Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

Panie Panowie...poszukiwane auto, typowy kompaktowy hatchback, nie akceptowalne kombi, sedan, SUV. Przesiadka z Megane IV 1.3@140 km. Wymagania skromne:

- nowe,

- benzyna/mildhybrid/hybryda, najlepiej, żeby miało to ze 130 koni

- automat

- przyzwoicie wyciszony w trasie

- cena do 125 tys. brutto, zakup prywatny

 

I w sumie jak patrzę to  tak w sumie słabo:

Opel astra, z zewnątrz super, środek ciosany siekierą dla mnie tragiczny, no i silnik 1.2 puretech, w którym do tej pory pasek rozpuszcza się w oleju. Samo 1.2 pod względem jazdy jest ok, trochę pojeździłem po Teneryfie z tym silnikiem w Grandladzie, natomiast z tyłu głowy potencjalne problemy z nim mnie nie przekonują.

Peugeot 308, bliźniak astry. Z zewnątrz ok, środek ok, problem z silnikiem ten sam co w astrze.

Kia Ceed - tutaj już robiłem podejście na etapie kupna megane, auto mi nie podeszło głównie pod kątem hałasu, nijaki wygląd. 

Hyundai i 30 - podobnie jak z Ceed, robiłem podejście na etapie megane, straszne plastiki wewnątrz i wygląd wnętrza jak w aucie z początku lat 2-tysiecznych, słabo wyciszony

Ford Focus - też robiłem podejście na etapie megane. Plus za wyciszenie, plus za prowadzenie, 1.0 "puchnie" przy przyspieszaniu 100-140 czyli typowa autostrada, ogromny tablet na pół deski w aktualnej wersji, Ford odleciał z cenami na focusa....

Skoda Scala - 150 konny 1.5 tsi znam z octavi i dawał radę. Scalą nie jeździłem. Auto nijakie, wnętrze nijakie, nie przekonuje mnie. Ale tutaj musiał bym się zmierzyć na żywo.

Seat Leon - 150 konny 1.5 tsi w najniższej wersji wyposażenia wydaje się być na granicy zasięgu finansowo, natomiast do sprawdzenia co oferuje za te pieniądze.

VW Golf - 130 konny 1.5 tsi w najniższej wersji tez się wydaje w zasięgu, ale to auto jest strasznie nijakie....

Fiat Tipo w  hybrydzie.....no nie 120 tysiecy to nie ;) 

Toyota corolla w HTB - poza zakresem, hybryda się nie mieści w budżecie

Suzuki Swace - corolla z innym znaczkiem, niestety tylko kombi

 

Coś pominąłem?

Idealna była astra, z wnętrzem od 308 i silnikiem 1.3 tce z renault lub 1.5 tsi z VAG :D ale tak się nie da skonfigurować :( 

 

Wybór tragiczny jak przeglądam...najsensowniej cenowo wygląda Astra. Silnik....teoretycznie można przedłużyć gwarancję, pewnie autem i tak dłużej niż 5 lat jeździł ...ale to wnętrze...

 

1182691945_Zrzutekranu2024-01-26125900.thumb.jpg.f4e23bc22bd7401878273e2a17e6344e.jpg

 

 

Posiadana renówka przy tym to tak ze 2 klasy wyżej ;)

 

PXL_20220816_061936785-01.thumb.jpeg.5a67159d9d78acfe19ad6642a31156ec.jpeg

 

 

Edytowane przez Łukasz_M

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
17 minut temu, Łukasz_M napisał(-a):

Opel astra, z zewnątrz super,

no nie wiem, za każdym razem jak widzę obecną astrę to zadaję sobie pytanie "jak oni mogli wypuścić coś tak brzydkiego"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kie nie mają już problemów z GPF, gdzie serwisy wmawiają klientom, że za mało dynamicznie jeżdżą? ;) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, XoneX napisał(-a):

kie nie mają już problemów z GPF, gdzie serwisy wmawiają klientom, że za mało dynamicznie jeżdżą? ;) 

Poważnie? Mam GPF w TCE i nawet nie wiem , że istnieje. Podobnie miałem w 1.0 hondy.  Myślałem, że w każdej benzynie to jest bezproblemowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Łukasz_M napisał(-a):

Poważnie? Mam GPF w TCE i nawet nie wiem , że istnieje. Podobnie miałem w 1.0 hondy.  Myślałem, że w każdej benzynie to jest bezproblemowe.

sportage, ceed z 1.6 t gdi z tego co kojarzę mają z gpfem duże problemy. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak, tylko tutaj jest 1.5 t-gdi 160km i tutaj raczej problem nie jest sygnalizowany przez użytkowników. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może i warto, tzn. na papierze na pewno warto patrząc na stosunek ceny do wyposażenia i wielkości auta, które się dostaje, ale mam duży wewnętrzny problem wydania swoich własnych prywatnych pieniędzy w kwocie znacznie przekraczającej 100 tys. zł na coś, co jest poniekąd nowością. Z nieznanej jakości serwisem, z nieznanym dostępem do części zamiennych, szczególnie blacharskich, z nieznanym spadkiem wartości lub co gorzej może się okazać, że po 5 latach auto będzie zupełnie niesprzedawalne...no nie, nie jestem gotowy.  Ja wiem, podobnie było jak Koreańczycy kia i hyundai zaczynali na naszym rynku, a teraz wszyscy widzą jak sobie radzą. Może za kilka lat, natomiast na chwile obecną nie chcę być w grupie testowej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Łukasz_M na jak długo chcesz to auto? Czy wolisz kombi czy hatchback, a może sedan?

 

Jeśli na długo to brałbym pod uwagę głównie Corolle/  Swace. Wg cennika wyprzedażowego Corolla kombi w wersji comfort + tech jest za 126 900 zł. Zrobić dobre zabezpieczenie podwozia i można nawet 10 lat i  200-300 kkm śmigać, bez większych obaw. 

 

"Lekko" zwiększając budżet, powiedzmy o jakieś 30-40 kpln, można już myśleć nad BMW 318i 2.0 B48 lub audi a4 z 2.0 TSI - a to już zupełnie inna liga... Ale te to bym bardziej brał na ok 5 lat i do ok 150 kkm. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@StaryWilk auto na maż 5 lat i 120 tys. km. Tak jak pisałem, tylko hatchback wchodzi w grę. Dla nas optymalne rozwiązanie. Kompaktowe auto, którym bez problemu można poruszać się po mieście, a i zrobienie kilkuset kilometrowej trasy jest wygodne. Na wakacje zazwyczaj latam, małych dzieci nie mam więc bagażnik nie ma aż takiego znaczenia.  Corolla/swace odpada dlatego że kombi i generalnie problem z wygłuszeniem w trasie. CVT uwielbiam, ale w miescie. W trasie to jednak trochę męczarnia, chociaz najnowsza generacja eCVT jakby lepsza. 30-40 tys. zł więcej to jednak przepaść, to kilka zegarków 🤣 przy leasingu aż takiego znaczenia nie ma w racie, przy zakupie prywatnym robi różnicę. A i też aż takiego ciśnienia na "premium" nie mam 😉

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli zależy Ci na jakości wnętrza i wyciszeniu, to w tym budżecie nic nie przebije Madzi 3. Do tego w standardzie całe 4! cylindry i brak turbo 😀

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
17 minut temu, JakubZet napisał(-a):

Jeśli zależy Ci na jakości wnętrza i wyciszeniu, to w tym budżecie nic nie przebije Madzi 3. Do tego w standardzie całe 4! cylindry i brak turbo 😀

W sumie nie brałem pod uwagę bo nie przypuszczałem, że da sie złapać w budżecie. Po szybkiej zabawie konfiguratorem okazuje się, że w okolicach 130 tys. da się złapać 150 km w automacie. 

 

Swoją drogą temat do zbadania, bo Japończyki nigdy nie były dla mnie synonimem dobrego wyciszenia w trasie przy prędkościach autostradowych. Nie zapomnę jak lat temu wiele ujeżdżałem pierwszy wypust aktualnej mazdy 6 jako slużbówkę.....jakież to było głośne i męczące uszy w trasie. Aktualna, tzn. już chyba poprzednia CR-V też wyciszeniem nie grzeszy, o Civicu X nie wspomnę....

Edytowane przez Łukasz_M

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
19 minut temu, JakubZet napisał(-a):

Jeśli zależy Ci na jakości wnętrza i wyciszeniu, to w tym budżecie nic nie przebije Madzi 3. Do tego w standardzie całe 4! cylindry i brak turbo 😀


Turbo nie jest złe, ale pod warunkiem że sam silnik ma tyle mocy, żeby nie korzystać z turbiny non-stop ;)

Mazda natomiast to cudowna inżynieria. Obecnie mamy trzy drogi tworzenia „eko” spalinówek - hybryda, turbo-pierdziawka i Mazda :)


Miłego dnia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, pmwas napisał(-a):

Mazda natomiast to cudowna inżynieria. Obecnie mamy trzy drogi tworzenia „eko” spalinówek - hybryda, turbo-pierdziawka i Mazda :)

Jak wepchają tego diesla 3.3 z CX-60 do nowej 6-tki, to biere w ciemno :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Idzie ku dobremu - spore obniżki u Forda - np. elektryczny mustang z poprawioną bateria (nowocześniejsza i większą) i kilkoma ulepszeniami wg cennika ponad 50 tys taniej - od 219 500:

https://autogaleria.pl/ford-mustang-mach-e-bronco-polskie-ceny

 

Niedawno pisałem o daci Spring - znowuż od 50 tys zł (z uwzględnieniem dopłat).

Edytowane przez StaryWilk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, StaryWilk napisał(-a):

Idzie ku dobremu - spore obniżki u Forda - np. elektryczny mustang z poprawioną bateria (nowocześniejsza i większą) i kilkoma ulepszeniami wg cennika ponad 50 tys taniej - od 219 500:

https://autogaleria.pl/ford-mustang-mach-e-bronco-polskie-ceny

 

Niedawno pisałem o daci Spring - znowuż od 50 tys zł (z uwzględnieniem dopłat).

Czy te obniżki nie są aby powiązane z zmniejszeniem dotacji przez rządy dla aut elektrycznych ?;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, Rebrov napisał(-a):

Czy te obniżki nie są aby powiązane z zmniejszeniem dotacji przez rządy dla aut elektrycznych ?;)

Tez, ale w Polsce dotacje są podtrzymane. Na rynku niemieckim, skończyły się dotacje , a Dacia obniżyła się że springiem o 10 tys euro, choć sama dopłata do elektryka wynosiła 4000 euro. Na rynku polskim obniżka w cenniku o ok 6000 euro i dotacja została...

Edytowane przez StaryWilk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Są oczywiście też głosy sprzeciwu, bo jak się ma słabą ofertę to jak tu obniżać marże i walczyć o klienta...

 

https://autogaleria.pl/carlos-tavares-stellantis-obnizki-cen-samochodow

 

"Carlos Tavares uważa, że walka cenowa doprowadzi do rzezi na rynku. A ta może skończyć się bankructwem największych firm"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
32 minuty temu, StaryWilk napisał(-a):

A ta może skończyć się bankructwem największych firm

to samo podobno ostatnio powiedział Elon tylko odnośnie walki z elektrykami z Chin. 

Co do Tavaresa i walki cenowej - nawet nie ma co tego komentować. Życie i portfele ludzi go zweryfikują. Pewnie, że dla takich jak on najlepiej gdyby miał monopol i dyktował ceny. Nie powiedział nic nowego ale na pewno nic mądrego 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Udało się odebrać auto wczoraj default_smile.png
Po odebraniu wizyta u wulkanizatora, pakowanie auta, wyjazd o 5 rano dzisiaj i piszę aktualnie już z Alp (Austria) default_smile.png
Szukaliśmy jakiegoś w miarę małego suva z wymaganiami, że ma mieć automat i być biały default_wink.png
Testowaliśmy Mazdę cx5, forda Kuge, Tucsona i Sportage. No i stanęło na tej ostatniej. Benzyna, fwd 180hp automat; po przeliczeniu doszliśmy do wniosku, że nie ma co dopłacać do hybrydy czy awd. Po pierwszych 900km mega zadowoleni.a7e5fd8d6f136777daff4d1ad6cc958f.jpg&key=d2b80d17eccf0a35bc1d53b1a571c0e22fc3f18805a368cffecef1216856662f5c2db057920eb8ed5fb84df67b39a2fe.jpg&key=b04aecba765762992b7d5d0f91cc30edbfb0895e5e957c2294bc57146407c0bd
Fajnie wygląda biała!
Z salonu, w styczniu, auto wydali na letnich gumach? Nie mogli zmienić na zimowe? Landcar nie ma wulkanizacji?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 minut temu, mmaniek napisał(-a):

Fajnie wygląda biała!
Z salonu, w styczniu, auto wydali na letnich gumach? Nie mogli zmienić na zimowe? Landcar nie ma wulkanizacji?

Toyota w bstoku robi to samo. Pojechałem zamawiać hiluxa i przy mnie typ odbierał coś, nie wnikałem co ale w ucho wpadło, że musiał podpisać kwit. Że świadomy praw i obowiązków 😁 wynikających z faktu wyjazdu z salonu na letnich nie będzie się p....ł do dealera w razie wypadku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyciszenie lepsze niż w Kuga czy Mazda 6.
Wulkanizacja tam jest ale cena za założenie opon i same opony drooogo, przy tej pogodzie nie miałem problemu żeby pojechać do swojego wulkanizatora.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.