 23 Marca przez SzefSzefow 1 www.instagram.com/pawelbohacz/ Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lincoln Six Echo 73182 #48204 Napisano 25 Marca Chyba mnie pogięło/pogina/jestem poginany... 0 WARTO POMAGAĆ: https://www.siepomaga.pl Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TomcioMiki 65181 #48205 Napisano 25 Marca Podoba mi się 😁😁😁 Record_2025-03-26-00-01-23.mp4 2 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Autor1984 11552 #48206 Napisano 26 Marca 3 godziny temu, TomcioMiki napisał(-a): Podoba mi się 😁😁😁 Record_2025-03-26-00-01-23.mp4 Jeżeli można popaść w śmieszność za pomocą "zabawek" mechanicznych, to nie znajdziesz lepszej drogi. 0 "Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vvv 2443 #48207 Napisano 26 Marca Oglądam dostępne egzemplarze w BMW Selection i zauważyłem, że wiele z nich ma tapicerkę z Sensatec albo Sensatec/Alcantara zamiast skóry. Czy ktoś używa samochodu z taką tapicerką? Jak się ona sprawdza w codziennym użytkowaniu i jak szybko się zużywa? Czy bardzo czuć, że to nie jest prawdziwa skóra? 0 Pozdrawiam,Janek Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Autor1984 11552 #48208 Napisano 26 Marca 6 minut temu, vvv napisał(-a): Oglądam dostępne egzemplarze w BMW Selection i zauważyłem, że wiele z nich ma tapicerkę z Sensatec albo Sensatec/Alcantara zamiast skóry. Czy ktoś używa samochodu z taką tapicerką? Jak się ona sprawdza w codziennym użytkowaniu i jak szybko się zużywa? Czy bardzo czuć, że to nie jest prawdziwa skóra? Ludzie chwalą za trwałość Sensatec. Miałem przez krótki okres G30LCI ogólnie nie jest źle, nawet można się "nabrać". Jednakże dla fana skóry, a ja "stety" jestem, to żadna alternatywa. Lubię zapach skóry, jej fakturę, naturalność, to że oddycha i jest "przyjazna". 2 "Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mandaryn44 682 #48209 Napisano 26 Marca Nie znam sensatec ale alcantary bym nie zamienił na żadną skórę. 2 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Autor1984 11552 #48210 Napisano 26 Marca Godzinę temu, mandaryn44 napisał(-a): Nie znam sensatec ale alcantary bym nie zamienił na żadną skórę. Jeżeli lubisz sztuczny materiał, to ok. Lepszy jest moim zdaniem nubuk. 0 "Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mandaryn44 682 #48211 Napisano 26 Marca Lubię. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krakus1 1586 #48212 Napisano 26 Marca 12 godzin temu, vvv napisał(-a): Oglądam dostępne egzemplarze w BMW Selection i zauważyłem, że wiele z nich ma tapicerkę z Sensatec albo Sensatec/Alcantara zamiast skóry. Czy ktoś używa samochodu z taką tapicerką? Jak się ona sprawdza w codziennym użytkowaniu i jak szybko się zużywa? Czy bardzo czuć, że to nie jest prawdziwa skóra? u żony w 5er G30 LCI jest , dużo przyjmniejsza i bardziej dopracowana pod względem wyglądu i miękkości w porównaniu do Sensatec w 3er G20 , ale jak pisał Łukasz, szlachetność skóry jednak pozostaje nie osiągalna , wygląd, zapach w słoneczne dni , i dotyk 5 godzin temu, mandaryn44 napisał(-a): Nie znam sensatec ale alcantary bym nie zamienił na żadną skórę. wygląda dobrze , ale ma jedną wadę, pochłania pot i zapachy jak gąbka 2 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mandaryn44 682 #48213 Napisano 26 Marca 6 lat mam alcantarę w aucie. Wygląda jak nowa. Nie pochłania żadnego potu bo w przeciwieństwie do skóry, nie ma problemu spoconych pleców. Łatwo się czyści. Nie klei się, nie jest zimna zimą ani gorąca w lecie. Jestem bardzo zadowolony. Więc tak, lubię sztuczne. 3 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Czujnik 584 #48214 Napisano 27 Marca W dniu 26.03.2025 o 09:03, Autor1984 napisał(-a): Ludzie chwalą za trwałość Sensatec Mieliśmy w trójce kilka lat temu i nie mogę potwierdzić trwałość Jeździła żona średniej wagi ok 60kg mimo to siedzenie powyciągało się i zaczynało się przecierać Fakt ani nie konserwowaliśmy tej dermy ani szczególnie nie dbaliśmy Wziął dealer w rozliczeniu i wymienił pokrycia z przodu i auto zaczeło wyglądać jak nowe tapatalked 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Autor1984 11552 #48215 Napisano 27 Marca 17 minut temu, Czujnik napisał(-a): Mieliśmy w trójce kilka lat temu i nie mogę potwierdzić trwałość Jeździła żona średniej wagi ok 60kg mimo to siedzenie powyciągało się i zaczynało się przecierać Fakt ani nie konserwowaliśmy tej dermy ani szczególnie nie dbaliśmy Wziął dealer w rozliczeniu i wymienił pokrycia z przodu i auto zaczeło wyglądać jak nowe tapatalked Być może ludzie gadają głupoty. 0 "Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krakus1 1586 #48216 Napisano 27 Marca W dniu 23.03.2025 o 18:38, Perpetuum Mobile napisał(-a): To racja, tylko że nie każdy model tak ma. Kilka miesięcy wcześniej wchodziła na rynek nowa Skoda Superb. Jeżdżę taką od lipca zeszłego roku, chyba jednym z pierwszych egzemplarzy jakie trafiły do polskich salonów. Nie wszystko mi się w tym samochodzie podoba. Są rzeczy które mnie w drażnią, są takie które lubię, ale jedno mogę stwierdzić - problemów "wieku dziecięcego" w zasadzie nie było. Po Audi, które jest teoretycznie marką dwie półki wyższą, spodziewałbym się co najmniej tego samego poziomu dopracowania nowego modelu pod względem bezawaryjności. Zresztą poprzednie Audi A4, zastąpione w firmie przez nowe A5 też miało poważne problemy jakościowe. Włącznie z wymianą skrzyni biegów. Podobnie Ople Insignia sprzed piętnastu lat, kupione zaraz po wejściu modelu na rynek, jeździły do serwisu bez przerwy przez całe pięć lat ich użytkowania. Cały czas z powodu problemów "wieku dziecięcego". abstrahując od awaryjności, designu i jakości wnętrza , jak oceniasz nowego A5 w porównaniu do poprzednika A4/A5 pod względem prowadzenia , jest lepszym czy gorszym autem? 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Perpetuum Mobile 67162 #48217 Napisano 27 Marca 2 godziny temu, Krakus1 napisał(-a): abstrahując od awaryjności, designu i jakości wnętrza , jak oceniasz nowego A5 w porównaniu do poprzednika A4/A5 pod względem prowadzenia , jest lepszym czy gorszym autem? Ja tym nigdy nie jeździłem. Ktoś inny w pracy go używa. Ja od strony użytkownika to mogę się co najwyżej o Skodzie Superb wypowiedzieć 😉 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paweł Bohacz 2900 #48218 Napisano 29 Marca (edytowane) Po cichutku... premiere mial nowy Dodge Charger Tak, z tylu jest jeszcze gorzej: bo nawet na oficjalnym zdjeciu spasowanie nie zachwyca Ale jest 670PS i 3.3s Czego nie ma - charczacej V8 - niestety to elektryk. Stellantis za co sie nie wezmie to zepsuje. Mam wrazenie, ze ich celem jest polozyc wszystkie marki na lopatki. Edytowane 29 Marca przez SzefSzefow 0 www.instagram.com/pawelbohacz/ Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Autor1984 11552 #48219 Napisano 29 Marca 2 godziny temu, SzefSzefow napisał(-a): Po cichutku... premiere mial nowy Dodge Charger Tak, z tylu jest jeszcze gorzej: bo nawet na oficjalnym zdjeciu spasowanie nie zachwyca Ale jest 670PS i 3.3s Czego nie ma - charczacej V8 - niestety to elektryk. Stellantis za co sie nie wezmie to zepsuje. Mam wrazenie, ze ich celem jest polozyc wszystkie marki na lopatki. Pierwsze jazdy organizowane przez magazyny motoryzacyjne były już w ubiegłym roku. Ideologiczna farsa doprowadziła do tego, że ikona muscecara stała się EV. Sądzę, że Stellantis zwyczajnie dostosował się do ówcześnie panującego jedynie właściwego trendu. Z grzeczności napiszę, że choroba na jaką zapadły europejskie "elity" pogrąża całą branżę automotive na starym kontynencie. Na szczęście, fabryka w Tychach się utrzyma. Planowane jest utworzenie potężnych farm fotowoltaicznych o łącznej mocy niespełna 60MW, które mają zasilać m.in. infrastrukturę produkcyjną w Polsce w tym zakładu w Tychach. Uruchomiono produkcję nowoczesnych linii dla Jeepa, Fiata oraz Alfy. Dziś również wypłynęła poniższa informacja: "Jean-Philippe Imparato, szef Stellantis na Europę, odwiedził w tym tygodniu zakład produkcyjny w Rüsselsheim w Niemczech, gdzie powstają nowoczesne modele DS 4 oraz Opel Astra. Towarzyszyli mu Luca Napolitano oraz Xavier Chereau." https://francuskie.pl/szef-stellantis-na-europe-odwiedzil-fabryke-gdzie-powstaje-ds-4-i-opel-astra/ Więc jest nadzieja, że nie zostaniemy z niczym. Natomiast rozumiem co masz na myśli pisząc o "zepsuciu". Cóz... Takie mamy czasy, efekt widać i co najgorsze "(nie)słychać" na ulicach... Mam tylko nadzieję, że pozostanie jeszcze wybór; bo nie ukrywam, że chciałbym jeszcze w życiu nabyć V10 i V12(W12), ten drugi to już kolejny cel motoryzacyjny; pytanie tylko czy zdążę go zrealizować... Ale jestem dobrej myśli, bo zmiana stołka w JUESEJ to dobry prognostyk. Choć pewnie niektórym to nie w ząb; ja jestem zdania, że wolność to podstawa systemu cywilizacji zachodniej, aby ją zachować nie można poświęcać swoich społeczeństw w imię chorej doktryny zielonego ładu. Niestety Świat tak jest skonstruowany, że dąży się do dominacji w każdym możliwym obszarze, aby ją zachować należy mieć silną gospodarkę, a ta nie może być konkurencyjna przy chorych kosztach związanych m.in. z energią. Więc jak to ktoś kiedyś mądrze powiedział. Zdroworozsądkowi ludzie zdają sobie sprawę, że nie dożyjemy czasów, gdzie ropa naftowa zostanie wyparta. Tak długo jak będzie zasilała wszystkie gałęzie gospodarcze, tak długo będziemy eksploatować złoża. Więc na myśl o tym, że mamy stanąć w konkury z gospodarką Chin i USA opierając swe gospodarki o "zero emisyjność" "spalamy się w blokach"... 0 "Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piteks 3668 #48220 Napisano 29 Marca Zachorowałem na M135🤪. Byłem dzisiaj w Krakowie i widziałem na żywo. W tym tygodniu ma się pojawić takie auto jako demo i dostanę info z terminem jazdy testowej. Chyba kryzys wieku średniego się u mnie się pogłębia😂. Jeszcze mógłbym liczyć na rabat 12,5%🙂 2 IWC Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paweł Bohacz 2900 #48221 Napisano 29 Marca 1 godzinę temu, piteks napisał(-a): Zachorowałem na M135🤪. Byłem dzisiaj w Krakowie i widziałem na żywo. W tym tygodniu ma się pojawić takie auto jako demo i dostanę info z terminem jazdy testowej. Chyba kryzys wieku średniego się u mnie się pogłębia😂. Jeszcze mógłbym liczyć na rabat 12,5%🙂 Przejechales sie Golfem R? 1 www.instagram.com/pawelbohacz/ Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Autor1984 11552 #48222 Napisano 29 Marca 1 godzinę temu, piteks napisał(-a): Zachorowałem na M135🤪. Byłem dzisiaj w Krakowie i widziałem na żywo. W tym tygodniu ma się pojawić takie auto jako demo i dostanę info z terminem jazdy testowej. Chyba kryzys wieku średniego się u mnie się pogłębia😂. Jeszcze mógłbym liczyć na rabat 12,5%🙂 To taki standardowy rabat. Ale ciężko będzie więcej wydusić. 4 minuty temu, SzefSzefow napisał(-a): Przejechales sie Golfem R? Muszę przyznać ze obecny Golf to ciekawa alternatywa dla M135. Jest tańszy, ale przede wszystkim mocniejszy czy 0 "Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paweł Bohacz 2900 #48223 Napisano 29 Marca 5 minut temu, Autor1984 napisał(-a): Muszę przyznać ze obecny Golf to ciekawa alternatywa dla M135. Jest tańszy, ale przede wszystkim mocniejszy Jest szybszy nie tylko na prostej, ale tez na zakretach 😉 https://fastestlaps.com/comparisons/uev6lzzop82l 1 www.instagram.com/pawelbohacz/ Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piteks 3668 #48224 Napisano 29 Marca Godzinę temu, SzefSzefow napisał(-a): Przejechales sie Golfem R? Nie. Miałem wcześniej VW Golfa mk 7 i mk 7,5. BMW nigdy. Dlatego R nie biorę pod uwagę. Jeszcze myślałem nad S3 ale obecny lifting trochę popsuł, to auto. Poza tym nie ma możliwości zamówić haka. Chociaż mam duży sentyment do audi i obecnie jeżdżę już trzecim. Nie zależy mi na urwaniu kolejnej dziesiątej sekundy do setki. Po prostu obecna jedynka bardzo mi się podoba. Jedyne BMW co nie ma ogromnych nerek👍. 1 IWC Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paweł Bohacz 2900 #48225 Napisano 29 Marca 26 minut temu, piteks napisał(-a): Nie. Miałem wcześniej VW Golfa mk 7 i mk 7,5. BMW nigdy. Dlatego R nie biorę pod uwagę. Jeszcze myślałem nad S3 ale obecny lifting trochę popsuł, to auto. Poza tym nie ma możliwości zamówić haka. Chociaż mam duży sentyment do audi i obecnie jeżdżę już trzecim. Nie zależy mi na urwaniu kolejnej dziesiątej sekundy do setki. Po prostu obecna jedynka bardzo mi się podoba. Jedyne BMW co nie ma ogromnych nerek👍. Najwazniejsze, zeby odpowiadal Twoim wymaganiom 👍 1 www.instagram.com/pawelbohacz/ Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach