Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

17 minut temu, pmwas napisał(-a):

A ja dzisiaj pierwszy dzień po urlopie pomykałem moim UAZem i tym naprawdę nie jeździ się gorzej niż tą Pandą 😂

Silnik posiada, zbiera się niezle, prowadzi może tylko ciut mniej stabilnie, ogólnie wciąż uważam, że poza absolutnie koszmarną jakością - nie jest to złe autko :)

Jeszcze się znowu nie zepsuł? No nie wierzę 🤣.

Edytowane przez beniowski

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poczekaj, on atakuje znienacka ;)

Zresztą on jeździ głównie dzięki swojej prymitywnej konstrukcji. Założę się, ze gdyby „normalne” auto było w takim stanie, wywaliłoby „choinkę” na desce i na lawetę, a to twardo jedzie. Nawet Tarmot przyznaje - choć twardo bronią zajebistosci tej konstrukcji - że on na spore luzy w układzie napędowym i po prostu tak ma ;) stąd szeroka gama różnych odgłosów które wydaje podczas jazdy, przy zmianach biegów itp.

Trzeba tez ruskim przyznać rację w jednym - UAZ wprawdzie się psuje, ale naprawisz i jedzie, a koleżance w BMW właśnie po 100.000km przebiegu rozleciał się silnik i szuka nowego auta ;)


Miłego dnia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, memento mori napisał(-a):

Nakładka na taśmę za katalogowe 30k PLN to pół biedy, ale znani włoscy malarze to przewracają się w grobach. 🤪

 

 

Kim jest tej dziwny człowiek? Jakim on się językiem posługuje? To jest po polsku? Bo ja słyszę na nagraniu ’dziurom’ czy ‚zrobiom’ .

 

Pomijając kuriozalną i okropną wpadkę jaka się autu przydarzyła (co na pewno chluby Lamborghini nie przynosi) to czego się ten człowiek spodziewa? Że on, gwiazdor YT, w sobotę zmusi fabrykę żeby się otworzyła i mu napis przykleiła? Niezły poziom odklejenia. Mam nadzieję, że owe ‚troche’ ponad 200 km/h kręcił tym autem na torze, nie na publicznych drogach, bo nie chciałbym na takiego pajaca się nadziać gdzieś na autostradzie we Włoszech. 
 

A jak już jest we Włoszech, to niech się douczy, że fabryka Lamborghini nie jest w Bolonii, a w Sant’Agata Bolognese w prowincji Bologna.

Edytowane przez beniowski

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, vvv napisał(-a):

Nie mam swojego zdjęcia ale proszę pierwsze dostępne w necie:

panele-sloneczne-na-eternicie.jpg

jeśli to nie fejk, to szok, że jakaś firma na takim dachu to zamontowała, a energetyczna przyjęła. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, beniowski napisał(-a):

Jeszcze się znowu nie zepsuł? No nie wierzę 🤣.

ale z UAZA karbonowe elementy nie odpadną przy 200km\h przynajmniej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, Admof napisał(-a):

ale z UAZA karbonowe elementy nie odpadną przy 200km\h przynajmniej


tak :)

Odpadlo by kilka innych rzeczy, gdyby nie to, ze ledwo osiąga 135 ;)

Choć ruskim udało się go rozpędzić do 150km/h (pomiar GPS). Nie wiem, czy to śmieszne czy straszne ;)

 

Szczerze - gdyby UAZa cechowała jakość materiałów i montażu współczesnych BMW, byłby autem praktycznie wiecznym. Gdyby BMW zmontować jak UAZa i użyć ruskich materiałów - nie ujechaloby ani tych 100.000km, ani nawet jednego, bo nie ruszyloby z miejsca ;)

Pytanie tylko jakie kto (i gdzie) ma priorytety.

W miejscach, gdzie ludzi nie stać na serwisowanie BMW, japońców itd., UAZ wciąż może mieć sens ;)

 


Miłego dnia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie to jest piękne w motoryzacji, że można się rozczarować Lamborghini lub cieszyć UAZem. Z zegarkami jest podobnie. 

 

Ja miałem identyczną radochę z jazdy 458 Italia na torze jak jeździe testowej poprzednim Jimnym, do którego pracownik salonu musiał iść po pomoc. Zakopaliśmy się w lesie gdzie nie było zasięgu i to był jego pomysł, żeby pojechać cytuję "tam gdzie Grand Vitara wymięka". 🤣

Edytowane przez memento mori

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 30.07.2023 o 22:06, Lincoln Six Echo napisał(-a):

Audi.  ;)

 

362273780_300159919341163_3944395580241581727_n.thumb.jpg.650b8feae2e8d29be3e8fcab0d2fcfcb.jpg

100 coupe 72r 😁😁😁

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po zakupie nowego auta z salonu, przyszedł czas na pierwszą wymiane oleju po 8 tys km. 

Zalecenie producenta jest co 30 tys km ale włożył bym to między bajki.

 

Co wlewacie do samochodów?

 

Bo moje odkrycie to że większość olejów 0W-30 czy 0W-20 to niestety oleje w większości mineralne. 

Syntetycznych jak na lekarstwo. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
20 minut temu, jakubos napisał(-a):

Po zakupie nowego auta z salonu, przyszedł czas na pierwszą wymiane oleju po 8 tys km. 

Zalecenie producenta jest co 30 tys km ale włożył bym to między bajki.

 

Co wlewacie do samochodów?

 

Bo moje odkrycie to że większość olejów 0W-30 czy 0W-20 to niestety oleje w większości mineralne. 

Syntetycznych jak na lekarstwo. 

 

 

Nie wiem co kupiłeś, ale większość 0W30 do współczesnych turbobenzyn to syntetyki a nie mineralne (BMW/MINI, VW/Audi/Skoda/Seat, Ford).

A pierwszą wymianę oleju to bym zrobił po 1-2 kkm, a drugą przy 5-7 kkm i poźniej w zależności od warunków użytkowania (trasa/miasto/waga nogi 😉 ) co 10-15 kkm, jeśli auto chcesz mieć dłużej niż leasing. Na YT jest pełno filmów jak wygląda olej po np. 0.5/1/5/10/20/30 kkm z pokazaniem rozciętego filtra. Można nawet znaleźć konkretnie swój silnik. Ja akurat byłem pod autem przy wymianie w ASO na 1/5/10 kkm i zachachmęciłem filtry do domu do rozcięcia. Pierwsza wymiana po 8-10 kkm zamiast 20-30 kkm to obecnie i tak zbyt optymistyczne założenie, chociaż w moim przypadku nawet po 1 kkm nie było tragedii. 😉 Oczywiście kluczowe czy i jak długo po gwarancji ma się zamiar to auto użytkować.

Edytowane przez memento mori

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 minut temu, memento mori napisał(-a):

 

 

Nie wiem co kupiłeś, ale większość 0W30 do współczesnych turbobenzyn to syntetyki a nie mineralne (BMW/MINI, VW/Audi/Skoda/Seat, Ford).

 

Zalałem Total Quartz 0W-30 który wg charakterystyki jest olejem mineralnym.

 

Nie wiem czym jeździsz, ale BMW TwinPower Turbo LL12FE 0W-30

 

https://www.scfuels.com/wp-content/uploads/2018/11/bmw-twinpower-turbo-ll12fe-0w-30.pdf

 

wygląda na to, że też ma baze mineralną: (cytat z karty charakterystyki produktu)

 

Cytat

Synthetic base oil and additives.

Highly refined mineral oil.

The highly refined mineral oil contains <3% (w/w) DMSO-extract, according to IP346.

The highly refined mineral oil is only present as additive diluent.

 

Edytowane przez jakubos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
54 minuty temu, jakubos napisał(-a):

 

Zalałem Total Quartz 0W-30 który wg charakterystyki jest olejem mineralnym.

 

Nie wiem czym jeździsz, ale BMW TwinPower Turbo LL12FE 0W-30

 

https://www.scfuels.com/wp-content/uploads/2018/11/bmw-twinpower-turbo-ll12fe-0w-30.pdf

 

wygląda na to, że też ma baze mineralną: (cytat z karty charakterystyki produktu)

 

Ja pisałem o turbobenzynach, a ten LL12, który podałeś to jest chyba do słabszych i/lub starszych diesli 14d, 16d, 18d, 20d. Benzyny i mocniejsze diesle (bez M) 25d, 30d, 35d, 40d oraz 50d mają od 4-5 lat zalecany LL04. Badałem dokładnie ten temat i nie wiem jak LL12, ale w przypadku LL04 0W30 to tak naprawdę Shell Helix Ultra ECT w innej butelce - to tak gdyby ktoś chciał przyjechać ze swoim olejem, zamiast brać olej z beczki, ale niekoniecznie chce płacić w ASO BMW za olej Shella w butelce BMW po 2-3 razy tyle. Olej z beczki mógłbym brać tylko z ASO, w którym pracuje mój stary dobry kolega, ale jest to niestety inna marka. Z historii prawdziwych to zdarzają się rzadko bo rzadko pomyłki typu "młody na hali" wlał inną specyfikację (w najlepszym przypadku będzie spuszczony i wlany prawidłowy), ale jeśli to 0W20 zamiast 0W30 to raczej nikt go spuszczał nie będzie, ale bardziej mnie martwi czy dany warsztat regularnie wymienia filtry/osuszacze, które są pompach tego oleju. Tak mi to tłumaczył właśnie ten znajomy. U niego też mają te lepsze i te gorsze beczki. 😛 

Nie mam zapisanego linku, ale YT (nie wiem czy nie Profesor Chris) ma świetną tabelę z parametrami olejów po testach laboratoryjnych (popiół, temperatura, rzeczywista lepkość itd.). Generalnie to temat rzeka. Nie mam M-ki, którą chciałbym zostawić na 10 lat, więc zamiast doktorozywać czy lepszy o uproszczając "10%" będzie Millers, LM czy Motul itp. Skupiłem się bardziej na zalecanym oleju, który jest może nie najwyższej możliwej na rynku a średniej jakości, ale jest bardzo często wymieniany. 🙂 

Edytowane przez memento mori

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

https://www.scfuels.com/wp-content/uploads/2018/11/bmw-twinpower-turbo-ll04-5w-30.pdf

 

Ten?

 

Cytat

2. COMPOSITION/INFORMATION ON INGREDIENTS

Chemical Identity CAS No. Concentration

Calcium Carbonate 471-34-1 1.00 - 5.00 %

Maleic anhydride 108-31-6 1.00 - 5.00 %

Synthetic base oil and additives.

Highly refined mineral oil.

The highly refined mineral oil contains <3% (w/w) DMSO-extract, according to IP346.

The highly refined mineral oil is only present as additive diluent.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
17 minut temu, jakubos napisał(-a):

 

Zdaje się, że tak. To by się nawet zgadzało, LL12 produkuje Sopus, a LL04 Shell. Chociaż ja kojarzę, że rok temu jak sprawdzałem, to karta charakterystyki wyglądała inaczej i była na innej stronie. Może to też kwestia, że linki to chyba karty na rynek USA, a ja znalazłem karty na rynek EU. Nie zdziwiłbym się, gdyby ta sama specyfikacja oleju według producenta miała inne charakterystyki na konkretny region. Natomiast w Twoich linkach jeśli dobrze rozumiem ich opis to oba są olejami na bazie syntetycznej a olej mineralny zawierają tylko jako dodatkowy rozcieńczalnik.

Edytowane przez memento mori

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co do kart charakterystyk i składu to na forum BMW tez były wałkowane tematy olejów - firmy potrafią 3-4 razy w roku zmienić skład, ważne żeby zgadzał się z wymogami producenta silników. Na olejach PMO ktoś jeździł? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lubię swoją pracę, zegarki, auta i pizzę...
Miłego dnia wszystkim! ;)

357333014_1497243997753084_5441041886151346285_n.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Lubię swoją pracę, zegarki, auta i pizzę...
Miłego dnia wszystkim!
357333014_1497243997753084_5441041886151346285_n.thumb.jpg.a240be86f0ca2ef52766047c75de0312.jpg

strasznie gupia rejestracja 🙃

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cóż zrobić, taką dali :D.  Jak tak teraz się zastanawiam to wyszło w sumie nie aż tak głupio. Przerobiłem już cztery tarpany G od mercedesa. Każda dekada miała swój urok :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Lynx27 napisał(-a):

Lubię swoją pracę, zegarki, auta i pizzę...
Miłego dnia wszystkim! ;)

357333014_1497243997753084_5441041886151346285_n.jpg

 

Na niemieckim samochodzie (jeszcze do tego w stylu oldschool) to jakaś "niemiecko dekorowana" pizza powinna być.

Tak się zastanawiam że np. z kiełbasą smażoną w głębokim tłuszczu lub kawałkami golonki...

Ale na niemieckiej kuchni się nie znam. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
 
Na niemieckim samochodzie (jeszcze do tego w stylu oldschool) to jakaś "niemiecko dekorowana" pizza powinna być.
Tak się zastanawiam że np. z kiełbasą smażoną w głębokim tłuszczu lub kawałkami golonki...
Ale na niemieckiej kuchni się nie znam. 

nie zapominajmy o kapuście i "kartofel zalad"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, plszcto napisał(-a):


strasznie gupia rejestracja 🙃emoji106.png

 

Nie zapominaj kto mieszka w Toruniu. Tam jest tyle Gelend i Maybachów od Pana Stanisława z Warszawy, że tylko tablicą mogą się wyróźnić . 😜

Edytowane przez memento mori

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, luksusowymi niemieckimi samochodami to wiadomo co się wozić powinno (od 4:50 do 5:10 na filmie), a nie jakąś tam pizzę:

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 1.08.2023 o 15:49, memento mori napisał(-a):

 

 

Nie wiem co kupiłeś, ale większość 0W30 do współczesnych turbobenzyn to syntetyki a nie mineralne (BMW/MINI, VW/Audi/Skoda/Seat, Ford).

A pierwszą wymianę oleju to bym zrobił po 1-2 kkm, a drugą przy 5-7 kkm i poźniej w zależności od warunków użytkowania (trasa/miasto/waga nogi 😉 ) co 10-15 kkm, jeśli auto chcesz mieć dłużej niż leasing. Na YT jest pełno filmów jak wygląda olej po np. 0.5/1/5/10/20/30 kkm z pokazaniem rozciętego filtra. Można nawet znaleźć konkretnie swój silnik. Ja akurat byłem pod autem przy wymianie w ASO na 1/5/10 kkm i zachachmęciłem filtry do domu do rozcięcia. Pierwsza wymiana po 8-10 kkm zamiast 20-30 kkm to obecnie i tak zbyt optymistyczne założenie, chociaż w moim przypadku nawet po 1 kkm nie było tragedii. 😉 Oczywiście kluczowe czy i jak długo po gwarancji ma się zamiar to auto użytkować.

Ja tam w jednym nowym aucie wymieniłem olej po 5000 km i potem 15k, ok 30k, 45k, 59k po czym sprzedałem. 3 i 5 wymianę robiło ASO w ramach pakietu. IMHO wymiana po 2k to jednak za szybko.  Na pewno w silnikach z turbiną nie należy przekraczać interwału 12-15k. Obecnie z nowym autem zrobię identycznie, u mnie o tyle jest łatwiej, że raczej nie jeżdżę dłużej niż 1-2 miesiące od zakończenia leasingu/gwarancji :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 godzin temu, beniowski napisał(-a):

Panowie, luksusowymi niemieckimi samochodami to wiadomo co się wozić powinno (od 4:50 do 5:10 na filmie), a nie jakąś tam pizzę:

 

 

a od 1:50 widać pięknego Chevy Caprice

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.