Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, hiob napisał(-a):

Myślę, że nie jest to typowe osiedle, prawda? Na osiedlu, na którym ja się wychowałem, w Krakowie, 95% aut to pojazdy kupione jako używane, a dziś mają średnio po 20 lat.  Pozostałe 5% to nowsze benzyniaki, ale ani elektryka, ani hybrydy to ja tam w ogóle nie widziałem. 

 

Osiedle domów w dużym mieście na pewno nie jest reprezentatywne dla całego kraju. Ja miałem na myśli jedynie to, że elektryki, które się teraz sprzedają w Polsce, nie są kupowane dla oszczędności i bycia eko tylko po to aby się wyróżnić, być "na czasie" itp. Dla oszczędności to można kupić nowego Yarisa/Corollę hybrydową jak ktoś robi duże przebiegi. Była/jest moda na SUVy zaczyna się na elektryki.

Edytowane przez memento mori

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16 godzin temu, hiob napisał(-a):

Ale co z ludźmi mieszkającymi w blokach? Będą spuszczać z okien przedłużacze? Będą całą noc pilnować kabli, by złomiarze ich nie wycięli? 

 

Nie jest już tak źle, w Warszawie na osiedlowych parkingach (jadąc rowerem na Ursynowie widziałem normalnie przy drodze pomiędzy blokami) pojawiają się komercyjne ładowarki. U mnie pod blokiem są dwie.

A za mizerię w infrastrukturze podziękujmy rządzącym. Kilka lat temu, po wprowadzeniu zasady 10H przy farmach wiatrowych, najbogatsza rodzina Niemiec (udziałowcy m.in. BMW - rodzina Quandt) wycofała się z zainwestowania 400 mln Euro albo złotych (waluty nie pamiętam, kwotę tak). Stwierdzili, że w takim dzikim kraju, który drastycznie zmienia zasady funkcjonowania biznesu, inwestować nie będą.

Edytowane przez mroova
Tylko taką wzmiankę znalazłem na dowód: https://www.bankier.pl/wiadomosc/BMW-wycofuje-sie-z-inwestycji-w-Polsce-7570235.html ale sprawę pamiętam dokładnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, mroova napisał(-a):

 

Nie jest już tak źle, w Warszawie na osiedlowych parkingach (jadąc rowerem na Ursynowie widziałem normalnie przy drodze pomiędzy blokami) pojawiają się komercyjne ładowarki. U mnie pod blokiem są dwie.

A za mizerię w infrastrukturze podziękujmy rządzącym. Kilka lat temu, po wprowadzeniu zasady 10H przy farmach wiatrowych, najbogatsza rodzina Niemiec (udziałowcy m.in. BMW - rodzina Quandt) wycofała się z zainwestowania 400 mln Euro albo złotych (waluty nie pamiętam, kwotę tak). Stwierdzili, że w takim dzikim kraju, który drastycznie zmienia zasady funkcjonowania biznesu, inwestować nie będą.

To wina nacjonalizacji przedsiębiorstw dla zmyły nazwana repolonizacją i stąd obawa o zmiany w przepisach uniemożliwiających konkurowanie na rynku.

 


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W jednym z ostatnich motorów pojawił się raport dotyczących sprzedaży nowych samochodów w Europie i ciekawe statystyki. Tesla Model Y wysunęła się na prowadzenie, wyprzedzając Dacię Sandero. Raport zawierał także dane dotyczące sprzedaży w poszczególnych krajach (coś podobnego znalazłem online, link poniżej). Polska plasuje się pomiędzy Belgią a Holandią w rankingu, mimo że te kraje są znacznie mniejsze pod względem liczby ludności. Co ciekawe, Hiszpania, która jest podobna do Polski pod względem liczby mieszkańców, odnotowała dwukrotnie większą liczbę sprzedanych samochodów.

 

https://www.best-selling-cars.com/europe/2023-half-year-europe-car-and-bev-sales-by-country-eu-uk-efta/

 

Swoją drogą to znacząco skurczył się rynek czasopism w Polsce. W Empik czasopisma motoryzacyjne zajmują teraz tylko niewielką półeczkę, przeważająco z zagranicznymi tytułami.


Pozdrawiam,

Janek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Elektromobilność w praktyce. Zmywak pojechał z UK do Polski melexem:

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 25.08.2023 o 17:33, vvv napisał(-a):

W jednym z ostatnich motorów pojawił się raport dotyczących sprzedaży nowych samochodów w Europie i ciekawe statystyki. Tesla Model Y wysunęła się na prowadzenie, wyprzedzając Dacię Sandero. Raport zawierał także dane dotyczące sprzedaży w poszczególnych krajach (coś podobnego znalazłem online, link poniżej). Polska plasuje się pomiędzy Belgią a Holandią w rankingu, mimo że te kraje są znacznie mniejsze pod względem liczby ludności. Co ciekawe, Hiszpania, która jest podobna do Polski pod względem liczby mieszkańców, odnotowała dwukrotnie większą liczbę sprzedanych samochodów.

 

https://www.best-selling-cars.com/europe/2023-half-year-europe-car-and-bev-sales-by-country-eu-uk-efta/

 

Swoją drogą to znacząco skurczył się rynek czasopism w Polsce. W Empik czasopisma motoryzacyjne zajmują teraz tylko niewielką półeczkę, przeważająco z zagranicznymi tytułami.

Czasopisma siadły, ale internet hula dobrze. Ja tam youtube motoryzacyjnego nie kojarzę, ale jakiś czas temu dowiedziałem się, że motoryzacyjny youtuber Budda kupił Lamborghini nowe, dał 100 tysięcy w tajemniczym pakunku dla domu dziecka i rozdawał darmowe tankowania na stacji w Rzeszowie. Kasa z pisemek poszła gdzie indziej jak widać :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 25.08.2023 o 17:33, vvv napisał(-a):

Swoją drogą to znacząco skurczył się rynek czasopism w Polsce. W Empik czasopisma motoryzacyjne zajmują teraz tylko niewielką półeczkę, przeważająco z zagranicznymi tytułami.

 

Jest tyle wartościowych i edukacyjnych treści w sieci związanych z motoryzacją, że nie tęsknie za nimi. Są oczywiście motocelebryci nastawieni głównie na pieniądze z klikania i współprac. Ja śledzę kilka kanałów m.in. Mikiciuka, Profesor Chris, M4K, EKG AutoSeris, Kivi, Coobcio i cały czas jestem zaskoczony, że mamy w kraju tylu genialnych specjalistów i warsztaty, doceniane na całym świecie. Materiały często są kręcone z ręki, montaż amatorski, jakość nie zawsze w 4K, ale dla fanów motoryzacji i mechaniki samochodowej wartość edukacyjna jest gigantyczna i kompletnie mi nie przeszkadza, że jest tam promocja Mubi czy Yato. Wydaje mi się, że dziennikarstwo motoryzacyjne nie tylko na papierze, ale i w TV skończyło się już dobre kilka lat temu. Niektórzy to przespali i teraz próbują coś tworzyć na YT zrzynając wszystko od innych przy okazji reklamując hulajnogi i odkurzacze jak Adam Kornacki. Na papierze zostaną pewnie jakieś bardziej specjalistyczne tytuły związane z autami klasycznymi, militarnymi itp.

Edytowane przez memento mori

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Admof napisał(-a):

Czasopisma siadły, ale internet hula dobrze. Ja tam youtube motoryzacyjnego nie kojarzę, ale jakiś czas temu dowiedziałem się, że motoryzacyjny youtuber Budda...

 

2 godziny temu, memento mori napisał(-a):

Jest tyle wartościowych i edukacyjnych treści w sieci związanych z motoryzacją, że nie tęsknie za nimi. Są oczywiście motocelebryci nastawieni głównie na pieniądze z klikania i współprac. Ja śledzę kilka kanałów m.in. Mikiciuka, Profesor Chris, M4K, EKG AutoSeris, Kivi, Coobcio i cały czas jestem zaskoczony, że mamy w kraju tylu genialnych specjalistów i warsztaty...

 

Buddy nie znam, tak jak chyba nigdy nie widziałem filmów  M4K, EKG AutoSeris, Kivi, czy Coobcio, ale to tylko pokazuje jak wielki mamy wybór dobrych materiałów na YT. Jak ktoś lubi klasyki i youngtimery, to jest i Złomnik i MotoBieda i Jan Garbacz, jak ktoś preferuje ciekawe fakty to jest kanał povagowani, jest MZIP, są też takie kanały jak Zachar OFF, Pertyn Ględzi i pewnie dziesiątki innych.

Nawiasem mówiąc szukając tych kanałów znalazłem listę, która  na pewno nie jest doskonała i już miałem coś skrytykować, aż doszedłem do ostatniej pozycji i stwierdziłem: "E tam, wcale nie jest taka zła" :D  A dlaczego? Sami zobaczcie, ;)  "Przygotowaliśmy dla Was listę 9 najpopularniejszych naszym zdaniem twórców internetowych, których każdy miłośnik motoryzacji i nie tylko, powinien oglądać. Na wstępie chcemy również zaznaczyć, że jest to nasz subiektywny wybór, a kolejność jest zupełnie przypadkowa":   https://k2.com.pl/blog/top-lista-yt-moto/

Edytowane przez hiob

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@hiobi nic nie straciłeś.

 

Ogólnie motoryzacyjny YT można podzielić dla wiele typów;

1. Show

2. Demonstracyjne

3. Testowe

4. Testowe - z próbami czasu i przyśpieszenia.

4. Techniczne

5. Sportowo - torowe.

6. Użytkowo - turystyczne; do których zaliczył bym Twój kanał.

 

 

Ja na budda.tv mam alergię, macha rękoma jakby rapował, brakuje mu tylko łańcucha i pasty do butów. Dla mnie to głównie show, aniżeli kanał motoryzacyjny. Dla sprawdzenia czy pozbył się tej dziwnej maniery, włączyłem ostatni odcinek. Najciekawszą rzeczą był prawdopodobnie 126613LB na nadgarstku 😁 KicksterTV dla mnie znacznie bardziej przystępny; przynajmniej dla widza w moim wieku, niedrażniący, za to z humorem, merytoryczny i ciekawy.

Z tych demonstracyjnych to pewnie; mercedesbenzking, auditography, TB CARS, alaatin61,...

Z testowych Pertyna obejrzę, ale on faktycznie ględzi; merytorycznie super, dla mnie jednak za mało dynamiczna konwencja.

Lubię również Autowizję i kanał Marek Drives. Obejrzę również Zachara i czasem Kornackiego.

Testowe z próbami czasu - carwow, Automann- TV, Petrol Head Number One, caroseria, AutoTopNL,...

Sportowo - torowe; Misha Charoudin, L'Argus, Sebastian Vittel,

 

 

Jest tego dosyć sporo, pewnie coś mi umknęło. O povagowani też fajny - ale to bardziej informacyjno-naukowy.

 

A kiedyś cały ten zbiór był w jednym programie na BBC oczywiście, to stary poczciwy Top Gear ze świętą trójcą; Clarksona, Maya i Hammonda ;)

 

 

 

idiot-top-gear.gif


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Autor1984 napisał(-a):

@hiobi nic nie straciłeś.

 

Ogólnie motoryzacyjny YT można podzielić dla wiele typów;

1. Show

2. Demonstracyjne

3. Testowe

4. Testowe - z próbami czasu i przyśpieszenia.

4. Techniczne

5. Sportowo - torowe.

6. Użytkowo - turystyczne; do których zaliczył bym Twój kanał.

 

 

Ja na budda.tv mam alergię, macha rękoma jakby rapował, brakuje mu tylko łańcucha i pasty do butów. Dla mnie to głównie show, aniżeli kanał motoryzacyjny. Dla sprawdzenia czy pozbył się tej dziwnej maniery, włączyłem ostatni odcinek. Najciekawszą rzeczą był prawdopodobnie 126613LB na nadgarstku 😁 KicksterTV dla mnie znacznie bardziej przystępny; przynajmniej dla widza w moim wieku, niedrażniący, za to z humorem, merytoryczny i ciekawy.

Z tych demonstracyjnych to pewnie; mercedesbenzking, auditography, TB CARS, alaatin61,...

Z testowych Pertyna obejrzę, ale on faktycznie ględzi; merytorycznie super, dla mnie jednak za mało dynamiczna konwencja.

Lubię również Autowizję i kanał Marek Drives. Obejrzę również Zachara i czasem Kornackiego.

Testowe z próbami czasu - carwow, Automann- TV, Petrol Head Number One, caroseria, AutoTopNL,...

Sportowo - torowe; Misha Charoudin, L'Argus, Sebastian Vittel,

 

 

Jest tego dosyć sporo, pewnie coś mi umknęło. O povagowani też fajny - ale to bardziej informacyjno-naukowy.

 

A kiedyś cały ten zbiór był w jednym programie na BBC oczywiście, to stary poczciwy Top Gear ze świętą trójcą; Clarksona, Maya i Hammonda ;)

 

 

 

idiot-top-gear.gif

 

Dobrze to ująłeś. Jest wiele odmian kanałów motoryzacyjnych na YT. Każdy wybierze coś dla siebie. Ja akurat wolę zdecydowanie zobaczyć wszelkie niuanse pokazane praktycznie typu wpływ liczby i kształtu łopatek w turbo na przebieg momentu i trwałość, czy po jakim czasie od startu silnika pojawia się olej na panewkach, zmontowane amatorsko niż pana "dziennikarza", który leci zgodnie ze scenariuszem testując, dając rady a la wujek Zdzichu na weselu i wygłaszając mdłe opinie tak, żeby tylko nie trafił na czarną listę importera z zakazem w parku prasowym następnym razem.

Edytowane przez memento mori

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Autor1984 napisał(-a):

... 6. Użytkowo - turystyczne; do których zaliczył bym Twój kanał.

 

Mój kanał jest nie do zaszufladkowania, bo tam jest wszystko: I tematy religijne i przegląd prasy z myszką i archiwalne audycie w Radiu Kraków i testy kamer i parę testów aut i klasyki amerykańskiej motoryzacji i reportaże z podróży po USA i praca kierowcy trucka... Więc mam tam totalny mix. :D 

 

Cytat

Z testowych Pertyna obejrzę, ale on faktycznie ględzi; merytorycznie super, dla mnie jednak za mało dynamiczna konwencja.

 

Bo jego trzeba słuchać w szybkości 1,5 ;) 

 

Cytat

A kiedyś cały ten zbiór był w jednym programie na BBC oczywiście, to stary poczciwy Top Gear ze świętą trójcą; Clarksona, Maya i Hammonda ;)

 

Lubiłem ich stare programy, gdy naprawdę testowali auta. Jednak później Top Gear zaczął ewoluować w kierunku, który miał raczej rozśmieszać, niż edukować. Problem jedynie polegał na tym, że mnie często ich żarty nie bawiły.  Natomiast nie mam problemu z jego opinią na temat M3 E9*:  

 

"Jeremy Clarkson of BBC television show Top Gear says: "This [The M3] is the best car, and always will be, and there's no point in ever thinking otherwise."

 

Jedyne, czego mu brakowało, to momentu "na dole", ale to się dało naprawić kompresorem. :D 

 

A tak przy okazji...   Turbo naprawdę robi robotę, choć nie zawsze tak było.  Miałem Saaba 9000  turbo, dwa litry, coś ze 175 koni i tak do 3 tys obrotów miał takie przyspieszenie, że chciało się uchylić drzwi i odpychać nogą. Jak przekraczał 3K, nagle dostawał takiego kopa, że na jedynce mu zaczynały piszczeć koła.  Teraz mam 328i, dwa litry, turbo, ale jakże inne - ciągnie od samego dołu.

Inny przykład - Mustang GT, 5 litrów, V8, wolnossący, 540 Nm przy 4800 rpm. Silnik w mojej nysce marki Transit? 3,5 litra V6, biturbo,  540 Nm przy 2400 rpm. Inaczej mówiąc przy normalnej jeździe ten fordowski ecoboost V6 lepiej się odpycha, niż V8 - i pewnie dlatego moja 4-tonowa nyska setkę ma w 9 sekund. 

Edytowane przez hiob

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To prawda, miałem Mustanga V8, mam M3 i mimo, że nominalnie mam tylko 10% więcej mocy, to dynamika tych dwóch aut jest kompletnie nieporównywalna. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja wiem, że teraz wszystko w internecie i sam tez oglądam dużo kanałów, ale co do czasopism to taka mnie refleksja naszła bo z reguły na urlop staram się jechać bez kompa z kilkoma magazynami i książka, żeby choć przez tydzień w roku nie być online ;)

Na Zachara cały czas czekam ;) widziałem na FB że wrócił z Portugalii i coś nagrywa, bo od dłuższego czasu u niego na kanale to tylko testy widzów.

Pertyn jak Hiob napisał tylko na 1,5x

Bardzo lubię Marka z Marek Drives, drugi kanał Ania i Marek jadą też spoko

Budda to show, ale ciekawe i w ciekawy sposób samochody pokazuje. W ostatnim filmie skyline

Z mechaniki coobcio, prof Chris, pardi

Caroseria, i teraz prywatny kanał Bąka też fajne


Sent from my iPhone using Tapatalk


Pozdrawiam,

Janek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Tommaso napisał(-a):

To prawda, miałem Mustanga V8, mam M3 i mimo, że nominalnie mam tylko 10% więcej mocy, to dynamika tych dwóch aut jest kompletnie nieporównywalna. 

No tak, ale ta "szóstka' wspomagana jest przez potężne płuca i dzięki temu generuje ogromny moment. Do tego świetna skrzynia, napęd, aktywny mechanizm różnicowy i startujesz jak pocisk. Na wyższych prędkościach również dynamika doskonała. Gdybyśmy się cofnęli niespełna 20 lat to takie osiągi(0-200), dawała F430Scuderia i to głównie za sprawą masy, a nie momentu. Co ciekawe 458 Italia w przedziale 0-250 jest szybsza zaledwie 3 sek.

Niemcy potrafią w samochody :)

Cytat

Lubiłem ich stare programy, gdy naprawdę testowali auta. Jednak później Top Gear zaczął ewoluować w kierunku, który miał raczej rozśmieszać, niż edukować. Problem jedynie polegał na tym, że mnie często ich żarty nie bawiły. 

Ja też, ale taka konwencja to wymóg dzisiejszych czasów. Mi nie przeszkadzało, bo lubiłem/lubię ich poczucie humoru ;)

Pamiętasz zapewne program Auto Magazyn, który prowadził Jerzy Iwaszkiewicz i Antoni Mielniczuk, świetny był. Ale dziś muszą być fajerwerki ;)

Edytowane przez Autor1984

"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, Autor1984 napisał(-a):

Pamiętasz zapewne program Auto Magazyn, który prowadził Jerzy Iwaszkiewicz i Antoni Mielniczuk, świetny był. Ale dziś muszą być fajerwerki ;)

 

Wyjechałem z Polski w 1981 roku, więc pamiętam tylko "Zrób to sam", "Sondę" i "Piórkiem i węglem". No i Teleranek też. :D 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 22.08.2023 o 04:31, hiob napisał(-a):

 

25 metrów to taki normalny zestaw, legalny w całęj Ameryce. Standardowa naczepa ma 53 stopy, czyli ponad 16 metrów, klasyczny ciągnik z dużą sypialnią może mieć nawet ponad 10 metrów długości. Wiele zachodnich stanów i prowincji Kanady zezwala na dłuższe zestawy, np. naczepy 18-metrowe, dwie 16- metrowe, czy trzy 9-metrowe. 

Kilka fotek z moich zbiorów.  Zestawy z jedną, 18-metrową naczepą, legalne np. w Montanie, czy w Oregon, zwykle mają po 8 osi i mogą ważyć więcej niż standardowe 80 tys funtów. Zestawy z dwoma długimi, 53-stopowymi naczepami, albo trzema 28-stopowymi są legalne w wielu zachodnich stanach i w niektórych na wschodzie, na płatnych drogach. Te z wieloma kołami, są charakterystyczne dla Michigan, tam trucki wyglądają niemal tak, jakby były pojazdami gąsienicowymi. A te długie dyszle od przyczep wynikają z faktu, że tu mamy większe restrykcje dotyczące nacisków na oś, niż długości zestawu. Im dalej od siebie są oddalone osie, tym bardziej je można dociążyć, bo mniej niszczą drogi. To tak zwana "formuła mostowa". 

 

 

CIMG5041.jpg

CIMG4945.jpg

CIMG8287.jpg

CIMG3398.jpg

CIMG3385.jpg

CIMG3469.jpg

CIMG4923.jpg

CIMG4907.jpg

CIMG8323.jpg

CIMG8260.jpg

CIMG8303.jpg

CIMG8318.jpg

CIMG8317.jpg

IMG-0760.jpg

IMG-0874.jpg

IMG-3856.jpg

Wszystko się zgadza . Bardzo fajne te zestawy, ale czy aby napewno nie ma konieczności dodatkowych pozwoleń na taki transport? W Europie też mamy do czynienia z długimi zestawami ale wszysto powyżej 5 osi wymaga dodatkowych pozwoleń co już nie jest standardem.

Wiem że kabiny są bardzo długie w Stanach co utrudnia manewrowanie, wiec zapewne w zależności od długości zestawu należy drobiazgowo planować trase.  Uwierz mi , 25metrów zestaw nie wjedzie w każdą droge pomimo braku obostrzeń tonażowych(bez zezwolenia)

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, LUKASZOWSKI napisał(-a):

Wszystko się zgadza . Bardzo fajne te zestawy, ale czy aby napewno nie ma konieczności dodatkowych pozwoleń na taki transport? W Europie też mamy do czynienia z długimi zestawami ale wszysto powyżej 5 osi wymaga dodatkowych pozwoleń co już nie jest standardem.

 

Każdy stan ma tutaj inne przepisy. Gdy np. jeździłem z 60-stopową, więc 20-metrową naczepą z Teksasu do Kalifornii, mogłem legalnie jechać przez Teksas, Nowy Meksyk i Arizonę, ale musiałem wykupić permit  w Kalifornii. Permit kosztował 5 dolarów i można go było kupić w każdym truckstopie. To jednak było w latach 1984-86, nie wiem jak to tam wygląda dzisiaj. 

Natomiast te stany, które zezwalają na zestawy po dwie duże, czy trzy krótsze naczepy, nie wymagają żadnych dodatkowych zezwoleń. Takie zestawy są tam po prostu normalne, zgodne z obowiązującymi przepisami. 

 

 

1 godzinę temu, LUKASZOWSKI napisał(-a):

Wiem że kabiny są bardzo długie w Stanach co utrudnia manewrowanie, wiec zapewne w zależności od długości zestawu należy drobiazgowo planować trase.  Uwierz mi , 25metrów zestaw nie wjedzie w każdą droge pomimo braku obostrzeń tonażowych(bez zezwolenia)

 

Amerykańskie drogi i miasta różnią się od europejskich. Uwierz mi - przejechałem tu koło 9 milionów kilometrów, a gdy miałem Kenwortha W900, mój zestaw miał około 25 metrów. Niczego drobiazgowo nie planowałem, tylko zapierniczałem do celu, bo ładunki zawsze były "na wczoraj". 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, memento mori napisał(-a):

IMG_8221.jpeg

 

Czego to ludzie nie tworzą w photoshopie... Zamiast powiększać biusty i zwężać talie jakiś panienek, multiplikują samochody. Ale cóż, różne mamy zboczenia. 🤣

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 godzin temu, hiob napisał(-a):

 

Wyjechałem z Polski w 1981 roku, więc pamiętam tylko "Zrób to sam", "Sondę" i "Piórkiem i węglem". No i Teleranek też. :D 

No fakt, Magazyn Auto był emitowany dopiero w pierwszej połowie lat 90tych.

Nawiązując do Sondy, Kwantu, Zrób to sam, dziś już tego nie ma.

Są za to debilne "trudne sprawy" i "pamiętniki z wakacji". Co gorsza te paradokumenty muszą mieć niezłą oglądalność, bo pojawiają się jak grzyby po deszczu w nowych odsłonach. Niestety wszystko się spłaszcza, to widać również po polskiej muzyce, filmach i programach.


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, Autor1984 napisał(-a):

No fakt, Magazyn Auto był emitowany dopiero w pierwszej połowie lat 90tych.

Nawiązując do Sondy, Kwantu, Zrób to sam, dziś już tego nie ma.

Są za to debilne "trudne sprawy" i "pamiętniki z wakacji". Co gorsza te paradokumenty muszą mieć niezłą oglądalność, bo pojawiają się jak grzyby po deszczu w nowych odsłonach. Niestety wszystko się spłaszcza, to widać również po polskiej muzyce, filmach i programach.

Nie tyle się spłaszcza, ile stacje bardzo dokładnie analizują rynek i puszczają to, co gawiedź chce oglądać. Niemniej, można świetne programy znaleźć (czy to w tv czy na YT czy w internecie ogółem). Jak ktoś chce, będzie oglądać "Trudne Sprawy"; jak będzie mieć ochotę, znajdzie coś wartościowego. Nawet w serwisach streamingowych typu Netflix można fajne treści znaleźć jak się wie czego szukać i ma chęci. A jak się zaufa algorytmowi lub zakładkom 'widzowie Netfliksa to lubią' czy 'popularne teraz', to znajdzie "Brigertonów" i podobną papkę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, beniowski napisał(-a):

Nie tyle się spłaszcza, ile stacje bardzo dokładnie analizują rynek i puszczają to, co gawiedź chce oglądać. Niemniej, można świetne programy znaleźć (czy to w tv czy na YT czy w internecie ogółem). Jak ktoś chce, będzie oglądać "Trudne Sprawy"; jak będzie mieć ochotę, znajdzie coś wartościowego. Nawet w serwisach streamingowych typu Netflix można fajne treści znaleźć jak się wie czego szukać i ma chęci. A jak się zaufa algorytmowi lub zakładkom 'widzowie Netfliksa to lubią' czy 'popularne teraz', to znajdzie "Brigertonów" i podobną papkę.

No właśnie, więc dostosowują przekaz do zdolności intelektualnych odbiorców. 

Na szczęście tak jak wspomniałeś mamy YT ;)


"Człowiek tyle jest wart, ile warte są sprawy, którymi się zajmuje." Marek Aureliusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.