Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Guest

Pogadajmy o samochodach :-)

Recommended Posts

Jakby taki zajechał do mnie na prowincję, to miałbym zderzak od takiego w kolekcji (a może też katalizator) 😃

Share this post


Link to post
Share on other sites

cześć Panowie, 

 

Szukam nowego/używanego samochodu w leasing do +-50 tys. duży sedan lub kombi, najlepiej benzyna (ewentualnie silnik nadający się do LPG), tylko nie 3 cylindry i 0,9 poj., może ktoś był w podobnej sytuacji lub zna temat, byłbym mega wdzięczny za pomoc 😀

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, nonsens11 napisał:

cześć Panowie, 

 

Szukam nowego/używanego samochodu w leasing do +-50 tys. duży sedan lub kombi, najlepiej benzyna (ewentualnie silnik nadający się do LPG), tylko nie 3 cylindry i 0,9 poj., może ktoś był w podobnej sytuacji lub zna temat, byłbym mega wdzięczny za pomoc 😀

 

Wrzuć zapytanie na FB są grupy dotyczące leasingów np.: oddam leasing albo Leasing, cesje leasingów, wynajem długoterminowy. Może tam coś znajdziesz, a jak nie to jest tam sporo brokerów którzy mogą Ci pomóc


Pozdrawiam,

Janek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z doświadczenia widzę, że oferty przejęcia leasingów to zazwyczaj totalna ściema, licząca na naiwniaka, który się napali.

Oglądałem mnóstwo ofert przejęcia leasingu na roczne, dwuletnie, sportowe auta premium, które sumarycznie wraz z odstępnym wychodziło drożej niż wynajem nowego auta w salonie.

A już szczytem bezczelności jest np propozycja przejęcia leasingu comfort lease BMW (które jest de facto wynajmem) z wysokim odstępnym. Nie dość, że za dalsze użytkowanie używanego auta płacisz tyle, co poprzednik nowego, to jeszcze masz mu zapłacić za dużą część jego wcześniejszego wynajmu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

To jest trafna uwaga, ale to trzeba przeliczyć przed podpisaniem umowy. Większość ofert to są wynajmy długoterminowe pod nazwą leasingu ;) najlepsze są te z wykorzystaną większością limtu km.

Dlatego napisałem, że są tam też brokerzy którzy mogą pomóc przy ogarnięciu leasingu na używane które sobie kolega znajdzie, albo coś zaproponują. Jak ktoś nie ma swoich kontaktów w salonach to cięzko uzyskać ich rabaty.


Pozdrawiam,

Janek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czasami warto z ofertą brokera przyjść jeszcze do salonu, często okazuje się, że dotychczas ostateczna cena nie jest wcale taka ostateczna...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klocki hamulcowe wymienione (przód i tył). Dodatkowo wykonano regulację koła zębatego układu kierowniczego, a przy okazji także kalibrację kamery wielofunkcyjnej. Opony zimowe założone. Auto przygotowane do jazdy ;)10881812bbd5874bb7d6763f353ec93e.jpga1d34d4158bff531f14363148fa42b6e.jpg

Edited by mario1971

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, Tommaso napisał:

Z doświadczenia widzę, że oferty przejęcia leasingów to zazwyczaj totalna ściema, licząca na naiwniaka, który się napali.

Oglądałem mnóstwo ofert przejęcia leasingu na roczne, dwuletnie, sportowe auta premium, które sumarycznie wraz z odstępnym wychodziło drożej niż wynajem nowego auta w salonie.

A już szczytem bezczelności jest np propozycja przejęcia leasingu comfort lease BMW (które jest de facto wynajmem) z wysokim odstępnym. Nie dość, że za dalsze użytkowanie używanego auta płacisz tyle, co poprzednik nowego, to jeszcze masz mu zapłacić za dużą część jego wcześniejszego wynajmu...

Nie znam tematu od strony przejmującego leasing BMW Comfort Lease, tylko od osoby która musiała wlasnie dokonać cesji i to 2 aut w krótkim czasie i się udało. Co prawda moje założenie było proste - szukam kogoś do przejęcia leasingu bez odstępnego wiec w przypadku BMW ktoś dostał 10% wkładu własnego jako bonus a w przypadku MINI żony nie było wpłaty własnej wiec myślałem ze nie ma szans...ale znalazł się człowiek ze Szczecina który tez finalnie go ode mnie przejął. Mój przykład na pewno nie jest wyznacznikiem większości ofert ale czasem można trafić na kogoś kto po prostu zmienia miejsce zamieszkania i nie ma jak dalej ciągnąć leasingu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, mario1971 napisał:

Klocki hamulcowe wymienione (przód i tył). Dodatkowo wykonano regulację koła zębatego układu kierowniczego, a przy okazji także kalibrację kamery wielofunkcyjnej. Opony zimowe założone. Auto przygotowane do jazdy ;)10881812bbd5874bb7d6763f353ec93e.jpga1d34d4158bff531f14363148fa42b6e.jpg

Co to znaczy "regulacja koła zębatego układu kierowniczego"? Trąci ściemą... ;)


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, kiniol napisał:

Co to znaczy "regulacja koła zębatego układu kierowniczego"? Trąci ściemą... ;)

Taki mam tytuł na fakturze, a chodziło o regulację luzów układu kierowniczego.

Share this post


Link to post
Share on other sites
34 minuty temu, mario1971 napisał:

Taki mam tytuł na fakturze, a chodziło o regulację luzów układu kierowniczego.

No to Cię zrobili na kilka pln..

 

Daimler Benz juz  od lat 90-tych nie ma klasycznej "Steering column" z zębatką itp...

 jest tzw. Rack Pinion (espace power steering) gdxzie wszystko jest raz na zawsze ustawione.., a jak się "spsuje" to się wymienia...

Regulację można robić jedynie na końcówkach drążka..., a i to trąci ściemą...

 bo powinno się wymienić całae elementy...

( dostarczam kawałki do  tej "układanki"  dla DB)

Edited by mkl1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na 1,5k. Ponoć do pewnego momentu można te luzy wyregulować. Dali mi takie zalecenia przy przeglądzie, to kazałem im te luzy usunąć ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli zamiast wymienić dociągnęli śruby, a przegub diabli wezmą za .........km.

Skasowali luzy nastawne... :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fajny Blazer 4.3 jest do wzięcia, a może by tak? No chyba, że lepiej Chrysler Pacifica 3.8?

 

Blazer.jpg

Edited by tommly

..."Wszys­tko jest możli­we. Niemożli­we po pros­tu wy­maga więcej cza­su"... Dan Brown

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minut temu, mkl1 napisał:

Czyli zamiast wymienić dociągnęli śruby, a przegub diabli wezmą za .........km.

Skasowali luzy nastawne... :(

Myślę, że autoryzowany serwis MB (najlepiej oceniany w regionie) wie co robi.  A tak z ciekawości, jesteś mechanikiem, pracowałeś w ASO Mercedesa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie,

dostarczam części na pierwszy montaż.. dla kilku marek, dlatego często znam szczegóły( rysunki , specyfikacje, testy itp...)

Ostatnio się"zciąłem" w ASO D.M gdy syn serwisował CLK ... chcieli wcisnąc mu ściemę bo kasa się liczy,,

(operacja zupełnie "niewykonalna" ), a miała być serwisowa...

:)

A dotyczyła układu "hub unit-u" ...

Edited by mkl1

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 minut temu, mario1971 napisał:

To wiele wyjaśnia ;) 

Nic nie wyjaśnia... niestety.. ASO to czasami wicej ściemy, niżz pomocy..

15 lat temu serwisowałm moją 190-tkę w ASO. miał być wyregulowany rozrząd.... zapłaciłem i po 2000 km silnik stanął rozrząd padł., łancuch się rozleciał, bo... koleś tylko wpisał operację regulacji naciągu, a nie zrobił i żeliwne ślizgi rozjeb@@łu łańcuch.

 sprawa w sądzie i miałem nowy silnik...

 

 

Edited by mkl1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, mkl1 napisał:

Nic nie wyjaśnia... niestety.. ASO to czasami wicej ściemy, niżz pomocy..

 

Każdy serwisuje tam gdzie chce, lub jak mu budżet pozwala. Ja od ponad dwudziestu lat serwisuję swoje auta tylko w ASO, i nie narzekam. Wygodę, szybkość naprawy (dostęp do sprzętu oraz części zamiennych) i bezpieczeństwo cenię sobie w tym przypadku wyżej, niż zarobionych parę stów u innego mechanika. Ale Ty możesz mieć na ten temat inne zdanie... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Też serwisuję w ASO, slużbowe.. bo muszę..

Ale polecam raczej warsztaty "zapaleńców"

 Teraz CLK syna i Mini mojej żony oddaję w ręce speców od marki, a nie do ASO..

Szkoda kasy i nerwów..

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja nie muszę, ale oddaję do ASO. 

 

Ile osób, tyle różnych opinii :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, mkl1 napisał:

oddaję w ręce speców od marki

x2. 

Nie ma reguły bo wszędzie pracują tylko ludzie - może być ASO z dobrymi fachowcami i nowy, nie wyszkolony/niedokładny mechanik w mniejszym zakładzie z dobrą opinią. Jak się kładziemy na fotel u dentysty to nawet najlepszy nie zagwarantuje nam "nie zaboli nic a nic" ;)

ale mi często przypomina się historia jednej 530d - auto jeszcze na gwarancji, wywalało płyn chłodniczy, zmieniali zbiorniczki w ASO, termostaty - auto dalej kulało. Okazało się, że szpilka głowicy była zerwana (coś w fabryce poszło nie tak) - raz, że BMW nie uznało gwarancji "bo coś tam" to w ASO nawet przy opcji "prywatna robota" a nie na gwarancji - cennik plus procedury - czyli na dzień dobry wyciąganie silnika bo procedury nie przewidują napraw z silnikiem w samochodzie - a to jest wyliczone na ileśtam roboczogodzin x stawka - ładne tysiące zł, które miał zapłacić właściciel samochodu a nie BMW. Auto pojechało do gościa który specjalizuje się w BMW - głowica zdjęta, gwint szpilki naprawiony, wszystko bez wyciągania silnika. Mój wuj kiedyś miał małe spięcie z ASO Toyoty - pojechał na pełny przegląd i serwis klimatyzacji - dobrze że widział przez szybę, że ten "pełny" serwis to była wymiana filtra kabinowego - a przynajmniej tyle zrobił mechanik. Po rozmowie z kierownikiem - zrobili odgrzybianie, sprawdzenie ilości czynnika itd. W ASO Peugeota kiedyś był przypadek, że wykręcali z samochodów dobre oryginalne elementy i wstawiali zamienniki - części zawieszenia etc. Temat z pierwszej ręki bo znajomy się bujał z nimi i peugeotem swojej żony. Oczywiście prywatne warsztaty też tną w .... - tam gdzie człowiek tam niewiadoma ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.