Osmodeusz 11650 #40651 Napisano 30 Sierpnia 2023 16 godzin temu, Tommaso napisał(-a): Wykupienie takiej rejestracji IMO jest mocno niesmaczne, świadczy o tym, że właściciel albo jest kretynem, który nie za bardzo rozumie historię Europy, albo jest zadeklarowanym faszystą. Jedno i drugie powoduje moją pogardę. Mam to samo, gdy słyszę w moim kraju ludzi skandujących hasła „Sława Ukrajini! Herojam sława” - pamięć ulotna jest, czy wybiórcza bardziej 🤔 3 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
beniowski 8358 #40652 Napisano 30 Sierpnia 2023 9 godzin temu, hiob napisał(-a): Nie wiem w jakim Mercedesie są silniki Renaulta, chyba nie w tych na amerykańskim rynku, ale tu nie chodzi o to jaki silnik, tylko kto jest właścicielem marki. Dumni, albo wręcz pełni pychy Brytyjczycy, którzy kiedyś byli potęgą w dziedzinie motoryzacji, dziś mają taki przemysł motoryzacyjny jak, nie przymierzając, Czesi. Mają swoje historyczne marki, mają nawet jeszcze kilka fabryk, ale właścicielem tego wszystkiego są Niemcy, Hindusi i Chińczycy. Odnośnie „niemieckości” Mercedesa, to tak wygląda struktura właścicielska tej marki (info ze strony marki) The Chinese BAIC Group currently holds 9.98 % of the company’s voting rights, making it Mercedes-Benz Group AG’s largest individual shareholder. Other major shareholders include the Chinese investor Li Shufu (since 2018) and the Kuwait Investment Authority (since 1974). Li Shufu holds an equity interest of 9.69% in Mercedes-Benz Group through Tenaciou3 Prospect Investment Limited. Shares by ownership(in % of registered capital stock, 30 June 2023) 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lincoln Six Echo 71285 #40653 Napisano 30 Sierpnia 2023 (edytowane) 13 minut temu, beniowski napisał(-a): Odnośnie „niemieckości” Mercedesa, to tak wygląda struktura właścicielska tej marki (info ze strony marki) Szok! Jeszcze dzisiaj zaczynam szukać kupca na moje chiński-kuwejckie badziewie!!! 57 minut temu, Osmodeusz napisał(-a): Mam to samo, gdy słyszę w moim kraju ludzi skandujących hasła „Sława Ukrajini! Herojam sława” - pamięć ulotna jest, czy wybiórcza bardziej 🤔 Cóż, nie wszyscy wyczuwają takie subtelne niuanse, jak np. różnica między współczuciem dla ginących z powodu rosyjskich ataków ludzi, przeciwstawianiem się agresji i przemocy, solidarnością z ofiarami wojny, a bezrefleksyjnym powtarzaniem sloganów, które towarzyszyły m.in. mordującym Polaków zbrodniarzom. W przypadku osób publicznych dochodzi do tego jeszcze polityka i PR... Edytowane 30 Sierpnia 2023 przez Lincoln Six Echo 2 WARTO POMAGAĆ: https://www.siepomaga.pl Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
beniowski 8358 #40654 Napisano 30 Sierpnia 2023 2 minuty temu, Lincoln Six Echo napisał(-a): Szok! Jeszcze dzisiaj zaczynam szukać kupca na moje chiński-kuwejckie badziewie!!! Popatrzcie sobie w ilu topowych firmach (nie tylko w branży moto) udziałowcami są firmy z Zatoki Perskiej. Oni mają inną strategię, nie kupują całych firm jak Chińczycy, ale mają udziały wszędzie. To ma im (przynajmniej rodzinom panującym i największym biznesmenom) zapewniać przyszłość gdy skończy się ropa albo coś się stanie w regionie. Jak pracowałem w banku który teoretycznie był włoski, to właścicielami też były amerykańskie fundusze inwestycyjne, Chińczycy, Arabowie z Zatoki oraz uwaga…. Libijczycy (libijski fundusz narodowy). Ba, był moment że do rady dyrektorów przymierzano syna Kadafiego. Zresztą potem zrobił się skandal i przez to że za dużo było tych libijskich inwestycji (a to był czas kiedy Kadafi przestał być przyjacielem zachodu) w atmosferze skandalu wyleciał prezes grupy. 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lincoln Six Echo 71285 #40655 Napisano 30 Sierpnia 2023 1 minutę temu, beniowski napisał(-a): Popatrzcie sobie w ilu topowych firmach (nie tylko w branży moto) udziałowcami są firmy z Zatoki Perskiej. Oni mają inną strategię, nie kupują całych firm jak Chińczycy, ale mają udziały wszędzie. To ma im (przynajmniej rodzinom panującym i największym biznesmenom) zapewniać przyszłość gdy skończy się ropa albo coś się stanie w regionie. Jak pracowałem w banku który teoretycznie był włoski, to właścicielami też były amerykańskie fundusze inwestycyjne, Chińczycy, Arabowie z Zatoki oraz uwaga…. Libijczycy (libijski fundusz narodowy). Ba, był moment że do rady dyrektorów przymierzano syna Kadafiego. Zresztą potem zrobił się skandal i przez to że za dużo było tych libijskich inwestycji (a to był czas kiedy Kadafi przestał być przyjacielem zachodu) w atmosferze skandalu wyleciał prezes grupy. No, pamiętam, że we Włoszech Kadafi był prawie tak samo popularny , jak Rocco Siffredi. 0 WARTO POMAGAĆ: https://www.siepomaga.pl Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paulus57 128373 #40656 Napisano 30 Sierpnia 2023 9 godzin temu, hiob napisał(-a): No właśnie... a tu jeszcze nie skończone filmy z poprzedniej wyprawy. Ruszam koło 10 września. Wcześniej się nie da, bo mam jakieś badanie siódmego, a i nasza suczka przechodzi rekonwalescencję po zabiegu. Będzie ciekawy wyjazd, najpierw do Chicago, a potem do Los Angeles, szukając tego, co zostało ze starej Drogi 66 Wkrótce zacznę nadrabiać zaległości z Twojej ostatniej wyprawy. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hiob 231 #40657 Napisano 30 Sierpnia 2023 6 godzin temu, irekm napisał(-a): Do zabawki brałbym 7l atmo silnik nad jakąkolwiek 3L turbo pierdziawką. Do pickupa już jest trudniej się zdecydować, bo cichy silnik z bardzo niskim max Nm ma ogromną zaletę, ale też poważna wadę. Bardzo słabo hamuje silnikiem, gdzie jak się ciąga przyczepy po górach to trudno "olać" te charakterystykę silnika Mój kamper waży 4,5 tony i ma "turbopierdziawkę" i praktycznie na żadnym zjeździe nie musiałem nawet dotykać hamulców, a niektóre miały pochylenie 8%. Trzeba było manualnie redukować biegi, ale całe hamowanie było silnikiem. 3 godziny temu, Osmodeusz napisał(-a): Mam to samo, gdy słyszę w moim kraju ludzi skandujących hasła „Sława Ukrajini! Herojam sława” - pamięć ulotna jest, czy wybiórcza bardziej 🤔 Pamięć bywa ulotna nawet u tych, którzy ciągle przypominają Wołyń. Albo raczej słaba znajomość historii. Nie usprawiedliwiam zbrodni wołyńskiej, to rzecz, która musi być do końca, że tak powiem, uznana i wyjaśniona i potępiona przez Ukrainę, ale gdy popatrzymy dalej, na wcześniejsze wieki, to i my mamy wiele za uszami. 1 godzinę temu, Paulus57 napisał(-a): Wkrótce zacznę nadrabiać zaległości z Twojej ostatniej wyprawy. Zapraszam i dziękuję. Może dziś, lub jutro będzie kolejny film. Link do playlisty to mój avatar na tym forum. 2 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paulus57 128373 #40658 Napisano 30 Sierpnia 2023 2 minuty temu, hiob napisał(-a): Zapraszam i dziękuję. Może dziś, lub jutro będzie kolejny film. Link do playlisty to mój avatar na tym forum. Mam Twój kanał zasubskrybowany, ale tych subskrypcji tyle, że doby brakuje. Dzięki temu TV nie oglądam. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
irekm 1050 #40659 Napisano 30 Sierpnia 2023 (edytowane) Mój kamper waży 4,5 tony i ma "turbopierdziawkę" i praktycznie na żadnym zjeździe nie musiałem nawet dotykać hamulców, a niektóre miały pochylenie 8%. Trzeba było manualnie redukować biegi, ale całe hamowanie było silnikiem. Dziwne, bo mam trucka z tym samym silnikiem i mimo tego że zrzucam biegi to i tak muszę mocno hamować, 5.7L nie miał tego problemu. Jest cichy i ciągnie od dołu dobrze ale nie hamuje silnikiem 🤷 Dla przykładu, zjazd pustego pickupa z 7%górki gdzie speed limit jest 60km/h, muszę zredukować do 2-jki a i tak hamować żeby się nie rozpędził powyżej.. Więc nie wiem jak to jest ze Twój 4.5,t utrzymuje prędkość z 8% spadków 🤔 Edytowane 30 Sierpnia 2023 przez irekm 0 Beware the fury of a patient man. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hiob 231 #40660 Napisano 30 Sierpnia 2023 26 minut temu, irekm napisał(-a): Dziwne, bo mam trucka z tym samym silnikiem i mimo tego że zrzucam biegi to i tak muszę mocno hamować, 5.7L nie miał tego problemu. Jest cichy i ciągnie od dołu dobrze ale nie hamuje silnikiem 🤷 Dla przykładu, zjazd pustego pickupa z 7%górki gdzie speed limit jest 60km/h, muszę zredukować do 2-jki a i tak hamować żeby się nie rozpędził powyżej.. Więc nie wiem jak to jest ze Twój 4.5,t utrzymuje prędkość z 8% spadków 🤔 Może to jest kwestia obrotów i prędkości. Też czasem musiałem redukować do dwójki, ale gdy obroty są wystarczająco wysokie, w granicach 5 tysięcy, ten silnik hamuje bardzo skutecznie. 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
irekm 1050 #40661 Napisano 30 Sierpnia 2023 (edytowane) Mi brakuje obrotów na dwójce, żeby utrzymać te 60 km/h w tym wypadku , duże v8 nie miało żadnego problemu, mieszkam w miejscu gdzie prawie wszędzie mam albo pod górkę albo z górki. Miałem 5.7L v8 w pickup ie, zamieniłem na V6 ecoboost, różnica jest miażdżąca na korzyść dużego v8 w tej dziedzinie, natomiast zbieranie się z ładunkiem z zera, rozpędza nie jest na duży plus do turbo V6. Tylko ja praktycznie jeżdżę na nie fabrycznych softach od 10k km, a mam teraz na nim prawie 230k km. Najbardziej extremaly zjazd I wjzad jaki miałem to 20% z 30ft kamperem. Zjeżdżałem w 4lo, I w taki sposób można było bezpiecznie z górki zjechać Edytowane 30 Sierpnia 2023 przez irekm 0 Beware the fury of a patient man. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
beniowski 8358 #40662 Napisano 30 Sierpnia 2023 50 lat temu Francuzi coś takiego stworzyli: 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Valygaar 4608 #40663 Napisano 30 Sierpnia 2023 5 godzin temu, irekm napisał(-a): Mi brakuje obrotów na dwójce, żeby utrzymać te 60 km/h w tym wypadku , duże v8 nie miało żadnego problemu, mieszkam w miejscu gdzie prawie wszędzie mam albo pod górkę albo z górki. Miałem 5.7L v8 w pickup ie, zamieniłem na V6 ecoboost, różnica jest miażdżąca na korzyść dużego v8 w tej dziedzinie, natomiast zbieranie się z ładunkiem z zera, rozpędza nie jest na duży plus do turbo V6. Tylko ja praktycznie jeżdżę na nie fabrycznych softach od 10k km, a mam teraz na nim prawie 230k km. Najbardziej extremaly zjazd I wjzad jaki miałem to 20% z 30ft kamperem. Zjeżdżałem w 4lo, I w taki sposób można było bezpiecznie z górki zjechać Nie pamiętam nr drogi, ale jadąc z Death Valley w Kierunku Lake Tahoe sa bardzo duże zjazdy. Oczywiście najpierw wspinaczka, bo DV jest częsciowo w depresji. W każdym razie V6 pentastar nie był w stanie utrzymać vana z 4 ludzi i bagażami. Ja nie pamiętam kiedy miałem podobnego pietra, na pewno nie podczas zimy w europejskich górach 🙄 Przechodząc na tryb manualny na 2ce silnik kręcił się do końca skali, na budziku pod 80 momentalnie a hamulce grzały się tak, że jechaliśmy z otwartymi oknami. A skuteczność spadła dramatycznie. W końcu wpadliśmy na to, że co kilkaset metrów (!) robiłem postój w zatokach awaryjnych czy poboczach na chłodzenie hamulców. To było abstrakcyjne przeżycie na pustyni i nieziemskim upale mimo wysokości 🤦🏻♂️ 3 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
irekm 1050 #40664 Napisano 30 Sierpnia 2023 😁 0 Beware the fury of a patient man. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hiob 231 #40665 Napisano 30 Sierpnia 2023 (edytowane) Trochę inne doświadczenie, ale podobne regiony Ameryki. Rok 1984, pojechałem z ładunkiem do San Francisco, a powrotny był do Denver, więc wymyśliłem sobie, że pojadę "najbardziej osamotnioną drogą w USA", czyli highwayem US 50. Bardzo fajna droga - kilkanaście km prostej, przez jakąś kotlinkę, potem wspinaczka do miasteczka, kilka ostrych zakrętów i zjazd, znowu kilkanaście km prostej itd. Truck, którym jechałem wtedy, miał maksymalną prędkość 90 km/h, więc na takim zjeździe wyrzuciłem na luz i zamieniłem diesla na grawitację. Nie wiem jak szybko jechałem, GPS-ów wtedy nie było, a licznik się już dawno zamknął, podejrzewam, że musiało być co najmniej 100 mil/h. gdy z przeciwka zobaczyłem zbliżający się radiowóz. Wcisnąłem hamulec do dechy, ale równie dobrze mógłbym wystawić rękę przez okno - efekt taki sam, czyli żaden. Miałem 20 ton ładunku. "jechał szybko, było z góry", więc hamulce były przy tej prędkości zupełnie nieskuteczne. Ale ponieważ ten radiowóz to był jedyny pojazd, jaki widziałem przez ostatnie kilka godzin, to i policjantom najwyraźniej nie przeszkadzało, że dwukrotnie przekroczyłem limit prędkości, bo nawet mi nie mrugnęli niebieskimi lampkami. 😁 Wróciłem na tą drogę 30 lat później i choć nadal ruch na niej niewielki, to teraz stała się atrakcję turystyczną i jeździ po niej sporo kamperów. Poniżej film z naszego wyjazdu w 2018 roku. https://www.youtube.com/watch?v=ZtJf4JuNSew Edytowane 30 Sierpnia 2023 przez hiob 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
irekm 1050 #40666 Napisano 31 Sierpnia 2023 Jechałem kiedyś w Montanie za ciężarówką, 150km/h + Warunki dokładnie takie jak opisujesz. Ale gość zapierdzielał😱, jedno co miałem w głowie to to że jakby się musiał zatrzymać to długość hamowania pewnie byłaby podobna do długości hamowania pociągu towarowego. Nie odważyłem się go wyprzedzić właśnie z tego powodu 😂 0 Beware the fury of a patient man. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paulus57 128373 #40667 Napisano 31 Sierpnia 2023 6 godzin temu, irekm napisał(-a): Jechałem kiedyś w Montanie za ciężarówką, 150km/h + Warunki dokładnie takie jak opisujesz. Ale gość zapierdzielał😱, jedno co miałem w głowie to to że jakby się musiał zatrzymać to długość hamowania pewnie byłaby podobna do długości hamowania pociągu towarowego. Nie odważyłem się go wyprzedzić właśnie z tego powodu 😂 Ja bym go nie wyprzedzał, bo rzadko mi się zdarza jeździć szybciej. A w Stanach ciężarówki nie mają blokady szybkości? Nie wiedziałem. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pechagto 1087 #40668 Napisano 31 Sierpnia 2023 Tak jak kanciastość bryły potrafię zrozumieć, to tych zewnętrznych zawiasów już nie, nawet nawiązanie do tradycji mnie nie przekona. Znajomy od wielu lat jeździ G z V8 i kompresorem (nie pamiętam jaki to symbol - czy 55, czy 63) i przy okazji dłuższej rozmowy podkreślał, że to fajne auto ale do miasta bo na autostradzie przy wyższej przelotowej strasznie w nim głośno właśnie przez ten kształt kiosku i wszystkie niepotrzebnie wystające elementy 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lynx27 2536 #40669 Napisano 31 Sierpnia 2023 Chodzi o to, że musi być charakterystyczny 'trzask'. Gdyby zawias był schowany to możnaby zrobić easy access i inne niepotrzebnie kastrujące tę legendę bajery . Co do prędkości, to nie jest auto do jeżdzenia 200 po autobanie. Bardziej chodzi o walory sentymentalne, historyczne, reakcję na gaz przy każdej prędkości, cool look, trochę o walor praktyczny itd itd 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pechagto 1087 #40670 Napisano 31 Sierpnia 2023 1 godzinę temu, Lynx27 napisał(-a): Chodzi o to, że musi być charakterystyczny 'trzask'. Gdyby zawias był schowany to możnaby zrobić easy access i inne niepotrzebnie kastrujące tę legendę bajery . Co do prędkości, to nie jest auto do jeżdzenia 200 po autobanie. Bardziej chodzi o walory sentymentalne, historyczne, reakcję na gaz przy każdej prędkości, cool look, trochę o walor praktyczny itd itd walor praktyczny? to auto jest małe w środku, szczególnie jeżeli chodzi o szerokość, walor praktyczny to miał mój GMC 2 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lynx27 2536 #40671 Napisano 31 Sierpnia 2023 Nie no, jak tak jedziemy, to walor praktyczny ma ciągnik siodłowy z naczepą . G klasa nie jest w segmencie Pickup/dostawczak, jest w seg. SUV i tu pozostańmy. To auto nie jest małe w środku, tylko proporcjonalnie małe dla pasażerów w stosunku do gabarytów auta. Przestrzeń bagażowa zapakowana pomieściła więcej niż moje wszystkie suvy które miałem. A przewinęło się z 12 z każdej kategorii gabarytowej . 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hiob 231 #40672 Napisano 31 Sierpnia 2023 4 godziny temu, Paulus57 napisał(-a): A w Stanach ciężarówki nie mają blokady szybkości? Nie wiedziałem. Nie ma takiego obowiązku. Jedynie niektóre firmy dobrowolnie programują swoje trucki, by kierowcy oszczędzali paliwo. W mojej ostatniej firmie były takie blokady na 65 mph, 104 km/h. Zdaje się w niektórych prowincjach Kanady, w Ontario i Quebeku, prawo nakazuje limitować prędkość na 105 km/h. Moja ostatnia, własna ciężarówka, była fabrycznie ograniczona do 90 mph, czyli 145 km/h, ale są trucki jeżdżące szybciej. 4 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paulus57 128373 #40673 Napisano 31 Sierpnia 2023 13 minut temu, hiob napisał(-a): Nie ma takiego obowiązku. Jedynie niektóre firmy dobrowolnie programują swoje trucki, by kierowcy oszczędzali paliwo. W mojej ostatniej firmie były takie blokady na 65 mph, 104 km/h. Zdaje się w niektórych prowincjach Kanady, w Ontario i Quebeku, prawo nakazuje limitować prędkość na 105 km/h. Moja ostatnia, własna ciężarówka, była fabrycznie ograniczona do 90 mph, czyli 145 km/h, ale są trucki jeżdżące szybciej. Czego to ciekawego można się dowiedzieć na zegarkowym forum. Dzięki. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Perpetuum Mobile 65909 #40674 Napisano 31 Sierpnia 2023 Czego to ciekawego można się dowiedzieć na zegarkowym forum. Dzięki.Jeżeli o to chodzi to jest/był jeszcze wątek o teoriach spiskowych. Tam się pewnie można jeszcze ciekawszych rzeczy dowiedzieć. A tak poważnie, to masz rację. Też czytam ten wątek z zaciekawieniem. 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paulus57 128373 #40675 Napisano 31 Sierpnia 2023 2 minuty temu, Perpetuum Mobile napisał(-a): Jeżeli o to chodzi to jest/był jeszcze wątek o teoriach spiskowych. Tam się pewnie można jeszcze ciekawszych rzeczy dowiedzieć. A tak poważnie, to masz rację. Też czytam ten wątek z zaciekawieniem. Dobrze, że nie trafiłem do tych teorii spiskowych, bo dopiero bym "zaszalał". 1 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach